رابطه رضایت شغلی و ارتباطات
این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان میباشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رابطه رضایت شغلی و ارتباطات 81 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا میباشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.
تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 2 آذر
65
هزار تومان
50
هزار تومان
پشتیبانی: 09374433704
هدف از این پژوهش بررسی رابطه رضایت شغلی و ارتباطات می باشد
رضايت شغلي، نوعي احساس رضايت خاطر فرد از شغل خود در سازمان است. یعنی، دوست داشتن وظایف مورد لزوم یک شغل و شرایطی که در آن کار انجام می گیرد. تاثیر مثبتی است که شغل یا موقعیت شغلی برای کارکنان به وجود می آورد و باعث افزایش کیفیت زندگی کاری او می شود.
فیشر و هانا ، رضایت شغلی را عامل روانی تلقی کرده و آن را نوعی سازگاری عاطفی با شغل و شرایط اشتغال توصیف می کنند. یعنی، اگر شغل مورد نظر نیازهای فرد را به صورت مطلوب فرد تامین کند در این حالت فرد از شغلش راضی است. در مقابل چنانچه شغل مورد نظر رضایت و لذت را به فرد ندهد در این حالت فرد شروع به ترک خدمت و یا در صدد تغییر آن بر می آید. (کوشکی و همکاران،1388)
ارتباطات سرچشمه فرهنگ و تکامل جامعه است و فقدان آن به معنای سکون نسبی در حیات انسانی و مانعی در راه هر نوع تعالی اجتماعی است. (رحیم نیا،فرزانه،1388)در اصل بدون وجود ارتباطات بین افراد در یک سازمان، سازمان تبدیل به مجموعه ای از افراد همراه با وظایف مجزا می شود. و همچنین امکان هماهنگی بین اقدامات سازمانی وجود نخواهد داشت و اهداف فردی جای اهداف سازمانی را خواهد گرفت. (قاسمی،1390،ص433)
در میان وظایف مدیران نقش مهارتهای ارتباطی به صورت آشکار و مستقیم در بعد ارتباطات و به صورت پنهان اما باز هم مستقیم در وظایف دیگر نهفته است. زیرا برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت، هدایت و انگیزش و تصمیم گیری نیز، هریک در چارچوب یک فرایند ارتباطی و تعاملی تحقق می یابند.
یافته های پژوهشی و تجربه روزمره گواه این امراست که، 80% از وقت مدیران صرف برقراری ارتباط با دیگران می شود. با توجه به چنین حجم زمانی عظیم بدیهی است سبک مدیران در برقراری ارتباط با کارکنان، همکاران، مقامات بالاتر، نقش تعیین کننده در عملکرد وی دارد. بنا بر پژوهش رزماری استوارت مدیران بیش از دو سوم وقت خود را با دیگران صرف می کنند و یک سوم مانده را نیز در مطالعه و یا آماده کردن گزارشات مورد نظر برای ارتباط با دیگران می گذرانند. (مرتضوی، مهربان، 1383)
فهرست مطالب
بخش اول- رضایت شغلی
2-1 رضایت شغلی 15
2-1-1 تعریف رضایت شغلی 16
2-1-2 نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی 17
2-1-2-1 نظریه ارزش 18
2-1-2-2 نظریه بریل 18
2-1-2-3 نظریه امید و انتظار 18
2-1-2-4 نظریه نقشی 19
2-1-2-5 نظریه بلیک و موتون 19
2-1-2-6 نظریه کامروایی نیاز 19
2-1-2-7 نظریه هالند 19
2-1-2-8 نظریه الگوی انگیزشی پورتر و لاولر 20
2-1-3 عوامل موثر بر رضایت شغلی 21
2-1-3-1 عوامل درونی محتوایی، صفات و ویژگی های کار 24
2-1-3-2 عوامل زمینه ساز بیرونی 25
2-1-3-2-1 یکسانی حقوق و مزایا 25
2-1-3-2-2 شرایط مناسب کاری و همکاران مساعد 26
2-1-3-3 ویژگیهای فردی 27
2-1-3-3-1 تناسب شغل با ویژگیهای فردی 27
2 -1-4 پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی 29
2-1-5 رضایت شغلی و جنسیت 32
بخش دوم - ارتباطات (مهارت های ارتباطی مدیران)
2-2 ارتباطات 34
2-2-1 تعریف ارتباطات 36
2-2-2 طبقه بندی فرایند ارتباطات 37
2-2-2-1 مدل میچل و رایس 37
2-2-2-2 مدل برکو- ولوین 38
2-2-2-2-1 الگوی خطی ارتباطات 38
2-2-2-2-2 الگوی تعاملی ارتباطات 39
2-2-3 اهمیت ارتباطات و مهارتهای ارتباطی 40
2-2-4 نقش ارتباطات 42
2-2-5 انواع ارتباطات 44
2-2-5-1 ارتباط با خود 44
2-2-5-2 ارتباط با دیگران 44
2-2-5-3 ارتباط جمعی یا عمومی 44
2-2-6 موانع ارتباطی 46
2-2-7 ارتقای اثربخشی ارتباطات 47
