رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 147,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی 193 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


192 هزار تومان 147 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی دانشجویان می باشد

از آنجا که ارتباطات، اعم از فردی و اجتماعی، سنتی یا مدرن، نقش بسزایی در شکل گیری هویت دارند، بالطبع، تحول در نظام های ارتباطی می تواند دگرگونی های عمده ای در روند تکوین هویت ایجاد کند. به طور کلی رسانه های نوین ارتباطی فرصت های نوینی را در جهت تعامل خود و شبکه و فرایند شکل گیری هویت به وجود آورده اند و این رسانه های نوین می توانند تأثیرات مثبت و منفی زیادی بر هویت افراد ایجاد کنند.

 

 

 

از آنجایی که شبکه های اجتماعی مجازی تحول عمیقی در ارتباطات بین مردم ایجاد کرده است و کاربران را قادر کرده است با افرادی دیگر از کشور های با فرهنگ های متفاوت ارتباط برقرار کند و به تعامل و گفتگو و تبادل اطلاعات بپردازد و همچنین اینکه شبکه های اجتماعی مجازی کاربردهای متفاوتی که توسط خود اینترنت، وبلاگ‌ها، ایمیل و ... را که جداگانه هر کدام به کاربران ارائه می دادند را یک جا جمع کرده و همه این کارکردها و کاربردها را شاید هم بیشتر از این‌ها به کاربران خود ارائه می دهد.

 

 

 

 

این فناوری های نوین ارتباطی که شبکه های اجتماعی مجازی یکی از مهمترین آن‌ها می باشد مرزهای سنتی و فرضی جغرافیایی و زمانی را درهم شکسته و افراد را از بند مرزها رها ساخته است. به طور کلی می توان گفت که استفاده از این فناوری های نوین بخصوص در بین جوانان و نوجوانان های تأثیرات عمیقی بر ارزش های این جوانان و نوجوانان گذاشته و باعث تغییراتی در هویت و سبک زندگی این گروه سنی شده است. پژوهش حاضر با هدف رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی وجهانی) انجام شده است.

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

1- فصل اول: کلیات                                                   1
1-1-مقدمه                   2
1-2-بیان مساله               4
1-3-اهداف تحقیق         7
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق                                         7
1-5- تعاریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی                        9

 

 

 

2- فصل دوم: چارچوب نظری و تجربی تحقیق   10
2-1- پیشینه تحقیق          11
2-1- 1-مطالعات انجام شده داخلی                                    11
2-1-2- مطالعات انجام شده خارجی                                  14
2-1- 3-جمع بندی پیشینه تحقیق                                       17
2-2- مبانی نظری           18
2-2-1- هویت               18
2-2-1-1- هویت اجتماعی                                               19
2-2-1-2 کنش متقابل نمادین                                           20
2-2-1-3- سایر نظریه پردازان                                             21
2-2-2- شبکه های اجتماعی مجازی                                    23
2-2-3- شبکه های اجتماعی مجازی و هویت                       25
2-2-3-1- بری ولمن         25
2-2-3-2-آنتونی گیدنز     26
2-2-3-3- رولند رابرتسون                                                   27
2-2-3-4- مالکوم واتزر     28
2-2-3-5- مانوئل کاستلز  30
2-2-3-6- حوزه عمومی هابرماس                                      31
2-2-3-7- نظریه کاشت    31
2-2-3-8-نظریه استفاده و رضامندی                                     32
2-2-3-9- فیس بوک و هویت                                             32
2-3- چارچوب نظری تحقیق                                                34
2-4- فرضیه های تحقیق       37

 

 

 

3-فصل سوم: روش شناسی                                              39
3-1- روش و ابزار جمع آوری اطلاعات                                 40
3-2- تعاریف مفاهیم           40
3-2-1- تعاریف مفهومی متغیرهای تحقیق                         40
3-2-2- تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق                           43
3-3- سنجش                    48
3-3-1 طیف لیکرت          48
3-4- اعتبار و پایایی           49
3-5- جامعه آماری و حجم نمونه                                         50
3-6- مراحل انتخاب نمونه                                                   50
3-7- ابزار های تحلیل داده ها                                               52

