جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن

جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 52,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن 64 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


69 هزار تومان 53 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در این پایان نامه به بررسی جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن مبتنی بر دیدگاه ها و تدابیر رهبری پرداخته ایم

دانلود پایان نامه رشته علوم سیاسی

جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن

مبتنی بر دیدگاه ها و تدابیر رهبری
 
*قابل استفاده برای رشته های رسانه و علوم ارتباطات
 
چکیده
امروزه کاربرد جنگ، تنها به استفاده از ابزارهایی با ابعاد سخت و ملموس‌ محدود نیست، بلکه ابزارهای کاربردی جدیدی وارد محیط عملیاتی شده‌اند که دارای ماهیتی نرم‌افزارانه و تأثیرگذاری بیشتر هستند. یکی از ابزارهایی که امروزه در زمان جنگ و حتی پیش از آن به کمک استراتژیست‌ها و جنگ‌سالاران آمده است، نظام رسانه است. رسانه‌ها به مثابه یک تیغ دو لبه‌اند که از یک سو با بُعد مثبت و ایجابی کارویژه‌هایی همچون اطلاع‌رسانی، آگاهی و آموزش‌های مدنی را تسهیل می‌کنند، و از سوی دیگر با بعد سلبی در جنگ نرم رسانه‌ای و جنگ‌های نوین بین‌المللی برای بحران‌سازی، تنش و تفوق بر اذهان و تسخیر قلب‌های ملت‌ها به‌ کار می‌روند.
 
 با ورود به عصر"امپریالیسم رسانه‌ای" و"هژمونی کارتل‌های رسانه‌ای"، بر اهمیت رسانه‌ها در دستیابی به اهداف، دوچندان افزوده شده است و این توانایی رو به پیشرفت با اهداف نظامی همنشین شده است و بُعدی جدید از جنگ را تحت لوای "مدیاوار" یا جنگ رسانه‌ای پدید آورده است. امروزه از این روش، یعنی جنگ رسانه‌ای برای حمله به ایران استفاده می‌شود. از آنجا که دشمنان در تجربه‌های تهاجمی خویش، بارها با شکست مواجه شدند- نمونه آن هشت سال دفاع مقدس(جنگ تحمیلی) است - به سوی جنگ‌های نوین روی آوردند که در این مسیر، نظام رسانه پیشگام بوده است. پژوهش حاضر با هدف توسعه‌ای و شناخت این تهدیدات رسانه‌ای به دنبال پاسخ‌گویی به سؤال‌های زیر است: جنگ نرم رسانه‌ای چیست؟ جنگ نرم رسانه‌ای علیه ایران چگونه است؟ راهبردهای مقابله با جنگ رسانه‌ای علیه ایران چیست؟
 
 
 
واژگان کلیدی:

جنگ نرم

قدرت نرم

عملیات روانی

جنگ رسانه ای

راهکارهای مقابله با جنگ رسانه ای

 
مقدمه:
مفهوم قدرت نرم  نخستین‌بار توسط ژوزف نای  با الگو‌گیری از قیام مردم در انقلاب اسلامی ایران، تئوریزه و در سال1990 مطرح شد(نای، 1990) و خیلی زود این تقسیم‌بندی قدرت به سخت  و نرم ، وارد حوزه مطالعات جنگ شد و جنگ‌ها را براساس مبنای ابزار و روش تحمیل اراده به جنگ سخت و جنگ نرم تقسیم کردند(نائینی، 1389 ، 5). رویکرد جنگ نرم در سیاست‌های نظام امنیتی معاصر برخاسته از ملاحظات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و مشاهدات تاریخی نیز بر اهمیت آن تأکید دارد. به طور اصولی هر نوع اقدام در حوزه تأمین منافع ملی که با چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همراه است، مستلزم متقاعد نمودن افکار عمومی داخل و خارج از کشور است(متقی دستنایی، 1389).
 
