بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 125,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی 124 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت docx قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا دوشنبه 10 اردیبهشت


163 هزار تومان 125 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان‌نامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی

 
 
 
 
 
 
هدف از این پایان‌نامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد.
 
 
 
مقدمه

مفهوم بهسازی
رسيدن به اهداف سازمان بستگي به توانايي كاركنان در انجام وظايف محوله و انطباق با محيط متغير دارد. اجراي آموزش و بهسازي نيروي انساني سبب ميشود تا افراد بتوانند متناسب با تغييرات سازماني و محيطي، به طور مؤثر فعاليتهايشان را ادامه داده و بر كارايي خود بيفزايند. بنابراين آموزش و بهسازي، كوشش مداوم و برنامه ريزي شده به وسيله مديريت براي بهبود سطوح شايستگي كاركنان و عملكرد سازماني است.در گذشته چنين گمان مي رفت كه زمان آموختن با زمان كاركردن و زندگي كردن از هم جدا هستند و بنابراين براي آن ها آموزشي در خور توجه بود كه پيش از آغاز كار به افراد داده م يشد. بر اين گمان انسان براي زماني ميآموزد و سپس به زندگي و كار مولد و سودمند مي پردازد و زماني كه كار و زندگي آغاز مي شود، ديگربراي آموزش و پرورش جايي در خور توجه وجود ندارد. اين انديشه اكنون اعتبار ندارد و آموزش و پرورش با زيستن انسان همراه شده است)زگهوار تا گوردانش بجو(به نحوي که همه مردم براي همه وقت بايد به آموختن بپردازند و از تاز ههاي دانش بشري خود را تازه سازند و با نيرو و آگاهي بيشتر زندگي سودمند رادنبال كنند.

 

 


آموزش وبهسازی نیروی انسانی
آموزش همواره به عنوان وسيل هاي مطمئن در جهت بهبود كيفيت عملكرد و حل مشكلات مديريت مدنظر قرار مي گيرد و فقدان آن نيز يكي از مسائل اساسي و حاد هر سازمان را تشكيل ميدهد.بدين جهت به منظور تجهيز نيروي انساني سازمان و بهسازي وبهر ه گيري هر چه مؤثرتر از اين نيرو، بي شك آموزش يكي ازمهمترين و مؤثرترين تدابير و عوامل براي بهبود امور سازمان به شمار ميرود. لازم به تذكر است كه آموزش يك وظيفه اساسي در سازمانها و يك فرآيند مداوم و هميشگي است و موقت وتمام شدني نيست. كاركنان در هر سطحي از سطوح سازمان، اعم از مشاغل ساده يا مشاغل پيچيده  مدير يا زيردست  محتاج آموزش و يادگيري و كسب دانش و مهارتهاي جديد هستند و بايد همواره براي بهتر انجام دادن كار خود از هر نوع كه باشد، روشها واطلاعات جديدي كسب نمايند و مضافاً اينكه هر وقت شغل كاركنان تغيير پيدا كند، لازم است اطلاعات و مهار تهاي جديدي براي ابقاي موفقيت آميز وظايف شغل مربوطه را فرابگيرد(ابطحی،32:1384).برنامه هاي آموزش كاركنان در يك سازمان ميتواند نياز به نيروي انساني متخصص در آينده را نيز رفع كند و تضميني براي حل مشكلات كاركنان باشد.

 
 
 
  ارزیابی عملکرد بصورت فردی وسازمانی بعنوان ابزاری برای کنترل کیفیت اقدامات  مدیریت منابع انسانی بکار گرفته می شود و برآورد اقتصادی و کاوشگرانه از فعالیتهای مختلف یک سازمان است. امروزه به ارزیابی به دید وسیعتر یعنی مدیریت عملکرد تأکید می گردد. مدیریت عملکرد بعنوان یکی از پدیده های نوین در قلمرو مدیریت استراتژیک منابع انسانی و ارزیابی عملکرد یکی از مقوله و اجزای آن مطرح می باشد(لاراین،2001). 
الگوها و روش‌های زیادی برای ارزیابی افراد وجود دارد. مسئله مهم در مورد بكارگیری آنها این است كه متناسب با شرایط سازمان باشند و نزدیك‌ترین تخمین به واقعیت را در اختیار كاربران قرار دهند.به زعم صاحب نظران مدیریت و سازمان، ارزیابی عملکرد یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی است. یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید بهسازی و ارتقاء توانمندی کارکنان سازمان باشد (لاراین ، 2001)
 
