بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 145,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی 241 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر
189
هزار تومان
145
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد
هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو می باشد. تا بدین وسیله سازمان مذکور با استقرار مدیریت دانش و از مجرای کارآفرینی سازمانی، مزیت رقابتی خود را ارتقا بخشد. در چند سال اخیر به واسطه محدودیت های پدید آمده، کمبودهایی در صنعت خودرو شکل گرفته و اعتبار خودروسازان را نزد مشتریان مخدوش کرده است برای جبران این کمبودها انجام امور اصلاحی برای افزایش کیفیت و جلب رضایت مشتری آغاز شده است. با توجه به مزیت رقابتی که هر دو موضوع برای سازمان ها ایجاد می کنند باعث شد که تحقیق حاضر به بررسی تاثیر این دو مقوله در شرکت ایران خودرو که نیاز به تحول و نوآوری در محصولات و سازمان و همچنین رقابت در بازار بین الملل دارد بپردازد.
بنابراین با توجه به اهمیت مدیریت دانش و کارآفرینی مساله اصلی این تحقیق این است که تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو چگونه تاثیر می گذارد؟
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1- مقدمه 2
1-2- بیان مساله تحقیق 4
1-3- اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق 5
1-4- هدفهای تحقیق 7
1-5- چارچوب نظری تحقیق 7
1-6- مدل تحقیق 12
1-7- سوالات یا فرضیه های تحقیق 13
1-8- روش تحقیق 13
1-8-1- جامعه آماری و حجم آن 13
1-8-2- برآورد حجم نمونه و روش نمونه گیری 13
1-9- روش گردآوری اطلاعات 14
1-10- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 14
1-11- متغییرها و واژه های کلیدی 14
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول:مدیریت دانش
2-1- مقدمه 18
2-1-1- تاریخچه مدیریت دانش 20
2-1-2- دانش: تعاریف و دسته بندی ها 22
2-2-2-1- تعریف دانش 23
2-2-2-2- دسته بندی دانش 23
2-1-3- انواع دانش 25
2-1-3-1- تقسیم بندی ارسطو 25
2-1-3-2- دانش ضمنی و دانش صریح 25
2-1-3-3- دانش شخصی و دانش سازمانی 26
2-1-3-4- انواع دانش بر مبنای کارکرد 27
2-1-3-5- تقسیم بندی مک لوپ 28
2-1-3-6- دانش رسمی و دانش سازمانی 29
2-1-4- تعریف مدیریت دانش 30
2-1-4-1- دلایل اهمیت به کارگیری مدیریت دانش 33
2-1-4-2- عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین 36
2-5-1- استراتژی های مدیریت دانش 37
2-1-6- چرخه مدیریت دانش 38
2-1-6-1- چرخه مدیریت دانش مک الوری 39
2-1-6-2- چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز 40
2-1-6-3- چرخه مدیریت دانش یکپارچه داکلر 41
2-1-7- راهبردهای مدیریت دانش 42
2-1-7-1- راهبردهای ساختاری 42
2-1-7-2- راهبردهای فرهنگی 43
2-1-7-3- راهبردهای فناوری 45
2-1-8- مدل های مدیریت دانش 46
2-1-8-1- مدل عمومی دانش 46
2-1-8-2- مدل سوناسی و سوری 47
2-1-8-3- مدل بک من 48
2-1-8-4- مدل پایه های ساختمان دانش 48
2-1-8-5- مدل مک الروی 51
2-1-8-6- مدل پیتر گوشتاک 52
2-1-8-7- مدل استیو هالس 53
2-1-8-8- مدل شش بعدی مدیریت دانش 55
2-1-8-9- مدل کلی سختار نظام های مدیریت دانش 56
2-1-8-10- مدل کافرا 57
2-1-8-11- مدل نوناکا و تاکه اوچی 58
2-1-8-12- مدل هیستینگ 61
2-1-8-13- مدل مدیریت دانش میلتون 61
2-1-8-14- الگوی بوکویتز و ویلیامز 64
2-1-8-15- مدل بویست 65
2-1-8-16- مدل مدیریت دانش بنیادی در سازمان 66
2-1-8-17- مدل ادل و گریسون 68
2-1-8-18- مدل هفت سی 71
بخش دوم:کارآفرینی سازمانی
2-2- کارآفرینی سازمانی 72
2-2-1- مفهوم و تعاریف کارآفرینی 72
2-2-2- تاریخچه کارآفرینی 74
