مبانی ساختار سازمانی

مبانی ساختار سازمانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 30,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مبانی ساختار سازمانی 35 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا یکشنبه 2 آذر


40 هزار تومان 30 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


ساختار سازمانی، راه یا شیوه های است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم،سازماندهی و هماهنگ می شوند سازمانها، ساختارهایی را به وجود می آورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند

مبانی ساختار سازمانی

 

ساختار سازمانی چیست و به چه منظور مورد توجه است؟

ساختار سازمانی، راه یا شیوه های است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم،سازماندهی و هماهنگ می شوند. سازمانها، ساختارهایی را به وجود می آورند تا فعالیتهای عوامل انجام کار را هماهنگ کرده و کارهای اعضاء را کنترل کنند. ساختار سازمانی تعیین کننده روابط رسمی و نشان دهنده سطوحی است که در سلسله مراتب اداری وجود دارد و حیطه کنترل مدیران را مشخص می کند. همچنین ساختار سازمانی دربرگیرنده طرح سیستمهایی است که به وسیله آنها همه واحدها هماهنگ و یکپارچه می شوند و در نتیجه ارتباط مؤثر در سازمان تضمین خواهد شد.[1]
 
 
کلمات کلیدی:

سازمان

ساختار سازمانی

اثر بخشی سازمان

 
 
 
!ساختار سازمانی بسیار فراتر از مقوله چارت سازمانی است!
سازمان ها از جهتی شبیه به اثرات انگشتانند. هر سازمانی، ساختار منحصر به فرد خود را داراست. با این وجود هیچ ساختاری نمی توان یافت که به طور کامل منحصر به فرد باشد.برای داشتن یک سازمان بهره ور(کارایی+اثربخش) باید از ابتدا ساختار مناسب آن تدوین شده باشد،که نقش خشت اول را بازی میکند، چرا که اگر سازمانی بر مبنای مأموریتهای خود دارای ساختار مناسبی نباشد ولی دارای نیروهای متخصص و کارآمد باشد باز هم در نمی تواند به موفقیت های مورد انتظار با توجه به منابع دردسترس برسد، به عبارتی امکان بهره ور بودن سازمان زیر سئوال خواهد رفت،با توجه به مقدمه بالا می توانیم به بررسی انواع ساختار سازمانی و محل به کارگیری آنها و معایب و مزایای هر کدام بپردازیم،لازم به ذکر است که معایب و مزایا می توانند نسبی باشند چرا که مباحث مرتبط به مدیریت و شاخه علوم انسانی همواره نسبی هستند.[2]
 
 
 
 
فهرست مطالب
مبانی ساختار سازمانی 1
ساختار سازمانی چیست و به چه منظور مورد توجه است؟ 2
در ابتدا به بررسی  ساختار سازمان مطرح شده در منبع شماره 2 می پردازیم: 2
چه زمانی ساختار بلند یا تخت انتخاب می گردد؟ 4
معایب ساختارهای بلند به صورت عمده به شرح زیر آمده است: 4
ادهوکراسی(ساخت ویژه کار- موقت) 5
ساختار سازمان چیست؟ 5
سازمان چیست؟ 6
ساختار سازمان چیست؟ 6

طراحی سازمان چیست؟ 6

تئوری سازمان چیست؟ 7

مکانیسم سازماندهی: 7
مواردی که نمودار سازمانی منعکس آنهاست 8
سطوح سازمانی 8

فصل دوم: اثر بخشی سازمان 9

اهمیت اثر بخشی سازمانی 9
انواع رویکرهای اثر بخش: 10
مسائل و مشکلات رویکرد نیل به هدف 11
رویکرد سیستمی: 12
مفروضات رویکرد سیستمی 12
رویکرد سیستمی در عمل 12
ارزش عملی رویکرد سیستمی برای مدیران 13
ویکرد ارزشهای رقابتی 14
مفروضات رویکرد رقابتی 14
سه دسته اساسی از ارزشهای رقابتی: 15

فصل سوم: ابعاد ساختار سازمانی 16

رسمی سازی درون سازمانی یا برون سازمانی : 17
رابطه بین رسمیت و پیچیدگی : 18
دلایل عدم تمرکز : 18

فصل چهارم: عوامل تعیین کننده ساختار(بخش اول:استراتژی) 19

نظریه سنتی در مورد ارتباط استراتژی و ساختار : 20
انواع چهارگانه سازمانهای استراتژیک ( مایلز و ایسنا ) : 21
نتیجه : 27
منابع 34
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره مبانی ساختار سازمانی


چطور میتونم فایل مبانی ساختار سازمانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مبانی ساختار سازمانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مبانی ساختار سازمانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مبانی ساختار سازمانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 30 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مدیریت ارشد باید از بخش منابع انسانی به خوبی پشتیبانی کند: یکی از جنبه‌های مهم ادامه مطلب · ساختار سازمانی · مزایای ماتریس RACI.

