نحوه کارکردن انژکتور

نحوه کارکردن انژکتور

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 34,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات نحوه کارکردن انژکتور 41 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا دوشنبه 14 خرداد


45 هزار تومان 34 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد پمپ الکترونیکی ، سوخت را از میان فیلتر سوخت عبور داده و آن را از باک به سمت ریل انژکتورها و در نهایت خود انژکتورها جهت پاشش انتقال می دهد

دانلود مقاله رشته مکانیک

نحوه کارکردن انژکتور

 
مقدمه
سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد. پمپ الکترونیکی ، سوخت را از میان فیلتر سوخت عبور داده و آن را از باک به سمت ریل انژکتورها و در نهایت خود انژکتورها جهت پاشش انتقال می دهد . انژکتورها سوخت به دقت اندازه گیری شده را به داخل مانیفولد ورودی پاشش می کنند.سوخت اضافی سپس از داخل رگلاتور فشار به داخل باک بر می گردد. رگلاتور فشار، فشار مانیفولد را در حد استاندارد آن ثابت نگه می دارد . این خاصیت سبب جاری شدن یکنواخت سوخت در داخل ریل گشته ( اثر خنک کنندگی ) و از بوجود آمدن حبابهای بخار در سوخت جلوگیری می کند . در نتیجه فشار سوخت پشت انژکتور معمولا به طور ثابت در حد ۳۰۰ (کیلو پاسکال ) باقی می ماند . در برخی مواقع طراحی سیستم تامین سوخت به گونه‌ای است که از به وجود آمدن تلاطم در خط سوخت‌رسانی جلوگیری می‌کند. 
 
 
کلمات کلیدی:

انژکتور

سیستم تامین سوخت 

سیستم‌های سوخت رسانی

 
 
 

پمپ‌بنزین الکترونیکی 

پمپ الکترونیکی جریان مداومی از سوخت را از طریق باک سوخت تامین می کند . این پمپ هم بصورت نصب شده در داخل باک و هم بصورت نصب شده در خط سوخت‌رسانی موجود می باشد . استفاده از پمپ های بنزین داخل باک مرسوم تر است . این پمپ ها در داخل باک قرار گرفته و جهت جلوگیری از بوجود آمدن حبابهای بخار در خط برگشت سوخت مجهز به سنسور سطح سوخت و صفحه مدور می باشند . هنگامی که پمپ در حال کارکرد می باشد مشکلات مربوط به گرم شدن سوخت از بین رفته و یک پمپ تقویت کننده داخل باک وظیفه تامین سوخت از داخل باک را در فشار پایین بعهده دارد . جهت حصول اطمینان از ثابت ماندن فشار در سطح مطلوب همیشه ظرفیت ماکزیمم مقدار تئوری مورد نیاز می باشد . پمپ الکتریکی توسط فرمان ارسالی فعال می‌شود. یک مدار حفاظتی از تحویل سوخت در هنگامی که موتور در حال سکون بوده و سوئیچ موتور نیز باز باشد جلوگیری به عمل می‌‌آورد.
 
 
فهرست مطالب
نحوه کارکردن انژکتور 1
سیستم تامین سوخت 1
پمپ‌بنزین الکترونیکی 2
طراحی سیستم 3

▪ موتور الکتریکی و قاب آن 3

تغییر در طراحی سیستم 3

انواع سیستم‌های انژکتوری 5

الف ) سیستم‌های انژکتوری چند نقطه ای : 5
ب) سیستم‌های انژکتوری مکانیکی : 5
ج) سیستم‌های انژکتوری مکانیکی-الکترونیکی: 6
د) سیستم‌های انژکتوری الکترونیکی : 6

مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی 7

موتورهای بنزینی تزریق مستقیم (GDI) 17
موتورهای اشتعال تراکمیOmpression igntion 17

سیستم‌های سوخت رسانی مترونیک 29

مقایسه بین سوخت‌های گازی شکل و مایع 30

پارامترهای کنترل موتور در موتورهای بنزینی 35

1- نسبت هوا به سوخت 35
معایب انژکتور استارت سرد 39

موتور احتراق جرقه‌ای یا سیکل اتو 40

 
 

سوالات احتمالی شما درباره نحوه کارکردن انژکتور


چطور میتونم فایل نحوه کارکردن انژکتور رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود نحوه کارکردن انژکتور براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل نحوه کارکردن انژکتور برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت نحوه کارکردن انژکتور چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 34 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



نحوه کارکردن انژکتور. ○ سیستم تامین سوخت سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد.

