ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 125,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC 110 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا جمعه 7 اردیبهشت
163
هزار تومان
125
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پایان نامه ارزیابی سطح چابکی سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوازن BSC در شرکت آب و فاضلاب می باشد
کمتر سازمانی را میتوان یافت که دارای شرایط ثابت و پایداری در محیط کاری بوده و با آشفتگیهای کمی مواجه گردد؛ بنابراین، همه سازمانها به نوعی به چابکی نیاز دارند. با این حال، تحقیقاتی که به طرزی جامع و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف سازمان سطح چابکی را مورد ارزیابی قرار دهند، بسیار اندک هستند. در حال حاضر توافقی درباره معنای واقعی چابکی و نحوه اندازهگیری آن وجود ندارد.مطالعه فعلی پس از بررسی مدلهای مفهومی که تاکنون درباره چابکی سازمانی ارائه شدهاند، به معرفی ابزار مؤثری برای ارزیابی سطح چابکی سازمان با عنوان کارت امتیازی متوازن میپردازد.
از آنجایی که سازمان مورد مطالعه (سازمان آب و فاضلاب استان گیلان) از نوع دولتی است، تلاش میگردد تا جهت طراحی چارچوب لازم برای ارزیابی سطح چابکی، شرایط خاص حاکم بر سازمانهای دولتی نیز مورد توجه قرار بگیرد. در مرحله بعد با استفاده از این ابزار پرسشنامهای طراحی گشته و در اختیار تعدادی از کارکنان سازمان که به عنوان نمونه انتخاب شدهاند، قرار میگیرد.
با بررسی نتایج حاصل شده از تحلیل اطلاعات بدست آمده از پرسشنامهها، سطح چابکی سازمان تعیین میگردد. علاوه بر این، هر سازمان میتواند بر مبنای محیط پویای خود و نیز قابلیتهای منحصر به فرد و برجسته در کالبد خود، از مدل چابکی سازمانی متمایزی برخوردار باشد. در این پژوهش پس از تعیین نقاط قوت و ضعف سازمان در زمینه چابکی و میزان فاصله تا وضعیت مطلوب، پیشنهاداتی جهت بهبود سطح چابکی ارائه میگردد که میتواند در قالب الگوی چابکی مختص این سازمان مورد استفاده قرار بگیرند.
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات موضوع 1
1-1 مقدمه 2
1-2 هدف از پایاننامه 3
1-3 توضیح موضوع پایاننامه 3
1-4 اهمیت، انگیزه و علت انتخاب موضوع 4
1-5 مرور کلی بر ادبیات موضوع 5
1-6 جنبههای جدید بودن موضوع 9
1-7 کاربردها و کاربران موضوع پایاننامه 9
1-8 جمعبندی 10
فصل دوم: مرور ادبیات موضوع 11
2-1 مقدمه 12
2-2 بررسی تاریخچه و مفهوم چابکی 13
2-3 مدلهای دستیابی به چابکی 15
2-3-1 مدل اجرای چابکی از نظر شریفی و ژانگ 16
2-4 ارزیابی سطح چابکی 18
2-4-1 کارت امتیازی متوازن 19
2-4-2 چابکی در سازمانهای دولتی 25
2-4-3 چابکی در صنعت آب .و فاضلاب 27
2-5 پژوهشهای داخلی در حوزه چابکی 28
2-6 جمع بندی 38
فصل سوم: روش تحقیق 39
3-1- مقدمه 40
3-2- چارچوب مفهومی تحقیق 41
3-3- روش تحقیق 43
3-4- قلمرو تحقیق (زمانی – مکانی) 44
3-5- روش جمع آوری اطلاعات 44
3-5-1- مطالعات کتابخانهای 44
3-5-2- پرسشنامه 45
3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 46
3-6-1- روایی 46
3-6-2- پایایی 47
3-7- جامعه و نمونه آماری 48
3-7-1- جامعه آماری 48
3-7-2- نمونه آماری 49
3-8- روش تجزیه و تحلیل دادهها 50
3-8-1- آزمون میانگین یک جامعه 50
3-8-2- تحلیل همبستگی 51
3-8-3- آزمون نرمال بودن دادهها 53
3-9- جمع بندی 53
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها 54
4-1- مقدمه 55
4-2- توصیف دادهها 56
4-2-1- جنسیت 56
4-2-2- سن 57
4-2-3- سابقه کاری 58
4-2-4- میزان تحصیلات 59
4-2-5- میزان آشنایی با مبحث چابکی سازمانی 60
4-3- آزمون فرضیهها 61
