بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 145,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن 220 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت pdf قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


189 هزار تومان 145 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در این پایان نامه که از 7 فصل تشکیل شده به بررسی کامل سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدنشان پرداخته ایم

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

 
چکیده:
سازمان یادگیرنده، ( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و توانایی ایجاد، کسب و انتقال دانش است و رفتار خودش را طوری تعدیل می‌کند، که منعکس کننده دانش و دیدگاه‌های جدید باشد.[۱]در تعریف سیستماتیک، یک سازمان یادگیرنده سازمانی است، که با قدرت و به صورت جمعی، یاد می‌گیرد و دائماً خودش را به‌نحوی تغییر می‌دهد، که بتواند با هدف موفقیت مجموعه سازمانی، به نحو بهتری اطلاعات را جمع‌آوری، مدیریت و استفاده کند.
 
سازمان یادگیرنده گروهی است، که در آن یادگیری، نیاز همیشگی کلیه کارکنان تلقی می‌شود و در آن، ضمن تاکید بر آموختن، چگونه آموختن، جذب و توزیع دانش نو، به خلق، تولید اطلاعات و دانش جدید و مورد نیاز پرداخته می‌شود و تمامی این دانش‌ها در رفتار و عملکرد کارکنان آن سازمان، متجلی می‌گردند.نظریه پرداز اصلی سازمان یادگیرنده، پیتر سنگه می‌باشد.[۲] سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنگه، سازمانی است، که با استفاده از افراد، ارزش‌ها و سایر خرده‌سیستم‌ها، با تکیه بر درس‌ها و تجربه‌هایی که به دست می‌آورد، به‌طور پیوسته، عملکرد خود را تغییر می‌دهد و آن را بهبود می‌بخشد.
 
در این پایان نامه که از 7 فصل تشکیل شده به بررسی کامل سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدنشان پرداخته ایم.
 
 
کلمات کلیدی:

یادگیری در سازمانها

سازمانهای یادگیرنده

رهبری در سازمان یادگیرنده

جهانی شدن سازمان یادگیرنده

 
 
مقدمه:
یادگیری به معنای تقویت توانایی به كمك تجربه ای است كه از پیگیری امور بدست می آید. یادگیری همیشه در طی زمان و در مسیر زندگی واقعی روی می دهد. كنترل این نوع یادگیری بسیار دشوار است. اما دانشی پایدار تولید می كند و به فرد یادگیرنده این توانایی را می دهد كه هنگام برخورد با موقعیتهای مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشد. سازمان‌های یادگیرنده پدیده‌ای هستند كه با شروع دهه 90 میلادی مطرح شدند. علت پدیدار شدن چنین سازمان‌هایی، شرایط، نظریه‌ها و تغییر و تحول در محیط‌های سازمانی قبل از دهه مذكور بوده است به گونه‌ای كه تمام سازمان‌ها تلاش گسترده‌ای را برای بقای خود آغاز كرده بودند و برای آنكه بتوانند خود را در محیط پرتلاطم اطراف خود حفظ كنند، می‌بایست از قالب‌های غیرپویا خارج و به سمت سازمان یادگیرنده متحول شوند. یعنی در ساختار و اساس خود تغییرات عمیقی ایجاد كنند. 
 
   سازمان‌ها قبلاً در محیطی پایدار به سر می‌بردند و وقایع آینده تقریباً قابل پیش‌بینی بودند، به طوری كه مدیران می‌توانستند در شرایط مطمئن برنامه‌ریزی كنند. اما امروز محیط به شدت در حال تغییر است و تغییرات تكنولوژیك، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به سرعت سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.صاحبنظران‌ برای‌ مفهوم‌ سازمان‌ یادگیرنده‌ تعاریف‌ متعددی‌ ارائه ‌كرده‌اند:
به‌ نظر «داجسون» سازمان‌ یادگیرنده‌ سازمانی‌ است‌ كه‌ با ایجادساختارها و استراتژی‌ها به‌ ارتقای‌ یادگیری‌ سازمانی‌ كمك‌ می‌كند. از نظر «گاروین» سازمان یادگیرنده سازمانی‌ است‌ كه‌ دارای‌ مهارت و توانایی‌ ایجاد، كسب‌ و انتقال‌ دانش‌ است‌ و رفتار خودش‌ را طوری‌ تعدیل‌ می‌كند كه‌ منعكس‌ كننده ‌دانش‌ و دیدگاههای‌ جدید باشد. 
 
