مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد

مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 65,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد 141 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


85 هزار تومان 65 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


مدیریت آموزشی در جهان، به مرور، معنای رهبری در تمام سطوح نظام آموزشی را پیدا كرده است با این حال، در نظام آموزشی ما، مدیریت آموزشی فعالیتی است كه خارج از مدارس و سازمانهای آموزشی، در بالاترین سطح سلسله مراتب وزارتی صورت می‌گیرد

دانلود پایان نامه رشته مدیریت

مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد

 
مقدمه 
ظهور سازمانهای اجتماعی و گسترش روز افزون آنها، از ویژگیهای بارز تمدن بشری است؛ به طوری كه با توجه به عوامل گوناگون مكانی و زمانی، و ویژگیها و نیازهای خاص جوامع مختلف، همه روزه انواع سازمانهای اجتماعی ظهور و گسترش می‌یابند و بر تعدادشان افزوده می‌شود. بدیهی است هر سازمان اجتماعی برای نیل به اهداف خود، به نوعی مدیریت متناسب با ساختارش نیازمند است.ناگفته نماند كه درك ضرورت «اداره كردن» مربوط به روزگار اخیر نیست، بلكه از دیرباز، بشر متوجه شده است كه برای رسیدن به یك «هدف»، لازم است به بسیج امكانات و رهبری آنها برای تحقق آن هدف اقدام كند. 
 
در كشور ما، توجه به مسئله مدیریت آموزشی، تقریبا از سی سال پیش، ابتدا از طریق ارائه دروس و سپس ایجاد رشته‌های تحصیلی دانشگاهی آغاز گردید. اخیرا، در پی گسترش روز افزون نظام آموزشی، ضرورت بهسازی كیفیت نتایج آموزشی، مسئله مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش را بیش از پیش اهمیت بخشیده است. مع هذا، باید اعتراف كرد كه مدیریت آموزشی هنوز جایگاه شایسته خود را در نظام آموزشی احراز ننموده است. 
 
مدیریت آموزشی در جهان، به مرور، معنای رهبری در تمام سطوح نظام آموزشی را پیدا كرده است. با این حال، در نظام آموزشی ما، مدیریت آموزشی فعالیتی است كه خارج از مدارس و سازمانهای آموزشی، در بالاترین سطح سلسله مراتب وزارتی صورت می‌گیرد و مقصود از آن، اعمال ضوابط و مقررات رفتاری، برای ایجاد نظم در گردش كار نظام به طور كلی است. در نتیجه، مسائل مدیریت آموزشی در سطوح مختلف ناشناخته مانده به آنها توجهی مبذول نمی‌شود یا اصولاً مسائل مربوط، مورد مطالعه و تحقیق قرار نمی‌گیرند. از این رو، در ارتباط با مسائل مدیریت آموزشی جز مختصری مطالعات آماری یا توصیفی، تحقیق در خور  اعتنایی در دست نیست. 
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان

روابط انسانی

نظام آموزشی

مدیریت آموزشی

 
 
 
فهرست مطالب
مقدمه 1

فصل اول: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت و اصول آن 2

آشنایی با مفهوم سیستم و انواع آن 3
خصوصیات مشترك سیستمهای باز 6
سازمان 9
عوامل مشخص كننده سازمان 11 
عوامل كلیدی سازمان 11
انواع سازمان 13 
اصول عام و كلی مدیریت از دیدگاه فایول 17 
نظریه‌های رفتار رهبری 20 
 

فصل دوم: توانایی تشخیص مفهوم مدیریت آموزشی و كاركردهای آن 25

تعریف آموزش 25 
فایده‌های آموزش 28 
آموزش فنی و حرفه‌ای در ایران 28 
آموزشهای رسمی و غیر رسمی 29
كاركردهای آموزشی 32
ضرورت و اهمیت مدیریت آموزشی 34
مدیریت آموزشی 36 
اهمیت و جایگاه مدیریت آموزشی 38
 

