بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن

بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن 32 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق بررسی اثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری می باشد

به مانند سایر رویکردهای درمانی، نحستین وظیفه بازی درمانگر شناختی-رفتاری ارزیابی  می  باشد. اساسا، ارزیابی از چشم اندازی CBPT با سایر ارزیابی های بالینی کودک تفاوتی ندارد (نل، 1993). همیشه باید از نقطه نظری مبتنی بر تحول بهنجار صورت پذیرد. در یک چشم انداز CT، صرف نظر از اینکه مراجع کودکان یا برزگسالان باشند، درمانگر علاقمند به جمع آوری جملات خطاب به خویشتن، اسنادها، باورها و پیش فرض های فرد است. اما نحوه جمع آوری این اطلاعات در بزرگسالان و کودکان از هم متفاوت می باشد. 

 

 

 

 


در بزرگسالان می توان از مصاحبه های مستقیم، خود نظارتگری، خود گزارش دهی و فنون نمونه گیری تفکر استفاده شود. برای کودکان همین اطلاعات بایستی به شیوه ای استنتاجی تر جمع آوری گردد، از طریق مشاهدات و گزارش گرفتن از والدین، و نیز توسط مصاحبه، ارزیابی بازی، آزمون های سنتی روان شناختی و تکالیف ابداعی درمانگر. تاکید اصلی باید در افتراق "انحراف از نقص " شناختی در کودک قرار گیرد، که البته تعیین آن در کودکان بسیار دشوارتر از بزرگسالان است. در سراسر فرایند ارزیابی، حفظ حساسیت به مسائل تحولی قطعا حیاتی و مهم می باشند. تفاوت دیگر در ارزیابی کودکان نیاز به گردآوری اطلاعات از منابع چندگانه است. درمانگر موظف است تا مشکل را از هر دو چشم انداز والد و کودک درک کند. سایر مراقبت کنندگان، معلمان و بزرگسال مهم  نیز باید بهنگام جمع آوری اطلاعات مورد توجه قرار گیرند. ارزیابی باید ترکیبی از این چشم اندازهای چندگانه را به قصد بازتاب کاملی از عملکردهای کودک در گستره ای از انواع موقعیت ها و در رابطه با بزرگسالان متنوع که با کودک در تعامل هستند عرضه کند (نل، 1993، 1998).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
2-4. بازی درمانی شناختی رفتاری    2
2-4-1. مروری بر شکل گیری CBPT    3
2-4-2. پیشینه های نظری برای CBPT    7
2-4-3. فرایند ارزیابی کودک در بازی درمانی شناختی-رفتاری    9
2-4-4. مداخله در CBPT    10
2-4-4-1. شرح برخی از فنون رفتاری و شناختی بهنگام مداخله    11
2-5. پیشیه تجربی پژوهش    19
2-5-1. پژوهش های خارجی    19
جدول 1.2چکیده مداخلات رفتاری در رهایی از اضطراب و پریشانی (برگرفته از رد، مونتگومری، دو-هامیل، 2001)    20
2-5-2. پژوهش ها در داخل کشور    25
2-6. جمع بندی    30


 


سوالات احتمالی شما درباره بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن


چطور میتونم فایل بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



به مانند سایر رویکردهای درمانی، نحستین وظیفه بازی درمانگر شناختی-رفتاری ارزیابی می باشد. اساسا، ارزیابی از چشم اندازی CBPT با سایر ارزیابی های بالینی کودک 

این ویژگی ها که در نمونه های بالینی مطرح شده در بخش سوم کتاب نیز به چشم می خورند، عبارتند از: ۱٫CBPT کودک را از طریق بازی در فرآیند درمان مشارکت می دهد: زمانی 

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا.

1-بازی درمانی شناختی رفتاری کودک را از طریق بازی با درمان درگیر می کند. تجربی فرایند درمان را فراهم می کند و تکنیک مورد استفاده قابلیت ارزیابی می یابد و 

سپس از 8 جلسه 30 دقیقه ای بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی- رفتاری و به صورت دو روز در هفته برای فرایند ارزیابی کودک در بازی درمانی شناختی-رفتاری 9

by شیرودآقایی · 2021 — هدف پژوهش حاضر مقایسۀ اثربخشی بازی‌درمانی شناختی-رفتاری و درمان تعامل والد-کودک بر کنش‌های اجرایی کودکان با اختلال مقابله‌ای/ نافرمانی است. روش این تحقیق از 

Ordibehesht 30, 1400 AP — بازی درمانی رفتاری شناختی: درمانگر ممکن است از بازی برای کمک به کودک در یادگیری نحوه تفکر و رفتارهای متفاوت استفاده کند. ممکن است به یک عروسک 

by فرامرزی · 2020 — پژوهش حاضر، با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا انجام شد. روش پژوهش از نوع نیمه 

Dey 7, 1398 AP — عنوان ابزاری مهم. برای ارزیابی و درمان مشک. ال. ت روانشناختی کودکان استفاده. کرد. بازی. درمانی رویکردی ساختارمند و مبتنی بر مبانی نظری.

Ordibehesht 2, 1401 AP — بازی درمانی شناختی رفتاری و مروری بر شکل گیری آن هدف از این تحقیق بررسی بازی فرایند ارزیابی کودک در بازی درمانی شناختی-رفتاری 9 2-4-4.

by نیک نشان · 2020 — زمینه و هدف: کودکان مبتلا به درد شکمی اغلب زمینه افزایش استرس والدین را به دلیل اختلال خود فراهم میکنند. این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی بازی درمانی 

این رویکرد درمانی برای کودکان فرایند روانی اجتماعی برای خودشان و دیگران فراهم می کند . ترکیب بازی درمانی و گروه درمانی، یک فرایند روان- شناختی و اجتماعی است که 

by ظلی · 2020 — رویكرد. شناختي. -. رفتاری. بر. شایستگي. اجتماعي. و. اضطراب. کودکان انجام شد. روش از آمادگي، برای بازی درماني شناختي رفتاری مرحله ارزیابي.

نشریه روشها و مدلهای روان شناختی » تابستان 1390 شماره4. کلیدواژه: بازی مقاله نشریه اثربخشی شن بازی درمانی برکاهش اختلالات رفتاری کودکان پیش دبستانی.

بازی درمانی شناختی رفتاری، در حین عبور کودک از مراحل متعدد درمانی (مرحله آغازین- مرحله ارزیابی، مرحله میانی و مرحله پایانی) انجام می‌گیرد. بعد از آمادگی، برای 

بازی درمانی شناختی رفتاری امکان آزمون تجربی فرایند درمان را فراهم می کند، و تکنیک مورد استفاده، قابلیت ارزیابی می یابد و مشخص می شود که چه درمانی به وسیله چه 

اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری بر میزان اضطراب کودکان مبتلا به سرطان-مقدمه: ۲-۴-۳٫ فرایند ارزیابی کودک در بازی درمانی شناختی-رفتاری.

بازی درمانی شناختی رفتاری و فرآیند ارزیابی کودک در آن رفتن به سايت اصلي به مانند سایر رویکردهای درمانی، نحستین وظیفه بازی درمانگر شناختی-رفتاری ارزیابی می