 
 
 
 
 
بیان مسئله
نیروی انسانی سرمایه اساسی و مهم یك سازمان را تشكیل می دهد كه در توسعه و رشد سازمان با توجه به ویژگی های جمعی ، مهارت ها و قابلیت هایش سهم بسزایی دارند .  به همین دلیل نیروی انسانی می تواند مهم ترین زیربنای سرمایه فكری باشد و از آنجا كه ارزیابی عملكرد كاركنان به منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت ، افزایش توانائی ها و اتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب صورت می گیرد، بنابراین ارزیابی نیروی انسانی یكی از مهم ترین مباحث می باشد كه مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند(اسفندیار،21:1389).
 
 
 
ارزیابی عملکرد نیروی انسانی موجب بهبود سازمانی می شود. هنگامی که فرایند بهبود مستمر در سازمان به عنوان یکی از رسوم فرهنگی درآید، آن سازمان پیشرفت معنی داری کرده است و توسعه این پیشرفت همگام با مشارکت کارکنان می باشد. این پیشرفت، میزان تحقق اهداف نظم ارزیابی عملکرد را مشخص می نماید و میزان تحقق اهداف همان رضایت سازمان یا اثربخشی سازمان می باشد(عباس پور،20:1384).
 
 
 
هدف ارزیابی عملكرد، شناسایی میزان اثربخشی و كارامدی كاركنان سازمان از طریق ایجاد و توسعه اطلاعات حیاتی منابع انسانی است(عباس پور،20:1384).ارزیابی عملكرد، نه تنها اطلاعاتی معتبر و صحیح را در اختیار مدیران قرار می‌دهد بلكه اطلاعات مناسبی را در اختیار كاركنان نیز قرار می‌دهد، آنان را نسبت به عملكرد و رفتارهای شغلی خود آگاه می‌سازد و باعث می‌شود تا به نقاط قوت و ضعف عملكرد خود پی ببرند. این اطلاعات، پایه مناسبی برای اصلاح و بهبود رفتارهای شغلی و رشد و پرورش شخصیت كاركنان خواهد بود(آرمستردانگ،1381،نقل ازاعرابی).
 
 
 
آموزش و بهسازی به تلاش برنامه ریزی شده ای اشاره می کند که به وسیله یک سازمان برای تسهیل یادگیری رفتار مرتبط با شغل بر روی بخشی از کارکنان اعمال می شود. همچنین آموزش و بهسازی به افزایش سطح مهارت فردی در یک یا چندحوزه تخصصی منجر می شود و از این طریق زمینه های انگیزش لازم برای انجام شایسته وظایف شغلی فراهم گردیده و بهبودمی یابد(عباس پور،34:1387).به عبارتی بهسازی منابع انسانی شامل مجموعه فعالیت هایی است که توانایی انسان را برای رسیدن به بالاترین پتانسیل افزایش می دهد. آموزش یكی از عناصر کلیدی استراتژی دولتها برای کاهش فقر است. استراتژی های بهسازی نیروی انسانی را می توان به دو گروه تقسیم كرد:
 
 
یك گروه برای كاهش دادن یا مهار كردن نارسایی های موجود به كار گرفته می شوند و گروه دوم برای جلوگیری از بروز نارسایی ها به كار برده می شوند. اگرچه برمبنای این دو پایه استراتژی های فراوانی به اجرا درمی آید(رابینز،1378: 105)
 
صاحبنظران مدیریت و سازمان ارزیابی عملکرد را یک راهکار مناسب جهت بهسازی نیروی انسانی می دانند.یعنی هدف از ارزیابی عملکرد باید ارتقاء و بهبود توانمندی کارکنان باشد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه داده و بر كارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، كوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی كاركنان و عملكرد سازمانی است(زادهدی،1384:ص34).
 
