مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان

مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان 55 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


پایان نامه حاضر شامل سه بخش است بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات،ادبیات کودک، كودك و نوجوان، نحو وكلام و تحلیل كلام می‌باشد بخش دوم، تاریخچه مختصری از مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست می‌دهد بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک در ایران است

دانلود پایان نامه رشته ادبیات

مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان

 
 
چکیده:
ادبیات کودک و نوجوان گونه‌ای از ادبیات است که جداسازی آن از بخش‌های دیگر ادبیات با سن مخاطبان آن انجام می‌شود. این گونهٔ ادبی هنگامی پدید آمد که بزرگسالان متوجه شدند کودکان و نوجوانان به سبب گنجایش‌های شناختی و ویژگی‌های رشدی خود آمادگی پذیرش متن‌های سنگین را ندارند و به متن‌هایی نیاز دارند که پاسخگوی دورهٔ رشد آن‌ها باشد.کودکان خردسال به متن‌هایی آهنگین و کوتاه مانند لالایی‌ها و ترانه - متل‌ها و ترانه‌های آهنگین واکنش بیشتری نشان می‌دهند. هرچه گروه سنی مخاطبان بالاتر برود، آن‌ها کم‌کم می‌توانند داستان‌هایی را با واژگان بیشتر بشنوند. ویژگی دیگر ادبیات کودک و نوجوان در این است که با سطح سواد کودکان پیوند دارد. کودک نوآموز تنها می‌تواند متن‌های ساده را بخواند و بفهمد. هرچه سواد او بیشتر می‌شود، متن‌هایی با دایرهٔ واژگانی گسترده‌تر را درک می‌کند. کودکانی که به مرز نوجوانی و پس از آن می‌رسند می‌توانند رمان‌های متناسب با نیازهای خود را مطالعه کنند.
 
 امروزه این رمان‌ها اغلب در قالب فانتزی‌ها یا داستان‌های علمی و تخیلی منتشر می‌شود. البته داستان‌های واقع‌گرایی که بازتاب‌دهندهٔ احساسات و درگیری‌های زیستی و اجتماعی نوجوانان در موضوعاتی مانند جدایی پدر و مادر، مرگ نزدیکان، بیماری‌ها و عشق‌های دورهٔ نوجوانی است نیز به فراوانی منتشر می‌شود. کودک یک (نماد ملی) است و دلیلی بر وحدت خلقت. کودک می‌تواند سعادت از دست رفته جامعه جدید را برگرداند و در عین حال عاملی باشد برای کسب دوباره آن کودکان دارای دو خصوصیت متضاد ازهم هستند فاقد (قدرت) هستند ومنجی جهانند. اگر جامعه به دنبال ارزشهای نوین باشد باید دستان خود را به سوی کودکان دراز کند.
 
بنا به گفته پروفسور هوگارت :ادبیات کشف می‌کند بازآفرینی می‌کند و در جست و جوی معناست سپش کودک در کنار ادبیات قرار می‌گیرد. ادبیات کودک آغاز معینی ندارد از زمانی که مادرو طفلش وجود داشته شکلی از ادبیات خلق شده است .ماکسیم گورکی می‌گوید:نیروهای مؤثر برای آموزش یک فرد عبارتند ازهنروعلم که هردو در ادبیات وجود دارد[۱] آموزش هنر است مخصوصاً اگر آموزش کودکان باشد هنرمندان تنها افرادی هستند که تا اندازه‌ای به وجود واقعی و شرطی نشده کودکان نزدیک می‌باشد ادبیات کودک را رهبری می‌کند و موجب تقویت اندیشه او می‌شود راهنمایی‌های اخلاقی تنبیه یا تشویق؛  تربیت شخص؛ ایجاداعتماد به نفس ارضای نیازهای ذهنی و عاطفی و لذت بردن از دستاوردهای ادبیات اند، #ادبیات عامل وحدت همه کودکان جهان به حساب می‌آید هنرمندان با مراجعه به ضمیر ناخودآگاه و زنده کردن خاطرات احساسات درونی و رویاهای خود سعی می‌کند ذهن خود را پاک و آزاد کرده و با چشم و دل کودکی به دنیای کودکی قدم بگذارند. ادبیات کودک بااو زاده می‌شود و در تمام‌دوران کودکی کنار اوست.[۲]
 