 

 


4- فصل چهارم:یافته های تحقیق                                 53
4-3-وضعیت تأهل پاسخگویان
جدول شماره (4-3) توزیع پاسخگویان برحسب وضعیت تأهل
4-4-تحصیلات پاسخگویان
جدول شماره (4-4) توزیع پاسخگویان برحسب تحصیلات
4-5-دانشکده
جدول شماره (4-5) توزیع پاسخگویان به تفکیک دانشکده
4-6-میزان درآمد پاسخگویان
جدول شماره (4-6) توزیع پاسخگویان برحسب میزان درآمد خانوار
4-7-تعلق داشتن به طبقه
جدول شماره (4-7). توزیع پاسخگویان به تفکیک تعلق داشتن به طبقه
4-8-قومیت پاسخگویان
جدول شماره (4-8) توزیع پاسخگویان برحسب قومیت
4-9-میزان استفاده از اینترنت
جدول شماره (4-9) توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان استفاده از اینترنت
4-10-عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-10) توزیع پاسخگویان برحسب عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی
4-11-میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-11) توزیع پاسخگویان برحسب میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی
4-12-سابقه عضویت از شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-12) توزیع پاسخگویان برحسب سابقه عضویت در شبکه های اجتماعی
4-13-تعداد دوستان در شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-13). توزیع پاسخگویان برحسب تعداد دوستان در شبکه های اجتماعی
4-14-میزان احساس آزادی در شبکه های اجتماعی مجازی
4-15-نوع استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-15). توزیع پاسخگویان برحسب نوع استفاده از شبکه های اجتماعی
4-16-نوع صفحات ایجاد شده و نوع اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی
جدول شماره (4-16) توزیع پاسخگویان برحسب اشتراک و نوع صفحات ایجاد شده در شبکه های اجتماعی
4-17-نوع لایک و کامنت
جدول شماره (4-17). توزیع پاسخگویان برحسب نوع لایک و کامنت در شبکه های اجتماعی
4-18-نوع گروه ها و تالارها
جدول شماره (4-18). توزیع پاسخگویان برحسب نوع عضویت در گروه ها و تالارها در شبکه های اجتماعی
-19-نوع مخاطب
جدول شماره (4-19). توزیع پاسخگویان برحسب نوع مخاطبان در شبکه های اجتماعی
-20-نوع اخبار در شبکه های اجتماعی مجازی
جدول شماره (4-20) نوع اخبار پاسخگویان در شبکه های اجتماعی مجازی
4-21-میزان تعلق به هویت ملی
جدول شماره (4-22-1). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت ملی به تفکیک گویه
جدول شماره (4-21-2). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت ملی
4-22- میزان تعلق به هویت قومی
جدول شماره (4-22-1). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت قومی به تفکیک گویه
جدول شماره (4-22-2). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت قومی
4-23-میزان تعلق به هویت مذهبی
جدول شماره (4-23-1). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت مذهبی به تفکیک گویه
میزان را دارند.
جدول شماره (4-23-2). توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق به هویت مذهبی
4-24-میزان تعلق به هویت جهانی
جدول شماره (4-24-1). توزیع پاسخگویان برحسب تعلق به هویت جهانی
جدول شماره (4-24-2). توزیع پاسخگویان برحسب تعلق به هویت جهانی
4-25-رابطه بین ابعاد هویت جمعی (هویت ملی، قومی، مذهبی و جهانی)
4-26-رابطه بین ابعاد هویت ملی
جدول (4-26) رابطه بین ابعاد هویت ملی
4-27-رابطه بین ابعاد هویت مذهبی
جدول (4-27) رابطه بین ابعاد هویت مذهبی
-رابطه بین ابعاد هویت قومی
4-2- آزمون فرضیات          82

 

 


5- فصل پنجم: نتیجه گیری                                          
5-1- بحث و نتیجه گیری   112
5-2- پیشنهادات                118

 

 

منابع                                

پیوست                             


سوالات احتمالی شما درباره رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی


