بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 75,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه 145 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


98 هزار تومان 75 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه می باشد

دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

 
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه بصورت رایگان:)
 
*قابل استفاده برای رشته علوم تربیتی و روانشناسی
 
چكیده:
امروزه مفهوم نوینی كه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند كه هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است.«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌كند و عملكردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است كه عملكردهایش از طریق آگاه شدن و درك بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، 1378-ص3) 
 
برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفكر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز كنیم. كسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شكل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی كه در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، 1380- ص135-164)
 
در تحقیق حاضر، حجم نمونه تحقیق 94نفر شامل 75 دبیر و 19 مدیر بوده كه البته این افراد از 7 دبیرستان یعنی 2 دولتی و 5 غیرانتفاعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از جامعه‌ 25 مدرسه‌ای انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی و به كاربردن پرسشنامه‌ای كه حاوی 30 سوال 5 گزینه‌ای بود، دیدگاه دبیران ومدیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به یادگیرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجیده شد. اطلاعات حاصله با بهره‌گیری از آمار توصیفی (فراوانی،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از تجزیه وتحلیل دیدگاه دبیران و مدیران، رشته تحصیلی، مدرك تحصیلی، سابقه خدمت و ... نتایج زیر به دست آمد.
 
1- مدارس غیرانتفاعی منطقه 2 شهر تهران بیش از مدارس دولتی این منطقه از ویژگی‌ها و اصول یك سازمان یادگیرنده برخوردارند.
2- اصول و ویژگی‌های سازمان یادگیرنده در گروه دبیران بیش از گروه مدیران است.
3- با بالا رفتن سابقه خدمت و مدرك تحصیلی افراد به سمت ویژگی‌ها واصول سازمان یادگیرنده می‌روند.
4- با توجه به رشته تحصیلی بیشترین افراد نمونه از رشته علوم انسانی هستند كه این نشان‌ دهنده بالاتر بودن این ویژگی‌ها در این گروه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

یادگیری سازمانی

ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

 
 
مقدمه:
سازمان یادگیرنده سازمانی است كه با ارتقای دائمی ویادگیری فردی، گروهی ودر نتیجه یادگیری سازمانی كاركنان، موجبات تكامل وبالندگی و پویایی افراد و سازمان را در تعادل با محیط متغیر فراهم می‌سازد. در یادگیری‌ سازمانی ترتیبی اتخاذ می‌شود كه با ایجاد ارتباط بین آگاهی‌ها و دانش فردی اعضای سازمان كه از تجربیات كاری و سایر مجاری كسب دانش فرا گرفته شده «نوعی دانش جمعی و سازمانی حاصل آید. (الوانی، 1383-ص21)
 
سازمان یادگیرنده مفهوم نوینی است كه همراه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح شده است. هر چقدر عدم اطمینان محیطی ناشی از پچیدگی و تغییرات آن بالاتر باشد سازمان‌ها برای تطبیق خود با تحولات محیطی نیاز شدیدتری به دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی پیدا می‌كنند.مفهوم سازمان یادگیرنده با توجه به پیچیدگی روزافزون محیط سازمانی و افزایش عدم اطمینان در محیط، مفهوم بسیار معتبری است توانایی سازگاری سازمان با محیط متغیر به یادگیری بستگی دارد. برای رقابت با سازمان‌های دیگر،یك سازمان باید بهتر از آنها یاد بگیرد و دانش خود را سریعتر و گسترده‌تر از آنها در سراسر سازمان به كار بندد. امروزه، سازمان‌ها و كاركنان آنها، باید پیوسته خود را با شرایط و موقعیت‌های جدید سازگار سازند تا بتوانند در دراز مدت دوام بیاورند. این، واقعیت سازمان‌های جدید است (علاقه‌بند، 1385)
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: كلیات تحقیق 1
تعریف و بیان مسأله 2
اهمیت مسأله 5
هدف تحقیق 9
سوالات تحقیق 9
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 10
 
فصل دوم: ادبیات تحقیق 14
 بخش اول: پیشینه نظری تحقیق 18
سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت 18

سابقه سازمان یادگیرنده 21

تئوری یادگیری سازمانی 24

تعاریفی از یادگیری سازمانی 25
سازمان یادگیرنده 28
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 34

نقش مكاتب فكری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی 37

اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج» 40

تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی 54

بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر 58

چگونه یك سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟ 60
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده 66
سازمان یادگیرنده در آینده 69

راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده 70

راهكارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده 75
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده 76
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78
مدارس یادگیرنده 80

ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده 89

مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی 96

بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق 99
نتیجه‌گیری 114
 
فصل سوم: روش تحقیق 118
 روش تحقیق 119
جامعه آماری 120
نمونه و روش نمونه‌گیری 120
روش جمع‌آوری اطلاعات  121
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 122
 
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها 123
 اطلاعات توصیفی گروه نمونه 124
جمع‌بندی 131
 
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات 132
بحث و نتیجه‌گیری 133
محدودیت‌های پژوهشی 134
فهرست منابع 137
ضمائم 142
 
 

سوالات احتمالی شما درباره بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه


چطور میتونم فایل بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 75 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه. *ضمیمه شدن پرسشنامه بصورت رایگان:) *قابل استفاده برای رشته علوم تربیتی و روانشناسی.

