رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 125,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج 191 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


163 هزار تومان 125 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج می باشد

هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقيقات توصیفی - همبستگی بوده و جامعه آماری آن را دانش آموزان دبیرستان های سنندج كه در سال تحصيلي 93-92 مشغول به تحصيل بوده تشکیل داده است تعداد آن شامل 900 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 269 نفر برآورد و به شيوه نمونه گيري صورت تصادفی طبقه ای انتخاب گردیده است .

 

 

 

و از سه پرسشنامه هوش اخلاقی لنیک و کیل در سال (2005)، مهارت هاي اجتماعی ماتسون (1983) و عملکرد تحصیلی فام و تیلور (1999) استفاده گردیده و با استفاده از شاخص های آمار توصیفی مانند فراوانی، درصد و نمودار و روش های آمار استنباطی مانند همبستگی، رگرسیون، تی نمونه های مستقل و تحلیل واریانس تحلیل گردید.

 

 

 

 

 یافته های پژوهش نشان داد بین هوش اخلاقی و مهارت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه مثبت معني دار وجود دارد. همچنین بین ابعاد هوش اخلاقی به جز راستگویی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنی دار وجود دارد.

 

 

 

همچنین بین ابعاد مهارت اجتماعی (مهارت اجتماعی مناسب، رفتارهای غیر اجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی، برتری طلبی، اطمینان زیاد به خویشتن داشتن و رابطه با همسالان) با عملکرد رابطه معنی دار وجود دارد. اما رابطه بین دو بعد رفتارهای غیر اجتماعی، پرخاشگری و رفتارهای تکانشی با عملکرد تحصیلی معنی دار ولی منفی می باشد


 

 

 

 

 


فهرست مطالب
چکیده    1

فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه    2
بیان مسئله    8
اهمیت و ضرورت    12
اهداف تحقیق    17
هدف اصلی    17
اهداف فرعی    17
فرضیه های تحقیق    17
فرضیه اصلی پژوهش    17
فرضیه های فرعی    17
تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش    17

 

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
مقدمه    22
مبانی نظری پژوهش    22
اصول ضروری هوش اخلاقی    25
ابعادهوش اخلاقی ازدیدگاه لنیک و کیل    27
مؤلفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ازدیدگاه قرآن کریم وائمه معصومین(ع)    28
نکاتی برای ایجاد هوش اخلاقی    30
انتقال ارزش ها، پایه هوش اخلاقی    33
مهارت های اجتماعی    35
مفهوم مهارت های اجتماعی    35
ویژگی های رفتاراجتماعی    41
عوامل مؤثر در اجتماعی شدن    42
مهارت هاي اجتماعي پايه    49
مراحل آماده سازي مهارت هاي اجتماعي    50
اجزاء تشکیل دهنده مهارت های اجتماعی    51
خصوصیات افراد دارای مهارت های اجتماعی    52
علل نقص در مهارت‌های اجتماعی    53
روش های آموزش مهارت های اجتماعی    53
رویكرد جدید در تدریس مهارت‌های اجتماعی    55
برخی از مهارت‌های اجتماعی لازم برای زندگی    59
نظر قرآن در مورد اجتماعی بودن انسان    63
عملکردتحصیلی    67
مفهوم عملکرد تحصیلی    67
عوامل مؤثر در عملکرد تحصیلی    67
انگیزه پیشرفت تحصیلی    71
عوامل تأثير گذار بر پيشرفت تحصيلي    74
نظریه های پیشرفت تحصیلی    83
پیشینه تحقیق    85
تحقیقات داخلی    85
تحقیقات خارجی    90
جمع بندی و مدل پژوهش    93
مدل مفهومی پژوهش    94

 


فصل سوم: روش شناسی پژوهش
روش تحقیق    97
جامعه و نمونه آماری تحقیق    97
اطلاعات دموگرافیک    99
ابزارهای گردآوری داده ها    100
1- پرسشنامه هوش اخلاقی    100
2- مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون    101
3- پرسشنامه عملکرد تحصیلی    103
روش تجزیه و  تحلیل داده ها    104
ملاحظات اخلاقی    104

 

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش
مقدمه    107
میانگین و انحراف معیار متغیرهای مورد مطالعه    109
یافته های استنباطی پژوهش    111
فرضیه اصلی پژوهش    112
فرضیه های فرعی    114
یافته های جنبی پژوهش    118

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
مقدمه    124
خلاصه پژوهش    126
بحث و نتیجه گیری    127
موانع و محدودیتها    134
الف) محدودیتهای در اختیار محقق    134
ب)محدودیت های خارج از کنترل محقق    135
پیشنهادات    135
پیشنهادهای کاربردی    135
پیشنهادهای پژوهشی    136

منابع و مأخذ:    138
منابع فارسی    138
منابع انگلیسی    141

 

 