 
 
فهرست مطالب
پیشگفتار                                                             1
فصل اول: کلیات                                                   3
 

فصل دوم : مفهوم یادگیری در سازمان ها                                      12

1  مقدمه                                                             13
2  یادگیری چیست؟                                                   13
3  نظریه های یادگیری                                                  15
1  نظریه رفتاری                                                  15  1  3
2  نظریه شناختی                                                  16  1  3
1  نظریه شرطی كردن عامل                                         16  2  3
2  نظریه یادگیری اجتماعی                                         17  2  3
4  اندازه گیری یادگیری                                                18
5  تفاوت آموزش و یادگیری                                            22
6  یادگیری در سازمان ها                                               23
1  كسب دانش                                                     25  6
2  توزیع اطلاعات                                                   26  6
3  تفسیر اطلاعات                                                    28  6
4  حافظه سازمانی                                                    30  6
7  تحلیل وضعیت یادگیری در سازمان                                      32
1  ممیزی یادگیری                                                  34  7
1  استفاده از ممیزی یادگیری در یك كارتل خدمات بهداشتی                  35  1  7
2  پرسشنامه جو یادگیری                                               37  7
8  انواع یادگیری سازمانی                                               42
9  سطوح یادگیری سازمانی                                              48
1  یادگیری فردی                                                   48  9
2   یادگیری تیمی و گروهی                                             49  9
3   یادگیری فرابخشی                                                 50  9
4  یادگیری سازمانی                                                 50  9
10   مدل های سازمانی به عنوان یك سیستم یادگیری                            51
1  هفت جهت یابی آموزش                                           51  10
2  ده فاكتور تسهیلاتی برای یادگیری                                   52  10
11   برنامه های یادگیری در سازمان ها                                       53
12   تشكیل گروه های یادگیری                                           55
13   ابعاد زیر سیستم سازمانی برای یادگیری                                   56
14   استراتژی های برتر برای سیستم های یادگیری                              57
15   نتیجه گیری                                                       59
 

فصل سوم: سازمان یادگیرنده                                               60

1  مقدمه                                                             61
2  سازمان یادگیرنده چیست؟                                               62
3  توسعه مدل های سازمانی برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده                      65
4  زمینه های شكل گیری نظریه سازمان یادگیرنده                               71
5  اجرای تئوری سازمان یادگیرنده                                           73
6  مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده                                   75
7  مراحل تبدیل شدن به یك سازمان یادگیرنده                                  77
8  چگونگی تبدیل سازمان های دولتی به سازمان های یادگیرنده                       83
9  موانع یادگیری سازمان های یادگیرنده                                        91
10   چیره شدن بر موانع یادگیری در سازمان های یادگیرنده                          93
11   عوامل تقویت كننده و بازدارنده سازمان یادگیرنده                             94
12   یادگیری سازمانی در مقابل سازمان یادگیرنده                                98
13   تفاوت سازمان های سنتی با سازمان های یادگیرنده                            99
14   فعالیت های سازمان یادگیرنده                                          103
15   ویژگی های سازمان های یادگیرنده                                       105
16   ارزیابی سازمان یادگیرنده                                              120
1  الگوی دو بعدی                                                   120  16
2  الگوی شش عاملی                                                  122  16
17   تداوم و حفظ سازمان یادگیرنده                                          135
18   ایجادقدرت و توانایی در كاركنان                                        136
19   نتیجه گیری                                                         138
 

فصل چهارم: رهبری سازمان های یادگیرنده                                     140

1  مقدمه                                                              141
2  رهبری در سازمان های یادگیرنده                                          141
1  رهبر به عنوان طرّاح                                                  143  2
2  رهبر به عنوان مربی                                                   144  2
3  رهبر به عنوان خدمتگزار                                              147  2
3  مهارت های رهبری در سازمان های یادگیرنده                                148
1  ساختن دیدگاه یا آرمان مشترك                                        149  3
2  نمایان ساختن و آزمون مدل های ذهنی                                   153  3
3  تفكّر سیستمی                                                      158  3
4  تسلّط و یا توانایی شخصی                                             160  3
5  یادگیری تیمی                                                      163  3
4  حوزه های شناختی یادگیری در سازمان یادگیرنده                              164
5  ابزارهای جدید برای توسعه مهارت های رهبری                                 171
1  الگوهای سیستمی پایه                                                  171  5
2  گفتگو و سازمان های یادگیرنده                                         175  5
6  نقش مدیریت در سازمان های یادگیرنده                                      177
7  نقش مدیریت دانش در سازمان های یادگیرنده                                  183
8  مدیریت تنوع و سازمان های یادگیرنده                                       185
9  مدیریت زمان برای یادگیری سازمانی                                        189
10   بررسی مسائل و مشكلات پیتر سنگه                                         191
1  ضروریات سازمانی                                                  192  10
2  سئوالی از پیچیدگی و نظم و ترتیب                                      194  10
3  سیاست ها و تصورات                                                194  10
11   نتیچه گیری                                                          195
 

فصل پنجم: تأثیرعوامل مختلف بر سازمان های یادگیرنده                             197

