ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 44,000 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش 50 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر
58
هزار تومان
44
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پژوهش بررسی ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش می باشد
ضرورت شناخت نيازها
اگر كارمندان يك سازمان را از تأمين نيازهاي آنان محروم نمائيم با واكنش رواني كاركنان مواجه خواهيم شد. عدم ارضاء نيازها موجب مي شود كارمند مربوطه دچار مريضي رواني شود.به همين جهت نميتوان خصومت كارمندان با مديران، بيتفاوتي آنان نسبت به وظايف محوله و يا قبول نكردن مسئوليت در سازمان را به علت طبيعت بشر نسبت داد بلكه اين حالات نتيجه و عكسالعمل برآورده نشدن احتياجات آنان است.
اگر مديران يك بعدي بينديشند يعني فقط به برآورده كردن احتياجات جسمي كارمندان توجه كنند و ديگر احتياجات را ناديده انگارند، عملاً باعث خواهند شد كه انگيزه ي كار در كارمندان از بين برود.اگر مديران توانايي لازم براي آگاهي از نيازهاي بارز و مسلط هر يك از كاركنان تحت نظارت خود را داشته باشند، بهتر مي توانند اين نيازها را ارضاء كنند.
بعنوان مثال اگر يك كارمند خاص مردم را دوست دارد، نياز به دوست داشتن و مورد علاقهي ديگران واقع شدن را دارد و نياز او براي پيوستگي با ديگران شديد است، در اين صورت، نبايد او را در جايي قرار دهيم كه ناگزير است به تنهايي به انجام وظايف شغلي بپردازد. بنابراين شناخت نيازها براي مديريت در جهت بكارگيري صحيح از منابع انساني يك ضرورت حتمي مي باشد (ساعتچي 1377، 35).
تئوريهاي نياز در انگيزش
1. سلسله مراتب نيازهاي مازلو
مازلو معتقد بود نيازهاي انسان به ترتيب اهميت طبقهبندي ميشوند و ابتداييترين آنها در پايينترين پله سلسله مراتب قرار دارند. سه گروه از نيازهاي مرتبه پايين، را كه براي ايجاد راحتي در ابتدا بايد ارضا شوند نيازهاي محروميت مينامند. دو گروه بالاي سلسله مراتب را به دليل اينكه بر رشد و پيشرفت انسان¬ها تأكيد دارند، نيازهاي رشد مي نامند.ابتداييترين نيازها در اين سلسله مراتب، نيازهاي زيستي با فيزيولوژيكي هستند.
فهرست مطالب
بخش: انگیزش 2
2-2- تعریف انگیزش 2
2-2-1 انگیزش و رفتار 4
2-2-2 تأثير انگيزه 5
2-2-3 نياز و انگيزش 5
2-2-4 نيازهاي ناخودآگاه 6
2-2-5 ابعاد انگیزش 6
2-2-6 تأثیر انگیزه بر عملکرد 7
2-2-7 نگرشي اسلامي به بحث انگيزش 7
2-2-7-1 انسان بر سر دو راهي 7
2-2-7-2 رابطهي انگيزش و خير و شر 8
2-2-7-3 نيازهاي مادي 8
2-2-7-4 جاذبههاي معنوي 9
2-2-8 کلیدهای اصلی اداره و رهبری انگیزش کارکنان 10
2-2-9 نقش انگيزش در سازمانها 11
2-2-10 ضرورت شناخت نيازها 13
2-2-11 تعريف نياز 14
2-2-12 مشخصات نيازها 14
2-2-13 مدير مسلمان و انگيزشها 15
2-2-14 اسلام و انگيزش براي تأمين نيازمنديها 16
2-2-15 تئوريهاي نياز در انگيزش 17
2-2-15-1 سلسله مراتب نيازهاي مازلو 17
2-2-15-2 نظريه ERG آلدرفر 19
2-2-15-3 نظريهي دو عاملي هرزبرگ 19
انگيزندهها:
2-2-15-4 نظريه نيازهاي سه گانه 20
2-2-15-5 تركيب ديدگاههاي مختلف نياز 21
2-2-15-6 نظريهي انتظار و احتمال 21
2-2-15-7 نظريه برابري 22
2-2-15-8 نظريه X و نظريه Y 23
2-2-15-9 نظريه هدفگذاري 24
2-2-15-10 نظريه اسناد 25
2-2-15-11 تئوري z اوچي 25
2-2-15-12 نظريه تقويت 26
2-2-16 از مفاهيم انگيزش چگونه در سازمانها استفاده ميشود؟ 29
2-2-16-1 استفاده از انگيزندهها 29
2-3-2 بررسی تحقیقات انجام شده در مورد انگیزش 31
2-3-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور 31
2-3-2-2 تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 35
2-4- چهارچوب نظری تحقیق 37
2-5- مدل مفهومی تحقیق 39
منابع و مآخذ 42
فهرست منابع فارسی 42
فهرست منابع انگلیسی 48
سوالات احتمالی شما درباره ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش
چطور میتونم فایل ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
ضرورت شناخت نيازها و تئوری های نیاز در انگیزش. پایان نامه انگیزش پایان نامه انگیزش شغلی پایان نامه انگیزش کارکنان پایان نامه انگیزه پایان نامه ایجاد انگیزه
Esfand 26, 1400 AP — ضرورت شناخت نیازها و تئوری های نیاز در انگیزش | 37146 اگر کارمندان یک سازمان را از تأمین نیازهای آنان محروم نمائیم با واکنش روانی کارکنان
Farvardin 14, 1401 AP — در اﻧﮕﯿﺰش ﻏﺮور را از ﺧﻮد ﺿﺮورت ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻧﯿﺎزﻫﺎ و ﺗﺌﻮری ﻫﺎی ﻧﯿﺎز در اﻧﮕﯿﺰش دور ﮐﻦ رﻧﻮ. ﺧﺮﯾﺪ و داﻧﻠﻮد. ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ اﻧﮕﯿﺰش. ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ اﻧﮕﯿﺰش ﺷﻐﻠﯽ.