فهرست جداول

جدول (3-1) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب جنسیت    62
جدول (3-2) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب سن    62
جدول (3-3) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی    62
جدول (3-4) توزیع فراوانی و درصدی دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی    63
جدول(3-5) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه هوش اخلاقی    64
جدول(3-6) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه مهارت اجتماعی    65
جدول(3-7) ضریب آلفای کرونباخ مؤلفه های پرسشنامه عملکرد تحصیلی    66
جدول (4-1) ميانگين و انحراف معيار هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب جنسيت    69
جدول (4-2) ميانگين و انحراف هوش اخلاقی، مهارت اجتماعی و عملکرد تحصیلی بر حسب پایه تحصیلی    69
جدول (4-3) میانگین و انحراف معیار هوش اخلاقی بر حسب رشته تحصیلی    70
جدول (4-4) میانگین و انحراف معیار مهارت اجتماعی بر حسب رشته تحصیلی    70
جدول (4-5) میانگین و انحراف معیار عملکرد تحصیلی بر حسب رشته تحصیلی    70
جدول (4-6) شاخص های آمار توصیفی متغيرهاي پژوهش    71
جدول( 4-7) ماتریس همبستگی بین هوش اخلاقی و مهارت اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان    71
جدول(4-8) ماتريس همبستگی بین ابعاد هوش اخلاقی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    73
جدول(4-9) ماتريس همبستگی بین ابعاد مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    74
جدول (4-10) خلاصه مدل تاثیر هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی برعملکرد تحصیلی دانش آموزان    75
جدول (4-11) مقایسه بین جنسیت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    76
جدول (4-12) مقایسه بین پایه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    76
جدول(4-13) آزمون شفه بین پایه تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    77
جدول (4-14) مقایسه بین رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    77
جدول (4-15) آزمون شفه بین رشته تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان    78
جدول (5-1) خلاصه نتایج فرضیات تحقیق    81


فهرست نمودارها
نمودار (4-1) توزیع پراکندگی نمرات عملکرد تحصیلی بر حسب هوش اخلاقی    72
نمودار (4-2) توزیع پراکندگی نمرات عملکرد تحصیلی بر حسب مهارت اجتماعی    72


سوالات احتمالی شما درباره رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج


چطور میتونم فایل رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 125 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقيقات توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را دانش آموزان دبیرستان های سنندج كه در سال تحصيلي 93-92 مشغول به تحصيل 

در این پژوهش قصد داریم به بررسی رابطه بین هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی بر عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دبیرستان های عشایر شهر سنندج بپردازیم.

این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقيقات توصیفی – همبستگی بوده و جامعه آماری آن را دانش آموزان دبیرستانهای سنندج كه در سال تحصيلي 93-92 مشغول به تحصيل 

هدف از این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی 

توضیحات کامل : این تحقیق با عنوان بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج از لحاظ هدف کاربردی و بنابراین 

این تحقیق با عنوان بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج از لحاظ هدف کاربردی و بنابراین از نوع تحقيقات 

رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج - روانشناسی و علوم تربیتی - docx. فهرست مطالب.

Khordad 3, 1401 AP — مبانی نظری رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج هدف از این پایان نامه بررسی رابطه هوش اخلاقی 

by قرمزی · 2014 — هدف این پژوهش بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت‌های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان است. جامعه آماری پژوهش را دانش آموزان دبیرستان‌های عشایری شیراز که در 

بررسی و مقایسه پیشرفت تحصیلی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان کلاسهای چند پایه و بررسی رابطه هوش اخلاقی با یادگیری سازمانی معلمان آموزش و پرورش شهر تهران.

رابطه سبك های دلبستگی و هوش هیجانی در دانش آموزان دختر دبیرستان های شهر چالوس. 106. رابطه سبك های رهبری و سبك فكری با خلاقیت معلمان دوره ابتدایی شهرستان 

فراتحلیل اثرات روش‌های تدریس گروهی بر بازده های تحصیلی رابطه علّی باور خود کارآمدی معلم با عملکرد تحصیلی دانش آموزان با میانجی‌‌‌گری مدیریت کلاسی و 

این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش اخلاقی مدیران با میزان اثربخشی آنان از دیدگاه مقاله نشریه بررسی میزان مهارتهای ارتباطی دانش آموزان پایه سوم دبیرستانهای 

پایان نامه بررسی رابطه هوش هیجانی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموز عادی و ممتاز دخترانه استان گیلان در سال 93-92. دسته بندی: علوم انسانی هم اکنون فایل با مشخصه ی 

بررسي رابطه سطوح اخلاقي كلبرگ و تعهد سازماني در كارمندان دانشگاه پيام نور علوم پايه و آزاد شهرستان دامغان بررسي رابطه هوش فرهنگي با سازگاري عاطفي – اجتماعي 

پایان نامه رابطه هوش اخلاقی و مهارت¬های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش¬آموزان دبیرستان های عشایری شیراز پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته 

اثربخشی دوره های آموزشی ICDL بر توانمندی حرفه ای و عملکرد شغلی کارکنان رابطه بین هوش معنوی و اخلاق کار با تاب‌آوری در کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرکرد.

رابطه ویژگی های شخصیت با عملکرد تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی بابل بررسی رابطه بین هوش های چندگانه با مهارت های زندگی دانش آموزان (مطالعه موردی: دبیرستان 

روانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی این تحقیق با عنوان بررسی رابطه هوش اخلاقی و مهارت های اجتماعی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان های سنندج از لحاظ هدف 

کلید واژه ها: عملکرد تحصیلی انگیزش تحصیلی استقلال خودتنظیمی یادگیری مشارکتی جیگ کلید واژه ها: مهارت های اجتماعی هوش هیجانی خودتنظیمی رهبری تحول آفرین