توضیحات کامل :

بررسی نقش رسانه های جمعی (با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان

 

توضیحات محصول :


تحقیق حاضر با عنوان "بررسی نقش رسانه‌های جمعی(با تاکید بر تلویزیون) در الگوپذیری و رفتار کودکان " سعی دارد، تاثیرات مثبت وپیامدهای منفی وابستگی کودکان به تلویزیون را مورد بررسی قرار دهد. در راستای رسیدن به هدف مذکور ابتدا مبانی نظری تحقیق در مورد تاریخچه پیدایش رسانه‌های گروهی و به خصوص تلویزیون مطرح شده، سپس انواع کارکردهای تلویزیون، وظایف رسانه به عنوان یک وسیله ارتباطی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است


 


 فهرست مطالب
عنوان                                         صفحه
پیشگفتار:    1
مقدمه:    3
فصل اول : مبانی نظری تحقیق    7
بیان مساله واهمیت موضوع تحقیق:    8
اهداف تحقیق:    12
فرضیات تحقیق:    13
روش تحقیق:    13
فصل دوم: رسانه چیست و چه توانایی‌هایی دارد؟    14
ارتباط جمعی-  تاریخچه رسانه‌های جمعی    15
كاركرد رسانه‌های جمعی    21
وظیفه رسانه چیست؟    28
قدرت تأثیر رسانه‌های جمعی    29
فصل سوم: جهان جدید تلویزیون    33
یك كودك چه وقت استفاده از تلویزیون را شروع می‌كند؟    34
كودك چه مقدار وقت صرف تلویزیون می‌كند؟    41
چه كسانی بیننده پروپا قرص هستند؟    46
توضیحی درباره سایر رسانه‌ها    49
استفاده كودكان از رسانه‌ها در سنین مختلف:    50
كودكان چه چیزهایی را می‌بینند؟    52
برخی معیارهای پیش بینی سلیقه كودكان در مورد تلویزیون    56
كودكان درباره تلویزیون چگونه فكر می‌كنند؟    60
وجهه تلویزیون :    61
آیا تلویزیون در نظر کودکان شگفت انگیز است؟    63
بچه‌ها دوست دارند شاهد چه تغییراتی در تلویزیون باشند ؟    64
والدین دوست دارند شاهد چه تغییراتی باشند ؟    66
چرا کودک از تلویزیون استفاده می‌کند؟    68
عملکرد تلویزیون:    75
چرا ما دارای رسانه‌های جمعی هستیم ؟    77
نیازهای ویژه کودکان که تلویزیون آنها را برآورده می‌کند ، کدامند ؟    79
محتوای خیال:    81
محتوای واقعیت    82
تلویزیون به عنوان خیال    83
آیا تلویزیون مانعی بر سرا راه مسائل زندگی است؟    85
تلویزیون به عنوان واقعیت    86
دو جهان    89
اهمیت خیال    91
فصل چهارم: یادگیری از تلویزیون    92
چگونگی یادگیری از تلویزیون    93
موارد یادگیری اتفاقی    95
میزان هوش و رفتار كودك در ارتباط با برنامه‌های تلویزیون    100
چه آموزشی را باید انتظار داشته باشیم؟    103
تلویزیون در مدرسه    108
چگونگی اكتساب در كودكان    113
مقایسه    115
فصل پنجم: تاثیرات جسمی و روانی تلویزیون بر كودكان    119
الگوی تأثیر- رسانه:    120
تلویزیون به كودكان چه می‌دهد؟    120
الگوی تأثیر- كودك    127
الگوی تأثیر- تعامل    130
دیگر ویژگیهای تعامل    133
اثرات فیزیكی تلویزیون بر كودكان    135
آیا تلویزیون بر بینایی كودكان اثر بدی دارد؟    136
آیا تلویزیون كودكان را خواب آلود و خسته به مدرسه می‌فرستد؟    137
اثرات عاطفی تلویزیون بركودكان    138
اثرات شناختی تلویزیون بر كودكان    141
آیا تلویزیون حاوی تصویر غیر دقیقی از زندگی بزرگسالان است؟    141
آیا تلویزیون موجب بزرگسالی زود رس میشود ؟    143
اثرات رفتاری    145
آیا تلویزیون كودكان را منفعل می‌كند؟    147
آیا خشونت ارائه شده در تلویزیون، آموزش خشونت می‌دهد؟    153
نتیجه گیری :    157
پیامدهای منفی تلویزیون:    157
فصل ششم: اینترنت رسانه جدید قرن بیستم    160
اینترنت چیست؟    162
فواید اینترنت برای كودكان:    163
خطرات اینترنت :    164
سودجویان از اینترنت برای به دام انداختن كودكان استفاده می‌كنند:    164
مطالب نامناسب و غیر مجاز در اینترنت :    164
ارتكاب جرایم: بمبها، مواد مخدر، دزدی و شخصیتهای غیر واقعی    164
تهاجم به حریم خصوصی :    165
چگونگی اجتناب و كاهش خطراتی كه كودكان در ایترنت با آن مواجهند:    165
نتیجه گیری و آزمون فرضیات:    166
منابع مآخذ:    170  

wordنوع فایل:

سایز: KB211

 تعداد صفحه:164