مولفه ها و راهبردهای فراشناخت

مولفه ها و راهبردهای فراشناخت

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 46,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مولفه ها و راهبردهای فراشناخت 60 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


60 هزار تومان 46 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این نوشتار بررسی مولفه ها و راهبردهای فراشناخت و راهبردهای توسعه ی توانایی فراشناختی می باشد

نظريه‌پردازان مختلف، فراشناخت را به گونه‌اي كم و بيش متفاوت طبقه‌بندي كرده‌اند. فلاول(1985؛ ترجمه ماهر، 1377). فراشناخت را متشكل از دو طبقه كلي دانش فراشناختي و تجربه فراشناختي مي‌د‌‌اند.

 

فراشناخت یکی از تازه ترین شعارهای روز در روانشناسی و تعلیم وتربیت است. اگر چه بیش از دو دهه از حضور فراشناخت در فرهنگ واژگان روانشناسی نمی گذرد اما شواهد گسترده، حاکی از جایگاه ویژه ی آن نزد محققان و صاحب نظران بین المللی است(فولادچنگ، 1384).

 

 

 


هدف اصلی آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت این است که در رفتار فرد، یعنی در دانش، مهارت ها، عادات و نگرش های او تغییر مثبت ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف اتخاذ شیوه ها و روش های نوین لازم و ضروری است. برای افزایش کارایی و بهره وری در تدریس و مشاوره، دانشمندان علوم رفتاری نظریه ها و روش های مختلفی را پیشنهاد کرده اند که متناسب با تحولات دانش تعلیم و تربیت است برخی از این روش ها جدید و نوین هستندکه فرا شناخت یکی از این شیوه ها است. یافته های پژوهشی وسیعی درباره نقش فرا شناخت در زمینه هایی نظیر حل مسأله، خواندن، نگارش، یادگیری و ... حکایت از آن دارد که نظام فعلی آموزش و پرورش را باید در جهت تاکید بر فراشناخت حرکت داد.

 

 

 

 اگر آموزش و پرورش به دنبال تربیت دانش آموزانی است که بتوانند از عهده ی حل مسایل مختلف جامعه ی متحول فردا برآیند و مسئولیت یادگیری خویش را برعهده گیرند باید فراشناخت را در برنامه های خود وارد کنند و به گسترش مهارت های فراشناختی بپردازند. زیرا مهارتهای فراشناختی به افراد کمک می کند تا خودشان را با موقعیت های جدید سازگارکنند. بسیاری از صاحبنظران از جمله جکوبسن بر این عقیده هستند که هرگونه اصلاح در نظام تربیتی، مستلزم در نظر گرفتن یافته های پژوهش های فراشناختی و استفاده از آنها در برنامه های آموزشی است(فولادچنگ، 1384).

 

 

 

 

 

فهرست مظالب
1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی توانایی فراشناختی    6
 توانایی فراشناختی    9
فراشناخت    11
مفهوم فراشناخت    12
مولفه‌‌هاي فراشناخت    17
راهبرد‌هاي فراشناختي    23
کمک به رشد توانایی های فراشناختی    27
راهبردهای توسعه ی توانایی فراشناختی    28
رابطه شناخت و فراشناخت    29
روابط بين اجزاء فراشناخت    30
اهميت  توانایی فراشناختي    31
2-6 پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی 36
پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی در داخل کشور    36
پیشینه پژوهش های توانایی فراشناختی در خارج کشور    45
2-7 جمعبندی مطالب ارائه شده    47
منابع:    49

 

 
 


سوالات احتمالی شما درباره مولفه ها و راهبردهای فراشناخت


چطور میتونم فایل مولفه ها و راهبردهای فراشناخت رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مولفه ها و راهبردهای فراشناخت براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مولفه ها و راهبردهای فراشناخت برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مولفه ها و راهبردهای فراشناخت چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 46 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مولفه ها و راهبردهای فراشناخت. فراشناخت در روانشناسی فراشناخت در تدریس فراشناخت در یادگیری ابعاد فراشناخت انواع فراشناخت باورهای فراشناخت دانش آموزان

(p=0.003) براي ساير مولفه ها معني دار نبود.با توجه به ضعف نسبي مهارت هاي فراشناختي در تجربه هاي دانشجويان و هم چنين ارتباط بين فراشناخت و پيشرفت تحصيلي 

چکیده. پژوهش و مطالعه در خصوص تجربیات فراشناختی دانشجویان برای شناختن مقدار این مهارت ها، امری ضروری بنظر می رسد. هدف این پژوهش تعیین مقدار کاربرد راهبردهای 

by تقی بیگی · 2018 — ابزار پژوهش شامل پرسشنامه استاندارد آگاهی فراشناخت شراو و دنیسون (1994) ، پرسشنامه استاندارد تسلط بر راهبردهای فراشناخت دی گروت و پینتریچ(1990) و پرسشنامه 

