بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 175,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی 159 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


228 هزار تومان 175 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در جستار حاضر سعی شده تا به بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی پرداخته شود

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته هنر گرایش نقاشی

بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی

*ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:)
 
چکیده:
در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یك‌، برخی ویژگی‌های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه‌ی زمان و روایت، برخورد فرم‌گرا و رویكرد مجسمه وار به ویدئو، تكنیك نظارت، رویكرد به پرفورمنس، به چالش كشیدن رسانه، ویدئوی تكنولوژیك در بخش دوم و معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت در بخش سوم از فصل ١ پرداخته شود. بی‌شك نگاه موشكافانه به مضامین فوق، تحقیق گسترده‌تری را می‌طلبد و بررسی آثار هنرمندان نیازمند دیدن آن‌ها از نزدیك و در شرایط مناسب فضای واقعی نمایش آن‌ها می‌باشد كه وصول به چنین شرایطی ممكن نبود، لذا آنچه پیش روست حاصل بررسی نوشته‌هایی است كه نگارنده گردآوری نموده‌ و در حقیقت جایگاه این‌جانب نسبت به آن آثار مشابه تعریف جایگاه هنرمند از نظر افلاطون می‌باشد كه در مرتبه‌ی سوم دریافت حقیقت است! البته همان طور که ذکر آن رفت، برخی از ویدئوها از طریق اینترنت قابل دسترسی بوده اند که بی شک جای حضور در اینستالیشن های تعاملی و درک مستقیم آن ها را نخواهد گرفت.
 
 
کلمات کلیدی:

هنر

رسانه

نقاشی

ویدیوآرت

رویكرد مجسمه وار به ویدئو

رویکرد هنرمندان ایرانی به ویدئوآرت

 
 
مقدمه
     در اواخر قرن بیستم، تحولات شگرفی در مفهوم هنر و ساختار زیبایی پدید آمد و تجربیات گسترده و متنوعی از ابزارها و روش‌های بیان هنری جدید شكل گرفتند. میل خستگی ناپذیر به نوآوری و شیفتگی بی‌حدو‌حصر نسبت به پدیده های نو، موجب شد كه موادی چون رنگ و بوم و قلم مو كه جای خود را به موادی فراتر داده بود- چون بریده‌های كاغذ و پارچه در كلاژهای كوبیست ها- در مواردی به كل كنار گذاشته شود و رویكرد به سوی رسانه‌ها و امكانات جدید آفرینش هنری صورت گیرد. 
     اكنون هنرمند خود در مركزیت ابداع هنری قرار می‌گیرد‌، چرا كه دیگر« هنر» و«شیوه‌ی بیان هنری» به حاشیه رفته و تحول بنیادین كه از آن به‌عنوان « پایان هنر» یاد می شود‌، رخ می‌دهد. جریان‌های هنری‌، كانون‌های خاص خود را می‌طلبند و هنر موزه‌ها با دید اشرافیت و هنر واپس‌گرا نگریسته می‌شود و انتظاری به وجود می‌آید كه طالب حركتی نو - چه از لحاظ شكلی و چه مفهومی- از هنرمندان و حضوری فعال در عرصه‌ی فرهنگ و هنر معاصر است (لوسی اسمیت، ادوارد،١٣٨١، ٩).
 
دراین جا بود که روش‌های بیان هنری در هم ادغام شده و در نهایت هنری میان‌رسانه‌ای را شكل دادند كه ما از آن به‌عنوان «هنر جدید» یاد می‌كنیم. این به مفهوم محو‌شدن مرزهای رایج هنری بود كه تا آن زمان می‌شناختیم مانند عكاسی، مجسمه، موسیقی، رقص، فیلم، نقاشی‌، تئاتر و غیره. برخی هنرمندان مثل جوزف بویز  ، كلاوس اولدنبرگ   ، جیم داین  و برخی دیگر آثارشان را به سمت اجرای«رویداد» یا به گفته‌ی لوسی اسمیت «محیط کولاژ» سوق دادند. گرایش‌های جدید هنری چون  هنر كانسپچوال  ( مفهومی) پرفورمنس  ( اجرا ) و اینستالیشن   (چیدمان) و ویدئوآرت بسیار مورد توجه قرارگرفتند. 
 
 
سوال های تحقیق:

_ عوامل موثر در شکل گیری ویدئوآرت چیست؟

_ خصوصیاتی که ویدئوآرت را  از دیگر هنرهای مشابه متمایز می کند کدامند؟

_ چه تفاوت ها و شباهت هایی میان آثار ویدئوآرتیست های ایرانی با هنرمندان غیر ایرانی وجود دارد؟ 

 _ آیا تأخیر در ظهور ویدئو در ایران با رویكرد تقلیدآمیز از آثار تولید‌شده‌ی پیشین همراه بود؟

 
 
فهرست مطالب
مقدمه 2
طرح مسأله: 5
سوالهای تحقیق: 6
شیوهی گردآوری اطلاعات 7
شیوهی تحقیق: 8
پیشینهی تحقیق: 8

بخش اول:شكل گیری یك تاریخ/ کلیاتی مختصر درباره ی ویدئوآرت 10

تاریخچه ی ویدئوآرت 17

زمینه های فکری جنبش 17
زمینه های تکنولوژیکی 23

ویدئو آرت در اروپا 27

-آلمان ، هلند ، استرالیا 28
بریتانیای كبیر 29
فرانسه 32

ویدئوآرت در آمریكای شمالی- کانادا 33

 

