بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 56,250 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی 73 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


74 هزار تومان 56 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در این پژوهش به بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی پرداخته ایم

دانلود پایان نامه رشته هنر و گرافیک

بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی

مطالب مرتبط:
دانلود پایان نامه هنر سفالگری
دانلود مقاله نقوش اصیل سفالینه
دانلود مقاله بررسی سفالینه های نیشابور
دانلود پایان نامه بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش
 
چکیده: 
شوش یکی از قدیمی ترین استقرارگاه های انسان در طول ماقبل تاریخ و دوران تاریخی بوده است که همیشه شایستگی بهترین بررسی ها را دارد مردمان این شهر در طول تاریخ همیشه در رواج و گسترش هنر و صنعت پیشگام بوده اند ، کمااینکه شاید همین میل به توسعه هنر و صنعت که در میان مردمان این سرزمین وجود داشته است باعث طول حیات این شهر شده است . در این ناحیه فلات ایران همه چیز دست به دست هم داده است تا باعث شکوفایی استعدادهای مردمان شود ؛ شوشی که از هزاره چهارم پیش از میلاد  به عنوان یک شهر شناخته می شود ، خیلی زود تر از دیگر مناطق ایران وارد این مرحله جدید شد . 
 
همه هنرها در این شهر به بهترین نحو رو به رشد گذاشت ، یکی از این هنرها ،  هنر و فن سفالگری می باشد که می توان همیشه بهترین نمونه ها را از این شهر برای نمونه بیان کرد .  نقوش ایجاد شده در روی سفالینه های شوش مانند همه ی شهرهای دیگر از علایق مردمان شوش خبر می دهند انواع نقوش گیاهی و حیوانی و انسانی در پیش از تاریخ گواهی بر همین موضوع است اما نقوشی با موضوع اجتماعی نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد ، قدیمیترین نمونه های مکشوفه از این نقوش در محوطه های پیش از تاریخی چون سیلک کاشان،شوش، چشمه علی و... انسان را در حالتهای مختلف نیایش، شکار، عروسی، ضیافت، رقص، دعا و نواختن موسیقی نشان میدهد (حسینی ، 1391 ، ص 64 )
 
در این پژوهش به بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی پرداخته شده است . نقوش برروی سفالها جهت پی بردن به نحوه زندگی، معیشت و معتقدات مردم و جوامع ابتدایی ـ مشخصات ظروف سفالی در هزاره چهارم ق-م و شیه ساخت آن - كاربرد نقش برروی سفال برای مردم جوامع ابتدایی ـ انواع خط‌ها: خط ساده، متقاطع و هندسی و انواع نقش‌ها: حیوان، خورشید، ماه، پرونده، طرح انسان.
 
 
 
کلمات کلیدی:

زیبایی

سفالینه های شوش

نقوش و نگاره های ظروف

 
 
مقدمه :
نقوش ایجاد شده در روی سفالینه های شوش مانند همه ی شهرهای دیگر از علایق مردمان شوش خبر می دهند انواع نقوش گیاهی و حیوانی و انسانی در پیش از تاریخ گواهی بر همین موضوع است اما نقوشی با موضوع اجتماعی نیز وجود دارد که نباید فراموش کرد ، قدیمیترین نمونه های مکشوفه از این نقوش در محوطه های پیش از تاریخی چون سیلک کاشان،شوش، چشمه علی و... انسان را در حالتهای مختلف نیایش، شکار، عروسی، ضیافت، رقص، دعا و نواختن موسیقی نشان میدهد (حسینی ، 1391 ، ص 64 )
 
در شش هزار سال پیش ازمیلاد اولین نشانه پیدایش کوره پخت، درصنعت سفال دیده می شود و در سه هزار و پانصد سال پیش از میلاد چرخ سفالگری ساده ای که با دست حرکت می کرد ساخته شد. پیدایش چرخ سفالگری تحوّل بزرگی را در ین صنعت بوجود آورد.از آغاز نیمه سده گـذشته باستان شناسان تعـداد زیادی ظروف سفالی و اشیاء دیگـر در منطقه ای از مشرق ایران تا عراق و از قـفـقاز با دره سند را از زیر خاک بـیـرون آوردند. سفالهـای پـیش از تاریخ که در این مـنطقه وسیع یافت شده در شیوه و سبک ساختـن تـقـریـبا با مخـتصر تـغـیـیر یکـنواخت و در سطح فـنی بطرز اعـجاب انگـیزی پـیـشرفـته است.
 