فصل سوم: توانایی اجرای مقررات و آیین نامه‌های موسسات كارآموزی 42 

ویژگی‌های موسسات آموزشی 42
مهارت‌ها مدیریت آموزشی 43
انواع استانداردهای مهارت و آموزشی از نظر محدوده كاربرد 53
سازمان فنی و حرفه‌ای 55
 
فصل چهارم: توانایی برنامه‌ریزی و نظارت بر اجرای برنامه‌ها 58
برنامه‌ریزی آموزشی 58
فعالیت‌های برنامه‌ریزی آموزشی 60 
 

فصل پنجم: ارزشیابی از دوره‌های آموزشی 62

ارزشیابی 62
معیارهای ارزشیابی 64
مراحل و اصول ارزشیابی 64
 

فصل ششم: توانایی تهیه گزارش‌های مورد نیاز آموزشگاه 68

مكاتبات اداری 68
نامه 69
گزارش 73
بخش نامه 80
صورت جلسه 81
سازمان جلسه 82
آیین نامه 83
احكام اداری 84
اسناد و نوشته‌های حقوقی 87
 

فصل هفتم: توانایی برقراری روابط انسانی 89

ارتباط 89
عناصر ارتباطی 90
سدهای ارتباطی 94 
ارتباطات انسانی 96
اهداف و اصول روانشناسی 99
تاریخچه جامعه شناسی 101
 

فصل هشتم: توانایی نظارت بر امور مالی آموزشگاه 104

اصطلاحات حسابداری 106
اصول عمومی حسابداری 108
انواع موسسه  و مراكز مالی 110
 

فصل نهم: توانایی پیشگیری از حوادث و رعایت نكات ایمنی و بهداشت كار 114

بهداشت كار 114
حوادث ناشی از كار 117
آتش سوزی و راه‌های كنترل آن 121
راههای پیشگیری از حریق 122
روش‌های اطفاء حریق 124
اقدامات و كمكهای اولیه ضروری 125
تنفس مصنوعی 125
روش‌های كاهش آلودگی صوتی 126
راههای پیشگیری از عوارض ناشی از گرما 127
حفاظت در برابر پرتوها 128
موارد ایمنی به منظور جلوگیری از بروز عوارض شیمیایی 129
كمكهای اولیه در گرما زدگی و سرما زدگی 130
وسایل مبارزه با انواع آتش‌ها 132
نكات  ایمنی مربوط به سیستم برق 134
ایمنی گاز و وسایل گاز سوز 135
كمك‌های اولیه 137
جلوگیری از حادثه‌ها 141
 

سوالات احتمالی شما درباره مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد


چطور میتونم فایل مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان،نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 65 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



اخیرا، در پی گسترش روز افزون نظام آموزشی، ضرورت بهسازی كیفیت نتایج آموزشی، مسئله مدیریت و رهبری در آموزش و پرورش را بیش از پیش اهمیت بخشیده است. مع هذا، باید 

داﻧﻠﻮد ﭘﺎﯾﺎن ﻧﺎﻣﻪ رﺷﺘﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ. ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﻣﻮزﺷﯽ و ﺟﺎﯾﮕﺎه آن در ﺳﺎزﻣﺎن، ﻧﻈﺎم آﻣﻮزﺷﯽ و آﻣﻮزﺷﮕﺎه ﻫﺎی آزاد. ﻣﻘﺪﻣﻪ. ﻇﻬﻮر ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﮔﺴﺘﺮش روز اﻓﺰون آﻧﻬﺎ، 

مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان، نظام آموزشی و آموزشگاه های آزاد | 60469. انتشار در 2022-02-27 | ویرایش در 2020-11-23 | توسط Siamak ADN.