بخش دوم:تأثیر هنر اجرا بر ویدئو 37

تعامل 44
رویكرد مجسمهگرا 51
تكنیك نظارت 61
روایت 65
نقدی از رسانه 69
یك هنر خود شیفته: هنرمند در مركز اثر 73
گرایش به تكنولوژی 74
بیل ویولا 88
گری هیل 106
فرانك ژیلت 107
ژان لوك گدار 108
اندی وارهول 111
شیگكو كوبوتا 113
ویدئوآرت و تجربه گران آن در ایران 119
رزیتا شرف جهان: « افسردگی عمیق» 119
خسرو خسروی: « سایهی ارواح نیاکان» 119
رویکردهای اجتماعی و شعرگونه با تجهیزات تکنولوژیکی 121
باربد گلشیری: « بر ما چه رفته است، باربد؟» 121
مرتضی دره باغی: « تعزیه» 122
سیف الله صمدیان: « ایستگاه سفید» 123
رزیتا شرف جهان 128
پانزده گره دریایی: (1385)چیدمان صدا، تصویر ویدئویی و چیدمان محیطی : 129
 

بخش سوم:معرفی هنرمندان شاخص ویدئوآرت 

سیمین کرامتی 132
احمد نادعلیان 138
عباس کیارستمی 144
شرح پروژهی عملی 151
فهرست منابع و مأخذ 153
کتابهای فارسی 153
کتابهای لاتین 153
مقالههای فارسی 153
مقالههای اینترنتی 154
سایتهای اینترنتی 154
فهرست منابع تصاویر 155
 

سوالات احتمالی شما درباره بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی


چطور میتونم فایل بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 175 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی. دسته : کارشناسی ارشد. تعداد صفحات : 159 صفحه. فرمت فایل اصلی : doc. حجم : 6/9 کیلوبایت. قیمت : 175000 تومان.

Dey 19, 1401 AP — منبع خبر, http://kandoocn.fileina.com/product-42120-بررسي-موضع-هنرمندان-ايراني-به-هنر-ويديويي.aspx ; قيمت فايل: 175000 تومان ; تعداد اسلايدها: 159.

Farvardin 9, 1399 AP — چکیده: در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه ی ویدئودر بخش یک ، برخی ویژگی های آن از جمله خاصیت تعاملی، دغدغه ی زمان و روایت، برخورد فرم گرا و 

Ordibehesht 5, 1397 AP — بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی. *ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:) چکیده: در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودربخش یک‌، 

Ordibehesht 25, 1395 AP — بررسی موضع هنرمندان ایرانی به هنر ویدیویی. *ضمیمه شدن پاورپوینت بصورت رایگان:) چکیده: در جستار حاضر سعی شده تا به تاریخچه‌ی ویدئودر بخش یک‌، 

Mordad 7, 1401 AP — ویدیو آرت. گرفتن. مشخصات محصول دسته کارشناسی ارشد حجم 6/9 کیلوبایت صفحه 159 فرمت doc قیمت 175000 تومان پرداخت آنلاین و دانلود 

این مقاله ضمن معرفی ویژگی‌های هنر جدید به بررسی ویدئوآرت‌ و علل پیدایش ویدئوآرت (کاظمی‌زاده،23،1385)بسیاری از هنرمندان اجرا و ویدیو در آثار خود از صدا و 

بررسی جامعه شناسانه آثار نقاشان معاصر ایران ملهم از هنر های تصویری دوره قاجار. چکیده. : درهنرهای تجسمی معاصر ایران گرایش. های متفاوتی به لحاا رار م محتاوا و 13 pages

Shahrivar 22, 1396 AP — از دهه‌ی۱۹۶۰ رسانه‌ی جدید ویدیو موضوع بسیار بحث‌برانگیزی در هنر معاصر بوده است. در طول چهل سال گذشته هنرمندان پیشرو دسترسی مستقیمی به 

بداهه سازی در هنر نقاشی و تصویرسازی. )" 1183. ( به بررسی در این مورد پرداخته اند. -9. موضوع پژوهش. شاید امروز، مرز میان هنرها در اثر تغییر کاربرد رسانه ای 

علاوه بر این، جهان هنر معاصر و جهانی‌ امروز چنان به سمت فراملی‌شدن و بی‌مرز شدن پیش‌ می‌تازد که تا کنون سابقه نداشته است. پس چه لزومی دارد خود را به دردسر 

از دوران اعتلای هنر اسلامی در قرون میانه، دو نگاره از عهد تیموری و صفوی و از میان آثار تصویری معاصر، دو اثر از هنرمندان مسلمان غیر ایرانی و سه اثر از 

by L Marandi · 2016 — )مطالعه موردی: توجه به هنر ایران باستان در پوسترهای فرهنگی دهه های 40 و 50 شمسی هنری به عنوان ســفارش دهنده آثار گرافیکی و اوج گرفتن فعالیت های این 21 pages

در این میان بررسی هنر به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تأثیرگذار و یکی از فیلمهای ویدئویی تهیه شده توسط هنرمندان بر این دو موضوع متمرکز شده بود.

هنرمندان ایرانی در سده های گذشته در بسیاری از آثار خود تمایل و گرایشی به پژوهشگران باتوجه به تحولات هنری و ویژگی های سبک شناختی تاریخ نقاشی ایران را به 

by عسگرنژاد · 2014 — هنر جهانشمول و جهاننگر است؛ یعنی هنرمند، مخاطب را به تفکر در جهانبینی، روابط بشری و فرهنگها رهنمون میشود. زیباییشناسی ادبیات تصویری. نقاشی ایرانی و به گفتهای 

Farvardin 3, 1401 AP — نمایشگاه «ایران حماسی» که هشتم خرداد تا ۲۱ شهریور در موزه ویکتوریا‌اند آلبرت لندن ادامه داشت، نخستین رویداد بزرگ در ۹۰ سال اخیر است که تصویری به