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی بررسي وضعيت مدارس شهر مشهد بر اساس ويژگي هاي سازمان يادگيرنده (ديدگاه پيتر سنگه)

پژوهش حاضر با هدف بررسي مدل سازمان يادگيرنده پيتر سنگه در دانشكده پزشكي دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد صورت گرفت. روشها: اين مطالعه توصيفي در بين اعضاي هيات علمي 

by محمد قدمگاهی · 2005 — همچنین بر اساس متغیر اصلی پژوهش، تفاوت مقاطع تحصیلی معنادار است، در حالی که تفاوت نواحی آموزشی معنادار نیست. کلیدواژه‌ها. سازمان یادگیرنده · پیتر سنگه · مدارس 

docروانشناسی،علوم تربیتی واجتماعی+دانلود با لینک مستقیم17 هدف از این پروپوزال بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه می باشد دانلود 

بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه رفتن به سايت اصلي دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای 

چکیده مقاله: پژوهش حاضر تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوره دوم اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان براساس ویژگی های سازمانهای یادگیرنده (پیتر سنگه) را مورد بررسی 

مقایسه مقاطع مختلف تحصیلی نیز بیانگر آن است که بین مقاطع مختلف تحصیلی از نظر ویژگی های سازمان یادگیرنده اختلاف معناداری وجود دارد و مقطع ابتدائی ن سبت به دو 

by ملکی آوارسین · 2010 — ﺑﺮاﺳﺎس وﻳﮋﮔﻲ. ﻫﺎي ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه ﺗﻔﺎوت وﺟﻮد دارد . ﺳﻠﮕﻲ. ) 1387(. ﺗﺤﻘﻴﻘﻲ ﺑﺎﻋﻨﻮان. « ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﻣﺪﻳﺮان ﻣﺪارس ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان ﺑﺮاﺳﺎس.

by زیبایی · 2007 — هـدف ایـن پـژوهش بررسـی میزان یـادگیر بـودن مـدارس شـهر شـیروان بـر اسـاس شاخـصهای رفتـاری سـازمان یادگیرنـده (دیـدگاه پیتـر سـنگه) اسـت.

بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه · فرهاد. 165 بازدید 4 سال پیش. صندوق رفاه دانشجویان، اخلاق سازمانی از منظر سازمان یادگیرنده.

بررسی تطبیقی مدارس بر اساس مولفه های سازمان یادگیرنده پروپوزال بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه.

یکی از راههای مقابله با فشارهای محیطی در دانشگاهها به کارگیری ویژگیهای سازمان یادگیرنده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل سازمان یادگیرنده پیتر سنگه در دانشکده 

مدارس - بررسی - پیتر - براساس - مقایسه - سازمان - ویژگی - سنگه - یادگیرنده - دسته: مدیریت تعداد صفحه:145 فرمت: doc دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی 

بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه). نویسنده: قدم گاهی، سید محمد؛ آهنچیان، محمدرضا؛.

خصوص میزان آمادگي دو دانشگاه براي تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده بر اساس اصول پیتر سنگه پنج اصل فوق را براي سازمان یاد گیرنده به شرح زیر تعریف مي کند: 

by اصغرزاده شهانقی · 2013 — هدف این مقاله بررسی سطح چهار سازمان زیر مجموعه وزارت بهداشت از نظر ميزان یادگيرندگی های کشور برای تبدیل شدن به سازمان یادگيرنده براساس مدل پيتر سنگه.

ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﭘﯿﺘﺮ ﺳﻨﮕﻪ ﭼﮑﯿﺪه اداره ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ در دﻧﯿﺎی ﭘﺮ ﺟﻨﺐ و ﺟﻮش و ﺑﯽ اﻧﺪازه رﻗﺎﺑﺖ آﻣﯿﺰ، رو ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﻣﺪارس ﺑﺮاﺳﺎس وﯾﮋﮔﯿﻬﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﭘﯿﺘﺮ 

بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده مدارس بررسی پیتر براساس مقایسه سازمان ویژگی سنگه یادگیرنده دسته مدیریت تعداد صفحه فرمت دانلود پایان.

Dey 11, 1397 AP — این پژوهش با مبنا قرار دادن تئوری پیتر سنگه ، به قصد بررسی میزان یادگیرنده بودن مدارس مقاطع 3 گانه تحصیلی مشهد در سال تحصیلی 83 ـ 82 انجام شد .