بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی

بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی 70 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا سه‌شنبه 1 خرداد


55 هزار تومان 42 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی می باشد.

جو سازمانی به مجموعه‌ای از خصایص یا ویژگی‌هایی که موجب تمایز یک سازمان از دیگر سازمان‌ها می‌گردد، اطلاق می‌شود. در حقیقت جو سازمانی اغلب به عنوان شخصیت سازمان معرفی می‌گردد. همان‌طور که شخصیت به خصایص ثابتی از افراد اشاره دارد، جو نیز به خصایص و خواص ثابت سازمان اشاره می‌کند (Owens, 1999).این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی می باشد.

 

 

 

مدل جو سازمانی هالپین و کرافت
مطالعات پیشرو «آندرو هالپین» و «دان.ب. کرافت» از مدارس در سال 1962 شناخته‌‌ترین مفهوم‌پردازی و اندازه‌گیری از جو سازمانی است (هوی و مسیکل به نقل از عباس‌زاده، 1386). با انتشار و گزارش تحقیقی در سال 1962 که جو سازمانی مدارس نام گرفت، هالپین و کرافت نظریه جو سازمانی را برای معلمان معرفی کردند، زیرا به موجب این تعریف که جو سازمانی به وسیله افراد در سازمان تجربه می‌شود، آن‌ها فرض نمودند که ادراکات این افراد منبع معتبری از داده‌ها هستند (گودرزی، 1381).

 

 

 


هالپین و کرافت وقتی مشاهده کردند که:
الف) احساس معلمان نسبت به مدرسه خود به طور قابل توجهی از همدیگر متفاوت است.
ب) مفهوم روحیه شاخصی از این احساس نمی‌باشد. 
ج)وقتی مدیران آرمانی و لایق به مدارسی که نیاز به اصلاح داشتند، فرستاده شدند، کادر آموزشی آن مدارس از فعالیت آنان جلوگیری کردند و آن‌ها ترسیم جو سازمانی را شروع کردند و عنوان جو سازمانی توجه زیادی را به خود جلب کرد. شیوه‌ای که آنان به کار بردند شامل تهیه یک پرسشنامه توصیفی OCDQ برای تعیین جنبه‌های مهم عمل و عکس‌العمل معلم- معلم و معلم- مدیر بود. محققین دیگر پس از انتشار نتایج تحقیقات هالپین و کرافت ابزارهای مشابهی را برای سنجش و مطالعه‌ی جو سازمانی تهیه کردند (شیرزادی، 1385).

 

 

 

 


هالپین و کرافت جو اجتماعی مدارس را به عنوان ترکیبی از دو بعد تصور می‌کردند: رهبری مدیر مدرسه و تعامل معلمان. تعامل گروهی از معلمان در یک مدرسه ممکن است مشابه محیط‌های جغرافیایی یک ناحیه در نظر گرفته شود و سبک رهبری مدیر مدرسه می‌تواند برابر با شرایط جوی باشد. این ترکیب رفتار رهبر و رفتار معلم که جو سازمانی را به وجود می‌آورد می‌تواند در شکل زیر نشان داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 تعریف مفهومی جو سازمانی
 تعریف عملیاتی جو سازمانی
الف: جو سازمانی    5
2-2-1-تعاریف جو سازمانی    5
جدول 1: تعاریف جوسازمانی از دیدگاه تنی چند از صاحبنظران    16
2-2-2-ویژگی‌های جو سازمانی    16
جدول 2: ویژگی جو سازمانی از دیدگاه صاحبنظران    18
2-2-3-عوامل مؤثر بر جو سازمانی    19
جدول 3: عوامل تأثیرگذار بر جو سازمانی (شیرزادی، 1385)    21
2-2-4-ابعاد جو سازمانی    22
2-2-5-انواع جو سازمانی    23
جدول 4: جو حمایتی و جو تدافعی در سازمان‌ها (پرداختی، 1385)    25
2-2-6-نظریه‌های جو سازمانی:    25
2-2-6-1-مدل جو سازمانی هالپین و کرافت    25
شکل 1: جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر و معلمان (Silver, 1991)    27
جدول 5: ویژگی‌های شش نوع جو سازمانی (شیرزادی، 1385)    33
جدول 6: ویژگی‌های جو باز و بسته (شیرزادی، 1385)    33
2-2-6-2-مفهوم‌پردازی رنسیس لیکرت از جو سازمانی:    33
جدول 7: سیستم یک و چهار لیکرت    34
2-2-6-3-مفهوم‌پردازی هوی و سیبو از جو سازمانی    34
جدول 8: انواع جو بر حسب نظریه هوی و سیبو    39
2-2-6-4-مفهوم‌پردازی هریسون از جو سازمانی:    39
2-2-6-5-مفهوم‌پردازی هاجست از جو سازمانی    40
شکل 2: مفهوم‌پردازی هاجست از جو (پورسیف، 1385)    41
2-2-6-5-مفهوم‌پردازی ویزبورد از جو سازمانی    41
شکل 3: مدل 6 وجهی ویزبورد در رابطه با جو سازمانی    42
2-2-6-6-مفهوم‌پردازی تاجی‌یوری از جو سازمانی    42
شکل 4: مدل تعاملی روابط بین عوامل مؤثر در شکل‌گیری جو سازمانی (Owens, 1990)    43
2-2-6-7 مدل مفهومی    43
شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (1962)    44
بخش دوم: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده داخلی)    45
جدول 12: خلاصه تحقیقات داخلی    51
بخش: پیشینه پژوهش (تحقیقات انجام شده خارجی)    51
جدول 13: خلاصه تحقیقات خارجی    60

منابع


سوالات احتمالی شما درباره بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی


چطور میتونم فایل بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی می باشد. مدل جو سازمانی هالپین و کرافت مطالعات پیشرو «آندرو هالپین» و «دان.

