درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی

درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 24,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی 16 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا چهارشنبه 19 اردیبهشت


32 هزار تومان 24 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این تحقیق بررسی درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی می باشد


در اکثر کشورهای اسلامی اختیار اجرای طلاق به صورت یکطرفه از اختیارات مسلم شوهر است در حقوق افغانستان نیز این مطلب پذیرفته شده و مادۀ 35 ق.م. طلاق از جانب زوج یا محکمه با صلاحیت به درخواست زوجه مطابق با احکام این قانون صادر می شود. در این باب فقهای اسلامی در چند مورد خاص به زن اجازه داده است که از محاکم درخواست طلاق کند و دلایلی از آیات و روایات در این زمینه بیان داشته است. در فقه امامیه تقدیرات آیت ا... سید حسن حلی تحت عنوان حقوق الزوجه و آثارها الوصیغه) در این موضوع کاملترین بحث را نموده و ایشان به آیۀ 229 سورۀ بقره و آیۀ 2 سوره طلاق استناد نموده است در صورتی که زندگی زناشویی و بقای نکاح دشوار شود به زن حق می دهد به حاکم رجوع نموده و درخواست طلاق نماید حاکم شوهر را مجبور به طلاق می کند و اگر شوهر از دادن آن خودداری کند حاکم به عنوان ولی متمتع زن را طلاق می دهد. 

 

 

 

دکتر صفاهی در کتاب حقوق خانواده می فرماید: در جامع الشتات فقه بزرگ میرزایی حتمی در کتاب الطلاق ص 508 در جواب سوال چنین نگاشته است شکی نیست در اینکه چنان که زوج را حقوق چند بر زوجه است که در تخلف از آنها زوجه ناشزه است همچنین زوجه را به زوج حقوق چند است که در تخلف آن زوج ناشزه است همجنین زوجه را بر زوج این است که نفقه او را به موافق شریعت مقدسه بدهد او بدون وجه شرعی کج خلقی نکند و او را اذیت نکند پس هرگاه زوج تخلف کرد از حقوق زوجه و مطالبۀ زوجه نفعی نکرد به حاکم شرع رجوع می کند و بعد از ثبوت نزد حاکم او را الزام و اجبار می کند بر وفای حقوق یا بر طلاق دادن زوجه هرگاه برای حاکم علم حاصل شود به اینکه زوج سلوک به معروف نمی کند و وفای به حقوق زوجه نمی کند او را اجبار می کننند بر طلاق و این  اجبار منافی صحت طلاق نیست.

 

 

 

 

 


فهرست مطالب

درخواست طلاق زن در منابع روایی و اخباره وارده در کتب مذاهب اسلامی    
2-1- درخواست طلاق زن در منابع روایی و اخبار وارده در کتب مذاهب اسلامی    
2-1-1- روایات و اخبار وارده در معیار امامیه    
2-1-1-1- روایات و اخبار وارده در وسایل الشیعه    
2-1-1-2- اخبار و روایات مستدرک الوسائل    
2-2- روایات و اخبار وارده در صحاح سته    
2-2-1- صحیح مسلم بخاری    
 
منابع

 

 

 

 


سوالات احتمالی شما درباره درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی


چطور میتونم فایل درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 24 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی توضیحات کامل : در اکثر کشورهای اسلامی اختیار اجرای طلاق به صورت یکطرفه از اختیارات مسلم شوهر است در حقوق 

Azar 27, 1398 AP — حقوق در اکثر کشورهای اسلامی اختیار اجرای طلاق به صورت یکطرفه از اختیارات مسلم شوهر است در حقوق افغانستان نیز ا.

درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی هدف از این تحقیق بررسی درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی می باشد در اکثر کشورهای اسلامی 

درخواست طلاق زن. گرفتن. مشخصات محصول دسته حقوق حجم 23/79 کیلوبایت صفحه 16 فرمت docx قیمت 12000 تومان پرداخت آنلاین و دانلود. درخواست طلاق از طرف زن.

by صفایی · 2012 — 2 دانش‌آموخته دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی و اندیشه امام خمینی از پژوهشکده حاکم می‌تواند بعد از درخواست زن و جستجو در مدت چهار سال، زن را طلاق دهد.

