بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی

بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی 74 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی می باشد

کارل آلبرخت (2003) هوش سازمانی را شامل 7 مؤلفه می‬داند که آنها را چشم‬انداز راهبردی، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، اتحاد و توافق، دانش کاربردی، روحیه و فشار عملکرد می‬نامد. امروزه سازمان‬ها در محیط های پویا و پر از تغییر و تحول فعالیت می کنند. لازمه حفظ حیات در چنین وضعیتی، ایجاد تغییرات و تحولات مستمر سازمانی است. محیط فعلی سازمان‬ها پر از تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فنی و فناورانه است. شاید به جرأت بتوان گفت، سرعت تغییر و تحولات فناوری از سرعت ترسیم نمودار پیشرفت آن بیشتر است. چنین محیط پویایی، سازمان‬ها را برای ایجاد تحولات ساختاری، رفتاری و نظایر این ها به مبارزه می طلبد. بنابراین برای  درک و واکنش مناسب در برابر این تغییر و تحولات، سازمان‬ها نیازمند مجهز شدن به ابزاری همچون هوش سازمانی می-باشند که با هوشیاری، این تغییر و تحولات بروند و از این فرصت های به وجود آمده حداکثر استفاده را بکنند (قادری،1388: 91).

 

 


محققین در جهت استفاده از هوش سازمانی الزامات و زیرساخت هایی را برای سازمان‬ها معرفی می کنند، از جمله: مدیریت سرمایه فکری در سازمان، مدیریت دانش،رهبری تحول آفرین، سرمایه اجتماعی، یادگیری سازمانی، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی و مدیریت استعداد؛ همچنین هوش سازمانی پیامدهایی همچون نوآوری، مزیت رقابتی، بهره وری و بهبود عملکرد را در سازمان‬ها به دنبال دارد (زارع خلیلی؛ چوپانی و حیات،1389: 4-7). بنابراین سازمان‬ها با در نظر گرفتن هر یک از این الزامات می توانند هوش سازمانی را تحت تأثیر قرار داده و به سمت داشتن سازمانی هوشمند قدم بردارند و باعث بوجودآمدن پیامدهای مثبت برای سازمان خود شوند.

 

 


1) چشم‬انداز راهبردی 
به قابلیت خلق، استنتاج و بیان هدف یک سازمان اطلاق می‬شود (آلبرخت،2003: 11). این بعد به این مسئله اشاره دارد که راهبردهای اساسی و مهم در سازمان شناسایی و تمامی کارکنان آن را پذیرفته و در جهت آن هماهنگ شده باشند، در عین حال متخصصان و رهبران فرصت بازبینی و بازنگری آن را در نشست‬های سالیانه فراهم کنند و فرصت‬ها و تهدیدهای ناشی از عوامل محیطی به طور دایم مورد بازبینی قرار گیرد (جعفری و فقیهی،1388 :50).


2) سرنوشت مشترک 
زمانی که تمام یا اکثر افراد در سازمان درگیر کار شدند، می‬دانند که رسالت و مأموریت سازمان چیست، احساس داشتن هدف مشترک می‬نمایند و تک‬تک افراد به صورت جبری موفقیت سازمان را درک می‬نمایند. آن‬ها می‬توانند به طور هم‬افزایی برای رسیدن به چشم‬انداز عمل نمایند (آلبرخت،2003: 11). به معنای اینکه کارکنان خود را عضو مؤثری از سازمان تلقی کنند و مدیران در طرحها و برنامه‬ها، اجرا و ارزشیابی با مشارکت کارکنان عمل نمایند. در نتیجه آنها مأموریت‬های سازمانی را می‬شناسند و حس همدلی و همبستگی نسبت به اهداف پیدا می‬کنند. موفقیت سازمان را موفقیت خود قلمداد می‬کنند. همکاری و مبادله آزادانه ایده‬ها و اطلاعات در سازمان به وضوح قابل درک است (جعفری و فقیهی،1388 :50).

 

 

3)میل به تغییر 
برخی فرهنگ‬های سازمانی توسط تیم‬های اجرایی پایه‬گذار خودشان هدایت می‬شوند. در این فرهنگ‬ها نحوه عملکرد، تفکر  و واکنش مجدد نسبت به محیط آنقدر همسان شده است که هر نوع تغییر و تحول نشان دهنده چالش، کسب تجارب جدید و مهیج است و به عبارت دیگر شانسی برای شروع کار و فعالیتی جدید می‬باشد. افراد در چنین محیط‬هایی نیاز به بازآفرینی مدل و الگوی کسب و کار را به عنوان یک چالش مهیج و مطلوب، که فرصتی برای یادگیری روش‬های کامیابی است؛ به خوبی احساس می‬کنند (آلبرخت،2003: 11).


.
.
.