 به طور معمول، دستیابی به نتیجه موفقیت‌آمیز در یک جنگ، مستلزم حمایت افکار عمومی جهانی و کشور در حال جنگ است، تا دولت‌های حاضر در نبرد بتوانند به اقدام نظامی خود مشروعیت و مقبولیت بخشند. در چنین شرایطی است که اهمیت عوامل منتقل کننده وقایع نبرد به افکار عمومی، که همان رسانه‌ها اعم از دیداری و شنیداری هستند، به مراتب بیشتر می‌شود. تسلیحات نظامی، تنها پنجاه درصد موفقیت در جنگ‌های جدید را تأمین می‌کنند و پنجاه درصد دیگر آن، از سوی جنگ نرم تأمین می‌شود، که بخش عمده آن توسط رسانه‌های مختلف اجرا می‌شود(مقدم و جمالی، 1389). عملکرد رسانه‌ها در شرایط کنونی با توجه به تغییر کارکردها و نقش‌های کنونی رسانه از نقش‌های مسالمت‌آمیز به رویکردهای خصمانه و جنگ‌طلبانه، به تهدیدی جدی برای کشورها تبدیل شده است.
 
 بسیاری از دولت‌های غربی به خصوص امریکا، از رسانه‌ها به عنوان ابزاری جنگی برای به کرسی نشاندن منویات و مقاصد خود بهره‌برداری می‌کنند. به عبارتی، تهدیدهای دنیای امروز، تهدیدهای رسانه‌ای است که به جنگ‌افزاری پرقدرت برای تحت استیلاء در آوردن کشورها تبدیل شده است. در این میان، کشوری برنده میدان خواهد بود که هم‌ ساز و برگ تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بزرگ‌تر و پیشرفته‌تری را فراهم کرده باشد(آمادگی سخت‌افزاری) و هم در زمینۀ ارتباطات و متقاعدسازی و تولید فرهنگی، خبری، هنری و تبلیغاتی جلوتر از رقیبان خود حرکت کند(نقیب‌السادات، 1389، صص84-83). در همین راستا، با پایان یافتن صورت نظامی جنگ و شکست راهبرد نظامی(کودتا، شورش و تجزیه‌طلبی، ترور، حمله گسترده)، رویکرد نظام سلطه و در رأس آن امریکا برای رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران دستخوش تغییر شد و براندازی نرم با دو راهبرد "تغییر ساختار" و"تغییر رفتار" از درون، دستور کار سران کاخ سفید قرار گرفت(سراج، 1386).
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران  و نظام مقابله با آن 1
چکیده 2
جنگ نرم 5
عدم تقارن در جنگ نرم 6

شاخص‌‌های جنگ نرم 7

جنگ رسانهای 8
نظریه تأثیر قدرتمند رسانهها 9

جنگ نرم رسانهای علیه ایران 10

مأموریت پنتاگون در جنگ رسانهای علیه ایران 12

مطالعه انواع رسانههای مؤثر در جنگ نرم رسانهای 13

1- رادیو 14
2. شبکههای تلویزیونی و ماهواره بینالمللی 15
1- جنگ نرم رسانهای توسط کشورهای منطقهای 17
2- جنگ نرم رسانهای توسط شبکههای وابسته به قدرتهای فرامنطقهای 17

محورهای مورد توجه رسانههای غربی در قبال ایران را به شش دسته تقسیم می‌کند: 19

1- محورهای مورد توجه رسانههای غربی در زمینه سیاست داخلی 19
2- محورهای مورد توجه رسانههای غربی در زمینۀ سیاست خارجی 19
3- محورهای توجه رسانههای غربی در زمینۀ اقتصاد 19
4- محورهای مورد توجه رسانههای غربی در زمینۀ اجتماعی 20
5- محورهای مورد توجه رسانههای غربی در زمینۀ فرهنگی 20
6- محورهای مورد توجه رسانههای غربی در زمینه حقوق بشر 20