Mordad 8, 1401 AP — ۱ حق اختصاصی مرد; ۲ زن و حق طلاق; ۳ چرایی اختصاص حق طلاق به مرد گفته شده در همه مذاهب اسلامی و در تورات و تلمود (مهم‌ترین کتاب و 

در مدت عده، چه عده طلاق و چه عده وفات، زنان حق ازدواج مجدد ندارند. عده در تمام مذاهب اسلامی اصلی مسلم می‌باشد و تنها در احکام آن اختلافاتی جزئی دیده می‌شود.

1-بیان و شناسایی حق طلاق به درخواست زن و شرایط آن در مذاهب اسلامی 2-1- درخواست طلاق زن در منابع روایی و اخبار وارده در کتب مذاهب اسلامی.. 58.

در صورت داشتن دلیل برای طلاق،زن یا تعبیر حقوقی، زوجه میتواند با مراجعه به یک وکیل خوب برای طلاق و انتخاب راه مناسب و دلیل محکمه پسند برای طلاق، دادخواست خود 

Mehr 1, 1382 AP — کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان مجموعه‌ای از مواد مربوط به در این مورد باید به منابع معتبر اسلامی یا فتاوای معتبر مراجعه کرد.

by دهقان نژاد · 2020 — در نظام حقوقی اسلام وقوع طلاق آثار متعددی را برای مطلّق و مطلّقه ایجاد می‌کند که یکی از این آثار، لزوم عدّه نگه‌داشتن برای برخی از مطلّقه‌هاست.

در دین اسلام مدت زمانی معین شده است که پس از طلاق یا فوت شوهر زن نمیتواند مذاهب چهارگانه اسلامی، با استناد به آیات قرانی و منابع روایی، به اتفاق به 

Azar 25, 1398 AP — حکم ایلاء چیست؟ حکم ظهار چیست؟ طلاق به اراده مرد در مذاهب اهل تسنن; تقاضای طلاق از طرف غیر زوج; تقاضای طلاق از طرف زن; شرایط طلاق 

by عبدی پور · 2010 — اﮔﺮﭼﻪ اﺻﻞ ﺟﻮاز ﺗﻌـﺪد زوﺟـﺎت ﺑﺮاﺳـﺎس آﻳـﺎت و رواﻳـﺎت ﻣﻌﺘﺒـﺮ و. ﺳﻴﺮ. ة. ﻗﻄﻌﻴ. ﺔ. ﻣﺘﺸﺮﻋﻪ ﻣﻮرد اﺟﻤﺎع و. اﺗﻔﺎق ﻫﻤﻪ ﻣﺬاﻫﺐ اﺳﻼﻣﻲ اﺳﺖ.

5 answers[9] امّا این‌که مرد در صورت تخلف، به آسانی همسرش را طلاق نمی‌دهد، زن می‌تواند با چرا اسلام برای مرد وجوبی درباره رابطه جنسی با همسرش قرار نداده است؟

by فلاحی · 2020 — به اعتقاد جمهور فقهای مذاهب اهل سنت، نهاد تفویض پذیرفته شده، لیکن در جزئیات آن اختلاف نظر وجود مطابق فقه اسلامی، حق طلاق با مرد است و زن حق طلاق ندارد.

م. طلاق از جانب زوج یا محکمه با صلاحیت به درخواست زوجه مطابق با احکام این قانون صادر می شود. در این باب فقهای اسلامی در چند مورد خاص به زن اجازه داده است که از 

قوانین طلاق و نکاح در فقه عامه و مذاهب اهل سنت با فقه امامیه تفاوت هایی دارد. مذاهب اسلامی ممنوع هستند، اما این نوع طلاق در مذهب حنفی صحیح و معتبر تلقی 

درخواست طلاق زن در منابع روایی معتبر مذاهب اسلامی | 53448. انتشار در 2022-08-11 | ویرایش در 2020-12-18 | توسط Siamak ADN. این صفحه از سایت articledo.bsiq.ir