نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران

نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران 89 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 2 آذر


65 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران می باشد

نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت

اخلاق از طریق اصول اخلاقی در سازمان جاری می‌شود. این اصول راهنماهایی‌اند که تصمیم گیری در سازمان بر آنها استوار می‌شود. سازمان‌ها اصولاً براساس ارزش‌ها و اصول خود و با در نظر گرفتن عوامل بیرونی و مقتضیات درونی سازمان خود تصمیمات خود به خصوص تصمیمات راهبردی را اتخاذ می‌نمایند (رحمان‌سرشت، 1384).

 

 

سازمان می‌تواند بر رفتار اخلاقی اعضای خود اثر بگذارد و یکی از منابع کلیدی اثر سازمانی درجه تعهد رهبر سازمان به رفتار اخلاقی است. قرآن در مورد رهبر اسلامی خود می فرماید:«و انک لعلی خلق عظیم» و تو دارای خلق عظیم هستی (ونوس و خانی‌جزنی، 1380).مطالعات اذعان دارند که «توسعه کسب و کارها از طریق نوآوری در سازمان‌ها بیش از هر چیز مرهون رعایت اصول اخلاقی توسط مدیران نسبت به کارکنان است.» (بروکنر، 1383).

 

 

سازمان‌های متعالی، به عنوان سازمان‌هایی مسئول با ایجاد شفافیت و پاسخگویی مناسب به ذی نفعانشان در قبال عملکرد خود، رویکردهایی اخلاقی اتخاذ می‌کنند. نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در موفقیت معطوف به آینده سازمان غیرقابل انکار است و دوری از آن بنگاه‌ها را سخت آسیب‌پذیر و متضرر می‌سازد. دست یابی به اخلاق حرفه‌ای موجب مزیت استراتژیک می‌گردد (قراملکی، 1382).

 

 

جان ایکرز رئیس سابق هیئت مدیره IBM اعتقاد دارد پایبندی به اخلاق، تعلق و احساس مطلوبی را در کسب و کار  در مدیران ایجاد می نماید. شرکت‌ها بدون تعهد و پایبندی به اخلاق در کسب و کار نمی‌توانند رقابتی عمل نمایند. وی می گوید در اصل اخلاق و رقابت غیرقابل تفکیک هستند. بدون یکی، دیگری بی معنا است. لذا چنانچه در جامعه رفتارهای غیراخلاقی مانند دزدی از یکدیگر، عدم اعتماد، توسل به زور برای پایبند کردن مردم به صداقت و راستی رواج یابد، رقابت مفهوم خود را از دست می دهد. فاسد بودن اعضای جامعه، موجب عدم کارایی، ضایع شدن منابع و از همه مهم‌تر زائل شدن اعتماد و فرصت هاست.

 

 

برعکس پایبندی هر چه بیشتر به اصول اخلاقی، برخورداری از قدرت اقتصادی، توان رقابت در محیط سالم را افزایش می دهد (ایکرز،‌2003).در عصر اقتصاد مبتنی بر دانش، فعالیت‌های ارزش آفرین سازمان فقط متکی به دارایی‌های مشهود آنها نیست. امروزه دانش و قابلیت‌های کارکنان؛ روابط با مشتریان، تأمین کنندگان، کیفیت محصولات و خدمات، فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی دارایی‌هایی به مراتب ارزشمندتر از دارایی‌های فیزیکی محسوب می‌گردد و توانمندی سازمان‌ها در بکارگیری این دارایی‌های نامشهود، قدرت اصلی ارزش آفرینی آنها را رقم می زند (نورتون و کاپلان، 1386).

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
بخش اول: حیطه‌های علم اخلاق در مطالعات مدیریت و سازمان    9
2-4-1- اخلاق شغلی(اخلاق کار)    9
2-4-2- اخلاق حرفه‌ای    9
2-4-3- اخلاق سازمانی    11
2-4-4- اخلاق کسب و کار    13
2-4-5- اخلاق مدیریت    14
2-4-6- نقش راهبردی اخلاق حرفه‌ای در سازمان و مدیریت    14
2-4-7- تحویلی نگری در اخلاق حرفه‌ای    16
2-4-8- ضرورت اخلاق حرفه‌ای برای مدیران    17
2-4-8-1- ضرورت اخلاق برای مدیران آموزشی    21
2-4-9- قدرت برتر اخلاقی و مصادیق آن    23
2-4-9-1- تقوا و پرهیزگاری    23
2-4-9-2- رفق و مدارا    24
2-4-9-2-1- آثار و پیامدهای رفق و مدارا    25
2-4-9-2-2- رفق و مدارا،‌يا شدت و تندي؟    27
2-4-9-3- الفت و محبت    27
2-4-9-4- دفع بدي با خوبي    28
2-4-9-5- سعه‌ي صدر    29
2-4-9-5-1- عوامل سعه‌ي صدر    31
2-4-10- بستر شکل گیری اخلاق حرفه‌ای مدیران و پایداری آن    32
2-4-10-1- شایسته سالاری و اهلیت‌گرایی    33
2-4-10-1-1- نیروی شایسته از منظر نهج البلاغه    34
2-4-10-2- علاقه‌مندی شخصی    34
2-4-10-3- قانون‌گرایی    34
2-4-10-4- تامین مالی    35
2-4-10-5- امنیت شغلی    35
2-4-10-6- نظارت    36
2-4-10-7- ارزشیابی وقدردانی    36
2-4-11- اصول اخلاق حرفه‌ای از منظر نهج البلاغه    36
2-4-11-1- اصل مسئولیت‌پذیری    36
2-4-11-2- اصل خدمتگزاری    37
2-4-11-3- اصل امانت‌داری    37
2-4-11-4- اصل انضباط کاری    38
2-4-11-5- اصل پیگیری    38
2-4-11-6- اصل رفق‌ورزی    39
2-4-11-7- اصل نفی خودکامگی    39
2-4-12- اصول اخلاق رهبری نورث هاوس    39
2-4-13- آموزه‌های اخلاقی و مدیریتی سعدی    40
بخش دوم: پیشینه تحقیقات داخلی  و بین المللی    48
2-6-1- تحقیقات داخلی    48
2-6-2- تحقیقات خارجی    57
2-7- جمع بندی و چهارچوب نظری تحقیق    67
منابع    69


