ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 65,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس 145 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


85 هزار تومان 65 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس می باشد

دانلود پایان نامه رشته مدیریت آموزشی

ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

(مطالعه موردی:دبیرستانهای دخترانه دولتی و غیرانتفاعی منطقه 2 تهران)
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه بصورت رایگان:)
 
*قابل استفاده برای رشته علوم تربیتی و روانشناسی
 
چكیده:
امروزه مفهوم نوینی كه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح می‌شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می‌باشد. هر چقدر عدم اطمینان محیطی (پیچیدگی وتغییرات محیطی) بالا باشد، سازمان‌ها نیاز بیشتری به دانستن و آگاهی گسترده از عوامل محیطی دارند تا بتوانند خود را با تغییرات و تحولات محیطی تطبیق دهند. سازمان یادگیرنده را نوعی از سازمان به شمار می‌آورند كه هدف اصلی آن یادگیری است و آموزش و یادگیری در آن نهادینه شده است.«سازمان یادگیرنده» در طول زمان می‌آموزد، تغییر می‌كند و عملكردش را متحول می‌سازد. «سازمان یادگیرنده» سازمانی است كه عملكردهایش از طریق آگاه شدن و درك بهتر بهبود می‌یابد و اصلاح می‌شود (الوانی، 1378-ص3) 
 
برای ایجاد و توسعه سازمان‌های یادگیرنده لازم است گام‌های اولیه را از مدارس و ایجاد عادت به تفكر خلاق و یادگیری دائمی در تربیت شوندگان آغاز كنیم. كسب اطلاعات درست یادگیری در سنین خردسالی و در سالهای نخستین مدرسه شكل می‌گیرد و در طول حیات ادامه می‌یابد. مهارت‌های شناختی درست لازمه پیشرفت تحصیلی و ایجاد رغبت و انگیزه برای یادگیری می‌باشد. یادگیری تنها به سالهایی كه در مدرسه می‌گذرد اختصاص ندارد ایجاد فرهنگ یادگیری و تبدیل مدارس به سازمان‌های یادگیری مستلزم نگاهی دیگر به آموزش وبرنامه‌ریزی آن است. (مشایخ، 1380- ص135-164)
 
در تحقیق حاضر، حجم نمونه تحقیق 94نفر شامل 75 دبیر و 19 مدیر بوده كه البته این افراد از 7 دبیرستان یعنی 2 دولتی و 5 غیرانتفاعی با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از جامعه‌ 25 مدرسه‌ای انتخاب شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی و به كاربردن پرسشنامه‌ای كه حاوی 30 سوال 5 گزینه‌ای بود، دیدگاه دبیران ومدیران دبیرستانهای دخترانه منطقه 2 شهرتهران، نسبت به یادگیرنده بودن سازمانشان (مدرسه) سنجیده شد. اطلاعات حاصله با بهره‌گیری از آمار توصیفی (فراوانی،درصد، جداول، نمودارها) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و از تجزیه وتحلیل دیدگاه دبیران و مدیران، رشته تحصیلی، مدرك تحصیلی، سابقه خدمت و ... نتایج زیر به دست آمد.
 
1- مدارس غیرانتفاعی منطقه 2 شهر تهران بیش از مدارس دولتی این منطقه از ویژگی‌ها و اصول یك سازمان یادگیرنده برخوردارند.
2- اصول و ویژگی‌های سازمان یادگیرنده در گروه دبیران بیش از گروه مدیران است.
3- با بالا رفتن سابقه خدمت و مدرك تحصیلی افراد به سمت ویژگی‌ها واصول سازمان یادگیرنده می‌روند.
4- با توجه به رشته تحصیلی بیشترین افراد نمونه از رشته علوم انسانی هستند كه این نشان‌ دهنده بالاتر بودن این ویژگی‌ها در این گروه است.
 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان یادگیرنده

یادگیری سازمانی

ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس

 
 
مقدمه:
سازمان یادگیرنده سازمانی است كه با ارتقای دائمی ویادگیری فردی، گروهی ودر نتیجه یادگیری سازمانی كاركنان، موجبات تكامل وبالندگی و پویایی افراد و سازمان را در تعادل با محیط متغیر فراهم می‌سازد. در یادگیری‌ سازمانی ترتیبی اتخاذ می‌شود كه با ایجاد ارتباط بین آگاهی‌ها و دانش فردی اعضای سازمان كه از تجربیات كاری و سایر مجاری كسب دانش فرا گرفته شده «نوعی دانش جمعی و سازمانی حاصل آید. (الوانی، 1383-ص21)
 