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
تعریف مفهومی و نظری هوش سازمانی
تعریف عملیاتی هوش سازمانی
2-2-1) هوش    8
2-2-1-1)تعریف هوش    8
2-2-1-2) انواع هوش در سازمان‬ها    9
2-2-3) تعریف هوش سازمانی    15
2-2-3-1) ابعاد هوش سازمانی    17
2-2-3-2) عناصر هوش سازمانی    21
2-2-3-3) توانمندسازهای کلیدی هوش سازمانی    22
2-2-3-4) اهمیت و ضرورت استفاده از هوش سازمانی    24
2-2) بخش دوم: سوابق تحقیق    26
2-2-1) تحقیقات داخلی    26
2-2-1-2) تحقیقات داخلی پیرامون هوش سازمانی    33
2-2-1-3) تحقیقات داخلی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    37
2-2-2) تحقیقات خارجی    39
2-2-2-2) تحقیقات خارجی پیرامون هوش سازمانی    39
2-2-2-3) تحقیقات خارجی پیرامون رابطه رفتار شهروندی سازمانی با اخلاقکار و هوش سازمانی    43
جدول 2-2) خلاصه تحقیقات داخلی    47
جدول 2-3) خلاصه تحقیقات خارجی    51

منابع و مآخذ    
الف) منابع فارسي
ب) منابع غیرفارسی


سوالات احتمالی شما درباره بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی


چطور میتونم فایل بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Azar 25, 1401 AP — تعریف هوش سازمانی ابعاد هوش سازمانی عناصر هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی تحقیق کامل هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی چیست اهمیت و ضرورت 

Dey 20, 1399 AP — در مورد هوش سازمانی و هوش استراتژیک مطالب و تعاریف متعدد و گاه ناقصی ارائه شده است و بیشتر از آنکه آن را از حیث یک مفهوم مجزا و مستقل بررسی کنند 

Mordad 8, 1401 AP — تعریف هوش سازمانی بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی. تعریف هوش سازمانی. 1) چشمانداز راهبردی به قابلیت خلق، استنتاج و بیان هدف یک سازمان اطلاق 

by تیموری · 2017 — ﺳﺎزﻣﺎن. ﻫﺎي ﺑﺎﻫﻮش و ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ. ي ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻋﻨﺼﺮ ﻣﻬﻢ در ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎد و اﯾﺠﺎد ﺛﺮوت ﻧﻘﺶ دارد، ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان از واژﻫﺎي.20 pages

بررسی ابعاد و عناصر هوش سازمانی. مدیریت کارل آلبرخت (2003) هوش سازمانی را شامل 7 مؤلفه میداند که آنها را چشمانداز راهبردی، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، 

درخصوص این پدیده بررسی های متعددی انجام گرفته و نظریه های متفاوتی ارایه شده است. با این وجود هنوز صاحبنظران به همسویی کلی در مورد ابعاد گوناگون هوش دست 

by یارویسی · 2018 — ی دكتری با عنوان شناسایی عوامل مؤثر بر هوش سازمانی در. دانشگاه هوش سازمانی. یک عنصر کلیدی در فرآیند یادگیری سازمانی ( با بررسی ابعاد هوش سازمانی در.21 pages

by شاهوردی شهرکی · 2017 — هدف پژوهش حاضر بررسی اثر فرهنگ سازمانی و ابعاد ساختار سازمانی بر عملکرد شغلی و نوآوری با میانجی گری هوش سازمانی بود. نمونه پژوهش حاضر شامل 430 نفر از 

اولویت بندی و وزندهی ابعاد هوش سازمانی درسازمانهای دولتی براساس مدل تحلیل سلسله بررسی رابطه هوش هیجانی، رضایت شغلی و تعهد سازمانی برای کارکنان بانک های 

Mordad 10, 1390 AP — ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﭘﻨﺞ ﻋﻨﺼﺮ و ﻓﺮآورده ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در ﻗﺎﻟﺐ ﻃﺮاﺣﯽ ﺷﺒﮑﻪ. ﻫﺎي. اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ زﯾﺮﺳﯿﺴﺘﻢ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ و ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و.20 pages

واژه های کلیدی:هوش سازمانی، تاریخچه،ابعاد، دیدگاه آلبرخت ایرج و مختاری پور، مرضیه (۱۳۸۹)، بررسی مقایسهای رابطه بین هوش سازمانی و رهبری تیمی در بین اعضای 

ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و. ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺳﺎزﻣﺎ ﺿﻤﻦ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻣﻌﻨﺎ و ﻣﻔﻬﻮم ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻫﻮش ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ را ﻣﺘﺸﮑﻞ از ﭘﻨﺞ ﻋﻨﺼﺮ داﻧﺴﺘﻪ و.

تاثیر هوش و ابعاد آن بر یادگیری همواره مورد نظر صاحبنظران بوده است. نظریه ضمنی هوش طی چند سال اخیر نمود یافته است و اندیشمندان به بررسی ابعاد و عناصر آن در 

مجموعه استعدادهایی است که با آنها شناخت پیدا می کنیم ، شناخت ها را به یاد می سپاریم و عناصر تشکیل دهنده فرهنگ را به کار می بریم تا مسائل زندگی روزانه را حل کنیم