مولفه. های مهارت. های فراشناختی. و نگرش به درس ریاضی در پیش بینی مدیریت تکالیف آموزان برای توسعه عادات صحیح مطالعه و راهبردهای مطلوب خودتنظیمی می داند.

by Z Sadeghi · Cited by 19 — :ﻫﺎ. ﻓﺮﺍﺷﻨﺎﺧﺖ، ﻳﺎﺩﮔﻴﺮﻱ، ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ، ﻣﺪﺭﺱ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﺍﻧﺶ ﻓﺮﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺑﻪ ﺳﻪ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﺍﻃﻼﻉ ﻓﺮﺩ ﺍﺯ ﻧﻈﺎﻡ ﻫﺎ ﻭ ﺭﺍﻫﺒﺮﺩﻫﺎﻱ ﻓﺮﺍﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺍﺳﺖ.

درباره فراشناخت، تعاریف گوناگونی ارائه شده است؛ آگاهی شخصی نسبت به فرآیندها و راهبردهای. شناختی، دانش و کنترلی که در مورد تفکر و فعالیت های یادگیری اعمال می 

كليد واژه ها:الگوي تدريس،فراشناخت،دانش شناختي،تنظيم شناختي،راهبرد هاي فراشناختي،روش تدريس جدول شماره (1)مولفه های فرا شناخت بر اساس دیدگاه فلاول(1979) 

by A Naseri — ﯾﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎ. : ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ارﺗﺒﺎط ﻣﻨﻔﯽ و ﻣﻌﻨﺎداري ﺑﯿﻦ. ﺣﺎﻟﺖ ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ و ﻣﻮﻟﻔﻪ. ﻫﺎي آن؛ آﮔﺎﻫﯽ، راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺧﻮدﺑﺎ. زﺑﯿﻨﯽ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ.

این راهبرد های شناختی شامل سه دسته اند: تکرار و مرور، بسط یا گسترش و سازماندهی. هندری(1994،به نقل از سیف،1383)راهبردهای شناختی را طرحها یا روش هایی برای حل 

آموزش راهبردهای یادگیری خودتظیمی بر کاهش اهمال کاری تحصیلی و مولفه های آن ها از پرسشنامه اهمال کاری سولومون و راثبلوم و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی 

by رشیدزاده · 2018 — پژوهش حاضر در روند تعیین اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خودگردان-فراشناختی بر مولفه های تعلل ورزی تحصیلی دانش آموزان شهرتبریز انجام گرفت.

Khordad 20, 1397 AP — دانلود مولفه ها و راهبردهای فراشناخت -. نظریه پردازان مختلف، فراشناخت را به گونه ای کم و بیش متفاوت طبقه بندی کرده اند.

by کیوانی · 2015 — در تبیین این نتیجه می توان که چون راهبردهای فراشناخت به دانش ما درباره ی فرایندهای شناختی خودمان و چگونگی استفاده بهینه از آن ها برای رسیدن به هدف های یاد گیری 

by N Saeid · 2013 · Cited by 23 — ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ آﻣﻮزش راﻫﺒﺮدﻫﺎي ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺑﺮ ﺗﻘﻮﯾﺖ اﯾﻦ راﻫﺒﺮدﻫﺎ،. ﯾﺎدﮔﯿﺮي ﺧﻮدراﻫﺒﺮ. و. ﺧﻮدﮐﺎراﻣﺪي اﺳﺖ . ﻣﻮاد و. روش. :ﻫﺎ. در. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ از روش.

by موسی زاده — تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی ( شناختی ، فراشناختی) بر مولفه های خود یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش راهیردهای یادگیری خود تنظیمی بر خود 

نتایج تحلیل نشان داد که در راهبردهای شناختی و مولفه های آن (تکرار و مرور ذهنی،بسط و کلید واژه‌ها: اختلالات یادگیری، راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی،

ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ، از ﺑﻴﻦ ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻫﺎي ﻓﺮاﺷﻨﺎﺧﺖ ﺗﻨﻬﺎ دو ﻣﻮﻟﻔﻪ داﻧﺶ ﻣﻮﻗﻌﻴﺘﻲ. )19/0 β = و ). راﻫﺒﺮد ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ راﻫﺒﺮد. ﻫﺎﻳﻲ ﻣﻲ. داﻧﺪ ﻛﻪ از ﻃﺮﻳﻖ آن. ﻫﺎ از ﺷﻨﺎﺧﺖ اﺳﺘﻔﺎده.

واژه های کلیدی:فراشناخت، مهارت فراشناخت، مولفه ها،نظریه ها، راهبردهای فراشناختی (۱۳۸۹)، نقش فراشناخت در فرایند یادگیری، فصلنامه ی راهبردهای آموزشی، دوره