    پایان نامه حاضر شامل سه بخش است: بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات،ادبیات کودک، كودك و نوجوان، نحو وكلام و تحلیل كلام می‌باشد. بخش دوم، تاریخچه مختصری از مطالعات غربیان درباره ادبیات کودک به دست می‌دهد. بخش سوم هم شامل پیشینه ادبیات کودک در ایران است. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

ادبیات کودک و نوجوان

تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان در ایران

مطالعات ادبیات كودك و نوجوان در جهان 

 
 
 
 
فهرست
پیشینه مطالعات… ۱
۲-۱ مقدمه. ۱
۲-۲ مفاهیم بنیادی… ۱
۲-۲-۱ ادبیات… ۱
۲-۲-۲ ادبیات کودک…. ۲
۲-۲-۲-۱ اهداف ادبیات کودک…. ۵

۲-۲-۲-۲ کاربرد ادبیات کودکان در زندگی کودک…. ۵

۲-۲-۳ کودک و نوجوان.. ۶
۲-۲-۳-۱ خصوصیات رشد جسمی و روانی… ۷
۲-۲-۳-۲ احتیاجات و علاقمندیها انسانی… ۱۲
۲-۲-۳-۳ تواناییهای خواندن و تسلط زبان.. ۱۴
۲-۲-۳-۴ محیط زندگی و تجربیات و شناختهایی که ایجاد می‌کنند.. ۱۵
۲-۲-۴ نحو. ۱۷
۲-۲-۵ کلام و تحلیل کلام.. ۱۸
۲-۲-۵-۱ پیشینه ی مختصر مطالعات کلامی… ۱۸
۲-۲-۵-۲ چارچوب نظری تحلیل کلام.. ۱۹

۲-۳ مطالعات غربیان در مورد ادبیات کودک و نوجوان.. ۲۰

۲-۳-۱ پیشینه ادبیات کودک خلق شده توسط بزرگسالان.. ۲۰

۲-۳-۲ پیشینه بررسی دست‌نوشته‌های کودکان و نوجوانان.. ۲۹

۲-۴ تاریخ ادبیات کودکان ایران.. ۳۱

۲-۴-۱ ادبیات کودکان پس از اسلام- از سده اول تا پنجم هجری… ۳۱
۲-۴-۲ ادبیات کودکان از سده پنجم تا نهم هجری… ۳۲
۲-۴-۳ ادبیات از سده نهم تا دوازدهم هجری… ۳۳
۲-۴-۴ ادبیات کودکان دوره مشروطه. ۳۵
۲-۴-۴-۱ دگرگونی در فرهنگ و ادب فارسی… ۳۶

۲-۴-۴-۲ دگرگونی در نشر و زبان ادبیات کودکان.. ۳۹

۲-۴-۵ نقد در ادبیات کودکان و تحولات بعدی در ادبیات کودک و نوجوان.. ۳۹

منابع فارسی:. ۴۶
منابع انگلیسی:. ۴۸
 
 

سوالات احتمالی شما درباره مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان


چطور میتونم فایل مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مطالعات و پیشینه ادبیات كودك و نوجوان در ایران و جهان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Aban 23, 1400 AP — هدف از این پایان نامه بررسی پیشینه ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان و تحلیل کلامی آن براساس مدل هلیدی می باشد.

تاریخ و ادبیات دانلود پایان نامه رشته ادبیات مطالعات و پیشینه ادبیات کودک و نوجوان در ایران و جهان چکیده: ادبی.