2-2-3- تعریف کارآفرین 75
2-2-3-1- صفات و ویژگی های کارآفرینان 76
2-2-4- انواع کارآفرینی 79
2-2-4-1- کارآفرینی فردی 80
2-2-4-2- کارآفرینی درون سازمانی 80
2-2-4-3- کارآفرینی سازمانی 80
2-2-4-4- کارآفرینی شرکتی 81
2-2-4-5- کارآفرینی اداری 82
2-2-4-6- کارآفرینی از راه دور 82
2-2-4-7- کارآفرینی فرصت گرایانه 82
2-2-4-8- کارآفرینی اطلاعاتی 83
2-2-4-9- کارآفرینی دولتی 83
2-2-4-10- کارآفرینی اکتسابی 83
2-2-5- تعریف کارآفرینی سازمانی 83
2-2-5-1- ویژگی های کارآفرینان سازمانی 86
2-2-5-2- عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی 88
2-2-5-2-1- عوامل زمینه ای موثر بر کارآفرینی سازمانی 89
2-2-5-2-2- عوامل ساختاری موثر بر رفتار کارآفرینی سازمانی 89
2-2-5-3- ویژگی های سازمان های کارآفرین 91
2-2-5-3-1- ابعاد ساختاری 91
2-2-5-3-2- ابعاد محتوایی 94
2-2-5-4- موانع و محدودیت های کارآفرینی در سازمان 95
2-2-6- الگوهای کارآفرینی در سازمان 96
2-2-6-1- الگوی کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن 96
2-2-6-2- مدل ترغیب کارافرینی کوراتکو و هاجتس 97
2-2-6-3- مدل کارآفرینی سازمانی فرای 99
2-2-6-4- مدل4E 100
2-2-6-5- مدل کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 101
2-2-6-6- مدل کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش 107
2-2-6-7- مدل کارآفرینی اکهس و نک 109
2-2-6-8- مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون 110
بخش سوم:2-3- ارتباط مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی 112
بخش چهارم:2-4- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از کشور 113
2-4-1- تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 113
2-4-2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 116
بخش پنجم:
2-5- معرفی قلمرو تحقیق 119
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه126
3-1- نوع و روش پژوهش 126
3-2- جامعه آماری مورد بررسی 127
3-2-1- جامعه آماری127
3-2-2- نمونه آماری 127
3-2-3- واحد تحلیل 128
3-3- شیوه و روش نمونه گیری 128
3-4- روش و ابزار گردآوری اطلاعات 128
-4-1- ساختار پرسش نامه مدیریت دانش 129
3-4-2- ساختار پرسش نامه کارافرینی سازمانی 130
3-5- روایی و پایایی پژوهش 131
3-5-1- روایی پرسش نامه 131
3-5-2- پایایی پرسش نامه 131
3-6- روش های جمع آوری اطلاعات 132
3-7- روش های آماری 133
فصل4: یافته های تحقیق
4-1- مقدمه 135
4-2- تحلیل های آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی 135
4-2-1- جنسیت 135
4-2-2- سن 136
4-2-3- وضعیت تاهل 138
4-2-4- مدرک تحصیلی 138
4-2-5- رشته تحصیلی 139
4-2-6- سابقه خدمت 141
4-3- شاخص های توصیفی متغییرهای پژوهش 142
4-3-1- مدیریت دانش و مولفه های آن 142
4-3-2- کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن 143
4-4- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها 144
4-4-1- بررسی فرض نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف 144
4-4-2- تحلیل رگرسیون ابعاد مدیریت دانش با کارآفرینی سازمانی 151
فصل5: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه 153
5-2- نتایج پژوهش 153
5-2-1- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از پیشینه پژوهش 153
5-2-2- بحث در رابطه با نتایج بدست آمده از تحلیل توصیفی 154
5-2-3- بحث در رابطه با نتایج به دست آمده از فرضیه های پژوهش 155
5-2-3-1- نتایج استنباطی پژوهش 155
5-3- پیشنهادات 157
5-3-1- پیشنهادات کاربردی 157
5-3-2- پیشنهادها برای فرضیات فرعی پژوهش 148
5-3-3- پیشنهادات پژوهشی 150
