مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی 73 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این مبانی نظری بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی دانشجویان می باشد

چارچوب نظری تحقیق حاضر یک نظریه تلفیقی است؛ بنابراین متغیرهای موجود نه از یک نظریه بلکه از چند نظریه و دیدگاه اخذ گردیده‌اند. همچنین اینکه هیچ کدام از نظریه‌های مورد بحث کامل نیستند و هر کدام بر علل و عوامل خاصی تأکید می کنند.عامل بنیادین در شکل گیری هویت های اجتماعی، تعاملات انسانی است. در واقع فرد هنگامی که به تعامل با فردی دیگر می پردازد؛ هویت خویشتن را به عنوان یک عضو جامعه پیدا می کند. هویت در بستر تعاملات اجتماعی تعریف می شود. ظهور فناوری های نوین ارتباطی که شبکه های اجتماعی مجازی یکی از مهمترین آن‌ها می باشد، دگرگونی های بنیادی در تعاملات و ارتباطات انسانی ایجاد کرده است.

 

 

 

پیامد این امر شکل گیری نوع جدیدی از تعاملات انسانی است که ضمن تمایز از الگوهای ارتباطی مرسوم در رسانه های ارتباط جمعی، عملاً فرصت های نوینی را در جهت تجلی خود و هویت، به وجود آورده است. همانگونه که ولمن، گیدنز، رابرتسون، واتزر و کاستلز هم با وجود به کار بردن اصلاحات متفاوت معتقد می باشند.پس می توان به طور کلی گفت که شبکه های اجتماعی مجازی به عنوان بعدی از جهانی شدن در حوزه ارتباطات می توانند تأثیرات زیادی بر هویت کاربران ایجاد کنند و باعث بازاندیشی در هویت که گیدنز معتقد می باشد، شوند.

 

 

 


احساس آزادی در شبکه های اجتماعی موضوع دیگری می باشد که در این تحقیق به آن پرداخته شده است. در عصر حاضر و با توجه به دگرگونی های که در حوزه ارتباطات ایجاد شده است بررسی موضوع احساس آزادی در شبکه های اجتماعی مجازی بحث مهمی می باشد براساس نظریه حوزه عمومی هابرماس مورد بررسی قرار گرفته است. هابرماس معتقد هست حوزه عمومی قلمروی از زندگی می باشد که هر فرد فارغ از همه چیز آنچه را که دوست دارد بیان می کند.

 

 

 


نظریه کاشت بر کنش متقابل میان رسانه و مخاطبانی که از آن رسانه استفاده می کنند و نیز چگونگی تأثیر گذازی رسانه ها بر مخاطبان تأکید دارد. فرض اساسی این نظریه این است که بین میزان مواجهه و استفاده از رسانه و واقعیت پنداری در محتوا و برنامه های آن رسانه ارتباط مستقیم وجود دارد؛ بنابراین براساس نظریه کاشت یا پرورش جرج گربنر می توان استنباط کرد میزان، مدت استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی افراد تأثیر می گذارد.

 

 

 

 

همچنین نظریه استفاده و رضامندی که در مورد میزان رضایت مخاطبان از نوع برنامه های رسانه های جمعی می باشد و معتقد می باشد که مخاطبان بیشتر برنامه های را دنبال می کنند که از آن برنامه رضایت حداقلی داشته باشند که در تحقیق حاضر نوع استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، نوع اشتراک گذاری مطالب، نوع لایک و کامنت، نوع عضویت در گروه ها و تالارها، نوع مخاطب پست ها در شبکه های اجتماعی مجازی و نوع پیگیری اخبار در شبکه های اجتماعی مجازی براساس همین نظریه یعنی نظریه استفاده و رضامندی می باشند.

 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

1- فصل اول: کلیات                                                   1
1-1-مقدمه                   2
1-2-بیان مساله               4
1-3-اهداف تحقیق         7
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق                                         7
1-5- تعاریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی                        9

 

 

 

2- فصل دوم: چارچوب نظری و تجربی تحقیق   10
2-1- پیشینه تحقیق          11
2-1- 1-مطالعات انجام شده داخلی                                    11
2-1-2- مطالعات انجام شده خارجی                                  14
2-1- 3-جمع بندی پیشینه تحقیق                                       17
2-2- مبانی نظری           18
2-2-1- هویت               18
2-2-1-1- هویت اجتماعی                                               19
2-2-1-2 کنش متقابل نمادین                                           20
2-2-1-3- سایر نظریه پردازان                                             21
2-2-2- شبکه های اجتماعی مجازی                                    23
2-2-3- شبکه های اجتماعی مجازی و هویت                       25
2-2-3-1- بری ولمن         25
2-2-3-2-آنتونی گیدنز     26
2-2-3-3- رولند رابرتسون                                                   27
2-2-3-4- مالکوم واتزر     28
2-2-3-5- مانوئل کاستلز  30
2-2-3-6- حوزه عمومی هابرماس                                      31
2-2-3-7- نظریه کاشت    31
2-2-3-8-نظریه استفاده و رضامندی                                     32
2-2-3-9- فیس بوک و هویت                                             32
2-3- چارچوب نظری تحقیق                                                34
2-4- فرضیه های تحقیق       37

