بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 75,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز 120 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


98 هزار تومان 75 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


این پروژه به بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز می پردازد

دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز

 
چكیده :
این پروژه به بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز می پردازد .سالهای ابتدایی ساخت خودروهای برقی به سال 1900 میلادی بر می گردد كه در آن زمان از یك طرف به علت مشكلاتی كه موتورهای الكتریكی دارا بودند و از طرف دیگر اكتشاف جدید نفت و تولید فراوان آن در پیشرفت چشمگیر موتورهای احتراق داخلی ساخت این خودروها مورد توجه قرار نمی گرفت . ولی با به وجود آمدن جنگهای جهانی و كشمكش های بر سرنفت باعث شد این ماده ارزش بیشتری پیدا كند و توجه ها بیشتر به خودروهای برقی جذب شود و این بود كه از سال 1990 میلادی تولید خودروهای برقی به طور جدی تری مورد توجه قرار گرفت . 
 
در خودروهای برقی سیستم تأمین قدرت شامل یك موتور الكتریكی ، كنترلر ، باتریها و شارژر آن می باشد مجموعه محرك برقی خودروی برقی وظیفه دارد جریان مستقیم تولید شده توسط باتری را به انرژی مكانیكی تبدیل نماید كه منظور از مجموعه محرك كلیه قطعاتی است كه جریان مستقیم باتری ها را به نیروی كششی و گشتاور لازم برای حركت چرخها تبدیل می كنند از مهمترین ویژگیهای خودروی برقی برد و قدرت حركت (‌شتاب ، سرعت ، شیب روی ، و بارگیری و انعطاف پذیری) و مدت شارژ و قیمت بالای باتریها در اغلب خودروهای برقی موجود مجموعه محرك است .
 
 
 
کلمات کلیدی:

سیستم انتقال قدرت

خودروهای برقی

خودروهای احتراق داخلی

موتورهای الکتریکی و انواع آن

 

 

 

 
فهرست مطالب

بخش اول : نحوه تأمین انرژی و عملكرد خودروی برقی 

 
مقدمه  

فصل اول: خصوصیات خودرو برقی 

- تعریف خودرو برقی  
- تاریخچه تولید خودرو برقی  
- انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آن  
-- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم 
-- موتورهای الکتریکی جریان متناوب  
- باتری های قابل استفاده در خودروی برقی  
- سیستم های تولید و انتقال نیروبرای خودرو های الكتریكی تولید انبوه 
-- خودرو برقی با موتورجریان مستقیم dc  
-- خودروی برقی با موتورجریان متناوب ac  
-- خودروهای دو منظوره  
- مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری  

 

فصل دوم: سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز 

- تأثیر وزن در خودروی برقی  
-- تأثیر وزن بر شتاب  
-- تأثیر وزن در شیب ها  
-- تأثیر وزن بر سرعت  
-- تأثیر وزن بر مسافت طی شده  
-- توزیع وزن  
- نیروی مقاومت هوا  
-رانندگی در جاده  
-- توجه به تایر های خودرو 
-- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو 
- تجهیزات انتقال قدرت  
-- سیستم های انتقال قدرت  
-- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی وموتور  احتراقی  
-- بررسی دنده ها  
-- جعبه دنده اتوماتیک و دستی  
-- سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبك یا سنگین برای روان كاری  
- مشخصات خودروهای برقی  
-- توان و گشتاور  
-- محاسبه گشتاور لازم خودرو  
-- محاسبه گشتاور خروجی موتور  
-- مقایسه منحنی های گشتاور لازم وگشتاورخروجی موتور  
 

فصل سوم: طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی 

-مشخصات کلی خودروی درون شهری پیكان برقی  
-- شتابگیری مناسب  
-- سرعت میانگین پیشینه  
-- تأثیر شیب  
-- برد  
- محاسبه توان مورد نیاز خودرو  
-- محاسبه نیروی شتابگیری  
-- نیروی حرکت در شیب  
-- نیروی مقاومت غلتشی  
-- نیروی مقاومت هوا  
-- نیروی مقاومت وزش باد  
-- رسم منحنی گشتاور و توان  
- طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت  
-- فلایول  
-- بوش نگهدارنده فلایول  
-- محاسبه فلنج پوسته  
-- طراحی شاسی زیر موتور  
 