1  مقدمه                                                                198
2  عوامل تأثیر گذار بر سازمان های یادگیرنده                                    198
3  تأثیر ساختار ، محیط و فن آوری روی یادگیری سازمانی                          201
در سازمان های یادگیرنده                         208 (IS) 4  نقش سیستم های اطلاعاتی
5  تئوری سیستم ها و سازمان یادگیرنده                                        209
6  رابطه استراتژی باسازمان یادگیرنده                                         210
7  مراحل اجرای استراتژی در سازمان یادگیرنده                                 215
8  عناصر استراتژی سازمان یادگیرنده                                          219
9  ترسیم شقوق متعارض استراتژیك در سازمان ها                                221
10   نتیجه گیری                                                           223
 

فصل ششم: جهانی شدن سازمان یادگیرنده                                          225

1  مقدمه                                                                 226
2  سازمان یادگیرنده جهانی                                                  226
3  مدل فرآیند سازمان یادگیرنده جهانی                                         228
4  فرهنگ سازمان یادگیرنده جهانی                                           230
5  چگونگی تبدیل سازمان ها به سازمان یادگیرنده جهانی                             231
6  نتیجه گیری                                                            234
 
فصل هفتم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                          235
فهرست منابع                                                             242
پیوست                                                                248
نمایه موضوعی                                                            255
نمایه اسامی                                                                  262
واژه نامه                                                                    265

سوالات احتمالی شما درباره بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن


چطور میتونم فایل بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 145 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن. یادگیری در سازمانها سازمانهای یادگیرنده رهبری در سازمان یادگیرنده جهانی شدن سازمان یادگیرنده

سازمان یادگیرنده، ( learning organization) سازمانی است، که با ایجاد ساختارها و استراتژی‌ها، به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می‌کند. این سازمان دارای مهارت و 

Bahman 11, 1398 AP — مدیریت دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن.

تحلیل نشان می‌دهد که تمرکز بر بازار، نوآوری و سازمان یادگیرنده شدن آموزش یک سازمان خاص می‌تواند به تغییر آن سازمان به‌سوی سازمان یادگیرنده مشارکت کند.

آ · آرمان مشترک بررسی رابطه سبک رهبری تحولی ـ تعاملی با میزان کاربست مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده در دبیرستان‌های شهر اصفهان [دوره 1، شماره 2، 1387، صفحه 21-34] 

بررسی تفاوت وضعیت موجود و مطلوب کاربست مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده در دانشکده‌های آسیب شناسی تربیت دینی در عصر جهانیشدن و راهکارهای تعامل پویا با آن.

بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن مدیریت مشخصات محصول دسته مدیریت حجم 1/82 کیلوبایت صفحه 220 فرمت pdf قیمت 145000 تومان دریافت بررسی 

by Z Yazdani · 2013 — ﮐﻠﯿﺪ ﺣﻞ ﻣﺸﮑﻼت ﺳﺎزﻣﺎن. اﻣﺮوزه ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺷﺪن اﻣﻮر،. اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺑﺎ ﻫﺪف ﮐﻠﯽ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﯿﺰان ﯾﺎدﮔ. ﻣﻮاد و روش. :ﻫﺎ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﯾﮏ. ﮔﺮدآوري اﻃﻼﻋﺎت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ.

by عباسی · 2011 — این تحقیق با هدف ارزیابی و تحلیل نقش رهبری، فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی در ارتقای عملکرد دانشکده‌های کشاورزی و تبدیل آنها به سازمانهای یادگیرنده انجام 

ﻣﻮرد ﻧﺤﻮه. ﭘﯿﺶ. ﺑﯿﻨﯽ. ﺗﻐﯿﯿﺮات و راه. ﻫﺎي. ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑـﺎ آﻧﻬـﺎ، ﻧﺴـﻞ ﺑﻌـﺪي رﻫﺒـﺮان را ﺗﺮﺑﯿـﺖ. ﻣﯽ. ﮐﻨﻨﺪ . در اﯾﻦ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﻤﻪ ﯾﺎددﻫﻨﺪه و ﯾﺎدﮔﯿﺮﻧﺪه ﻫﺴـﺘﻨﺪ و ﯾـﺎددﻫﯽ 

by فرهادی محلی · 2021 — فشار ناشی از جهانی شدن، انقالب ارتباطات و فناوری اطالعات، بایرفتن سطح به همین دلیل توسعۀ رهبری برای سازمان ها به عنوان مزیت رقابتی باید بررسی شود )ماهش 

امروزه مفهوم جديدي كه با پيچيده شدن سازمان ها توجه زيادي را به خود جلب كرده است مفهوم سازمان يادگيرنده است سازمان هايي كه در آن افراد در مقابل تغييرات بر