مجله مدیریت و برنامه ریزی در نظام های آموزشی دانشگاه شهید بهشتی در مباحث مرتبط با موضوع مجله، آن دسته از مقالات پژوهشی را که قبلاً در مجلات علمی به چاپ 

با ورود به عصر اطلاعات، آموزش از نخستین نهادهایی است که دستخوش تغییرات اساسی شده و آموزش مجازی به عنوان پارادیمی جدید، به شکلی پیوسته و فزاینده در حال تغییر 

مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. در بین انواع مدیریت ها- مدیریت آموزشی- از جایگاه ویژه ای برخوردار است و جایگاه مهمی در بهسازی و توسعه جامعه دارد.

ﺳﻄﻮح ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻬﺎرﺗﯽ، ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮان و ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﺎن، ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﺮﺑﯿﺎن ﻣﺘﺨﺼﺺ و ورزﯾﺪه از ﻃﺮﯾﻖ ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ اﻣﺮ آﻣﻮزش در ﻣﺮاﮐﺰ آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﺤﺖ ﻧﻈﻢ ﺳﺎزﻣﺎن و آﻣﻮزﺷﮕﺎه ﻫﺎي آزاد.

by صبوری خسروشاهی · 2010 — با سنجش دانش تولید شده، کارکنان و مدیران آموزشی نیز مورد ارزشیابی قرار می‌گیرند. اما روش امتحانات به شدت متأثر از محیط سیاسی و اهداف نظام آموزشی است. لذا برای 

آموزِش فرایند تسهیل یادگیری، یا کسب دانش، مهارت، ارزش، اخلاق، اعتقادات و عادت‌ها است. روش‌های آموزش شامل تدریس، آموزش عملی، داستان گویی، بحث و پژوهش هدایت 

" میپردازد و سپس با توجه به منابع معتبر در خصوص طبقه بندی نیازهای آموزشی و اصول نیازسنجی ، انواع نیازها و حوزه های اصلی ؛ سازمان ، شغل ، فرد و الگوههای نیازسنجی 

مربوط - پروژه - 1 - آموزشگاه - مدیریتی - فنی - آزاد - حرفه - پروژه مدیریتی مربوط به آموزشگاه های آزاد مدیریت آموزشی و جایگاه آن در سازمان نظام آموزشی و.

تحول بنيادين در نظام آموزش و پرورش مبتني بر آرمان هاي. بلند نظام اسالمي بايد معطوف به چشم اندازي 17- جايگاه و نقش تعليم و تربيتی نهاد رسانه و فناوری های.

Esfand 9, 1400 AP — مدیریت آموزش چیست; تاریخچه; تقسیم بندی سازمان ها; فراگرد در سیستم آموزشی; ضرورت مدیریت آموزشی; اهداف سیستم های آموزشی; سه گانه های سیستم های 

بــرای تشــکیل و هدایــت نظــام مدیریــت مشــارکتی، ارائــه آمــوزش هــای الزم -خرید خدمات آموزشی از آموزشگاه های آزاد توسط سازمان های دولتی و اجرایی.

مدیران بر آموزش معلمان. نظارت مستمر گروه های. آموزشی مناطق از. عملکرد معلمان مدارس. تقویت نظارت. تاکید بر نقش. گروه های آموزشی. نظارت بر گروه های.

با عنایــت به اهمیت تعیین جایگاه ســازمانی کارکنان بر اســاس تجارب و -برنامه ریزی برای آموزش مدیران در جهت توانمندسازی و استقرار نظام های مدیریت.

شرح استاندارد آموزش شايستگی مدير آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد — وظایف و ویژگی های مدیریت آموزشی کیفیت در آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد.

پروژه مدیریتی مربوط به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای مدیریت و رهبری از ارکان سازمان و جامعه است. در بین انواع مدیریت‌ها- مدیریت آموزشی- از جایگاه

حدود 70% نیروی متخصص جامعه توسط آموزشگاههای آزاد فنی وحرفه ای وارد جامعه می و در پایان دوره های آموزشی ، کارآموزان خود را برای آزمون به سازمان معرفی می