بخش دوم: نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی 

مقدمه                                                                                               

فصل اول : سلولهای خورشیدی 

 
- توضیحات کلی  
- بازدهی سلول  
- انواع سلولهای سیلیکونی  
- فناوریهای تولید  
--  Screen  printed 
- مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی  
-- نحوه كاركردن سلولهای خورشیدی(فتوولتاییكpv) 
-- سیلیكون در سلولهای خورشیدی 
--هنگامی كه نور به سلولهای خورشیدی برخورد می كند 
 

فصل دوم: طراحی بدنه و شاسی 

- مقدمه  
- بارهای وارده به شاسی  
-- بارهای استاتیكی 
-- بارهای دینامیكی(مربوط به سیستم تعلیق) 
-- نیاز مندیها 
-- انواع شاسیها 
-- فرم فضایی 
-- مواد به كار رفته در شاسیها 
-- مونوكوكهای كامپوزیتی 
-- جای راننده 
 

فصل سوم: ناحیه خورشیدی 

- مقدمه  
- بررسی عوامل گوناگون  
-- خنك نگهداشتن ناحیه 
-- چیدن سلولها 
-- اتصال داخلی سلولها 
-- پوششها 
- حفاظ سلولها  
-- فناوریها 
- تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR  
- طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی و زیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر  
-- وضعیت الكتریكی ناحیه پانل خورشیدی 
-- نكات استنتاجی 
- نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی 
-- مشخصات ناحیه  
 

فصل چهارم: تحلیل آیرودینامیکی 

- مقدمه  
- طراحی پیکره اصلی  
-- قوانین مسابقه 
- نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه  
- نحوه طراحی برای دراگ پایین  
- نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب  
- نیازهای اضافی توان خورشیدی  
- نحوه طراحی ناحیه خورشیدی  
- ساختن شکل اصلی به صورت تجربی  
- تحلیل طراحی  
- خواندن نقشه ها برای CFD  
- نتایج CFD 
- طراحی دوباره براساس CFD 
- نتایج CFD از تحلیل دوم  
- نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه  
 

فصل پنجم : سیستم های مکانیکی 

- مقدمه  
- سیستم رانش  
-- بررسی عملكرد سیستم رانش 
-- انواع مكانیزمها 
-- انواع سیستمهای انتقال قدرت 
- سیستم تعلیق  
-- معایب 
-- مزایا 
-- رفتارهای دلخواه از تعلیق 
-- اجزا 
-- انواع سیستم تعلیق
- ترمزها 
-- انواع ترمزها 
-- مشكلات 
-- توضیح 
- چرخ ها و تایرها  
-- انواع چرخها 
-- تایرها 
-- تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها 
 

فصل ششم : موتور 

- انواع موتور  
-- القاییAC 
-- مقاومت متغیر 
-- DC جارو بك شده 
-- DC بدون جاروبك 
-- موتورهای چرخ 
غزال ایرانی  
چكیده غیر فارسی  
منابع  
 

 


سوالات احتمالی شما درباره بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز


چطور میتونم فایل بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 75 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



30. 9. 2021 — مکانیک دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز چكیده : این پروژه به بررسی مقایسه ای گیربکس در 

6. 5. 2022 — ﺑﺮرﺳﯽ ﺳﯿﺴﺘﻢ اﻧﺘﻘﺎل در ﺧﻮدروﻫﺎی اﺣﺘﺮاق داﺧﻠﯽ. ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ای ﮔﯿﺮﺑﮑﺲ در ﺧﻮدروﻫﺎی ﺑﺮﻗﯽ و درون ﺳﻮز. داﻧﻠﻮد ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ ﻣﮑﺎﻧﯿﮏ ﺧﻮدرو.