 نخستین نمونه های آن از شوش در ایلام که اولین سکونت گـاه ایرانیان در پای فلات ایران بود بـدست آمد. سـفالهـای شوش نه تـنهـا مربوط به خود شوش است بلکه سفالینه هـایی که از تـپه موسیان در 160 کیلومتری شوش و از سومر و تـل حلف در عراق و از شمال غربی هـندوستان و بلوچستان، یا از فلات ایران در تـپه گـیان و تـپه حصار و تورنگ تـپه و سیلک، یا در قسمت شرق تا آنائـو که امروز در تـرکستان روسیه است جزو طبقه سفالهای شوش نامیده می شود. سفالهـایی که بـنام شوش اول معـروف است مـتعـلق به زمانی است که از 3500 تا در حدود 2500 پـیش از میلاد مسیح می باشد. در اینجا باید متـذکـر شد که مردمانی با تـمدن نوسنگـی نیز در ایالت کانسوی چـین پـیدا شدند و ظروف سفالی آنهـا ویـژگـیهـایی هـمانـند ظروف سفالی شوش از لحاظ روش و فن تولید دارد. 
 
 کهـنـترین ظرفی که در ایران یافت شده است، ظرف سیاه دود آلودیست که هـمانـند قـدیمی تـرین ظروف سفالی است کهن در جاهـای دیگـر پـیـدا شده است. نخـستیـن ظرفـهـای سفالی که با روش کربن 14 تاریخ آن بـدست آمده و متعـلق به هـزارهً چـهـارم پـیش از میـلاد مسیح است در بـین النهـرین یافت شده است. کهـنـتـرین سفالی که در ایران یافت شده مـتعـلق به هـمان دوره است. این ظرف دست ساز نسبتـاً ابتدایی به دنـبال خود ظرفی سرخ با لکـه های سـیـاه نـاشی از پـخـت ناقـص داشـت. پـیـشرفت فـنی در حرفه کوزه گری سبب بوجود آمدن سبک جـدیـدی شد، این سبک با تـغـیـیرات و وقـفـه هایی که داشت بـیش از 2000 سال در بعـضی از مناطق فلات ایران دوام کرد.
 
 
 
 
 
فهرست مطالب
خلاصه: 6
 
فصل اول -  کلیات پژوهش 7
مقدمه : 8
سفالگری 9
پیشینه سفالگری 10

پیشینهٔ سفالگری در ایران 11

شوش، مهد سفالگری 12
شوش، مهد سفالگری 14
پیشینه سفالگری 15
دست ساز 15
چرخ ساز که به صورت کند وتند 15
سفال اصل شوش : 16

معـروفـتـرین پـیـشرفـتهای فـنی در رشته سفالینه سازی از این قـرار است: 17

بعـد از اسلام 19
دوره اولیه اسلام 20
سه نوع رنگ مینایی وجود دارد: 22
دوره میانی اسلام 22
دورهً متـاًخـر اسلامی 24
 

فصل دوم -  مفاهیم نقوش بر سفال دوران پیش از تاریخ 26

مقدمه : 26
2- شوش- خوزستان 800 ق-م 28
خط ساده : 28
3- تپه سیلك – كاشان- 3300 ق-م 29
خطوط متقاطع: 29
4- تپه گیان- نهاوند- 2500 ق-م 29
اشكال هندسی: 29
5- اسمعیل آباد- هزاره چهارم ق-م 30
نقش حیوان: 30
6-تلباكون- تخت جمشید هزاره چهارم ق-م 31
7-تپه سیلك- كاشان3300  ق-م 31
8-تپه گیان- نهاوند- هزاره سوم ق-م 32
نقش خورشید و ماه : 32
9- تپه گیان- نهاوند_ هزاره سوم ق-م 33
10-اسمعیل آباد- شهریار- هزاره چهارم ق-م 34
نقش پرنده : 34
11-تپه سیلك-كاشان3500 ق- م 35
12- تل باكون- تخت جمشید هزاره دوم ق- م 35
طرح انسان : 35

کهن ترین اشیای سفالی ایران: 36

سیلک 38
1- خط ساده : 38
2- خط شکسته: 39
3 - خطوط متقاطع: 39
4 - اشکال هندسی: 39
5 - ترکیب خط و نقش پرنده: 40
6 - ترکیب خط و نقش گیاه : 40
7 - حیوان : 40
 

فصل سوم -  دوره های سیلک 41

دوره های سیلک 41

1 - سیلک اول (حدود سال 4200 ق.م) 41
سفال آجری رنگ 42
سیلک دوم (حدود سال 3800 ق.م) 43
سیلک سوم (حدود سال 3500 قبل از میلاد). 44
نقش انسان نیز 46
سیلک پنجم 47
سفال خاکستری تیره 47
سفال مفتوش I 48
سفال منقوش II 48
بررسی نقش بز کوهی بر روی سفال تمدن تپه سیلک شوش 50
تمدن سیلک 52
سیلك سوم (حدود سال 3500 ق.م.) 54
 