از اينرو جلب رضايت كاركنان و علاقه مند كردن بيشتر آنها به شغل مورد تصدي و در نتيجه برآورده شدن اهداف سازماني از اهميت خاصي برخوردار است. كليدواژه. انگيزش ؛ نياز
تئوريهاي محتوايي شرحي است بر انگيزش كه به خواسته هاي دروني افراد توجه دارد. تمركز اصلي اين تئوريها بر شناخت نيازهاي افراد و چگونگي ارضاي اين نيازهاست .
Azar 23, 1399 AP — 2) نظريه نيازهای بالفعل مورای. 3) نظریه انگیزش و بهداشت روانی. 4) نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد. 5) نظریه های فرایندی در مدیریت انگیزش.
کسب دانش و درک. و لذا سلسله مراتب تئوری مازلو به اساس پنج دسته تنظیم شده است که به ترتیب. : -1. نیاز زمان انگیزه خواهد شد که نیازهای قبلی ارضا شده باشد.
انگیزش به فرآیندهایی مانند نیاز، شناخت، هیجان، و رویدادهای بیرونی گفته میشود که به رفتار، نیرو و جهت میدهند. نیازها با شرایط درونی فرد که برای ادامهٔ
Aban 14, 1399 AP — ریشه انگیزش نیازهای برآورده نشده فرد است که در ایجاد تنش می کند و فرد تلاش میکند با ارضای این نیازها ، تنش درونی خود را از بین ببرد و به
كليدواژه : انگيزش ؛ نياز ؛ رضايت شغلي ؛ كارايي ؛ تفاوت هاي فردي از توصیف «هست» و «نیازها» صحبت می کنند و نظریه پردازان محتوایی درصدد شناخت و مشخص کردن
تنوع نیازها; نیاز های آموزشی; فعالیت ، کنش ، گرایش انگیزش مرکب از تعامل و وابستگی عوامل سه گانه نیاز ، سائق و اهداف است. نظریه ارزیابی شناخت.
كليدواژه: انگيزش ؛ نياز ؛ رضايت شغلي ؛ كارايي ؛ تفاوت هاي فردي محتوایی از توصیف «هست» و «نیازها» صحبت می کنند و نظریه پردازان محتوایی درصدد شناخت و مشخص
Esfand 13, 1399 AP — ۲ ) شناخت نیاز های رفتاری و کاری کارمندان افراد در جایگاه شغلی خود به وسیله نیازهای متفاوت،انگیزه پیدا می کنند. ○اعتقادات و اهداف.
از آنجا که انسان در توسعه نقش کلیدی دارد و تحقق توسعه به دست انسان صورت میپذیرد، برطرف کردن نیازهای روحی و روانی افراد از اهمیت ویژهای برخوردار است. بنابراین
Tir 26, 1389 AP — نظريههاي محتوايي، كه عوامل شكلدهنده رفتار را مشخص ميكنند و بر نيازهاي دروني فرد تأكيد دارند، شامل الگوهاي ذيل ميشوند:.
كليدواژه : انگيزش ؛ نياز ؛ رضايت شغلي ؛ كارايي ؛ تفاوت هاي فردي به عبارت دیگر تئوریهای محتوایی بیشتر به مسائل درونی انسان و عوامل انگیزش توجه دارند و در
Khordad 14, 1396 AP — در ادامه تبین تئوری های ایجاد انگیزش در سازمان و عقاید نظریه پردازان مشهور از آنجایی که کارکنان انسان هستند پس نیازهای درونی شامل شناخت