چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان 89 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 29 اردیبهشت


65 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق بررسی چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان می باشد

درباره ی حیطه‌های علم اخلاق که با دانش مدیریت و زیرمجموعه‌های آن ارتباط دارند، با توجه به هر حیطه، با تعاریف متفاوتی مواجه هستیم:

 

 

1- اخلاق شغلی(اخلاق کار)
مراد از اخلاق شغلی ، مسئولیت اخلاقی فرد از حیث شغل است. اخلاق شغلی از طرفی مانند اخلاق فردی بر مسئولیت افراد به عنوان شخص حقیقی تأکید دارد، از سوی دیگر، برخلاف اخلاق فردی، عنوان برخاسته از شغل را نیز در مسئولیت‌های اخلاقی لحاظ می‌کند (قراملکی،1383).

 

به بیان دیگر، اخلاق کار عبارتست از مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی سخت کوشی و صداقت در کارها و هم‌چنین عبارتست از: فایده اخلاقی و قابلیت تعالی شخصیت در کار؛ اخلاق کاری شامل قابل اعتماد بودن، با انگیزه بودن و داشتن مهارت‌های اجتماعی نیز می‌گردد‌ (راجرز،1978). در برخی از تعریف‌ها، مسئله ی وابستگی اخلاق کار به محیط کاری و شغلی عنوان شده و اخلاق کار به شناخت درست از نادرست در محیط کار و آنگاه انجام درست و ترک نادرست، تعریف شده است(سلطانی،1382).

 

 

 

2- اخلاق حرفه‌ای
اخلاق حرفه‌ای  به مسایل اخلاقی که در حرفه‌های مختلف به وجود می آید، می‌پردازد و هم‌چنین به این مسئله که استفاده از این دانش هنگام ارائه خدمت به اجتماع، چگونه باید مدیریت شود. برخی دیگر از نویسندگان، اخلاق حرفه‌ای را به شیوه‌های متداول در میان اهل یک حرفه تعریف می‌کنند و می گویند؛ اخلاق حرفه‌ای کردار آدمی هنگام انجام کارهای حرفه‌ای است یا اخلاق حرفه‌ای رشته ای از دانش اخلاق است که روابط شغلی را مورد مطالعه قرار می دهد(قراملکی، 1383).

 

 

در فرهنگ علوم رفتاري، اخلاق حرفه‌اي، رشته‌اي از دانش اخلاق تعريف شده است كه روابط شغلي را مورد مطالعه قرار مي‌دهد (شعاری‌نژاد،1375). اخلاق حرفه‌ای عبارت است از:«مجموعه‌ای از کنش‌ها و واکنش‌های اخلاقی پذیرفته شده که از سوی سازمان‌ها یا مجامع حرفه‌ای مقرر می‌شود تا مطلوب‌ترین روابط اجتماعی ممکن را برای اعضای خود در اجرای وظایف حرفه‌ای فراهم آورد. این اخلاق در برگیرنده‌ی مجموعه‌ای از احکام ارزشی، تکالیف، رفتار و سلوک و دستورهایی برای اجرای آن‌هامی‌باشد» (آزاد،1381). 

 

 

در تعریفی دیگر «اخلاق حرفه‌ای مربوط به رفتار، ادب و عمل شخص هنگام انجام کار حرفه‌ای است. این کار می‌تواند مشاوره، تحقیقات، تدریس یا نویسندگی باشد».ریبولد و همکاران(2008) در تحقیقی به اخلاق حرفه‌ای و ارزش آن پرداخته اند. آن‌ها معتقدند قوانين و استانداردهاي اخلاقي، رفتار را با دلایل آشکار به سوی رفتار درست هدایت مي كنند. بنابراین اخلاق حرفه‌ای، آیینی براي حفظ تشخص حرفه‌اي و رفتار در محل كار است (شالبافیان،1388).در نتیجه گیری از تعریف اخلاق حرفه‌ای می‌توان عنوان کرد که: اخلاق حرفه‌ای، مسئولیت‌ها و رویکردهای سازمان، مشاغل و افراد را در حوزه حرفه مورد نظر تبیین می‌کند و در جهت رفع مشکلات اخلاقی چه در سازمان و حرفه و چه در روابط بین فردی محیط کار نقش مؤثری دارد (رضایی حاجی کندی،1389).

 

 

 

 

