ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 61,250 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها 115 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


80 هزار تومان 61 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پاین نامه ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها دخترانه تهران می باشد

دانلود پایان نامه رشته روانشناسی عمومی

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها

(مطالعه موردی:مدیران دبیرستانهای دخترانه تهران )
 
*ضمیمه شدن پرسشنامه MMPI بصورت رایگان:)-
 
چكیده:
 شكی نیست آموزش و پرورش یكی از حساس ترین و مهمترین سازمانهای موجود در كشور است از طرفی اهداف این سازمان مهم و حساس از طریق عملكرد مدیران، قابل دسترسی و ارزشیابی است. و طبیعی است عوامل متعددی در عملكرد مدیران نقش دارد از آن جمله: رضایت شغلی، انگیزش، شرایط اجتماعی، سیاسی و سلامت روان. توجه به خصیصه سلامت روان در مدیریت آموزش بسیار مهم است. زیرا مدیری كه می خواهد در سازمان آموزشی او، اصول بهداشت روانی رعایت گردد، خود باید اختلالات روانی نداشته باشد. دلسردی وافسردگی، زود رنجی و اضطراب زیاد و رفتارهای تهاجمی داشتن می تواند نشانه هایی از نابسامانی روان مدیران باشد.
 
 یك مدیر نابهنجار می تواند رفتار افراد یك مدرسه اعم از معلمان، دانش آموزان، اولیاء و كاركنان را به رفتار نابهنجار تبدیل كند. مدیری كه به علت عقده های روانی احساس حقارت یا حس خود بزرگ بینی، عدم اعتماد به دیگران و بدبینی نسبت به همه چیز، شخصیت افراد را تخریب وجلوی رشد آنها را می گیرد نمی تواند مدیر موفقی باشد. (منبع18، ص40) بدین منظور تحقیق حاضر به بررسی میزان شیوع اختلالات روانی در مدیران دبیرستانهای دخترانه شهر تهران می پردازد.
 
 
کلمات کلیدی:

آزمون MMPI

شیوع اختلالات روانی

زنان مدیر در آموزش و پرورش

روانشناسی عمومی مدیران دبیرستانهای دخترانه

 
 
مقدمه
اختلالات روانی مشكلات جدی و شایعی هستند كه در سراسر دنیا مشاهده می شود. 14 درصد از تمامی ناتوانایی ها به علت اختلالات روانی، اجتماعی و عصبی بوده است و این موارد 20 درصد از كل مراجعین به مراكز بهداشتی عمومی را تشكیل می دهند. افزون بر آنها بر پایه برآوردهای سازمان جهانی بهداشت (1993) در دنیا حدود 500 میلیون نفر از اختلالات روانی رنج می برند كه از این عده حدود 25 میلیون نفر مبتلا به اسكیزوفرنی نزدیك به 150 میلیون نفر مبتلا به اختلالات نوروتیك می باشند. و بیشتر این موارد در كشورهای در حال توسعه دیده می شود. از طرفی همین سازمان معتقد است حجم مسائل رفتاری و روانی در این كشورها رو به فزونی است و این افزایش تا حدود زیادی وابسته به رشد جمعیت و تغییرات سریع اجتماعی مانند شهرنشینی و فروپاشی خانواده های گسترده و تغییر در شیوه های زندگی مردم و مشكلات اقتصادی می باشد. (منبع 15 ، ص19)
 
     مروری بر مطالعات همه گیرشناسی كه طی 3 دهه گذشته انجام شد نشان می دهد كه میزان شیوع اختلالات روانی در كشورها و فرهنگهای مختلف به علت تفاوت در روشهای نمونه گیری، متنوع بودن ابزارهای مورد استفاده، تكنیكهای مختلف مصاحبه و نوع نظامهای طبقه بندی، متفاوت گزارش گردیده است.اختلالات روانی نه تنها در جامعه ما بلكه در همه جوامع بشری از متمدن و غیرمتمدن به صورت آشكار و نهان وجود دارد و نمونه هایی از آن در بین مردان- زنان- جوانان- بزرگسالان و حتی سالمندان به صورتهای مختلف مشاهده می شود ولی برخی از اختلالات روانی در بین گروههای مختلف سنی و جنسی بیشتر است اینگونه افراد كه مبتلا به اختلال روانی هستند بیشتر از همه مبتلا به اضطراب و تشویش هستند. اختلالات روانی آرامش و تعادل روانی و رفتاری را از بیمار سلب كرده و فرد را در سازگاری با محیط دچار اشكال می سازد كه در بعضی از این اختلالات عدم تعادلها دارای صورتی آشكار هستند. (منبع30 ، ص18)
 
 
 
