ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی

ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی 84 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 2 آذر


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می باشد.

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می باشد.که در آن پس از تعاریف مفاهیم و متغییر ها ، ویژگی ها و ضرورت آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.سپس تقسیم بندی و سطوح آنها را خواهیم داشت و در آخر ابعاد ف مدلها و الگوهای این دو تشریح می شوند.

 

 

مقدمه
براي انجام هرکاري اولين و اصلي ترين کار، ارائه تعاريفي درباره مفاهيم موجود در آن فعاليت است. علوم انساني جزء آن دسته از علومي است که نمي توان همانند فيزيک و شيمي به بيان تعاريف قطعي در حوزه های مرتبط با آن پرداخت. تعاريف نسبي هستند و نمي توان تعريف قطعي براي مفاهيم علوم انساني بيان کرد. در اين ميان کارآفرینی سازمانی مفهوم جديدي است که به تازگي وارد ادبيات و علوم انسانی شده است و در مدت کوتاهي در مباحث توسعه پيدا کرده و توانسته سهم بسزايي در تبيين مسائل توسعه کسب کند.

 

 

لذا در این نوشتار با توجه به اینکه موضوع پژوهش بررسی ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی است، ابتدا به بررسی موضوعات فرهنگ سازمانی  و کارآفرینی سازمانی از قبیل مفاهیم و تعاریف، ویژگی ها، مزایا، ضرورت و اهمیت، تاریخچه، اهداف و اصول، مراحل یا فرآیندها، ابعاد، مدل ها، نظریه ها، الگوها، تئوری ها، عوامل تأثیرگذار و ... بررسی خواهند شد. سپس در بخش دوم که تحت عنوان پیشینه پژوهش می باشد، به بررسی پیشینه های مرتبط با فرهنگ سازمانی  و کارآفرینی سازمانی می پردازیم. 

 

 

 

کارآفريني سازماني مي تواند باعث بالابردن شايستگي‌هاي سازماني و توسعه فرصت‌ها از طريق ايجاد نوآوري داخلي شود. ايجاد نوآوري داخلي نيازمند اقدام در جهت برانگيختن افراد و گروه‌ها است که تحت تأثیر ويژگي‌هاي سازماني قرار دارند(راسل،1999، نقل از صالحی و شوقی،1391، ص68). همچنین کارآفرینی سازمانی در بقاء، رشد، سودآوری و نوسازی سازمان، بویژه در سازمان های بزرگ، نقش بسیار مهمی ایفا می-کند(هنیونن و کورولا،2004،ص14). بهمین دلیل كارآفريني-سازماني براي اطمينان از بقاء از طريق بازسازي عمليات سازمان ها، تعريف مجدد مفهوم كسب و كار و افزايش ظرفيت هاي نوآوري و كيفيت مورد نياز در محيط پويا، ضروري است(اکولز و نک ،1998،ص77).

 

 

 

اسمیرکیچ (1983) فرهنگ را مجموعه‌ای از معانی مشترک می‌داند و معتقد است در هر سازمانی الگوهایی از باورها، نمادها، آیین‌ها و تشریفات و اقدامات وجود دارد که شکل گرفته و در طول زمان تکامل یافته‌اند(شوقی و نظری،1391، ص9).شاين  (1999)، بیان می دارد که فرهنگ سازماني الگويي از مفروضات اساسي است كه توسط گروه معيني كشف و اختراع شده يا توسعه يافته بطوري كه انطباق با محيط خارجي و انسجام دروني را به آن ها مي آموزد. اگر اين الگو در طي زمان، كارايي خوبي داشته باشد، اعتبار مي يابد، بطوري كه شيوه صحيح ادراك، انديشه و احساس اعضاي جديد را درباره مشكلاتشان شكل مي دهد (قاسمي،1382، ص114).

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه    11
1-2-کارآفرینی سازمانی    11
2-1-1. مفاهیم و تعاریف کارآفرینی    12
2-1-2. انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (1382)    14
2-1-3. مفهوم کارآفرینی سازمانی    15
2-1-4.انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبري،2003)    17
2-1-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی    18
2-1-6. رشد و توسعه كارآفريني سازماني    18
2-1-7. موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی    19
2-1-8. سازمان کارآفرین    19
2-1-9. ویژگی های سازمان کارآفرین    19
2-1-10. مقایسه‌ ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های كارآفرین    20
2-1-11. ساختار سازمان کارآفرین    21
2-1-12. عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(1387)    22
2-1-13. ابعاد کارآفرینی سازمانی    23
2-1-14. مدل های کارآفرینی سازمانی    24