 

منابع                                

                 


سوالات احتمالی شما درباره مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی


چطور میتونم فایل مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی چارچوب نظری تحقیق حاضر یک نظریه تلفیقی است؛ بنابراین متغیرهای موجود نه از یک نظریه بلکه از چند 

در چارچوب نظري اين تحقيق عمدتاً از نظرات گيدنز و کاستلز در خصوص ويژگي هاي فناوري هاي جديد و تأثيرات هويتي آن بهره برده شده است. در اين تحقيق از ابزار پرسشنامه 

by G Khodayari · 2014 · Cited by 8 — ﺷﺒﻜﻪ. ﻫﺎﻱ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺠﺎﺯﻱ. (ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩﻱ: ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﻣﺸﻬﺪ) ﺷـﻨﺎﺧﺖ ﺭﺍﺑﻄـﻪ ﺑـﻴﻦ ﻣﻴـﺰﺍﻥ ﻭ ﻧـﻮﻉ ﺍﺳـﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷـﺒﻜﻪ. ﻫـﺎﻱ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻧﻈﺮﻱ.26 pages

این اشتراک «هویت جمعی مجازی» را برایشان ایجاد کرده که در کنار سایر ابعاد هویتی در حوزه ارتباطات بین‏الملل نیز شبکه‏های اجتماعی قابل‏توجه هستند و برخی 

پژوهش حاضر با هدف رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی وجهانی) 2- فصل دوم: چارچوب نظری و تجربی تحقیق 10 2-2- مبانی نظری 18

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی 

درونـی یـا شـخصی را بـا فضـای جمعـی اشـکال فرهنگـی و روابـط اجتماعـی تركیـب می بین استفاده از شبکه های مجازی و هویت ملی دانشجویان چه رابطه ای وجود دارد؟

7313544 |docx روانشناسی و علوم تربیتی+مبانی نظری رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی. مشخصات محصول دسته روانشناسی و علوم تربیتی حجم 135/44 کیلوبایت 

تحقیق حاضر در همین راستا و برای بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی و جهانی) دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفته 

مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان. در بخش رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت، به تأثیراتی که شبکه های اجتماعی 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تمرین هوازی 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تمرین هوازی مبانی نظری تمرین هوازی پیشینه تحقیق تمرین هوازی پیشینه داخلی تمرین 

مبانی نظری ارزیابی اثرات شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی دانشجویان رفتن پروپوزال رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی رفتن به سايت اصلي این 

by معمار · 2013 — از بین رفتن زمان و مکان و نقش بیشتر فضا در دنیای مجازی تجلی آشکاری دارد. اگرچه شبکههای اجتماعی مجازی در فرایند ارتباطات میتوانند دارای تأثیرات مثبت و 

از آﻧﺠﺎ ﮐﻪ ارﺗﺒﺎﻃﺎت، اﻋﻢ از ﻓﺮدی و اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﺳﻨﺘﯽ ﯾﺎ ﻣﺪرن، ﻧﻘﺶ ﺑﺴﺰاﯾﯽ در ﺷﮑﻞ ﮔﯿﺮی ﻫﻮﯾﺖ. دارﻧﺪ، ﺑﺎﻟﻄﺒﻊ، ﺗﺤﻮل در ﻧﻈﺎم ﻫﺎی ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ دﮔﺮﮔﻮﻧﯽ ﻫﺎی ﻋﻤﺪه ای 

تحقیق حاضر در همین راستا و برای بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی و جهانی) دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفته 

رابطه بعد اجتماعی هویت ملی با میزان استفاده از رسانه‌های جمعی و رسانه‌های رابطه بین استفاده از رسانه‌ها و هویت ملی جوانان انجام شده و در بخش مبانی نظری 

بررسی رابﻄه بین میزان استفاده از شبکه های اجتماعی با امنیت اجتماعی در میان شهروندان. اردبیل. با توجه به اهداف فوق و مبانی نظری فرﺿیه هایی به شرح زیر تدوین 

by شامانی · 2016 — دهد که بین میز. ان استفاده جوانان منطقه. 99. شهر تهران از. شبکه. های اجتماعی مجازی و. هویت فرهنگی آن. ها رابطه معناداری وجود دارد بدین شکل که در چهار مولفه 

پس در تحقیق حاضر به دنبال بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی دانشجویان دانشگاه سیستان و از ﺣﮑﻤـﺖ ﻟـﺬت ﻧﯿﺴـﺖ ﻣﺒـﺎﻧﯽ ﻧﻈـﺮی ارزﯾـﺎﺑﯽ اﺛـﺮات.

by میمنت آبادی · 2021 — هویت زبانی، هویت فرهنگی، قوم ک،شبکه های اجتماعی مجازی، تحول هویت سلطه بر اقوام دیگر می توانند منشأ تعارض قومی و مانع همبستگی و انسجام جمعی باشند.