 
 فهرست مطالب
چكیده
فصل اول:        مقدمه                                 1     
      بیان مسئله                        2     
     اهمیت و ضرورت پژوهش   3     
     اهداف پژوهش                    4          
    تعاریف نظری                       4  
    تعاریف عملیاتی                   5     
     سوالات پژوهش                  6      

فصل دوم:      نظام آموزش و پرورش        9 

     تاریخچه مدیریت               10 

     انواع مدیریت                     11          

     ویژگیهای مدیریت آموزشی                      12    

     بهداشت روانی                   15   

     پیشگیری از بیماریهای روانی                    16 

     اختلال روانی                     18 

     توصیف و طبقه بندی اختلالات روانی         19 

     نوروز                                 20 
     روان پریشی (پسیكوز)      20 
     اختلال شخصیت               22 
     معلولیت روانی                  23    
     اختلالات عاطفی               23 
 

تعاریف نظری اختلالات روانی

        پارانوئید                         24 
        اسكیزوفرنی                  25 
        افسردگی                       26 
        هیپومانی                       27 
        هیستری                       28 
        هیپوكندری                   28 
        پسیكوپات                     29   
        پسیكاستنی                   30
     پیشینه تحقیق          31
     تاریخچه آزمونها               34
     آزمونهای روانی                 35                               
     پرسشنامه های شخصیتی 36 
     پرسشنامه شخصیت سنج چند وجهی مینه سوتا (MMPI)            37   
     استاندارد جدید MMPI   41 
     فرم كوتاه شده MMPI    41
     فرم كوتاه شده MMPI در ایران          43 
 
فصل سوم:     جامعه و نمونه آماری         44 
     روش نمونه گیری              44 
     ابزار اندازه گیری               44 
     اعتبار و روایی                   47 
     روش گرد آوری داده ها    48  
     روش تجزیه و تحلیل داده ها           48     
 
فصل چهارم:     داده های توصیفی             49 
 
فصل پنجم:      نتیجه گیری                      89 
     مقایسه داده های پژوهش حاضر با تحقیقات گذشته      90 
     پیشنهادات                        91
     محدودیتها                        91 
 
 فهرست جداول
      
جدول 1- فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس گروه بندی سنی                  49
جدول 2- فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس میزان تحصیلات                  51
جدول 3- فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس تاهل                                  53
جدول 4- فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس سابقه كاری                        55
جدول 5- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوكندری                                  57
جدول 6- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی                                      58  
جدول 7- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری                                       59
جدول 8- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیكوپاتی                                    60
جدول 9- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا                                           61
جدول 10- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیكاستنی                              62  
جدول 11- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسكیزوفرنیا                     63   
 جدول 12- نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی                                  64  
 جدول 13- بررسی میزان شیوع هیپوكندری درمدیران بر حسب سن                   65 
جدول 14- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سن                   66                       
         جدول 15- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سن                              67 
جدول 16- بررسی میزان شیوع پسیكوپات درمدیران بر حسب سن                          68 
جدول 17- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سن                                   69 
جدول 18- بررسی میزان شیوع پسیكاستنی درمدیران بر حسب سن                           70
جدول 19- بررسی میزان شیوع اسكیزوفرنیا درمدیران بر حسب سن                           71 
جدول 20- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سن                               72
جدول 21- بررسی میزان شیوع هیپوكندری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات        73
جدول 22- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات           74
جدول 23- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب میزان تحصیلات            75
جدول 24- بررسی میزان شیوع پسیكوپاتی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات        76
جدول 25- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات               77
جدول 26- بررسی میزان شیوع پسیكاستنی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات      78                                
جدول 27- بررسی میزان شیوع اسكزوفرنیا درمدیران بر حسب میزان تحصیلات         79
جدول 28- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب میزان تحصیلات            80
جدول 29- بررسی میزان شیوع هیپوكندری درمدیران بر حسب سابقه كار                   81
جدول 30- بررسی میزان شیوع افسردگی درمدیران بر حسب سابقه كار                      82
جدول 31- بررسی میزان شیوع هیستری درمدیران بر حسب سابقه كار                       83
جدول 32- بررسی میزان شیوع پسیكوپاتی درمدیران بر حسب سابقه كار                  84
جدول 33- بررسی میزان شیوع پارانویا درمدیران بر حسب سابقه كار                         85
جدول 34- بررسی میزان شیوع پسیكاستنی درمدیران بر حسب سابقه كار                 86
جدول 35- بررسی میزان شیوع اسكیزوفرنیا درمدیران بر حسب سابقه كار                87
جدول 36- بررسی میزان شیوع هیپومانی درمدیران بر حسب سابقه كار                     88
 