2-2. فرهنگ سازمانی    26
2-4-1. تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازماني    27
2-4-2. اهميت شناخت فرهنگ سازماني    28
2-4-3. نحوه شكل گيري و تداوم فرهنگسازماني    30
2-4-4. مراحل ايجاد فرهنگ سازمان    31
2-4-5. سطوح فرهنگ سازمانی    31
2-4-6. نقش و كاركردهاي فرهنگ سازمان    32
2-4-8. ویژگی های فرهنگسازمانی    34
2-4-9. تقسيم بندي انواع فرهنگسازماني    36
2-4-10. مدل ها و الگوهای فرهنگ سازمانی    37
2-4-10-2. ابعاد فرهنگ سازماني    41
2-4-11. فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی    42
2-3. پیشینه پژوهش    46
2-3-1. پیشینه خارجی    46
2-3-2. پیشینه داخلی    49
2-3-3. مدل مفهومی تحقیق    53
فهرست منابع


 


سوالات احتمالی شما درباره ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی


چطور میتونم فایل ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ارتباط میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



by کلاته سیفری · 2013 — کلاته سیفری معصومه، تندنویس فریدون. رابطه بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در اداره کل تربیت بدنی استان تهران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی.

هدف از این پایان نامه بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی می باشد.که در آن پس از تعاریف مفاهیم و متغییر ها ، ویژگی ها و ضرورت آنها را مورد بررسی قرار 

by محمدامین سابکزهی · 2021 — بررسی ارتباط بین ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎي ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ (مطالعه موردی: آموزش و پرورش نیکشهر) · محمدامین سابکزهی · ناهید امیری 

by قلعه ای · 2019 — هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی با نقش میانجی عوامل فردی و شغلی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و به لحاظ شیوه گردآوری 

چکیده: امروزه پیشرفت هر سازمانی به مدیریت آن سازمان بستگی دارد، می¬توان اینگونه مطرح نمود که پیشرفت و ترقی در هر سازمان، مدیون سیستم مدیریتی آن سازمان می 

by MR Zali · 2013 · Cited by 6 — داد ﻛﻪ در ﻣﻴﺎن اﺑﻌﺎد ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ. ،. ﭘﻴﺸﮕﺎﻣﻲ ﺑﺎﻻﺗﺮﻳﻦ و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺑﺎز ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﺎﻧﻪ، ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻬﺮان.

by اردلان · 2015 — چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزیابی نقش فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه انجام شده است.

این پژوهش با هدف ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی بانک سپه شعبات استان مرکزی در سال 1392 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 316 نفر از کارکنان 

هدف از انجام پژوهش حاضر ايجاد ارتباط بين اهميت فرهنگ سازماني به عملكرد سازماني و پيچيدگي آن در سه سطح از متغيرهاي (محيطي، سازماني و فردي) كه كارآفريني 

بررسی ارتباط بین ﻣﺆﻟﻔﻪﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ (مطالعه موردی: آموزش و پرورش نیکشهر). نویسندگان: محمدامین سابک زهی ناهید امیری.

این پژوهش با هدف ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی بانک سپه شعبات استان مرکزی در سال 1392 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 316 نفر از کارکنان 

by معینی کیا · 2019 — اهم یافته ها حاکی از آن است که بین متغیرهای فرهنگ سازمانی، کارآفرینی سازمانی و تسهیم دانش همبستگی مثبت فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی ارتباط مثبت و.

۵) اهداف و راهبردها. ارتباط میان کارآفرینی و فرهنگ، از دو سو قابل بحث است. از یک سو، نتایج کارآفرینی است که بر جامعه تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر، خود فرایند 

Khordad 27, 1401 AP — ﻫﺪف از اﯾﻦ ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﺑﺮرﺳﯽ راﺑﻄﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﯽ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﻪ در آن ﭘﺲ. از ﺗﻌﺎرﯾﻒ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﻣﺘﻐﯿﯿﺮ ﻫﺎ، وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎ و ﺿﺮورت 

by حسینی · 2011 — بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی بانک ملت استان گلستان – گرگان) مقدمه و هدف پژوهش: امروزه سازمان‌ها در اکثر کشورهای توسعه 

قسمتهایی کوتاه از متن:چکیدهاین پژوهش با هدف ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی بانک سپه شعبات استان مرکزی در سال 1392 صورت گرفت.