بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 49,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی 83 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


65 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی می باشد

دانلود پایان نامه رشته هنر

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی

 
چکیده:
اندیشه‌ انتقادی‌ در باب‌ عكاسی‌ در سده‌ی‌ بیستم‌، بحث‌هایی‌ در قبال‌ قبول‌ عكاسی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ شكل‌ هنری‌ درابتدای‌ این‌ قرن‌، آثاری‌ در بارة‌ تأثیر عكاسی‌ بر رسانه‌های‌ هنری‌ قدیمی‌تر، تحول‌ تاریخ‌ این‌ رسانه‌ و آثار اخر نویسندگان‌ و در راستای‌ ارائه‌ی‌ نظریه‌ی‌ در باره‌ این‌ راسانه‌ را در بر می‌گیرد.بسیاری‌ از آثار متأخر در زمینة‌ عكاسی‌ معطوف‌ به‌ جریانهای‌ گوناگون‌ اندیشه‌ی‌ پسی‌مدرن‌ در راستای‌ شالوده‌شكنی‌مدرنیسم‌ در هنر است‌.در نظر نویسندگان‌ و هنرمندانی‌ كه‌ این‌ آثار اخیر را عرضه‌ كرده‌اند، پسی مدرنیسم‌ را بحرانی‌ در فرآیند بازنمایی‌ غرب‌تعریف‌ كرد و عكاسی‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ ر در آن‌ ایفا كرده‌ است‌.بسیاری‌ از نظریه‌پردازان‌ مطرح‌ حوزه‌ی‌ عكاسی‌ را به‌ خاطر سرشت‌ بینا رشته‌ایی‌اش‌ مورد توجه‌ قرار می‌دهند. شاید تنها خصلت‌ غالب‌ این‌ رسانه‌ انعطاف‌پذیری‌اش‌ باشد. این‌ نكته‌ با كاربردهای‌ گوناگون‌ این‌ رسانه‌ در عرصة‌ فرهنگ‌روشن‌ می‌شود. كاربردهایی‌ كه‌ تنها بخش‌ اندكی‌ از آنها وجه‌ی‌ هنری‌ دارند.
 
نخستین‌ تاریخ‌ جامع‌ عكاسی‌ بو مونت‌ نیوهال‌ بود. به‌ عنوان‌ كاتالوگ‌ نمایشگاهی‌ در «موزه‌ هنر مدرن‌» با نام‌ «عكاسی‌: 1937-1839» نوشته‌ بود، نقش‌ بسیار مهمی‌ در مورد پذیرش‌ قرارگرفتن‌ عكاسی‌ به‌ عنوان‌ یك‌ شكل‌ هنری‌ مشروع‌ ایفاكرد.در اوایل‌ سده‌ بیستم‌، شكافی‌ میان‌ دو گونه‌ عكاسی‌ در آمریكا پدید آمد؛ گونه‌یی‌ كه‌ از خصلت‌ اجتماعی‌ این‌ رسانه‌ بهره‌می‌گرفت‌ و گونه‌‌ئی‌ كه‌ با برداشت‌ ناب‌گرایانه‌ی‌ عكاسی‌ «هنری‌» همخوان‌ بود.این‌ شكاف‌ موجود میان‌ عكاسی‌ هنری‌ و عكاسی‌ مستند رویارویی‌ دو اسطوره‌ی‌ عامیانه‌ یكی‌ نمادگرا و دیگری‌واقع‌گراست‌.
 