5-4- محدودیت های پژوهش 151
منابع و ماخذ
پیوست1: پرسش نامه
فهرست شکل ها
شکل(1-1) مدل تحقیق 12
شکل(2-1) انواع دانش 28
شکل(2-2) فرایندهای اصلی در چرخه مدیریت دانش 39
شکل(2-3) چرخه مدیریت دانش بوکویتز و ویلیامز 40
شکل(2-4) چرخه مدیریت دانش یکپارچه 41
شکل(2-5) مدل عمومی مدیریت دانش 46
شکل(2-6) زیرسیستم های مدیریت دانش 47
شکل(2-7) مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 49
شکل(2-8) مراحل مدیریت دانش از دیدگاه گوشتاک 53
شکل(2-9) مدل مبتنی بر فرایندهای دانش 54
شکل(2-10) مدل مدیریت دانش فیل پری و الیکاتومی 55
شکل(2-11) مدل ساختاری مدیریت دانش 57
شکل(2-12) مدلKAFRA 58
شکل(2-13) مدل حلزونی نوناکا و تاکه اوچی 59
شکل(2-14) مدل مدیریت دانش میلتون 63
شکل(2-15) الگوی فرایند مدیریت دانش 65
شکل(2-16) مدل بویست 66
شکل(2-17) مدل دانش بنیادی 67
شکل(2-18) مدل مبتنی بر فرایندها و فراهم کننده های مدیریت 69
شکل(2-19) مدل هفت سی 71
شکل(2-20) انواع کارآفرینی 81
شکل(2-21) عوامل موثر بر کارآفرینی 91
شکل(2-22) مدل کارآفرینی سازمانی کورنوال و پرلمن 97
شکل(2-23) مدل کوراتکو و هاتجس 98
شکل(2-24) مدل کارآفرینی سازمانی4Eزاویر مندوزا 101
شکل(2-25) کارآفرینی سازمانی آنتونیک و هیسریچ 104
شکل(2-26) مدل تکاملی کارآفرینی سازمانی کوراتکو و همکارانش 109
شکل(2-27) مدل کارافرینی سازمانی اکهس و نک 110
شکل(2-28) مدل کارآفرینی سازمانی تامپسون 111
فهرست جداول
جدول(2-1) نخستین تلاش ها در راستای مدیریت دانش 21
جدول(2-2) عوامل اصلی موفقیت مدیریت دانش از دیدگاه محققین 36
جدول(2-3) استراتژی های مدیریت دانش 37
جدول(2-4) چرخه های مدیریت دانش از دیدگاه صاحب نظران 42
جدول(2-5) ابزار استفاده از فرایند دانش 51
جدول (3-1) گویه های مدیریت دانش 129
جدول (3-2) گویه های کارآفرینی سازمانی 129
جدول (3-3) پرسش نامه مدیریت دانش 130
جدول (3-4) پرسش نامه کارآفرینی سازمانی 130
جدول(3-5) میزان آلفای کرونباخ محاسبه شده برای پرسش نامه 132
جدول(4-1) فراوانی و درصد فراوانی جنسیت افراد شرکت کننده 136
جدول(4-2) نتایج مربوط به متغییر سن افراد شرکت کننده 137
جدول(4-3) نتایج مربوط به متغییر وضعیت تاهل افراد شرکت کننده 138
جدول(4-4) نتایج مربوط به متغییر مدرک تحصیلی در افراد شرکت کننده 139
جدول(4-5) نتایج مربوط به متغییر رشته تحصیلی در افردا شرکت کننده 140
جدول(4-6) نتایج مربوط به متغییر سابقه خدمت در افراد شرکت کننده 141
جدول(4-7) شاخص های توصیفی مدیریت دانش و مولفه های آن 142
جدول(4-8) شاخص های توصیفی کارآفرینی سازمانی و مولفه های آن 143
جدول(4-9) نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف 145
جدول(4-10) ارتباط بین خلق دانش با کارافرینی سازمانی 146
جدول(4-11) ارتباط بین ذخیره و نگهداری دانش با کارافرینی سازمانی 146
جدول(4-12) ارتباط بین انتقال دانش با کارآفرینی سازمانی 147
جدول(4-13) ارتباط بین بکارگیری دانش با کارآفرینی سازمانی 148
جدول(4-14) بررسی مطلوبیت مدیریت دانش و ابعاد آن 148
جدول(4-15) بررسی مطلوبیت کارآفرینی سازمانی و ابعاد آن149
جدول(4-16) جدول نتایج ضریب رگرسیون بین کارآفرینی سازمانی و مولفه های مدیریت دانش 151
جدول(4-17) همبستگی چندگانه بین مدیریت دانش و کارافرینی سازمانی 151
فهرست نمودارها
4-1- فراوانی جنسیت پاسخگویان 136
4-2- فراوانی درصد سن افراد پاسخگو 137
4-3- فراوانی درصد وضعیت تاهل افراد پاسخگو 138
4-4- فراوانی درصد وضعیت آخرین مدرک تحصیلی افراد پاسخگو 139
4-5- فراوانی درصد رشته تحصیلی افراد پاسخگو 140
4-6- فراوانی درصد سابقه خدمت افراد پاسخگو 141
4-7- نمودار میانگین مولفه های مدیریت دانش 143