فهرست مطالب
بخش اول: حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان    9
2-4-1- اخلاق شغلی(اخلاق کار)    9
2-4-2- اخلاق حرفه‌ای    9
2-4-3- اخلاق سازمانی    11
2-4-4- اخلاق کسب و کار    13
2-4-5- اخلاق مدیریت    14
2-4-6- نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت    14
2-4-7- تحویلی نگری در اخلاق حرفه‌ای    16
2-4-8- ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران    17
2-4-8-1- ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی    21
2-4-9- قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن    23
2-4-9-1- تقوا و پرهیزگاری    23
2-4-9-2- رفق و مدارا    24
2-4-9-2-1- آثار و پیامدهای رفق و مدارا    25
2-4-9-2-2- رفق و مدارا،‌يا شدت و تندي؟    27
2-4-9-3- الفت و محبت    27
2-4-9-4- دفع بدي با خوبي    28
2-4-9-5- سعه‌ي صدر    29
2-4-9-5-1- عوامل سعه‌ي صدر    31
2-4-10- بستر شکل گیری اخلاق حرفه‌ای مدیران و پایداری آن    32
2-4-10-1- شایسته سالاری و اهلیت‌گرایی    33
2-4-10-1-1- نیروی شایسته از منظر نهج البلاغه    34
2-4-10-2- علاقه‌مندی شخصی    34
2-4-10-3- قانون‌گرایی    34
2-4-10-4- تامین مالی    35
2-4-10-5- امنیت شغلی    35
2-4-10-6- نظارت    36
2-4-10-7- ارزشیابی وقدردانی    36
2-4-11- اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه    36
2-4-11-1- اصل مسئولیت‌پذیری    36
2-4-11-2- اصل خدمتگزاری    37
2-4-11-3- اصل امانت‌داری    37
2-4-11-4- اصل انضباط کاری    38
2-4-11-5- اصل پیگیری    38
2-4-11-6- اصل رفق‌ورزی    39
2-4-11-7- اصل نفی خودکامگی    39
2-4-12- اصول اخلاق رهبری نورث هاوس    39
2-4-13- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    40
بخش دوم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی    48
2-6-1- تحقیقات داخلی    48
2-6-2- تحقیقات خارجی    57
2-7- جمع بندی و چهارچوب نظری تحقیق    67
منابع    69


 


سوالات احتمالی شما درباره چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان


چطور میتونم فایل چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



ﭼﺎرﭼﻮب ﻫﺎ و زﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻢ اﺧﻼق در ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و ﺳﺎزﻣﺎن. ﺧﺮﯾﺪ و داﻧﻠﻮد. درﺑﺎره ی ﺣﯿﻄﻪ ﻫﺎی ﻋﻠﻢ اﺧﻼق ﮐﻪ ﺑﺎ داﻧﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و زﯾﺮﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﻫﺎی آن ارﺗﺒﺎط دارﻧﺪ، ﺑﺎ 

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان مراد از اخلاق شغلی ، مسئولیت اخلاقی فرد از حیث شغل است. اخلاق شغلی از طرفی مانند اخلاق فردی بر 

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان | 53169. انتشار در 2022-03-06 | ویرایش در 2020-12-31 | توسط Siamak ADN.

چارچوب ها و زمینه های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان. قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن علم اخلاق در مطالعات مدیریت علم اخلاق در مطالعات سازمان ضرورت اخلاق 

Mordad 17, 1396 AP — بسیاری از دانشمندان علم اخلاق ادعا می کنند که باتوجه به اصول اخلاق کــار همــانند دیگر رشته ها و زمینه های مدیریت به دنبال یک نیاز به 

امروزه اخلاق حرفه اي نقش راهبردي در بنگاه ها دارد و متخصصان مديريت استراتژيک، اصول اخلاقي شايسته در سازمان را از پيش شرط هاي مديريت استراتژيک خوب دانسته اند 

برخی از پژوهشگران چنین استدلال میکنند که در برخی از حوزه های مدیریتی ،تحمل گفت همه افرادی که در این زمینه مطالعه نمودند همگی توافق دارند که فرهنگ :

زمينه و هدف: با جهاني شدن سازمان ها در عصر نوين، انجام فعاليت هاي سازماني در چارچوب منشور اخلاقي از ضرورت هاي هر سازماني است، به طوري كه رهبري يك سازمان بر 

این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار فرا روش پژوهش‌های مدیریت اسلامی در ایران (مورد مطالعه: مقاله های علمی 

by طیبی ابوالحسنی · 2019 — علم اخلاق عبارت است از علم راه تحصیل سعادت (دژاکام و مطهری، 1384: 205). کانت. فعل انسان، ماهیت اخلاقی یا غیراخلاقی بودن خود را از انگیزه‌اش کسب می‌کند. ضمن 

تاییدیه اخلاقی از دبیرخانه های کمیته اخلاق کشوری مستقر در دانشگاه ها و مراکز مقدمه : لازم است در بر گیرنده زمینه وعلت انجام مطالعه، چارچوب تئوریکی یا 

ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ ﺑﻨﺪﻱ ﻭ ﺭﻭﻳﻜﺮﺩ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﻮﻳﺖ ﻫﺎ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻫﺎ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻣﺎﺕ ﻣﻠﻰ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩ ﻫﺎﻱ ﻛﻼﻥ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻓﻨﺎﻭﺭﻱ.

سخنرانی «کارکرد گزاره‌های اخلاقی در چارچوب نظریه اعتباریات علامه طباطبایی» برگزار می‌شود · نشست «استراتژی‌های توسعه مشاوره مدیریت در ایران» برگزار می‌شود 

ﮐﺎرﺷﻨﺎس ارﺷﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزﺷﯽ داﻧﺸﮕﺎه آزاد اﺳﻼﻣﯽ واﺣﺪ ﺳﺎوه ز در ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ رﻓﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎن. ﻫﺎ، ﭘﺮداﺧﺘﻦ ﺑﻪ اﺧﻼق و. ارزش. ﻫﺎي. اﺧﻼﻗﯽ ﯾﮏ ﭼﺎرﭼﻮب. اﺧﻼﻗﯽ،