در كار ناب‌گرایان‌، از آن‌ جا كه‌ هنر بیان‌ حقیقت‌ درونی‌ به‌ شمار می‌رود عكاسی‌ یك‌ نهان‌ بین‌ است‌. اما در عكاسی‌مستند عكاس‌ یك‌ شاهد و عكس‌ گزارشی‌ از حقیقت‌ تجربی‌ است‌.
در اروپا عكاسان‌ اجتماعی‌، كارشان‌ را بر پایه‌ی‌ واقع‌ گرایی‌ طبقاتی‌ استوار كرده‌ بودند. والتر بنیامین‌ از نخستین‌نظریه‌پردازانی‌ بود كه‌ در بستری‌ سیاسی‌ در باره‌ عكاسی‌ دست‌ به‌ قلم‌ برد.او تأثیر تكنولوژی‌ بر شاخه‌های‌ مختلف‌ هنررا مورد توجه‌ قرار داده‌ است.‌ با تكثیر مكانیكی‌ كه‌ به‌ واسطة‌ عكاسی‌ امكان‌پذیر شد اقتدار اثر هنری‌، یا به‌ تعبیر بنیامین‌«هاله‌»ی‌ بی‌همتای‌ آن‌ از بین‌ می‌رود. حال‌ انبوه‌ نسخه‌های‌ بدل‌ جای‌ نسخه‌ی‌ اصل‌ را می‌گیرد. یكی‌ از عمیق‌ترین‌ عواقب‌ تكثیر مكانیكی‌ برای‌ هنر كه‌ بنیامین‌ در مقابله‌ خود به‌ آن‌ پرداخته‌ رسیدن‌ به‌ این‌ تصور می‌باشد كه‌ هنر دیگر مبتنی‌بر آئین‌ نبوده‌، بلكه‌ بر پایه‌ی‌ سیاست‌ استوار شده‌ است‌. اساس‌ این‌ تصور را كاهش‌ فاصله‌ی‌ موجود میان‌ بیننده‌ و اثرهنری‌ تشكیل‌ می‌داد. با افزایش‌ دست‌رس‌پذیری‌ اثر هنری‌، ارزش‌ آئینی‌ آن‌ كاهش‌ می‌یابد.
 
تحقیق شامل یك چكیده، پیشگفتار و مقدمه ای در باب عكاسی و چهار فصل تحت عنوان دستگاه بینایی و دیدن در عكاسی – خواستگاه عكاس، گزینش كادر و زیبایی شناسی عكس می باشد. در پایان یك فهرست منابع و مآخذ و یك گزارش عملی درج شده است. نگارنده خود معتقد است كه این دو مقالة نظری پیچیده، اما در عین حال مهم‌اند. نظریه ژاك لكان در باره فرآیند بینایی و نظریة رولان بارت در زمینة عكاسی همچنان برای من سنگین، اما قابل احترام است. بدیهی است می بایستی حوزة مطالعات دانشجویان عكاسی و همچنین خودم گسترش یابد تا این گونه موارد را بیشتر درك كنیم.
 
 
 
 
کلمات کلیدی:

زیباشناسی عکس

عكاسی‌ ماكروفتوگرافی‌

نگاه‌ و معنا در هنر عكاسی‌

فرآیند بینایی در هنر عكاسی

 
 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار 6
مقدمه 9
 
فصل‌ اول‌:دستگاه‌ بینایی‌ 14
قسمتهای‌ اصلی‌ چشم‌ انسان‌ مشخص‌ شده‌ است‌. 15
ژاك‌ لكان‌ 18
1-1- لحظه‌ی‌ رویت‌ - چگونگی‌ دیدن‌ از دیدگاه‌ ژاك لكان‌ 19
چشم روشنایی 33
رولان بارت 39
2-1- روئت عكاسی از دیدگاه رولان بارت 41
 
فصل‌ دوم:دیدن در عكاسی – خواستگاه عكاس 48
دیدن در عكاسی – خواستگاه عكاس 49
 
فصل‌ سوم:گزینش كادر 64
 
فصل‌ چهارم:زیبایی شناسی در عكس 68
فهرست اعلام: 78
فهرست‌ منابع‌ و مآخذ: 80
گزارش كار عملی 81
 

سوالات احتمالی شما درباره بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی


چطور میتونم فایل بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



نگاه‌ و معنا در هنر عكاسی‌ فرآیند بینایی در هنر عكاسی بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی دانلود پایان نامه هنر دانلود پایان نامه رشته هنر.

