اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی

اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 48,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی 48 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 29 اردیبهشت


63 هزار تومان 48 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق تشریح اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی  بصورت کامل و جامع می باشد

اصول دادرسی در مراحل مقدماتی
در
آیین دادرسی اطفال که ناظر به تشریفات خاص مراحل کشف، تعقیب، تحقیق ، دادرسی و اجرای حکم است. مفهوم تحقیقات مقدماتی به عنوان مرحلة آغازین مداخلة  قضایی باید در ارتباط با اهداف و ویژگی های خاص این نظام در نظر گرفته شود. مادة 19 قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوب 1378 در مقام تعریف تحقیقات مقدماتی مقرر می دارد:

 

 

«تحقیقات مقدماتی مجموعة اقداماتی است که برای کشف جرم و حفظ آثار و ادلة وقوع آن و در تعقیب متهم از بدو پیگرد قانونی تا تسلیم به مرجع قضایی صورت می گیرد ...» حال پس از بیان مقدمة فوق، در این نوشتار  اهم اصول و قواعد ناظر به کشف، تعقیب جرم و تحقیقات مقدماتی را در دو مبحث مطرح می نماییم.

 

 

 

 

مبحث اول: اصول ناظربه کشف و تعقیب جرم
ضابطین قضایی در امور نوجوانان باید وظیفه اولیه خویش را در پیشگیری از ارتکاب جرم متمرکز نمایند و از برخورد های تند و خشن و یا ارسال کودکان در هرمورد به دادسرا و دادگاه حتی الامکان خودداری نمایند. این نوع جهت گیری در سیاست اتخاذی نسبت به نوجوانان در حقیقت نوعی قضازدایی محسوب می گردد .

 

در مرحلة انجام تحقیقات مقدماتی نیز که پلیس با متهم یا مظنون برخورد نزدیک دارند نه تنها از رفتار های تند و مغایر با اصول انسانی از قبیل شکنجه و اخذ اقرار همراه با اذیت و آزار باید پرهیز نمایند بلکه نوع برخورد ها باید با آثار آموزشی و اصلاحی بر روی متهمین همراه باشد.

 

 


 از این رو، به دلیل کاهش آثار سوء رفتار ضابطین قضایی در مرحلة کشف و تعقیب و مراحل تحقیق بر روی بزهکاران نوجوان، نظام های حقوقی به موازات آموزش نیروهای ضابط، به راه حل دیگری نیز متوسل شده اند، از جمله این راه حل ها یکی، حذف یا کاهش اختیارات فوق العاده نیروهای ضابط است و دیگر اینکه، اقدام نیروهای ضابط تحت کنترل و نظارت مستقیم دادگاه اطفال انجام پذیرد.

 

قانون گذار ایران در بسیاری موارد، اختیارات ضابطین را به دادگاه و شخص قاضی رسیدگی کننده واگذار نموده است تا حتی الامکان، روش های قانونمندتر و صحیح تری را در  برخورد با بزهکاران نوجوان به کار  گیرد. در همین راستا، مادة 221 ق.آ.د.ک مقرر می دارد:درجرائم اطفال، رسیدگی مقدماتی اعم از تعقیب و تحقیق با رعایت مفاد تبصرة مادة 43 (جرائم مشهود) توسط دادرس و یا به درخواست او توسط قاضی تحقیق انجام می گیرد. دادگاه ها کلیة وظایفی را که برابر قانون بر عهدة ضابطین می باشد رأساً به عمل خواهد آورد. 

 

 

 

 

فهرست مطالب
  اصول دادرسی در مراحل مقدماتی  48
مبحث اول : اصول ناظر به کشف و تعقیب جرم  48
گفتار اول : حفظ حریم خصوصی اطفال و رعایت قواعد تفتیش و بازرسی  50
گفتار دوم : دستگیری بر طبق ضوابط قانونی  51
گفتار سوم : اعلام حق سکوت  52
گفتار چهارم  : معاضدت حقوقی و پزشکی  52
گفتار پنجم اعمال تدابیر جایگزین تعقیب  55
مبحث دوم : اصول ناظر به تحقیقات مقدماتی  57
گفتار اول : منع دخالت ضابطین دادگستری  58
گفتار دوم : تفهیم سریع اتهام به طفل یا والدین یا سرپرست قانونی  60
گفتار سوم : محدودیت تحت نظر قرار دادن طفل  61
گفتار چهارم : منع شکنجه  62
گفتار پنجم : اصول احضار، جلب و باز جوئی  62
گفتار ششم : اخذ آخرین دفاع  64
گفتار هفتم : اقدامات تامینی جایگزین بازداشت موقت  66
بند اول: سپردن طفل به والدین و سرپرست یا مؤسسات  67
بند دوم : کنترل قضائی  68 
بند سوم : آزادی تحت مراقبت  69