4-3-1- آزمون فرضیه اول تحقیق 61
4-3-2- آزمون فرضیه دوم تحقیق 64
4-3-3- آزمون فرضیه سوم تحقیق 66
4-3-4- آزمون فرضیه چهارم تحقیق 68
4-3-5- آزمون فرضیه پنجم تحقیق 69
4-3-6- آزمون فرضیه ششم تحقیق 71
4-4- محاسبه میزان چابکی سازمان 72
4-5- جمع بندی 74
فصل پنجم: نتیجه گیری 75
5-1- مقدمه 76
5-2- یادآوری خطوط اصلی روش علمی 77
5-3- دستاوردها و نتایج تحقیق 78
5-4- پیشنهادات 79
5-4-1- پیشنهادات مربوط به تحقیق فعلی 79
5-4-2- پیشنهاداتی برای پژوهشهای آتی 81
فهرست مراجع 82
پیوست الف 90
واژهنامه فارسی به انگلیسی 96
واژهنامه انگلیسی به فارسی 97
فهرست جدولها:
جدول 2-1- تعاریف ارائه شده در زمینه چابکی 34
جدول 2-2- رویکردهای مفهومی ارزیابی و بهبود سطح چابکی سازمانی 35
جدول 2-3- خلاصهای از تحقیقات داخلی بررسی شده در حوزه چابکی 37
جدول 3-1- تفکیک پرسشنامه پژوهش 45
جدول 3-2- تفسیر میزان همبستگی متغیرها بر مبنای مقدار ضریب همبستگی 52
جدول 4-1- توزیع فراوانی نمونه بر حسب جنسیت کارکنان 56
جدول 4-2- توزیع فراوانی نمونه بر حسب سن کارکنان 57
جدول 4-3- توزیع فراوانی نمونه بر حسب سابقه کاری کارکنان 58
جدول 4-4- توزیع فراوانی نمونه بر حسب میزان تحصیلات کارکنان 59
جدول 4-5- توزیع فراوانی نمونه بر حسب میزان آشنایی کارکنان با مبحث چابکی سازمانی 60
جدول 4-6- نتایج آزمون کولموگوروف-اسمیرنوف برای متغیر فرایندهای داخلی 62
جدول 4-7- آمار توصیفی متغیر فرایندهای داخلی 63
جدول 4-8- نتایج آزمون t تک نمونه مربوط به متغیر فرایندهای داخلی 63
جدول 4-9- نتایج آزمون کولموگوروف-اسمیرنوف برای متغیر رشد و یادگیری 65
جدول 4-10- آمار توصیفی متغیر رشد و یادگیری 65
جدول 4-11- نتایج آزمون t تک نمونه مربوط به متغیر رشد و یادگیری 65
جدول 4-12- نتایج آزمون کولموگوروف-اسمیرنوف برای متغیر مالی - مشتری 67
جدول 4-13- آمار توصیفی متغیر مالی - مشتری 67
جدول 4-14- نتایج آزمون t تک نمونه مربوط به متغیر مالی - مشتری 67
جدول 4-15- نتایج آزمون همبستگی بین چابکی فرایندهای داخلی و چابکی سازمان 69
جدول 4-16- نتایج آزمون همبستگی بین چابکی در بعد رشد و یادگیری و چابکی سازمان 70
جدول 4-17- نتایج آزمون همبستگی بین چابکی فرایندهای داخلی و چابکی در بعد رشد و یادگیری 71
جدول 4-18- محاسبه وزن هر یک از سؤالات مربوط به بعد مالی – مشتری 73
جدول 5-1- خلاصه نتایج بدست آمده با استفاده از آزمونهای آماری 78
فهرست شکلها:
شکل 2-1- مدل مفهومی دستیابی به چابکی 17
شکل 2-2- چهار وجه کارت امتیازی متوازن 21
شکل 2-3- مدل ساده خلق ارزش در سازمانهای عمومی و دولتی 25
شکل 2-4- ابعاد چابکی در بخش دولتی 27
شکل 3-1- مدل تحلیلی تحقیق 42
شکل 3-2- نتایج محاسبات مربوط به پایایی پرسشنامه با استفاده از نرمافزار SPSS 49
شکل 4-1- توزیع فراوانی نمونه بر حسب جنسیت کارکنان 57
شکل 4-2- توزیع فراوانی نمونه بر حسب سن کارکنان 58
شکل 4-3- توزیع فراوانی نمونه بر حسب سابقه کاری کارکنان 59
شکل 4-4- توزیع فراوانی نمونه بر حسب میزان تحصیلات کارکنان 60
شکل 4-5- توزیع فراوانی نمونه بر حسب میزان آشنایی کارکنان با مبحث چابکی سازمانی 61
سوالات احتمالی شما درباره ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC
چطور میتونم فایل ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت ارزیابی سطح چابکی سازمان با روش BSC چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 125 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
Tir 23, 1401 AP — هدف از این پایان نامه ارزیابی سطح چابکی سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوازن BSC در شرکت آب و فاضلاب می باشد.
