رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 24,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش 13 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 2 آذر


32 هزار تومان 24 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این مقاله کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی بررسی رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش می باشد

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی

 

رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش

 
 
 
مقدمه:
در جهان امروز پیشرفت در ابعاد گوناگون زندگی بشر به صورت محسوس روی می دهد و هر روز شاهد پیشرفتهای گوناگون در زمینه های مختلف هستیم، بگونه ای که انسان امروز با انبوه اطلاعات، مسایل و رخدادها درگیر است و نیاز به آگاهی و شناخت علوم لازم و ضروری می نماید. از یک سو انسان و پیچیدگی های او و ابعاد مختلف وجود وی و روشهایی که در ان می توان واقعیت های فیزیکی یا موجودی او را مورد توجه قرار داد و از سوی دیگر پیشرفت-های سریع در علوم که باعث تعدد موضوعات در آنها شده است، موجب شده است که دانشهای توصیف شده با چارچوب مشخص (دیسیپلین ها) نتوانند به درستی از عهده پاسخگویی به این نیازها برآیند(پیغامی، 1385).  بنابراین یکسویه نگری و تمرکز بر یک رویه انعطاف ناپذیر نمی تواند راهگشای مسایل و  مشکلات علمی و آموزشی باشد. 
 
حل مشکلات پیش روی انسان و علوم مختلف نیازمند این است که ما آموزش را به گونه  ای سازماندهی کنیم که برای یادگیرندگان فرصتهایی بوجود آید که با اصول، موضوعات و روشهای متنوع در گستره های مختلف و در عین حال مرتبط علوم آشنا شوند؛ دستیابی به این مهم در قالب رویکردهای تلفیقی امکان پذیر است(سزوستاک، 2007). در تاریخ علم نیز ما فقط شاهد افزایش رشته ها نیستیم و در آن متوجه از بین رفتن مرز بین رشته ها، گام نهادن مسائل یک رشته در رشته دیگر وتشکیل رشته های ترکیبی هستیم و تاریخ علم پر است از تشکیل رشته های ترکیبی که به هم پیوند خورده و در هم ادغام شده اند(مورن، 1387). در سایه رویکردهای تلفیقی ها می توانیم به پیشرفتهای چشمگیر و سریع در علوم نایل شویم و کارآمدی علوم را در دستیابی به اهداف چند بعدی و مختلف که ما انتظار آنرا داریم بالا ببریم. ایجاد ارتباط بین مطالب و رشته های علمی یا به طور کلی "عام گرایی" یک امر حیاتی است و بدون این امر یادگیری و کسب معرفت از علوم مختلف، سطحی و کم دامنه خواهد بود(سزوستاک، 2007). در میان رویکردهای تلفیقی، رویکرد میان رشته از جایگاه خاصی برخوردار است. علوم میان رشته ای با کند و کاو و تعمق همه جانبه بر موضوعات مرتبط، ضمینه را جهت درک هرچه بیشتر آنها برای افراد فراهم می آورند.
 
 
کلمات کلیدی:

رویکردهای تلفیقی

ماهیت رویکردهای تلفیقی

انواع رویکردهای تلفیقی

رویکرد تلفیقی میان رشته ای

 
 
 
فهرست مطالب
رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش 1
مقدمه: 1

«فلسفه وجودی رویکردهای تلفیقی»: 2

«انواع رویکردهای تلفیقی» 3
«رویکرد میان رشته ای»: 4

«معایب و مزایای رویکرد میان رشته ای»: 6

«موانع محققان در گزینش رویکرد میان رشته ای»: 8

«نتیجه گیری»: 10
«منابع»: 11
 

سوالات احتمالی شما درباره رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش


چطور میتونم فایل رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 24 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



در اين مقاله سعي شده به شيوه توصيفي تحليلي ابتدا الگوهاي رويکرد تلفيقي معرفي شده آن گاه يک مدل الگوي رويکرد ميان رشته اي براي طراحي و اجراي برنامه هاي درسي 

در این مقاله سعی شده به شیوه توصیفی تحلیلی ابتدا الگوهای رویکرد تلفیقی معرفی شده آن گاه یک مدل الگوی رویکرد میان رشته ای برای طراحی و اجرای برنامه های درسی 

آموزش بین رشتهای هدفش انتقال مفاهیم خاص از یک رشته نیست بلکه از مفاهیم و روشهای رشتههای مختلف برای حل یک مسئله یا رسیدن به یک هدف خاص استفاده میکند و فعالیتهای 

رویکردهای میان رشته ¬ ای در برنامه ¬ ریزی درسی با راهنمایی دانشمند فرزانه تخصص و کل گرایی، رویکرد غالب، بازسازی آموزش با تاکید بر تلفیق برنامه درسی است.

Mehr 5, 1399 AP — به عبارت دیگر، این رویکرد تلاش دارد علوم را به همان یکپارچگی و وحدتی بازگرداند که تا پیش از قرن هفدهم میلادی و نظریات رنه دکارت، فیلسوف و 

به عبارت دیگر، یک حوزهٔ میان‌رشته‌ای، عبارتست از «تلفیق دانش، روش و تجارب دو از جمله پیشگامان پژوهش و آموزش های میان رشته ای در ایران علیرضا مشاقی است 

مبنای نظری برنامه درسی بین رشته ای را می توان در فلسفه آموزشی پیشرفت گرایی یافت. نهضت پیشرفت گرایی رویکردی به آموزش و یادگیری است که در آن بر خلاقیت، 

by احمدی · 2015 — مراجع. 1. مهرمحمدی، محمود(1381). سازواری رویکرد تلفیقی با نظریه ساخت و سازگرایی، همایش انجمن علمی برنامه ریزی درسی، کتابچه همایش به کوشش حسن ملکی، تهران: 

میان رشتهگرایی، علامتی از بحران رویکردهای سنتی به علم ورزی و مدلهای متعارف برنامهریزی آموزشی ودرسی و ساختارهای معمول دپارتمانها وتخصصهای دانشگاهی است.

انی با نام میان رشته. ای در آموزش عالی مبحثی با عنوان. » تلفیق رویکرد تلفیقی در قلمرو آموزش و پرورش عمومی با منطق این گرایش در. آموزش. های تخصصی)عالی( 

مقالات حاوی کلیدواژه "میان رشته ای". کلیدواژه های هم استفاده: اموزش عالی, برنامه درسی, علوم انسانی, پژوهش, فرارشته ای, چند رشته ای, تلفیق, روانشناسی, 

کلیدواژه ها: نظریه‌پردازی مدیریت آموزشی میان‌رشته‌ای چندرشته‌ای فرارشته‌ای مطالعات میان‌رشته‌ای ادبیات تطبیقی، رویکردهای روش‌شناسی آن و بحران هویت 

رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش. برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی رویکردهای تلفیقی ماهیت رویکردهای تلفیقی

رویکرد تلفیقی میان رشته ای در آموزش. برنامه درسی تلفیقی الگوی برنامه درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی رویکردهای تلفیقی ماهیت رویکردهای تلفیقی