سازمان یادگیرنده مفهوم نوینی است كه همراه با پیچیده شدن محیط سازمان‌ها مطرح شده است. هر چقدر عدم اطمینان محیطی ناشی از پچیدگی و تغییرات آن بالاتر باشد سازمان‌ها برای تطبیق خود با تحولات محیطی نیاز شدیدتری به دانش و آگاهی گسترده از عوامل محیطی پیدا می‌كنند.مفهوم سازمان یادگیرنده با توجه به پیچیدگی روزافزون محیط سازمانی و افزایش عدم اطمینان در محیط، مفهوم بسیار معتبری است توانایی سازگاری سازمان با محیط متغیر به یادگیری بستگی دارد. برای رقابت با سازمان‌های دیگر،یك سازمان باید بهتر از آنها یاد بگیرد و دانش خود را سریعتر و گسترده‌تر از آنها در سراسر سازمان به كار بندد. امروزه، سازمان‌ها و كاركنان آنها، باید پیوسته خود را با شرایط و موقعیت‌های جدید سازگار سازند تا بتوانند در دراز مدت دوام بیاورند. این، واقعیت سازمان‌های جدید است (علاقه‌بند، 1385)
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: كلیات تحقیق 1
تعریف و بیان مسأله 2
اهمیت مسأله 5
هدف تحقیق 9
سوالات تحقیق 9
تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق 10
 
فصل دوم: ادبیات تحقیق 14
 بخش اول: پیشینه نظری تحقیق 18
سیر تحولات نظریه‌های سازمان ومدیریت 18

سابقه سازمان یادگیرنده 21

تئوری یادگیری سازمانی 24

تعاریفی از یادگیری سازمانی 25
سازمان یادگیرنده 28
یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 34

نقش مكاتب فكری در سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی 37

اصول سازمان‌های فراگیر از نظر «پیترسنج» 40

تفاوت سازمانهای یادگیرنده با سازمان‌های سنتی 54

بررسی و مقایسه نظریه پیترسنج با نظریه صاحبنظران دیگر 58

چگونه یك سازمان یادگیرنده با سازمان‌های دیگر متفاوت است؟ 60
اجزای سازنده سازمان یادگیرنده 66
سازمان یادگیرنده در آینده 69

راهبردهای ایجاد و گسترش سازمان یادگیرنده 70

راهكارهای اجرایی سازمان‌های یادگیرنده 75
مزایای ایجاد سازمان یادگیرنده 76
تغیرات ساختاری لازم براساس سازمان یادگیرنده در درون سازمان موجود (مدارس) 78
مدارس یادگیرنده 80

ویژگی‌های مدرسه یادگیرنده 89

مقایسه‌ مدارس دولتی و غیرانتفاعی 96

بخش دوم: بررسی پیشینه تحقیق 99
نتیجه‌گیری 114
 
فصل سوم: روش تحقیق 118
 روش تحقیق 119
جامعه آماری 120
نمونه و روش نمونه‌گیری 120
روش جمع‌آوری اطلاعات 121
روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 122
 
فصل چهارم: تجزیه وتحلیل یافته‌ها 123
 اطلاعات توصیفی گروه نمونه 124
جمع‌بندی 131
 
فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادات 132
بحث و نتیجه‌گیری 133
محدودیت‌های پژوهشی 134
فهرست منابع 137
ضمائم 142
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس


چطور میتونم فایل ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 65 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس. سازمان یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و 

برای پاسخ به پرسش یکم پژوهش از مدل t تک نمونه ای استفاده ونتایج حاصله نشان داد سازمان آموزش وپرورش شهر تهران ویژگی سازمان یادگیرنده به مفهوم کلی وهریک از 

این مهم دست یافتنینیست، مگر از طریق آموزش و یادگیری که خود با ظهور پدیده ای به نام سازمان های یادگیرندهتسهیل خواهد شد. مدارسی که یاد می گیرند به مثابه اجتماع 