هدف از این پژوهش، ارزیابی سطح چابکی یک سازمان دولتی با رویکرد کارت مقاله نشریه ارزیابی عملکرد سازمان با مدل روش امتیازی متوازن (BSC) (مطالعه موردی).
تعاریف ارزیابی عملکرد ، یکی از وظایف اصلی هر سازمان و یکی از وجوه مدیریت کارت امتیازى متوازن، این کار را با به کارگیرى روش برخورد از بالا به پایین از
by ايران زاده سليمان · Cited by 1 — متدلوژی روش امتیازی متوازن (BSC) به عنوان ابزاری جهت سنجش عملکرد سازمان ها در راستای اهداف و استراتژی های آنان در چهار منظر مالی, مشتری, فرآیندهای داخلی و
Bahman 24, 1396 AP — کارت امتیازی متوازن یکی از ابزارهای به روز مدیریتی است. سازمان هاي امروزي در محيط هاي بسيار متغير و پيچيده داخلي و بين المللي با.
برای اینکار به یک روش سیستماتیک و نظامند که اندازه گیری عملکرد. ERP. و عملکرد سازمان را بهم. متصل می کند، نیاز است. مدل سلسله مراتبی کارت امتیازی متوازن با 13 pages
کارت امتياز متوازن به عنوان يک سيستم ارزيابي عملکرد که توسط کاپلان و نورتون روش کارت امتيازي متوازن، با ترجمه چشم انداز و استراتژي سازمان به عبارات قابل
ارائه الگوی مدیریت عملکرد برای سازمان استاندارد مبتنی بر تلفیق روش کارت امتیازی تصویر بررسی ارزیابی سطح چابکی سازمان با رویکرد کارت امتیازی متوازن
روش کارت امتيازي متوازن، با ترجمه چشم انداز و استراتژي سازمان به عبارات قابل درک، از برداشتهاي متفاوت جلوگيري کرده و با همسو ساختن اهداف فردي و سازماني به
چابکی به مفهوم سرعت اما یک مفهوم وسیع است در مباحث تخصصی یک تکنیک است. در مدیریت روش اجرایی است؟ مدیران چگونه استفاده میکنند؟
by مهریار ایردیموسی · 2012 — ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﻬﺮه ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻄﺢ رﺿﺎﯾﺖ ﺎﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮدن آﻣﻮزش و ﺗﻮﺳﻌﻪ در ﺳﻄﺢ ﺳﺎزﻣﺎن BSC. ) ﻣﯽ. ﺑﺎﺷﺪ . روش ﮐﺎرت اﻣﺘﯿﺎزي ﻣﺘﻮازن ﯾﮏ روش. ارزﯾﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑ.14 pages
روش تحقیق، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدلیابی معادلات ساختاری است. با عملکرد سنتی سبب خلق مدلهای جدید ارزیابی عملکرد در سطح سازمانها شده است
به منظــور گــردآوری داده هــا از پرســش نامۀ ارزیابــی عملکــرد بــه روش برنامه هــای بلندمــدت ســازمان بــه کار گیــرد. امتیازی متوازن )BSC(.11 pages
ﺳﻮﯾﯽ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﻓﻨﺎوري اﻃﻼﻋﺎت در ﭼﺎﺑﮑﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ، در ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﯾﮏ ﻣـﺪل ﺗﺤﻠﯿـﻞ اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﺧﻮد ﻓﻨﺎوري و ﺳﻄﺢ ﺗﺨﺼﺺ ﻓﺮدي ﺑﺮاي اﺳﺘﻔﺎده ﺗﮑﻨﻮﻟـﻮژي دارد.22 pages
بررسی تاثیر جو سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی مورد مطالعه: سازمان آموزش و ارزیابی چابکی در ساخت پالایشگاههای گازی پارس جنوبی با استفاده از DEA فازی
مدل کارت امتیازی متوازن با جداسازی چهار حوزه مجزا که نیاز به تجزیه و تحلیل دارند، رفتار خوب را در یک سازمان تقویت میکند. این چهار ناحیه، که مرحله (legs) نیز
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر فرایندی و زیر ساختی مدیریت دانش بر چابکی سازمانی است. روش تحقیق ، توصیفی و طرح پژوهشی همبستگی از نوع مدل یابی معادلات ساختاری است.