 
 
 
ارزیابی عملکرد به عنوان فرآیندی یکپارچه است که با بهسازی افرادی که در سازمانها کار می کنند و نتیجه ای که از بازخورد ارزیابی در سازمان ارائه می گردد، نقاط ضعف مشخص و کارکنان را به خلاقیت و کسب آموزش و انگیزش و بهبود عملکرد وا می دارد .همچنین انجام صحیح ارزیابی کارکنان با کیفیت را تشویق به ماندگاری و رضایت از سازمان می نماید(عباس پور،1384).ارزیابی عملکرد مبنای تصمیم گیری های مهم برای فرد و سازمان خواهد بود و اگر این فرایند به بهترین شکل تعریف و اعمال گردد، موجب می شود که افراد انگیزش مضاعفی در مشارکت و بهره وری داشته باشند.
 
 
در قلمرو این تحقیق جهت ایجاد سازمانی با نیروی انسانی کارآمد راهی جز توجه به آموزش ،تقویت خلاقیت،ابتکار و انگیزه ندارد. جهت دستیابی به این اهداف، در مرحله نخست عملكرد باید كاركنان به نحو مطلوب مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرند و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت كاركنان در زمینه های فوق، نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام نمود. به عبارت بهتر با  ارزیابی عملكرد باید در بهسازی و پرورش نیروی انسانی كوشید. 
دراین تحقیق دانشکده فنی شهید رجائی به منظور قلمرو تحقیق در نظر گرفته شده است، چرا که در این سازمان فرم های ارزیابی عملکرد اولا" تعداد محدودی از کارکنان و به صورت جزئی انجام  می شود ،ثانیا" کارکنان به طور سلیقه ای و دور از واقعیت پاسخگوی فرم ارزیابی هستند و ثالثا" بعد از انجام ارزیابی نتایج آن هیچ گونه بازخوردی در بهسازی کارکنان ندارد. 
 
 
 
همچنین فرآیند ارزیابی عملکرد در سازمان مورد نظر تعیین شکاف و ارائه راهکارهایی برای بهسازی نیروی انسانی را شناسایی می کند.بنابراین این تحقیق به دنبال شناسایی تاثیر ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی است.
 
 
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول:کلیات تحقیق 6
مقدمه 6
1-1.بیان مسئله 8
1-2.اهمیت وضرورت موضوع 11
1-3.مدل مفهومی تحقیق 14
شکل1-1.مدل مفهومی تحقیق 14
1-4.اهداف تحقیق 15
1-5.سوال های تحقیق 16
سوال اصلی 16
سوال های فرعی 16
1-6.فرضیه های تحقیق 17
فرضیه اصلی 17
فرضیات فرعی 17
1-7.قلمرو تحقیق 17
1-8.تعریف واژه های تحقیق 18
 
 
 
 
فصل دوم :ادبیات و مبانی نظری تحقیق 20
مقدمه 20
2-1.ارزیابی عملکرد 21
2-1-1.مفهوم ارزیابی عملكرد و تعاریف آن 21
2-1-2.مدیریت ازریابی عملکرد 22
2-1-3.ضرورت و اهمّیت ارزیابی عملکرد 25
2-1-4.تاریخچه ارزیابی 27
2-1-5.مدیریت عملكرد 28
2-1-6.دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 30
2-1-7.اهداف ارزیابی عملكرد 31
2-1-8.مزایای ارزیابی عملكرد 32
2-1-9.فرآیند ارزیابی عملکرد 34
2-1-10.ارزیابی کنندگان 37
2-1-11.روشهای ارزیابی عملکرد کارکنان 40
2-1-12.روشهای ارزیابی عملکرد سازمان 44
2-1-13.ارزیابی 360 درجه 58
2-1-14.مدیریت عملکرد با تأکید بر ارزیابی منابع انسانی 62
2-2-1.مفهوم بهسازی 63
2-2-2.آموزش ضمن خدمت 64
2-2-3.آموزش وبهسازی نیروی انسانی 65
2-2-4-مدلهای ارزیابی عملکرد 66
شکل2-2-2.مدل کاپلان و نورتون 66
شکل2-2-3.مدل آرمستردانگ 67
2-3.پیشینه تحقیق 68
2-4.آشنایی با قلمرو تحقیق 71
 