آسیبپذیری ساختار رسانهای در ایران 20

راهبردهای مقابله با جنگ نرم رسانهای 21

1- راهبردهای داخلی 21
1-1. راهبردهای داخلی اقتصادی 22
1-2. راهبردهای داخلی فرهنگی و اجتماعی 22
1-3.راهبردهای داخلی در خصوص فناوری و زیرساختها 22
1-4. راهبردهای دفاعی- امنیتی 23
1-5. راهبرد داخلی سیاسی 24
2. راهبردهای فراملی 24
2-1. راهبردهای خارجی اقتصادی 24
2-2. راهبردهای خارجی اجتماعی 24
2-3. راهبردهای خارجی در خصوص فناوری و زیرساختها 25
2-4. راهبرد خارجی دفاعی– امنیتی 25
2-5. راهبرد خارجی سیاسی 25

نظام مقابله با جنگ نرم دشمن 25

مقدمه : 26
قدرت نرم - عملیات روانی – جنگ نرم 28
مدل مفهومی مقابله با جنگ نرم 33
شكل 1: فرایند مقابله با جنگ نرم دشمن 34
شكل 2: ابعاد مورد هدف جنگ نرم 35

الف : نیاز های اساسی نظام مقابله با جنگ نرم : 36

- محیط شناسی تهدیدات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ( جنگ نرم ) 36
- تبیین و ترویج نظریه فرهنگی انقلاب اسلامی 36
- آینده بینی و آینده پژوهی فرهنگی 36
- راهبردهای ابداعی فرهنگی 37
ب: تبیین دکترین نظام مقابله با جنگ نرم 39

تاثیر گذاری هدفمند اعتقادی و تعالی بخشی در جامعه 39

قدرت مصون سازی فرهنگی جامعه و مخاطبین: 39
ظرفیت سازی در تولید صنایع فرهنگی و پتانسیل شبکه ای : 40
ج- راهبرد های محوری نظام مقابله با جنگ نرم 40
د- سیاست های حاکم بر نظام مقابله با جنگ نرم 42
ه- مدل مفهومی مقابله با جنگ نرم دشمن 42
4- فضاسازی ذهنی و محیطی 45
5- ارتباط گیری  هدفمند 46
6- عمق بخشی و اثرگذاری اعتقادی، معنوی و سیاسی 47
7- ایجاد انگیزه و برانگیختگی فردی و جمعی 49
8- اقدامات ایجابی و سلبی 51
9-  گسترش و توسعه عمل صالح در جامعه 53
8- ایجاد و توسعه تشکل‌ها، هسته‌ها و کانون‌های مردمی : 55
و-  اصول حاکم بر فرماندهان، افسران و سربازان جنگ نرم برای مقابله : 56
اصل اعتلای فرهنگ دینی : 57
اصل نوآوری، مدیریت انقلابی و خلاقیت: 57
اصل ایجاد صیانت و پیشگیری: 58
اصل دفاع فرهنگی: 58
اصل آمادگی مقابله با تهاجم فرهنگی: 59
نتیجه گیری : 61
منابع 63
 
 

سوالات احتمالی شما درباره جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن


چطور میتونم فایل جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 53 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Azar 20, 1400 AP — نظام سلطه عرصه اینترنت را محل تاخت و تاز بر علیه تمامی ارزش های انقلاب اسلامی یافته و در برخی از راهکارهای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن.

بسمه تعالی جنگ رسانه ای دشمن و راهکارهای مقابله محمد شیربیگی این گزارش با تهاجم علیه شخص مقام معظم رهبری آغاز شده و در متن گزارش در سی و سه نوبت شخصیت 

جنگ نرم رسانه‌ای علیه ایران چگونه است؟ راهبردهای مقابله با جنگ رسانه‌ای علیه ایران چیست؟ واژگان کلیدی:جنگ نرمقدرت نرمعملیات روانیجنگ رسانه ایراهکارهای 

6 days ago — نظام سلطه عرصه اینترنت را محل تاخت و تاز بر علیه تمامی ارزش های انقلاب چه راهکارهای را برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن پیشنهاد می کنید؟