نحوه کارکرد انژکتور خودرو چگونه است؟ نشانه های خرابی انژکتور; تفاوت انژکتور و کاربراتور در خودروها; مزایای کلی خودروهای انژکتوری; معایب انژکتور در خودروها; سخن 

Esfand 8, 1398 AP — انژکتور خودرو قطعه ایست که در ورودی سیلندر خودرو قرار داشته و وظیفه آن تنظیم و پاشش (دقیقا مانند یک سرنگ)سوخت به درون سیلندر می باشد.

Khordad 5, 1398 AP — انژکتور چیست و چگونه کار می کند ؟ در حقیقت درست کار کردن انژکتور خودرو به معنای درست کار کردن کل موتور و سیستم احتراق خودرو می باشد.

Azar 14, 1397 AP — از آنجایی‌که نحوه پاشش سوخت (زاویه پاشش) و موقعیت قرارگیری انژکتور تاثیر بسزائی روی فرآیند اختلاط سوخت و هوا و در نتیجه احتراق موتور دارد، لذا 

سیستم انژکتوری یکی از سیستم های سوخت رسانی به موتور است که طرز کار آن، ترکیب سوخت و هوا به میزان مناسب با هم و تزریق آن به موتور است.

Tir 30, 1400 AP — در واقع این انژکتور خودرو است که سیستم پاشش سوخت را کنترل می‌ کند. حال تا اینجا که با این قطعه بسیار مهم کمی آشنا شدید؛ بهتر است در ادامه با هم 

نحوه کارکردن انژکتور. مقدمه. سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد. پمپ الکترونیکی ، سوخت را از میان 

Esfand 17, 1395 AP — نحوه کار کردن انژکتور ها. انژکتور که از طریق آن سوخت به منیفولد ورودی یا سرسیلندر اسپری می شود ، دارای زاویه است تا قطرات سوخت در مسیر 

[انژکتور]. نحوه کارکردن انژکتور. نحوه عملکرد انژکتور انژکتور به سه قسمت اصلی تقسیم می شود. سیستم مربوط به هوای ورودی به موتور. سیستم سوخت رسانی.

Khordad 25, 1395 AP — اين پمپ ها در داخل باك قرار گرفته و جهت جلوگيري از بوجود آمدن حبابهاي بخار در خط برگشت سوخت مجهز به سنسور سطح سوخت و صفحه مدور مي باشند . هنگامي 

Bahman 6, 1399 AP — هنگامی که سوپاپ انژکتور از جای خود بلند شود، پاشش سوخت آغاز می‌شود. با توجه به نوع خودرو، تعداد سیلندر، دور موتور، بار موتور، نحوه شتاب گیری و 

و از آنجاکه در هر موتور چندین انژکتور وجود دارد که باید سوخت را به‌صورت یکنواخت سطح سوخت رسانی تغییر کند موتور بجای نرم و روتین کار کردن دچار لرزش میشود.

Bahman 16, 1399 AP — نحوه کارکردن انژکتور. نحوه عملکرد انژکتور انژکتور به سه قسمت اصلی تقسیم می شود. سیستم کنترل که شامل یک کامپیوتر مرکزی که به اختصار PCM یا 

Mordad 11, 1396 AP — اطلاعات کاملی را در خصوص انژکتور خودرو و نحوه کارکرد آن در اختیار در حقیقت درست کار کردن انژکتور خودرو به معنای درست کار کردن کل 

Bahman 27, 1398 AP — سیستم پاشش سوخت در خودروها، وظیفه رساندن سوخت از باک به داخل سیلندر موتور را دارد. انژکتور در ابتدا برای موتورهای دیزلی طراحی شد ولی امروزه 

Shahrivar 1, 1399 AP — به همین دلیل شما را با نحوه کارکرد و اجزای آن آشنا می‌کنیم. سیستم‌های سوخت‌رسانی به ۲ دسته کلی کاربراتوری و انژکتوری تقسیم می‌شود.