منابع و مآخذ  
 


 


سوالات احتمالی شما درباره اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی


چطور میتونم فایل اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت اصول دادرسی اطفال در مراحل مقدماتی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 48 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Shahrivar 27, 1400 AP — در آیین دادرسی اطفال که ناظر به تشریفات خاص مراحل کشف، تعقیب، تحقیق ، دادرسی و اجرای حکم است. مفهوم تحقیقات مقدماتی به عنوان مرحلة آغازین مداخلة 

قانون آیین دادرسی کیفری چه در مرحله تحقیقات مقدماتی و چه در مرحله دادرسی از رهگذر تأسیس نهادهای جدیدی از قبیل دادگاه اختصاصی برای اطفال، دادسرای اطفال، پلیس 

آخوندی تاکید کرد: دادرسی ویژه نوجوانان دارای دو مؤلفه شکلی و ماهوی است که در ابعاد ماهوی اصول متعددی حاکم است و در موازین بین‌المللی نیز به آن اشاره شده است.

در آیین دادرسی اطفال که ناظر به تشریفات خاص مراحل کشف، تعقیب، تحقیق ، دادرسی و اجرای حکم است. مفهوم تحقیقات مقدماتی به عنوان مرحله آغازین مداخله قضایی باید در 

در آیین دادرسی اطفال که ناظر به تشریفات خاص مراحل کشف، تعقیب، تحقیق ، دادرسی و اجرای حکم است. مفهوم تحقیقات مقدماتی به عنوان مرحلة آغازین مداخلة قضایی باید در 

ماده ۷(اصلاحي ۲۴/۳/۱۳۹۴) ـ در تمام مراحل دادرسي كيفري، رعايت حقوق شهروندي مقرر در فصل نهم ـ تحقيقات مقدماتي جرايم اطفال و نوجوانان ماده ۲۸۵ ـ در معيّت 

‌ماده 1 - آیین دادرسی کیفری مجموعه اصول و مقرراتی است که برای کشف و تحقیق جرائم ‌ماده 30 - قاضی دادگاه می‌تواند در تحقیقات مقدماتی حضور یابد و بر نحوه 

by السان · 2008 — ناظر به حداقل معيارهاي نحوه دادرسي نوجوانان )قواعد بيجينگ، توان اصولي را براي حمايت از کودکان در دادرسي استنباط کرد. حقوق عام دادرسي کودکان.

Aban 19, 1400 AP — فصل چهارم: اصول حاکم بر دادرسی اطفال و نوجوانان و حقوق متهم در آن مبحث اول: تعریف، ویژگی‌ها و مراجع صالح در تحقیقات مقدماتی.

ماده ۱۹۰- متهم میتواند در مرحله تحقیقات مقدماتی، یک نفر وکیل دادگستری همراه خود داشته باشد. این حق باید پیش از شروع تحقیق توسط بازپرس به متهم ابلاغ و تفهیم شود.

اين اصل بايد در تمام مراحل اجراي عدالت كيفري مورد احترام و حمايت قرار گيرد. «در جریان تحقیقات مقدماتی، مرجع قضایی حسب مورد، اطفال و نوجوانان موضوع این 

by محمدعلی‌زاده اشکلک · 2020 — در جمهوری اسلامی ایران، پس از قانون‌گذاری‌های متعدد در مورد آیین‌دادرسی‌کیفری، سرانجام در سال 1392 قانون آیین‌دادرسی‌کیفری به تصویب رسید این مقرره، توجه 

by اختری · 2019 — بر این اساس، در نسخه جدید قانون آیین دادرسی کیفری، حقوق بزه‌دیده و جلوه‌های آن بر بر این پایه و در مسیر توجّه به اصول قانون اساسی و اجرایی کردن مفاد آن، 

رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان مستلزم وجود یک دادرسی ویژه برای آنان است به همین دلیل امروزه اطلاع از مراحل و روند رسیدگی به پرونده های کیفری در دادسرا.

از جمله‌ تشکیل دادگاه ویژه،الزام قاضی به انجام تحقیقات مقدماتی،تشکیل‌ پرونده شخصیت،الزام به تعیین وکیل برای طفل بدون سرپرست یا بد سرپرست و غیرعلنی بودن دادرسی.

Esfand 22, 1399 AP — دادرسی کیفری اطفال ونوجوانان از زمانی شروع میشود که طفل و نوجوان به خاطر آیا طفل و نوجوان باید درهمه مراحل تحقیقات مقدماتی حاضر شوند؟