13. 3. 2020 — بخشی از متن بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز : · دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو.

خودروی برقی (به انگلیسی: Electric vehicle) به خودرویی گفته می‌شود که از در مقایسه با خودروهای با موتور درون‌سوز، خودروهای برقی کم صداتر بوده و هیچ گونه 

در این مقاله ابتدا با انواع گیربکس های اتوماتیک آشنا خواهیم شد سپس انواع خودروهای هیبرید به صورت کلی تقسیم بندی و بررسی خواهند شد.

حتما از دنبال فایل دانلود مقاله خودروهای برقی گشتن خسته شدید. بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز پاورپوینت و تحقیق نقش خودروهای برقی در 

20. 8. 2017 — در سوی مقابل موتورهای درون سوز، دورهای محدودتری داشته و بیشترین میزان قدرت و گشتاور آنها در بازه ای مشخص تولید می شود؛ به همین جهت برای دستیابی 

صداهای عجیب و غریب، حرکت دادن زبون و یک سیارک تولید شده اولین بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز دنیای رکوردهای عجیب و غریب. اکنون پرس و جو 

بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای فایلینا محفوظ می باشد. طراحی و توسعه : آفمَس.

تمایل به خودرو های الکتریکی و بررسی در این زمینه، در دهه ۱۹۹۰ به اوج خود رسید. شاید قرن بیست و یکم، پایان دوره ای باشد که موتورهای درون سوز فسیلی در 

به بررسي مباني سند راهبردي براي وسایل نقليه الكتریكي و هيبریدي پرداخته شده است. در همين درون. سوز. به. نظر. مي. رسند. خودروهاي. هيبريد. الکتريکي.

مکانیک دانلود پایان نامه رشته مکانیک خودرو بررسی مقایسه ای گیربکس در خودروهای برقی و درون سوز چکیده : این پروژ.

22. 8. 2021 — همان طور که می دانید ساختار خودروهای الکتریکی با ساختار خودروهای مجهز به موتور درون سوز تفاوت‌های بنیادینی دارد و به همین علت است که خودروهای 

موتور درون سوز(معمولا بنزینی)،موتور الکتریکی،اینورتر،باک سوخت،مجموع باتری ها،گیربکس اتوماتیک ،سیستم تقسیم نیرو،مجموعه الکترونیکی مدیریت سیستم هیبرید. شرکت‌های 

بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا اعلام کرده‌اند که تا چند سال آینده تولید خودروهایی که پیشرانه درون‌سوز (بنزینی و گازوئیلی) دارند را متوقف می‌کنند. تا جایی که 

13. 12. 2017 — یکی از تفاوت عمده خودروهای برقی جعبه دنده تک سرعته یا همان تک دنده می باشد . همانطور که مشخص شد در خودروهای درون سوز میزان دور موتور بین 

2. 10. 2021 — در اینجا، هیبرید به معنای ترکیب دو نوع پیشرانه (یک موتور درون سوز و یک موتور الکتریکی که به کمک باتری کار می‌کند) است.

9. 12. 2021 — بهبودهای راناپلاس 6 دنده نسبت به راناپلاس 5 دنده · فرمان برقی · آنتن سقفی جدید در عقب · سقف شیشه‌ای (مشابه 207 پانورما) · گیربکس جدید 6 دنده دستی ( 

در حالت EV موتور درون‌سوز میتسوبیشی اوتلندر PHEV در تعامل با موتور‌های الکتریکی این خودرو، قادر به تولید بیش از ۲۱۰ اسب بخار است که برای یک خودرو شاسی‌بلند شهری 

21. 9. 2021 — عصر خودرو- آکیو تویودا مدیر عامل تویوتا می گوید: «برای رسیدن به وضعیت کربن خنثی، دشمن اصلی دی اکسید کربن است نه موتورهای درون سوز».