این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی می باشد. مدل جو سازمانی هالپین و کرافت مطالعات پیشرو «آندرو هالپین» و «دان.

جو سازمانی، انعکاسی از رویه ها و اعتقادات مشترک و سیستم های ارزشی در یک سازمان است که می توان آن در درک کارکنان از حوادث، اقدامات و روشها و رفتارهای سازمانی 

ﻫﺎي. ﻫﻮش. ﻋـﺎﻃﻔﯽ ﺑـﺎ. ﻣﻮﻟﻔـﻪ. ﻫـﺎي. ﺟـﻮ ﺳـﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻫﻤﺒﺴـﺘﮕﯽ ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ اﺛﺮﺑﺨﺸﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ، ﭘﮋوﻫﺶ در ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻋ اوﻟﯿﻦ ﻧﻈﺮﯾـﻪ. ﭘـﺮدازي.

Shahrivar 29, 1400 AP — این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی ماهیت و ویژگی های شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت 

ابزارهاي اندازه گيري اين پژوهش پرسشنامه جو سازماني گل (2008) و پرسشنامه ميزان کاربست شاخص هاي نوآوري برنامه درسي محقق ساخته است.يافته ها: تحليل يافته ها نشان 

یكی از عواملی که در ایجاد و افزایش قابلیت های نوآوری در بانک ها موثر است جو سازمانی می باشد. لذا این تحقیق با هدف بررسی. تاثیر جو سازمانی بر نوآوری در بخش 

فرهنگ، فرضها، ارزشها و هنجارهای مشترک است و جو، ادراک مشترک افراد از رفتار است. نظریه های جو سازمانی: مدل جو سازمانی هالپین و کرافت ( رفتار معلم - مدیر 

این پژوهش با هدف بررسی ارتباط جو سازمانی دانشگاه محقق اردبیلی با استرس شغلی، فرسودگی شغل نظریه های جو سازمانی بتا و همبستگی برای مدل ها.

Farvardin 4, 1401 AP — دانلود بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی -. جو سازمانی به مجموعه ای از خصایص یا ویژگی هایی که موجب تمایز یک سازمان از دیگر سازمان ها می 

نظریه ها و مطالعات در زمینه جو سازمانی جو سازمانی از نگاه انواع جو سازمانی طبق مدل هالپین و کرافت بررسی ارتباط بین جو سازمانی با شاخص های سازمانی

تایتل: بررسی نظریه ها و مدل های جو سازمانی! جو سازمانی به مجموعه ای از خصایص یا ویژگی هایی که موجب تمایز یک سازمان از دیگر سازمان ها می گردد، اطلاق می شود.

by صائبی · 2018 — ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ در اﻳﺠﺎد ﻣﺤﻴﻄﻲ ﺑﺮاي اﻓﺰاﻳﺶ رﻓﺘﺎر ﺷﻬﺮوﻧﺪ. ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ اﺳﺖ. اﻳﻦ اﻣﺮ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺗﻘﺴـﻴﻢ ﻛـﺎر و ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﺗﺨﺼـﺺ. ﻫـﺎ و ﻣﻬـﺎرت. ﻫـﺎي 

جو سازمانی به مجموعه‌ای از خصایص یا ویژگی‌هایی که موجب تمایز یک سازمان از دیگر سازمان‌ها می‌گردد، اطلاق می‌شود. در حقیقت جو سازمانی اغلب به عنوان شخصیت سازمان 

by اسماعیل مویدی · 2019 — جو خالقانه سازمانی ادراک شده سازمانی بر میزان انعطاف پذیری کارکنان های. مختلف. " "و. نیا. که. چگونه. یم. توان. افراد. با. مهارت. ها.

این پایان نامه در مورد جو سازمانی و با عنوان بررسی انواع جو سازمانی و تشریح شکل 3-1: مدل مفهومی تحقیق محقق ساخته بر اساس نظریه هالپین و کرافت (1962) 44

پژوهشها نشان می دهند که سیاستها، برنامه های سازمان، وضعیت مالی یا ارزش سهام شرکت هیچکدام سازمان را به محیطی مناسب برای کارکردن تبدیل نمی کند، بلکه آنچه از 

Esfand 8, 1399 AP — نظریه جو سازمانی یکی از مهمترین و در عین حال مبهم ترین مفاهیم مدل هالپین و کرافت: بر طبق این مدل هالپین و کرافت به بررسی انواع جو موجود 

by شاکری · 2011 — انتخاب نمونهها به صورت نمونه‌گیری تصادفی در شرکت لیزینگ خودروکار متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو صورت گرفت. اعتبار مدل‌های مفهومی هر یک از ابعاد جو سازمانی و