يك ـ تأملات رسانه‌اي اول ـ به رسميت شناختن جنگ نرم به عنوان جنگي واقعي از سوي رسانه ملي جنگ نرم يك جنگ واقعي است كه ابعاد مختلفي دارد و دشمن در اين جنگ به 

کلمات کلیدی: سلطه رسانه ای غرب، مقابله با تهدیدات رسانه ای، رسانه های نوین، اگر چه با توجه به حساسیتی که دشمنان بر روی ایران دارند و تبلیغات منفی که 

Shahrivar 18, 1397 AP — استمرار ناکامی نظام سلطه در مهار توان و اقتدار منطقه‌ای و شکست انسجام داخلی ایران، هدف‌گذاری کاخ سفید بر شکست روح مقاومت و ایستادگی ملت 

به گستردگي و در هم تنيدگی دنياي ارتباطات، امروزه با جنگ رسانه ای، به ایران برای ورود به عرصه مقابله با تهدیدهای جنگ نرم دشمن تا چه حد ضروری 

بر اساس یافته‌های تحقیق اصلاح بینش، ارائه آگاهی، امید آفرینی، دشمن شناسی و مقاله نشریه راهبردها و راهکارهای رسانه ای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم.

(بقره/217); در اين آيه مقارنة زيبايي بين فتنه و جنگ دائمي دشمنان دين با و «جنگ رسانه‌اي» همگي از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشيانه‌اي به 

Mehr 19, 1400 AP — جنگ رسانه ای و تبلیغاتی یکی از نمودهای جنگ نرم است ؛ این نوع جنگ‌ها در صفحات روزنامه ها و تلویزیون، میکروفون، رادیوها و عدسی دوربین ها جریان 

ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رﻫﺒﺮي. » دﺷﻤﻨﺎن ﮐﺸﻮر ﻋﺰﯾﺰﻣﺎن ﻫﻤﻮاره ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺷﯿﻮه. ﻫﺎ و اﺑﺰار ﻫﺎي ﺟﻨـﮓ. ﻧﺮم در ﺻﺪد ﺿﺮﺑﻪ زدن ﯾـﺎ ﺗﻀـﻌﯿﻒ ارﮐـﺎن ﻧﻈـﺎم ﺟﻤﻬـﻮري اﺳـﻼﻣﯽ اﯾـﺮان.

by چرامی · 2018 — با این توصیف اگر برای رویارویی قطبهای راهبرد روانی- رسانهای موجود در عصر در مقابله با جنگ نرم طراحی شده علیه ایران بر عهده دارد(مطهرینیا، 1384: 192).

تهاجم فرهنگی و راههای مقابله با آن. اگر به تقابل استکبار جهانی در سه دهه گذشته نظر بیفکنیم در می یابیم که در دهه اول تقابل در حوزه نظامی است و سراسر این دهه 

by خلف زاده · 2021 — تأکیدهای فراوان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این زمینه نشان از جدیت دشمنان و اهمیت بالای جنگ فرهنگی دارد. بیان عبارت های مانند تهاجم، شبیخون و نفوذ فرهنگی 

مصداق: معرفی تقصیرهای درونی به عنوان تنها عامل مؤثر، تشویق عوامل بلوا توسط دشمن. گروه هدف: نخبگان و خواص. مدیریت رسانه برای مقابله با تهدیدات جنگ نرم. تسلط بر 

Khordad 25, 1401 AP — ﺧﺪاﯾﺎن ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﺟﻨﮓ رﺳﺎﻧﻪ ای دﺷﻤﻦ ﻋﻠﯿﻪ اﯾﺮان و راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ آن ﺑﻪ ﻣﻦ اﺟﺎزه ﻣﯽ ﺟﻨﮓ. رﺳﺎﻧﻪ ای دﺷﻤﻦ ﻋﻠﯿﻪ اﯾﺮان و راﻫﮑﺎرﻫﺎی ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ آن 

نظام جمهوری اسلامی ایران به علت نفی سلطه‌گری و استکبارستیزی از آغاز حیات سیاسی خود، همواره مورد تهاجم دشمنان بوده است. این تهاجم‌ها با هدف براندازی نظام