ارزیابی مقایسه ای ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس رفتن به سايت اصلي دانلود بررسی و مقایسه مدارس براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه رفتن به سايت 

همچنین در زمینه یادگیري تیمي و تفکر سیستمي بین کارکنان دو دانشگاه تفاوت ویژگي های سازمان یادگیرنده از نظر زالي )1378( این گونه بیان می شود که سازمان 

by فضل الهی · 2012 — ای. استنباطی. Z. تک گروهی و. T. برای مقايسه ميانگين دو گروه مستقل نشان داد: سازمان يادگيرنده پيشرو/ دانشگاه آزاد اسالمی/ دانشگاه قم. /. ارزيابی.

سازمان یادگیرنده · ۱. بررسى و مقایسه ى میزان یادگیری سازمانى مدارس دولتى وغیر انتفاعى شهر قم درسالى 82- 81 · ۲. بررسی عوامل موثر بر بهبود مدیریت مدارس دوره ی 

by قنبری · 2014 — ﭼﮑﯿﺪه. اﯾﻦ. ﭘﮋوﻫﺶ. ﺑﺎ ﻫﺪف ﺑﺮرﺳﯽ و. ﻣﻘﺎﯾﺴ. يﻪ. راﺑﻄ. يﻪ. ﺑﯿﻦ. ﺳﺎزﻣﺎن ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه. ﺑـﺎ. اﺛﺮﺑﺨـﺸﯽ ﺳـﺎزﻣﺎﻧﯽ. در. ﻣﺪارس اﺑﺘﺪاﯾﯽ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎﯾﯽ و ﻋﺎدي اﺳﺘﺎن ﻫﻤﺪان 

by نجف پور · 2020 — داده ها،از طریق پرسشنامه استاندارد((DLOQ بر اساس مدل هفت گانه واتکینز و مارسیک گردآوری شده است.بدین منظور،پرسشنامه پژوهش،در بین نمونه ای شامل 384 تن از مدیران و 

by اصغرزاده شهانقی · 2013 — ها را با انتخاب مدل مناسب سازمان یادگيرنده، ارزیابی و مقایسه کرد؟ و آیا سطح نظر ویژگی یادگيری تيمی دارای تفاوت معناداری هستند و مدارس غيرانتفاعی بيش از.

روش پژوهش حاضر توصیفیاز نوع علی مقایسه ای بوده است. لذا مدارس هوشمند را می توان یک سازمان یادگیرنده دانست. این سازمان در طول زمان تکامل

by N Fadaee · 2018 — چکیده. دراین پژوهش به ارائه الگوی سازمان یادگیرنده برای مدارس ابتدایی شهر تهران پرداخته شده است. جامعه آماری مورد نظر پژوهش ح. اضر را تعداد.

چکیده. هدف. این پژوهش. اندازه. گیری سطح یادگیری سازمانی در مدارس، به. مثابة سازمان ترب. یت. کنندة. ن. یروی. انسان. ی. توانمند برا. ی. ورود به بازار کار.

وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎي اﻳﻦ ﻧﻮع ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻧﻈﺮﻳﺎت ﻣﺘﻨﻮﻋﻲ اراﺋﻪ. و. ﺳﻌﻲ ﺷﺪه اﻳﻦ وﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎ. ﺑﻄﻮر ﺟﺎﻣﻊ. ﻣﻮرد ﺑﺤﺚ ﻗﺮار ﮔﻴ. ﺪﻧﺮ . از ﻃﺮﻓﻲ ﺑﺮاي ارزﻳﺎﺑﻲ ﺳﺎزﻣﺎن ﻳﺎدﮔﻴﺮﻧﺪه ﻻزم 

چکیده: امروزه مفهوم نوینی که با پیچیده شدن محیط سازمان ها مطرح می شود، مفهوم «سازمان یادگیرنده» می باشد. هر لینک کمکی · مقایسه مولفه های سازمان 

مبانی نظری بررسی مقایسه ای الگوهای تلفیقی جهت ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها با روش فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی 

مدارس ما. نتوانستند خود را با. این تغییر. تطبیق نمایند. مدرسه یادگیرنده ن می توان مقایسه. ای نیز ب. ین سازمان یادگیرنده و سازمان های. سنتی داشت.