 
 
فصل سوم:روش شناسی تحقیق 73
3-1. مقدمه 74
3-2.روش تحقیق 74
3-3.جامعه آماری تحقیق 75
3-4- حجم نمونه 76
3-5 نحوه گردآوری داده ها 76
3-6- ابزار تحقیق 77
جدول شماره (3-1): جدول شماره گویههای  متغیر های پژوهش 77
3-7.روایی وپایایی ابزار تحقیق 78
جدول3-3.پایایی پرسشنامه بااستفاده ازآلفا کرونباخ 79
3-10تجزیه و تحلیل دادهها 79
 
 
 
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل یافته ها 81
مقدمه 81
4-1.آمار توصیفی 83
4-1-1.مشخصات دموگرافیک پاسخگویان 83
جدول4-1-1.توزیع فراوانی جنس 83
جدول4-1-2.توزیع فراوانی نوع استخدام 83
جدول4-1-3.توزیع فراوانی سن 84
جدول4-1-4.توزیع فراوانی تحصیلات 85
جدول4-1-2.آمارتوصیفی 85
4-2.آمار استنباطی 87
4-2-1.نرمال بودن متغیرها 87
جدول4-2-1.آزمون کلموگروف-اسمیرنوف 87
4-2-2.رابطه مشخصات دموگرافیک با بهسازی 88
4-2-2.رابطه بهسازی با جنسیت 88
جدول 4-2-2.آزمون تی دو گروه 88
4-2-3.رابطه بهسازی با تحصیلات 89
جدول4-2-3. آزمون تحلیل واریانس 89
4-2-4.رابطه بهسازی با سن 89
جدول4-2-4. آزمون پیرسون 89
4-2-5.رابطه بهسازی با نوع استخدام 90
جدول4-2-5. آزمون تی دو گروه 90
4-3.همبستگی متغیرها 90
4-4.آزمون فرضیات 91
جدول4-4-1.خلاصه رگرسیون 91
جدول4-4-2.ANOVA 92
جدول4-4-3.ضریب همبستگی 92
آزمون فرضیه های فرعی 93
فرضیه یک)فرآیند ارزیابی عملکرد برانگیزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93
فرضیه دو)فرآیند ارزیابی عملکرد بر خلاقیت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیر دارد. 93
فرضیه سه)فرآیند ارزیابی عملکرد بر رضایت نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی  تاثیر دارد. 94
جدول4-4-6.آزمون پیرسون 94
فرضیه چهار) فرآیند ارزیابی عملکرد بر آموزش نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95
جدول4-4-7.آزمون پیرسون 95
فرضیه پنج) فرآیند ارزیابی عملکرد بر ماندگاری نیروی انسانی دانشکده فنی وحرفه ای شهید رجائی تاثیردارد. 95
جدول4-4-8.آزمون پیرسون 95
 
 
 
فصل پنجم:نتیجه گیری تحقیق 96
مقدمه 97
5-1.نتیجه گیری تحقیق 98
نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد: 99
5-2.پیشنهادات 103
5-2-1.پیشنهادات کاربردی 103
5-2-2.پیشنهادات پژوهشی 105
5-3.محدودیت ها 105
پیوست 106
منابع 120
 
 
 
 
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی


چطور میتونم فایل بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 125 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



هدف از این مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و 

پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی مدیریت مشخصات محصول دسته مدیریت حجم 23/91 کیلوبایت صفحه 8 فرمت 

Esfand 26, 1399 AP — اگر خشم خود مبانی نظری بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی را ابراز نکنید خشم مبانی نظری 

پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پرسشنامه پایان‌نامه کارشناسی ارشد 

فصلنامه آموزش و توسعه منابع انسانی به منظور ارائه تازهترین نظریهها و یافتههای علمی در حوزههای آموزش و توسعه منابع انسانی و همچنین به جهت تبادل و نشر افکار و 

فرآیند - پرسشنامه - بهسازی - راهکارهایی - ارزیابی - بررسی - دانشکده - انسانی - عملکرد - نیروی - جهت - ارائه - دسته: مدیریت تعداد صفحه:8 فرمت: docx دانلود 

Dey 12, 1398 AP — پرسشنامه بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد در دانشکده ها و ارائه راهکارهایی جهت بهسازی نیروی انسانی. مدیریت دانلود پرسشنامه پایان نامه کارشناسی 

by M Tadris · 2021 — چكیده. فرآیند. ارزیابی،. یکى. از. با. اهمیت. ترین. جریاناتى. است. که. هر. سازمان. براى. تضمین. بقاء. و. اطالع. از. کیفیت. عملکرد.