فصل چهارم -  نتیجه گیری 62
نتیجه گیری : 62
منابع و ماخذ : 63
 
 

سوالات احتمالی شما درباره بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی


چطور میتونم فایل بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 56 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی · چکیده: · همه هنرها در این شهر به بهترین نحو رو به رشد گذاشت ، یکی از این هنرها ، هنر و فن سفالگری می باشد که می توان همیشه 

Mordad 15, 1401 AP — 960 بایت73 مشخصات محصول دسته هنر و گرافیک حجم 960 بایت صفحه 73 فرمت doc 45000. دانلود. بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی در این پژوهش به 

گرایش به زیبایی و زیبا پسندی از جمله خصوصیاتی است که خالق بزرگ در روح اشرف 3- نقوش سفالینه های شوش از نظر تنوع به انواع خطوط وو نقوش تقسیم شد که شامل 

by شمیلی · 2020 — منیژه علی آباد ی د ر مقاله ی خود با نام »بررسی عناصر سه گانه ی. نماد ین د ر جام شوش«)1391( عالوه بر تحلیل نقوش سفالینه ها از. منظر نماد شناسی، به بررسی و 

گرایش به زیبایی و زیبا پسندی از جمله خصوصیاتی است که خالق بزرگ در روح اشرف 3- نقوش سفالینه های شوش از نظر تنوع به انواع خطوط وو نقوش تقسیم شد که شامل 

by علی آبادی · 2013 — سفالینه‌های منقوش شوش از لحاظ بصری و زیبایی با قوانین هندسی خاصی، دارای بین عناصر موجود بر جام بپردازد، و سپس با مقایسه جام مورد نظر با سایر جام‌های 

جنبه های بصری و زيبايی شناسانه نقوش روی سفال های پيش از تاريخ ايران، ارتباط ميان انواع عناصر زيبايی شوش، چغاميش، بندبال، جوی، جعفرآباد، تل ابليس و تپه.13 pages

گرایش به زیبایی و زیبا پسندی از جمله خصوصیاتی است که خالق بزرگ در روح اشرف 3- نقوش سفالینه های شوش از نظر تنوع به انواع خطوط وو نقوش تقسیم شد که شامل 

نقوش سفالینه‌های پیش از تاریخ علاوه بر جنبه زیبایی، کارکردی نمادین را در بر می‌گیرد و بازخوانی آن دانلود پایان نامه بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی.

سفالینه های منقوش شوش از لحاظ بصری و زیبایی با قوانین هندسی خاصی، دارای بین عناصر موجود بر جام بپردازد، و سپس با مقایسه جام مورد نظر با سایر جام های هم 

سفالینه های منقوش شوش از لحاظ بصری و زیبایی با قوانین هندسی خاصی، دارای اهمیت ویژه ای می باشد. معنی و مفهوم نقوش بکاررفته در ظروف از نظر نمادین چه مفهومی می 

شهر باستانی شوش از مراکز تمدن قدیم، از معروفترین شهرهای دنیا، پایتخت چند هزار سالهٔ مملکت ایلام و همچنین پایتخت زمستانی شاهنشاهی هخامنشی بوده‌است.

3 – معنی و مفهوم نقوش بکار رفته در ظروف از نظر نمادین چه مفهومی می تواند در برداشته باشد؟ 1-5تعاریف عملیاتی متغیرها و واژگان کلیدی:.

زیبایی شناسی، تزئینات " قندیل‌های طلا" در موزه آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با بررسی و تحلیل چگونگی ترسیم نمادین نقوش حیوانی سفالینه های قرون 3 و 4 ه.

نقش مایه هـای سـفال گورسـتان شـوش )هـول، 1383( و بررسـی های »سـوزان پـوالک«. ) به نظــر می رســد نقش مایه هــای ظــروف بــا نقــوش روایــی،.

Ordibehesht 21, 1395 AP — تعداد صفحات فایل: 85. بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی. قیمت فایل فقط 59,000 تومان برچسب ها : بررسی نقوش گیاهی و حیوانی سفالینه های شوش 

دانلود بررسی تطبیقی زیبایی از منظر آراء فیلسوفان دانلود تحلیل معنایی نقش های سفالینه های نقش و نگار شوش · دانلود مقاله رشته هنر با عنوان فلسفه هنر 

Azar 26, 1395 AP — بررسي سفالينه هاي شوشمقدمه اي بر سفالگري در ايران باستانسُفالگری ساختن ظروف با گل است و به . بررسی سفالینه های شوش از منظر زیبایی