10 آبان 1394: مهدی یاراحمدی خراسانی. مبانی ساختار سازمانی پاسخ به چند پرسش در ارتباط با ساختارسازماني. فصل اول: سازمان چیست؟ سازمان پدیده¬ای اجتماعی به شمار 

ساختار سازمانی تصریح می کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه بوده و برای تحقق هدف یا اهدافی، براساس یک سلسله مبانی دائمی فعالیت می کند.

مشخصات نویسندگان مقاله مبانی ساختار سازمانی. سنجر سلاجقه - عضو هیات علمی ومدیر گروه دکتری تخصصی مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان.

Tir 31, 1397 AP — مبانی ساختار سازمانی · سازمان چیست؟ سازمان پدیده‌ای اجتماعی به شمار می‌آید که به طور آگاهانه هماهنگ شده و دارای حدود و ثغور نسبتاً مشخصی بوده و 

سازماندهی، ساختار سازمانی، عناصر ساختار واژگان کلیدی: سازمانی. مقدمه. عصر ما، عصر سازمان های پيچيده و بزرگ است و مدیر امروز.

مبانی ساختار سازمانی. تأثیر فناوری اطلاعات بر سازمان. تاثیر آی تی شکل گیری سازمان های الکترونیک. مقدمه: «دانیل بل» نخست کسی بود که به طور جدی به شکل گیری 

Aban 1, 1400 AP — ساختار سازمانی، راه یا شیوه های است که به وسیله آن فعالیتهای سازمانی تقسیم،سازماندهی و هماهنگ می شوند سازمانها، ساختارهایی را به وجود می 

Shahrivar 28, 1399 AP — مبانی نظری خارجی ساختار سازمانی ویژه ادبیات و مبانی نظری تحقیق است و شامل مقالات ISI و علمی پژوهشی بود و از مقالات سالهای اخیر استفاده شده.

ساختار سازماني به الگوهاي روابط دروني سازمان، اختيــار و ارتباطات دلالت دارد (Fredrickson 1986, 282). و روابط گزارش دهي، كانالهاي ارتباط رسمي، تعيين مسؤوليت و 

مبانی طراحی ساختار. 1. By: Dr K Mirzaei. سازماندهی: کارکرد مدیریت که ساختار سازمانی را پدید می آورد. طراحی سازمان: زمانی که مدیران ساختار سازمان را تغییر یا 

معرفی کامل کتاب و دانلود رایگان یا خرید کتاب‌های صوتی یا PDF مرتبط با موضوع مبانی ساختار سازمانی.

معرفی دوره : آموزش سازماندهی و ساختار سازمانی. مبانی ساختار سازمانی. چالشهای پیش رو سازمانها. تعریف سازمان و دلایل اهمیت سازمان. سیستمهای باز وزیر سیستمها 

دانلود مبانی نظری ابعاد مهم ساختار سازمانی : تمرکز به مکان قدرت تصمیم گیری و کنترل در داخل یک سازمان اطلاق می شود. قدرت تصمیم گیری متمرکز راه حل های خلاق را 

در این مقاله از مدیرنو، به شرح مدل ساختار سازمانی برای شرکت های نوآور می پردازیم. و در ادامه مبانی ساختار سازمانی را بیان می کنیم.

آشنایی فراگيران با مبانی مبانی. طراحی. ساختارهای. سازمانی. اهداف جزيي ساختار سازمانی چهارچوب روابط حاکم بر مشاغل، سيستم ها و فرایندهای عملياتی و 

مبانی سازماندهی. ساختار سازماني چهارچوب روابط حاكم بر مشاغل، سيستم ها و فرايندهاي عملياتي و افراد و گروههايي است كــه بــراي نيل به هــدف تـلاش مي كنند.

کتاب سبز مرجع رایگان دانلود کتاب، رمان، دانلود کتاب صوتی و مجله با فورمت pdf و

پرسشنامه ساختار سازمانی - دانلود مبانی نظری - تحلیل آماری - ترجمه تخصصی - دانلود پرسشنامه - تحلیل آماری پایان نامه و مقالات – ترجمه عربی.