پایان نامه حاضر شامل سه بخش است بخش نخست، شامل معرفی مفاهیم بنیادی ادبیات،ادبیات کودک، كودك و نوجوان، نحو وكلام و تحلیل كلام می‌باشد بخش دوم، تاریخچه مختصری 

↑ ادبیات کودکان و نوجوانان، ویژگی‌ها و جنبه‌ها، حجازی، بنفشه؛ تهران، روشنگران و مطالعات زنان، ۱۳۸۵، چاپ نهم، ص‌۴۰. ۱۳. ↑ دانش‌نامه‌ زبان و ادب فارسی، انوشه، 

تحلیل روابط معنایی واژگان به کاررفته در ادبیات داستانی کودکان ایرانی(مقاله علمی وزارت علوم). نویسنده: رضا خیرآبادی معصومه خیرآبادی. منبع: مطالعات ادبیات کودک 

فانتزی؛ چیستی و تاریخچه آن در ادبیات جهان و ایران. نویسنده : موسوی، مصطفی ؛ جمالی، عاطفه ؛. مجله : ادب فارسی » پاییز و زمستان 1388 - شماره 2 رتبه 

Ordibehesht 24, 1401 AP — مشخصات محصول دسته تاریخ و ادبیات حجم 100 بایت صفحه 55 فرمت doc قیمت 29000 تومان پرداخت آنلاین و دانلود ,55100 |doc تاریخ و ادبیات+مطالعات و 

Azar 14, 1400 AP — گزارش سیاستی «وضعیت ادبیات کودک و نوجوان در ایران» نوشته شادی خوشکار از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد. این مطالعه سعی می‌کند به 

ریزی فرهنگی‌به سفارش دفتر مطالعات و برنامه تولد ادبیات كودك در جهان و ایران . ادبیـات کـودک در انـواع گونه هـا؛ داسـتان، شـعر، نمایشـنامه و.36 pages

Ordibehesht 12, 1397 AP — در دایرهالمعارف فارسی این عبارت این چنین تعریف شده است: ادبیات کودک و نوجوان به مجموعه از آثار اطلاق می شود که برای مطالعه کودکان و نوجوانان و 

س:در ابتدا بحث را این‌گونه آغاز کنیم؛ ادبیات کودک در تاریخ سرزمین ایران کهن چه به هر حال، ادبیات کودکان ایرانی گسترش یافت و باب جدیدی از مطالعات ادبی به 

Mehr 24, 1397 AP — دبیر علمی همایش دوسالانه ادبیات کودک و مطالعات کودکی: شورای کتاب برای جایزه آلمان کاندید شود بدون اینکه درخواستی از ایران شده باشد.

مطالعه و تحلیل ادبیات کودک و نوجوان در قرن هفده و هجدهم میلادی و معرّفی نویسندگان و شاعران پیشرو در این عرصه، از دیگر مطالب مندرج در این اثر است. خریـد کـتـاب.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی افزود: در سال‌های گذشته در ذیل تاریخ اجتماعی، مطالعاتی تحت عنوان «تاریخ کودکی» در حال انجام است؛ انجام مطالعات تاریخ کودکی 

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در چندین محور هم‌راستا، مانند پژوهش‌های تاریخی و مطالعات کودکی فعالیت می‌کند. از سال 1386 طرح گسترده مطالعات کودکی که در مرحله 

در طول قرن اخير كه فعاليت‌هاي ادبي در ايران سمت و سويي مشخص يافته، و براي ادبيات، تاريخ و تاريخچه نگاشته شده، از نگارش ادبيات كودك و نوجوان غفلت ورزيده اند ولي 

پيشينه‌ ادبيات‌ كـــودك‌ و نــــوجوان‌ در ايــــران‌. ادبيات كودك و به تبع آن مطالعات دانشگاهي ميانه‌اي ندارد و متقدند كه ادبيات كودك امري غريزي است و 

Esfand 23, 1397 AP — ـ جنکس، کریس(1388) دوران کودکی، ترجمۀ سارا ایمانیان، تهران: اختران. ـ خسرونژاد، مرتضی(1387). دگرخوانی‌های ناگزیر/ مقدمۀ پیتر هانت، تهران: کانون