 فهرست نمودارها
نمودار 1 – فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس گروه بندی سنی                 50
نمودار 2 – فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس میزان تحصیلات                52
نمودار 3 – فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس میزان تاهل                       54 
نمودار 4 – فراوانی مدیران شركت كننده در آزمون براساس سابقه كاری                       56      
نمودار 5 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپوكندری                                 57
نمودار 6 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر افسردگی                                     58
نمودار 7 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیستری                                      59 
نمودار 8 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیكوپاتی                                   60
نمودار 9 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پارانویا                                          61
نمودار 10 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر پسیكاستنی                                62
نمودار 11 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر اسكیزوفرنیا                                63
نمودار 12 – نمرات اخذ شده توسط مدیران در متغییر هیپومانی                                    64
 
 

سوالات احتمالی شما درباره ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها


چطور میتونم فایل ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 61 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Ordibehesht 11, 1397 AP — عنوان پایان نامه: ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها. رشته یا دسته: روانشناسی و علوم تربیتی; فرمت: doc 

ارزیابی اندازه اختلال شخصیت و مشکلات روانشناختی در مدیران دبیرستانها. آزمون MMPI شیوع اختلالات روانی زنان مدیر در آموزش و پرورش روانشناسی عمومی مدیران 

رابطه توانایی حل‌مسأله خانواده و باورهای غیرمنطقی با مشکلات و اختلالات روانی نوجوانان و ویژگی‌های شخصیتی نابهنجار والدین: تحلیلی بر نقش شخصیت والدین در 

پرسشنامه شخصیت مرزی (BPI) شامل عامل هایی برای سنجش آشفتگی هویتی، مکانیزم های دفاعی اولیه، واقعیت آزمایی آسیب دیده، و ترس از صمیمت می باشد. آزمون قرار گرفته در 

چکیده میزان قابل توجهی از جرایم توسط مبتلایان به اختلالات روانی، از جمله اختلال شخصیت مرزی به وقوع می‌پیوندد؛ چنان چه این افراد مورد معاینات تخصصی قرار 

by مشهدی · 2010 — نتیجه‌گیری: هوش هیجانی با نشانه‌شناسی اختلال شخصیت مرزی رابطه‌‌ی معکوس دارد و مرزی نه تنها در شناسایی هیجانها بلکه در مدیریت هیجانها نیز دچار مشکل می

این روانشناسان آموزشگاهی به صورت انفرادی با کودکان کار می کنند تا مشکلات عاطفی و یادگیری آنان را ارزیابی نمایند . بخشی از وظایف آنان اجراء و تفسیر آزمونهای هوش، 

علائم این اختلال در بزرگسالان ممکن است با مشکلات مختلفی همچون روابط بی ثبات، کار ضعیف و یا عملکرد نامناسب در مدرسه و عزت نفس پایین همراه باشد.

by فتحی آذر · 2017 — هدف پژوهش حاضر بررسی تجارب معلمان، مشاوران و مدیران مدارس از مشکلات رفتاری موجود دانش‌آموزان دوره دبیرستان به دلایل واقع شدن در مرحله حساس رشد شخصیت و 

دانلود و دریافت مقاله مرور نقش شخصیت ، اختلال شخصیت و ابعاد آن در عملکرد سازمان نتایج حاصل از بررسی نشان داد که : آشنایی مدیران با انواع تیپ های شخصیتی 

by مصرآبادی · 2015 — هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش مؤلفه‌های عاطفه به مدرسه، صفات شخصیتی و عملکرد تحصیلی در تمایزگذاری بین دانش‌آموزان منضبط و دارای مشکل انضباطی می‌باشد.

مواجه با فرایندهای پزشکی ، بیماری مزمن یا مراقبت تسکینی · تاخیر در رشد یا اختلالات یادگیری · مشکلاترفتاری در مدرسه · رفتار پرخاشگرانه یا عصبانی · مشکلات خانوادگی ، 

by حمیدی · 2021 — اختلال استرس پس از سانحه در بخش اختلالات روانی مربوط به تروما و استرس سایر علائم عبارت‌اند ‌از: افسردگی، اضطراب و مشکلات شناختی مانند ضعف در تمرکز [9].

آزمون هوش ریون مقیاسی برای اندازه گیری هوش غیر کلامی کودک است. قرار گرفتن در معرض اختلال یادگیری برای کودکانی که هنوز وارد مدرسه نشده اند و وجود مشکلات 

به گفته مجله روانشناسی امروز این اختلال پردازش حسی میتواند منجر به مشکلات استاندارد طلایی در زمینه ارزیابی و تشخیص اتیسم در جهان است استفاده کنند.

اختلال شخصیت خودشیفته (به انگلیسی: (Narcissistic personality disorder (NPD) حس خودپسندی و سزاوار بودن، هرگونه نگرانی دربارهٔ نیازها، مشکلات و احساسات