دیدن - بررسی - زیباشناسی - ماهیت - فرآیند - عکس - عکاسی - دسته: هنر و گرافیک تعداد صفحه:83 فرمت: doc دانلود پایان نامه رشته هنر بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی 

Azar 7, 1400 AP — دانلود پایان نامه رشته هنر. بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی. چکیده: اندیشه‌ انتقادی‌ در باب‌ عكاسی‌ در سده‌ی‌ بیستم‌، 

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای فایلینا محفوظ می باشد. طراحی و توسعه : آفمَس.

این تحقیق به بررسی نگاه، جایگاه دیدن و فرآیند بینایی در هنر عکاسی می پردازد. و دیدن در عکاسی – خواستگاه عکاس، گزینش کادر و زیبایی شناسی عکس می باشد.

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی رفتن به سايت اصلي دانلود پایان نامه رشته هنر بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی چکیده: 

زیبایی‌شناسی · ماهیت جستارهای زیبایی‌شناسی · هدف زیبایی‌شناسی · معنای زیبایی · تجربه زیبایی شناختی · قوانین عام زیبایی‌شناسی · معیارهای اصلی زیبایی در معماری · مسائل 

اين تحقيق به بررسي نگاه، جايگاه ديدن و فرآيند بينايي در هنر عكاسي مي پردازد. و ديدن در عكاسي – خواستگاه عكاس، گزينش كادر و زيبايي شناسي عكس مي باشد.

Tir 20, 1395 AP — وظیفه عمده و اساسی فلسفه‌های موضوعی، بررسی پژوهش‌گونه یك موضوع تجربی‌ است، اما نه اما عكس، مرحله ماقبل آخر این فرآیند زیبا‌شناختی‌ است.

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی زیباشناسی عکس عكاسی‌ ماكروفتوگرافی‌ نگاه‌ و معنا در هنر عكاسی‌ فرآیند بینایی در هنر عكاسی بررسی ماهیت 

by A Emadedin · 2020 — صورت می گیرد؛ تقلیلی در ابعاد، اندازه ها و زاویه دید. پس تصویر، به یقین خود واقعیت نیست و عکاس یا گزینشگر. عکس )در رسانه(، در مراحل مختلف انتشار عکس، با 

دانلود. فرمت ورد قابل ویرایش نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی: منبع بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی دانلود دانلود پایان 

کتاب ارتباطات اجتماعی جدید در عکاسی اثری از الیزا سرافینلی با ترجمه مجید سلیمانی ساسانی است که در انتشارات سوره‌ مهر منتشر شده است. این کتاب به بررسی زندگی 

تحقیق شامل یك چكیده، پیشگفتار و مقدمه ای در باب عكاسی و چهار فصل تحت عنوان دستگاه بینایی و دیدن در عكاسی – خواستگاه عكاس، گزینش كادر و زیبایی شناسی عكس می باشد.

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی زیباشناسی عکس عكاسی‌ ماكروفتوگرافی‌ نگاه‌ و معنا در هنر عكاسی‌ فرآیند بینایی در هنر عكاسی بررسی ماهیت 

بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی زیباشناسی عکس عكاسی‌ ماكروفتوگرافی‌ نگاه‌ و معنا در هنر عكاسی‌ فرآیند بینایی در هنر عكاسی بررسی ماهیت 

ﺫﻫﻨﻲ ﻭ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﻱ ﻫﻨﺮ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻧﻴﺎﺯﻣﻨﺪ ﺩﻳﺪﻥ ﻋﮑﺲ ﻫﺎﻱ. ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺩﻭ ﺯﺍﻭﻳﻪ ﺑﺎﺯ ﻭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻫﻤﺰﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ.

Ordibehesht 2, 1401 AP — pptxعمران+دانلود با لینک مستقیم42 دانلود پاورپوینت شناخت سازه های پایان نامه بررسی ماهیت دیدن و زیباشناسی عکس و فرآیند آن در عکاسی می