ارزیابی عملکرد سازمانی نقش آن در بهسازی منابع انسانی همراه با تاثیر نقش توانمندسازی مورد بررسی قرار گیرد . كلید واژه. :ها. ارزیابی عملکرد، سازمان، بهسازی، 

by بیگدلی · 2018 — های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین)ع( ها. غیرقابل. انکار است، نیروی انسانی. ،. کارسازتری. ن ابزار. جهت دستیابی به اهداف کند که در فرایند.

نظامهای ارزیابی عملکرد فاقد کارایی لازم در ارتقای بهره‌وری نیروی کار به نظامهای منابع انسانی مترقی می‌باشد که بتوانند با ارائه راهکارهای مناسب و ایجاد 

ﻣﺄﻣﻮرﯾﺖ. ﻫﺎ و اﻫﺪاف وزارت، ﺗﻨﺎﺳﺐ داﺷﺘﻪ اﺳـﺖ . در ﺧﺎﺗﻤـﻪ ﻧﯿـﺰ، راﻫﮑﺎرﻫـﺎي اﺟﺮاﯾـﯽ ﺑـﺮاي ﺑﻬﺒـﻮد. وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮد ارزﯾﺎﺑﯽ ﮐﻼن ﻋﻤﻠﮑﺮد وزارت ﻣﺘﺒﻮع ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺷﺪه اﺳﺖ.

by علوی (عادلی) · 2019 — نتایج به ‌دست‌آمده از این پژوهش حاکی است که برنامه ‌ریزی برای بهسازی و توسعه، استخدام بر اساس شایسته‌ سالاری، طرح آموزش و یادگیری، چرخش شغلی، ارزیابی عملکرد 

"ارزیابی فرایند استعداد پروری در واحد منابع انسانی شرکت خودروسازی سایپا. "بررسی اثربخشی دوره های آموزش سرپرستی و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت 

و ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎﻧﯽ. ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﺑﺮرﺳﯽ ﻓﺮﻣﻬﺎي ارزﯾﺎﺑﯽ و ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻣﺴﺘﻨﺪات اراﺋﻪ ﺷﺪه ﺑﺎ اﻣﺘﯿﺎزات اﺧﺬ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ. ﻋﻀﻮ. ،. اﻋﻤﺎل ﻧﺘﺎﯾﺞ ارزﯾﺎﺑﯽ. ﻋﻤﻠﮑﺮد ﮐﺎرﮐﻨﺎن در وﺿﻌﯿﺖ ﺧﺪﻣﺘﯽ.

by عزیزی · 2020 — مقدمه: امروزه آموزش و بهسازی منابع انسانی یکی از استراتژی های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط تغییر به عنوان دو مزیت رقابتی سازمان ها 

های دولتی و خصوصی با نگاهی جامع تر بر مسائل و چالش های سازمان ها ارائه شد. مدیریت عملکرد با رویکرد سیستمی در جهت بهبود عملکرد سازمانی. ]حسین فهیمی تبار[.

اهداف سازمانی، نداشتن تعریف مناسب از روابط كاری و روابط شخصی، نبودن سیستم مناسب ارزیابی. عملكرد، عدم تعریف شاخص های مناسب جهت سنجش بهره وری نیروی انسانی و 

ارزیابی عملکرد و ارزش گذاری به کار و خدمات ارائه شده کارکنان به منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت عملکرد انان ، جهت سنجش توانایی، مهارت، رفتار، شایستگی، عملکرد و 

شناخت فرایند. های مدیریت منابع انسانی قادر به نقد و بررسی جنبه. ها و زمینه. ها. ی کاربرد آن در. توسعه و آموزش منابع. انسانی در جهت بهبود عملکرد منابع انسانی