2-2-8 سه اصل مورد نیاز برای ارتباط کارآمد 48
2-2-9 همدلی 48
2-2-9-1 بخشهای سه گانه همدلی 50
2-2-9-2 راههای رسیدن به همدلی 52
2-2-9-3 هوش هیجانی و همدلی 54
2-2-10 مثبت گرایی 55
2-2-10-1 رفتار سازمانی مثبت گرا 58
2-2-10-2 چند راهکار جهت تقویت مثبت اندیشی 64
2-2-10-3 موانع مثبت اندیشی 65
2-2-10-4 روانشناسی مثبت گرا 67
2-2-11 عدالت و تساوی در بین کارکنان 68
2-2-11-1 انواع عدالت 69
2-2-11-2 انواع کارکنان از لحاظ دیدگاهشان نسبت به برابری 70
بخش سوم – پیشینه تحقیق
2-3 پیشینه تحقیق 75
2-3-1 تحقیقات داخلی 75
2-3-2 تحقیقات خارجی 80
منابع
سوالات احتمالی شما درباره رابطه رضایت شغلی و ارتباطات
چطور میتونم فایل رابطه رضایت شغلی و ارتباطات رو دریافت کنم؟
برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رابطه رضایت شغلی و ارتباطات براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.
این فایل چطوری به دست من میرسه؟
بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رابطه رضایت شغلی و ارتباطات برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.
قیمت رابطه رضایت شغلی و ارتباطات چقدر هست؟
در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.
چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟
از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.
برچسب ها:
چکیده. پژوهش حاضر به بررسی. رابطه میا مهارت. های انسانی و می. زا رضایت شغلی مراکز فنی و حرفـه. ای. مناطق. 15. و. 16. تهرا. می. پردازد .
این مطالعه به منظور شناسائی تعیین رابطه بین فنآوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) با رضایت شغلی در بین اعضایعلمی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن صورت گرفت.
یعنی، دوست داشتن وظایف مورد لزوم یک شغل و شرایطی که در آن کار انجام می گیرد. رابطه رضایت شغلی و ارتباطات|42077740|download|رضایت شغلی,مهارتهای ارتباطی,عوامل
by حسینآبادی · 2018 — چکیده هدف: اشتغال یکی از مهمترین عوامل اجتماعی موثر بر سلامت است. رضایت شغلی یکی از عوامل مهم در افزایش راندمان کار است. هدف از این مطالعه تعیین رابطه بین
مقاله کنفرانس: اولین کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در حوزه علوم تربیتی و روانشناسی و مطالعات اجتماعی ایران - 1395.
by نظری · 2016 — پژوهش با هدف بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل انجام شد. پژوهش همبستگی بود که به
by کیوانلو · 2019 — مقدمه: رابطه بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی یکی از فاکتور های مهم در علم مدیریت است. یکی از عوامل اصلی تأثیرگذار بر تعهد، رضایت شغلی کارکنان است.
by قنبر روحی · 2011 — ارتباط رضایت شغلی و تعهد سازمانی در پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان. پایش. 1390; 10 (2) :294-285.
تعیین رابطه بکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات با رضایت شغلی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن. نویسنده: مهدوی، انیسه؛ حسومی، طاهره؛.
رابطه رضایت شغلی و ارتباطات. رضایت شغلی مهارتهای ارتباطی عوامل موثر بر رضایت شغلی پیامد رضایت و عدم ضایت شغلی نظریه های مختلف در خصوص رضایت شغلی
by افتخارمعنوی · 2019 — میزان تأثیر فناوری اطالعات بر رضایت ارتباطی کارکنان های خود و رضايت شغلی آن رابطه. ای درون سازمانش دار. د. رضايت ارتباطی به. عنوان يک رضايت.
by ذاکریان · 2014 — مقدمه: هدف از مطالعه حاضر بررسی ابعاد کیفیت زندگی کاری و ارتباط آن با سطح رضایت شغلی کارکنان شاغل در یک صنعت خودروسازی بود. مواد و روشها: در این مطالعه
رضایت شغلی در بُعد همکار و بیشترین تعهد سازمانی کارکنان در بُعد عاطفی مشاهده شد. بین رضایت شغلی. و. تعهد سازمانی کارکنان ارتباط. مثبت و. معناداری وجود.
by حیدرزاده · 2007 — تحقیق حاضر برای نخستین بار در ایران کوشش نموده تا به بررسی رابطه کیفیت ارتباط کاری با عملکرد و رضایت شغلی فروشندگان با بهره گیری از مدل رفتار فروش انطباقی