4-8- نمودار میانگین مولفه های کارآفرینی سازمانی 144
سوالات احتمالی شما درباره بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی
چطور میتونم فایل بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 145 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
by امیرخانی · 2020 — در این مقاله تأثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی مورد بررسی قرار گرفته است. ایجادکسبوکار جدید، نوآوری در محصول و خدمات، نوآوری در فرایند، خودتجدیدی،
در اين پژوهش به بررسي تأثير مديريت دانش بر کارآفريني سازماني در بانک کشاورزي تهران پرداخته شد. پژوهش حاضر، از نظر هدف کاربردي و از نظر فرآيند اجراي پژوهش
by صفری · 2016 — نتایج پژوهش نشان داد که توانمندسازهای مدیریت دانش بر فرآیند مدیریت دانش تاثیرگذار هستند و فرآیند مدیریت دانش نیز بر عملکرد سازمانی و کارآفرینی سازمانی
by سالاریان · 2015 — مدیریت دانش مطالعه استراتژی، فرایند و فنآوری بهمنظور کسب، انتخاب، سازماندهی، تصمیم و کاربرد تخصصها و اطلاعات حیاتی برای کسبوکار جهت بهبود کیفیت تصمیمگیری
by آق قلعه · 2021 — (1395). بررسی اثرگذاری فرایند مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: بانک پاسارگاد استان تهران). فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری. 2 (4). 18-29. خسروی
داﻧﻠﻮد ﺷﺪه از kadover.ir در ﺗﺎرﯾﺦ 2022-09-07. ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ. ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ. ﻫﺮﭼﻪ ﺗﺠﺎرب زﻧﺪﮔﯽ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ
با توجه به اهمیت کارآفرینی برای ایجاد مزیت رقابتی، سازمانی می تواند موفق باشد كه با ایجاد بسترهای لازم از فرایند كارآفرینی پشتیبانی كند. به همین منظور در گذشته
by محمدی · 2017 — ابزار پژوهش سه پرسشنامۀ فرایندهای مدیریت دانش فانک وچویی (2009)، کارآفرینی سازمانی و سرمایۀ اجتماعی آشنا (1384) بود. بهمنظور بررسی پایایی درونی پرسشنامهها
چکیده: در جوامع امروزی با توجه به سرعت تغییرات و پیچیدگی محیط کسب و کار، دانش به منبعی کلیدی تبدیل شده و به عنوان دارایی حیاتی جهت کسب مزیت رقابتی به شمار
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران از طریق تزریق اطلاعات و دانش در سازمانها به کارآفرینی در فرایند تصمیم گیری،
مدیریت تکنولوژی . تهران . ایران. چکیده. هدف این پژوهش بررسی اثرگذاری فر ایندهای مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی. است، تا از این رهیافت جایگاه کارآفرینی. در
Bahman 24, 1399 AP — جامعه آماری این پژوهش را کارکنان بخش تولید شرکت ایران خودرو اعم از زن و مرد با هر ترکیب سنی شامل310 نفر تشکیل می دهند که نمونه ای 173 نفر متناسب
بررسی تاثیر فرایند مدیریت دانش بر فرایند كارآفرینی سازمانی در SME های شرق اما در ارتباط با مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی تاکنون تحقیق جامعی انجام نشده
by امیری · 2018 — ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای مدیریت دانش همتی، پرسشنامه نوآوری سازمانی جرفی و همکاران و پرسشنامه کارآفرینی سازمانی رابینز و کولتر به تریب با ضریب آلفای
برای بررسی رابطه بین مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی در شرکت ایران خودرو از روش همبستگی اسپیرمن استفاده شد. که یافته ها حاکی از این است پروپوزال بررسی تاثیر
محصولات با کلمه کلیدی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی. پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش با فرآیند کارآفرینی سازمانی. توضیحات بیشتر 8000 تومان