 


سوالات احتمالی شما درباره نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران


چطور میتونم فایل نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت نقش و ضرورت  اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



جان ایکرز رئیس سابق هیئت مدیره IBM اعتقاد دارد پایبندی به اخلاق، تعلق و احساس مطلوبی را در کسب و کار در مدیران ایجاد می نماید. شرکت‌ها بدون تعهد و پایبندی به 

نقش و ضرورت اخلاق حرفه ای در سازمان و مدیریت و نحوه شکل گیری و پایداری آن در مدیران | 32457. انتشار در 2022-04-20 | ویرایش در 2021-03-13 | توسط Siamak ADN.

نقش اخلاق حرفه ای مدیران در موفقیت سازمان ها. سیده فاطمه شفیع پور ۱، علیرضا زارع موفقیت در سازمان ناشی از ایجاد و به کارگیری مدیریت اخلاق در سازمان است.

کار از دیدگاه اسلام. صفات اخلاقی کارکنان. مخاطرات کسب و کار. ارتباط بهره وری با رعایت اخلاق حرفه ای در سازمان. مدیریت اموال عمومی. تعریف اخلاق. تعریف اخلاق:.

هدف: هدف پژوهش اين نکته اساسي است که امروزه مسووليت سازمان ها نسبت به جامعه و عامه مردم فراتر از ارايه خدمت و ارايه کالاست لذا سعي دارد نقش تاثيرگذار اخلاق حرفه 

Mordad 25, 1395 AP — ضعف در سيستم اخلاقيات، منجر به كاهش ارتباطات و افزايش خسارات در سازمان مي گردد و مديريت، بيشتر بر روي كنترل گذشته نگر تكيه خواهد كرد؛ زيرا افراد 

رهبري اخلاقي و نقش كليدي آن در شكل دادن به هنجارهاي اخلاقي و فرهنگ سازمان از مباحث حائز اهميت است. از موارد ديگر كه در اداره گروهي و مديريت اخلاقي سازمان 

بر این اساس بسیاری از رفتارها، تصمیمات، برنامه‌ها و اهداف سازمانی به شکلی در رفتار، عمل، نیات و انگیزش مدیران و کارکنان متجلی است و تا حدود زیادی این امر متأثر 

هنوز هم کسانی که درس مدیریت می‌خوانند باید در نخستین روزهای آموزش خود، وظایف اصلی یک مدیر شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل را به خاطر بسپارند 

اخلاق ، معرفتي است كه از افعال اختياري انسان بر اساس يك سير عقلايي شكل مي گيرد. اخلاق حرفه اي، مجموعه اي از اصول و استانداردهاي سلوك بشري است كه رفتار افراد و 

اي ﻧﻘﺶ راﻫﺒﺮدي در ﺑﻨﮕﺎه. ﻫﺎ دارد و ﻣﺘﺨﺼﺼﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ، اﺻﻮل اﺧﻼﻗﯽ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ در. ﺳﺎزﻣﺎن را از ﭘﯿﺶ. ﺷﺮط. ﻫﺎي ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ ﺧﻮب داﻧﺴﺘﻪ .ﺪاﻧ. در اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪ.

موضوع اخلاق حرفه ای از همین تعامل سرچشمه می گیرد و ماهیت آن به چگونگی سامان هوش اخلاقی در مدیریت بررسی شده، در نهایت مراحل آموزش هوش اخلاقی به مدیران 

در شكل‌گيري اخلاق سازماني سه دسته عوامل فردي ،سازماني و فرا سازماني دخيل هستند. پايدار در اين مقاله سعي بر آن است مفهوم اخلاق حرفه اي ، عناصر مديريت 

تئوری‌های سازمان و مدیریت پیشرفته, آموزش، پژوهش و مشاوره مدیریت به همگان بگوید چه كنند و مرئوسان نیز در شكل‌گیری دستورات و اجرای آن‌ها ایفای نقش كنند.

درنتیجه میزان تعهد کاری و اخلاق حرفه‌ای مدیران و کارکنان یکی از عوامل مهم و اساسی برای موفقیت و حاکمیت در سازمان است. مطلب مرتبط: مدیریت رفتار سازمانی چه کمکی 

رئیس نظام پرستاری یا نماینده‌ی تام‌الاختیار وی؛; معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی یا نماینده‌ی تام‌الاختیار وی؛; معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا