ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس

ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 43,500 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس 80 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


57 هزار تومان 44 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


برنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشته‌اند كه چه چیز باید در مدارس تدریس شود

دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی

ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس

 
مقدمه
برنامه ریزان آموزشی طی سه دهة گذشته توجه خاصی به این پرسش داشته‌اند كه چه چیز باید در مدارس تدریس شود. به ویژه در جست و جوی پاسخ‌های مناسبی برای پرسش‌هایی از این قبیل بوده‌اند: چه مباحث و موضوع‌هایی در دروس مختلف باید تدریس شود؟برای دانش‌آموزان و دانشجویان چه نوع مواد و وسایل آموزشی و توسط چه كتسانی باید  آماده شود؟ به طور خلاصه در مورد تصمیمات مربوط به برنامة درسی مدارس، توجه بسیاری معطوف شده است. دانشگاه‌ها به عرضه دروسی دربارة برنامه ریزی درسی در دوره‌های لیسانس پرداخته اند، و انتشار مجلات علمی تخصصی در ارتباط با این موضوع آغاز گردیده است . حجم مطاب منتشر شده  دربارة برنامه ریزی درسی در سه دهة گذشته به نسبت چند برابر ،افزایش یافته است.
 
افزایش علاقه‌ای كه در مورد برنامه ریزی درسی ظاهر شده است هم زمان با تغییر معنای خود اصطلاح«برنامة درسی» بوده است.اصطلاح برنامة درسی به منظورهای گوناگونی به كار برده شده است. از جمله به عنوان برنامه‌ای برای یك موضوع درسی خاص در یك پایة تحصیلی مشخص در طول یك دورة تحصیلی یا به عنوان برنامة موضوع‌های مختلف درسی در طول یك دورة تحصیلی (1974، ‌‌Ochs) با این وجود در بسیاری از موارد برنامة درسی از فهرستی از هدف‌های آموزشی و مطالبی كه باید در مدارس تدریس شود تجاوز نمی‌كرد.در سال‌های اخیر مفهوم «برنامة درسی » گسترش یافته است، تا آن جا كه برنامة تفصیلی كلیة فعالیت‌های یادگیری فراگیرنده، انواع وسایل آموزشی، پیشنهاداتی در مورد راهبردهای یادگیری و شرایط اجرای برنامه و .... را شامل شده است. 
 
در این جا، معنای اخیر برنامة درسی كه گسترده‌تر بوده و استفاده از آن در نوشته‌های علوم تربیتی معاصر رایج می باشد، مورد استفاده قرار گرفته است. (معنای محدود برنامة درسی را معادل «فهرست رئوس مطالب درسی » قرار می‌دهیم.هدف یك گروه، مسئول برنامة درسی آن است كه مواد آموزشی راتهیه كند.بعضی اوقات این گروه فقط «راهنمایی» كه حاوی چند پیشنهاد برای معلم است ازائه می‌كند كه چگونه مواد آموزشی را تهیه كند تا با نیازهای دانش آموزان متناسب باشد. ولی معمولاً گروه مسئول برنامة درسی به تهیه: كتاب‌‌های درسی و وسایل كمك آموزشی و یا مواد خواندنی كمكی برای یادگیری انفرادی، وسایلی برای اجرای آزمایش، نمودار و الگو برای نمایش، فیلم، وسایلی برای فعالیت‌های تربیت معلم ، ابزار تشخیصی و ارزیابی و مواد آموزشی جبرانی وسایلی برای شبیه سازس و بازی‌های آموزشی می‌پردازد.
 
 
کلمات کلیدی:

برنامه ریزی

برنامه درسی

نظام آموزشی

 
 
فهرست مطالب
ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس 1

1ـ مفهوم برنامة درسی 2

2ـ مراكز وطرح‌‌‌های برنامة درسی 4
3ـ برنامه ریزی درسی و استقلال معلم 5
4ـ مراحل برنامه ریزی درسی 7
 

بخش نخست:آماده سازی رئوس برنامة درسی 9

مشخص كردن هدف‌های برنامه درسی 10
1ـ1. تعیین هدف‌های برنامه درسی 10
4ـ1ـ1. نكاتی كه در ارتباط با نظام آموزشی باید مورد نظر قرار گیرند: 13

2ـ1. طبقه‌بندی هدف‌های آموزشی 18

2. انتخاب محتوای برنامة درسی 23
1ـ2. ساختار رشتة درسی 24
2ـ2. مطالب اساسی یا مفاهیم كلیدی 25
3ـ2. شیوة عرضة نمونه‌ای از مطالب 26
4ـ2. ضوابط عملی برای انتخاب محتوا 27
5ـ2. جدول هدف و محتوا (محتوی) 29
3. انتخاب راهبردهای یاددهی ـ یادگیری 30
1ـ3. تدریس توضیحی 31
2ـ3. یاد گیری اكتشافی 32

3ـ3. تدریس به روش تشكیل گروه‌های كوچك 35

4ـ3. روش یاد دهی ـیادگیری انفرادی 36

5ـ3. یاد گیری تسلط یاب 37
6ـ3. بازی‌های آموزشی 38
 

بخش دوم:تهیه و تولید مواد آموزشی 42

4. مواد و وسایل آموزشی و سازمان دهی آن‌ها 42
1ـ4. اجزای بستة‌ آموزشی 43
2ـ4. سازمان دهی مواد آموزشی 50

5. ارزیابی تكوینی مواد و وسایل آموزشی 58

1ـ5. ارزیابی در موقع تدوین برنامة درسی 58
2ـ5. نوع داده‌های مورد استفاده در ارزیابی تكوینی 64
 

بخش سوم:اجرای برنامة درسی جدید 69

ایجاد شرایط اجرای برنامة درسی 70
1-6. جنبه‌های اشاعة برنامة درسی 70
2-6. گزینه‌های برای سازمان‌دهی 73
7 . نظارت و بازنگری 75
1-7. تجدید نظر و تكمیل مواد درسی 75
2ـ7 . كنترل كیفیت برنامة درسی 76
 
 

سوالات احتمالی شما درباره ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس


چطور میتونم فایل ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 44 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس. برنامه ریزی برنامه درسی نظام آموزشی دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی ماهیت برنامه ریزی درسی مدارس

مشخصات نویسندگان مقاله ماهیت برنامه ریزی درسی اثر بخش. فرشته عمرانی - کارشناس ارشد آموزش و پرورش. سارا حقیقت صفت - مدرس مدارس اصفهان 

کاربرد تئوری های یادگیری در برنامه ریزی درسی (گشتالت /. برنامه‌ریزی آموزشی یا محتوای کتب و یا ماهیت مواد آموزشی ضرر و زیان شامل تمام مدارس کشور می‌گردد.

1- برنامه‌ريزي درسي شامل پيش بيني طرح‌هايي است، که مدارس به عنوان وسيله‌اي براي که درباره ماهيت جامعه، دانش، يادگيري و فرد انجام شده است، استوار باشد.

ب)مبانی اجتماعی و فرهنگی برنامه ریزی درسی:فلسفه ی اصلی تأسیس مدارس و پاگیری ی درسی ناظر است بر فرایند تعیین ماهیت مؤلفه ها و عناصر برنامه ی درسی، به 

Esfand 19, 1399 AP — ماهيت برنامه ريزي درسي مدارس. فرمت فایل: ورد- Word مرجع فایل – قابل ویرایش ) تعداد صفحه : 76ماهيت برنامه ريزي درسي مدارس 1ـ مفهوم برنامة 

این نوشتار بررسی کلی در مورد برنامه درسی و مجموعه ای از مفاهیم برای تحلیل و بررسی مفهوم برنامه ریزی درسی , اهداف آموزشی , انواع برنامه های درسی , برنامه 

طراحی ، تدوین ، اجرا و ارزشیابی برنامه درسی و تربیتی ف. راهم آورد. جهت گیری کلی ، مشخص و منسجمی درباره ماهیت و چگونگی مواجهه با موضوع.65 pages

هایی از ماهیت برنامه. های درسی ایران. پرداخته. اند . مثالً. تقی پور. کلور. ) 0531. ( در تحقیق خود به شناسایی رویکرد غالب برنامه. درسی. معلمان مدارس ابتدایی 20 pages

فرمت فایل: ورد- Word Image result for word. مرجع فایل – قابل ویرایش ). تعداد صفحه : 268 ماهيت برنامه ريزي درسي مدارس 1ـ مفهوم برنامة درسي برنامه ريزان 

مقاله ماهيت برنامه ريزي درسي مدارس. برنامه ريزان آموزشي طي سه دهة گذشته توجه خاصي به اين پرسش داشته‌اند كه چه چيز بايد در مدارس تدريس شود.

Bahman 20, 1398 AP — ماهيت برنامه ريزي درسي مدارس 1ـ مفهوم برنامة درسي برنامه ريزان آموزشي طي سه دهة گذشته توجه خاصي به اين پرسش داشته‌اند كه چه چيز بايد در 

بنابراین میتوان گفت : « برنامه درسی به محتوای رسمی و غیررسمی ،فرایند محتوا ،آموزشهای آشکار و پنهانی اطلاق میگرددکه بوسیله آنها فراگیر تحت تاثیر هدایت مدرسه ، 

تهیه وامتحان آن روشها ومواد آموزشی بکار رفته در مدارس که قضاوت می شود نگاه آسیابی به ماهیت برنامه ریزی درسی، امکان برگزیدن قیود مختلف برای برنامه ریزی 

برنامه ریزی آموزش غیر رسمی برنامه هایی که در مدارس و دانشگاهها اجرا می شود ، و به گرفتن مدرک تحصیلی منتهی می گردد ، آموزش رسمی نام گرفته است .

تأملی در ماهیت نظام متمرکز برنامه ریزی درسی. نویسندگان: محمود مهرمحمدی. منبع: فصلنامه تعلیم و تربیت (آموزش و پرورش) 1374 شماره 41 و 42. حوزه های تخصصی:.

مهمترین الگوهای فنی برنامه ریزی درسی عبارتند از : 1-الگوی تایلر 2- الگوی تابا و معلمان ) 5- سازماندهی برنامه درسی ( تعیین ماهیت و تعداد مواد برنامه درسی 

برنامه ریزی درسی curriculum planning یا curriculum development شامل و چرخه و فرآيند برنامه ريزي و عناصر مشترك هستند كه فقط از نظر ماهيت اولي آموزشي ولي 

موسساتي را مسئول تهيه برنامه درسي مدارس مي كند 5 – برنامه ريزان در فرايند برنامه ريزي به ماهيت كدام عنصر اصلي تعليم و تربيت كمتر توجه دارند؟ 1. جامعه 2.

Tir 6, 1400 AP — ابعاد عملی {کاربرد در برنامه درسی و آموزش}. برنامههای درسی همسو با دیدگاه رشدگرا. فصل هفتم – دیدگاه فرایند شناختی. مدارس بدون آموزش و پرورش.