چطور میتونم فایل رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 147 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی رابطه شبکه هاي اجتماعي مجازي و دگرگوني هويت هاي جمعي (با تأکيد بر هويت ديني، ملي و مدرن)

رابطه شبکه های اجتماعی مجازی و دگرگونی هویت های جمعی (با تأکید بر هویت دینی، ملی و مدرن) (مقاله علمی وزارت علوم). نویسندگان: محمودرضا رهبرقاضی عباس حاتمی 

پژوهش حاضر با هدف رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی وجهانی) انجام شده است. فهرست مطالب. 1- فصل اول: کلیات 1 1-1-مقدمه 2

by معمار · 2013 — از بین رفتن زمان و مکان و نقش بیشتر فضا در دنیای مجازی تجلی آشکاری دارد. اگرچه شبکههای اجتماعی مجازی در فرایند ارتباطات میتوانند دارای تأثیرات مثبت و 

درونـی یـا شـخصی را بـا فضـای جمعـی اشـکال فرهنگـی و روابـط اجتماعـی تركیـب می بین استفاده از شبکه های مجازی و هویت ملی دانشجویان چه رابطه ای وجود دارد؟25 pages

by بوربور · 2021 — بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در طول شبانه‌روز با بعد فردی هویت اجتماعی زنان شهر تهران رابطه منفی وجود داشته لیکن معنی‌دار نیست(Sig>0/05).

پایان نامه کارشناسی ارشد:بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی: مطالعه بیاورد و یا آیا بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت رابطه ای وجود دارد؟

Shahrivar 3, 1397 AP — پژوهش حاضر، رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی و هویت دینی کاربران را با در بین افراد جامعه، نقش بسیار مهمی در ایجاد و شکل گیری هویت جمعی 

Shahrivar 31, 1400 AP — این نوشتار پروپوزال در مورد شبکه های اجتماعی مجازی می باشد.تحقیق حاضر جهت بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، 

by احیایی · 2015 — تحلیل رابطه استفاده از شبکه اجتماعی فیس‌بوک‌ با هویت جنسیتی در بین دانشجویان دانشگاه واژگان کلیدی:شبکههای اجتماعی مجازی، فیسبوک، هویت و هویت جنسیتی.

تحقیق حاضر در همین راستا و برای بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی و جهانی) دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفته 

by میمنت آبادی · 2021 — در نهایت با توجه به نتایج این پژوهش و اثبات تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تحول هویتی در میان اقشار مختلف جامعه، پیشنهاداتی در حوزه های برنامه ریزی 

Khordad 2, 1401 AP — توضیحات کامل چارچوب نظری تحقیق حاضر یک نظریه تلفیقی است؛ بنابراین متغیرهای موجود نه از یک نظریه بلکه از چند نظریه و دیدگاه اخذ گردیده اند.

by نامداری · 2018 — مقدمه و هدف پژوهش: هویت قومی یکی از انواع هویت جمعی بوده و به مجموعه مشخصات و ویژگی‌هایی اطلاق می‌شود که یک قوم را از اقوام دیگر متمایز می‌کند و بین اعضای 

تاثیر فضای مجازی شبکه های اجتماعی بر هویت در مفهوم گسترده خود بهرغم انکارناپذیر اجتماعی موبایل‪ ،‬در اجتماعات مجازی هستند و روی ایجاد و حفظ ‫رابطه بین‬ 

از بین رفتن زمان و مکان و نقش بیشتر فضا در دنیای مجازی تجلی آشکاری دارد. افراد در مواجهه با این فضای دوم، بنیان های هویت خود را متزلزل می بینند و دچار تردید و 

by نواح · 2020 — همچنین نتایج نشان می‌دهد که متغیر سن با متغیر هویت اجتماعی دارای ارتباط معنادار و با متغیر هویت دینی و هویت ملی ارتباط معناداری ندارد و میان متغیر میزان استفاده 

by کفاشی · 2014 — این پژوهش به‌منظور شناخت رابطه بین استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی و هویت اجتماعی جوانان منطقه 4 شهر تهران صورت گرفته است. پژوهش به‌صورت پیمایشی و ابزار