مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 )

مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 )

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 29,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) 32 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


38 هزار تومان 29 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


در این تحقیق از نمونه گیری تصادفی و نیز برای تعیین حجم نمونه از فرمول كوكران استفاده شده است و نمونه‌گیری در دبیرستانهای مناطق 2 و 4 و 7 و 11 و 17 تهران در بین دانش‌آموزان كه نظرات خانواده خود را پاسخ داده‌اند و معلمین انجام شده است

مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 )

 
چكیدة تحقیق :
خانواده و مدرسه هر دو جامعه‌پذیری فرد دخالت دارد و در این جریان ارزشهایی را به نوجوان انتقال می‌دهند. حال اگر ناهماهنگی و تفاوتهایی در این ارزشها وجود داشته باشد؛ فرد از نظر عاطفی و تكوین شخصیت صدمه خورده و عواقب شوم آن به صور مختلف مانند اضطراب؛ افسردگی؛ خشونت؛ عصبانیت؛ بی‌هویتی و بی‌اعتبار شدن ارزشها در نزد نوجوان رخ می‌دهد كه موجب سردرگمی نوجوان می‌شود و ممكن است موجب بروز رفتارهایی شود كه باعث بر هم خوردن نظم اجتماعی شود.چارچوب نظری این تحقیق بر اساس تئوری كنش و نظام اجتماعی پارسونز است. با توجه به نظام AGIL می‌توان گفت آموزش و پرورش و خانواده‌ها نقش اساسی را در حفظ و نگهداری الگوهای فرهنگی بعهده دارند كه برای حفظ این الگوها و پایداری سیستم باید عمل اجتماعی. كردن با موفقیت صورت گیرد كه از دید پارسونز اجتماعی شدن شامل شیوه‌هایی است كه هنجارها و ارزشهای یك نظام را به كنشگران منتقل می‌كند و كنشگران از طریق پذیرش و درونی كردن آنها می‌توانند زمینه‌ساز مدل ساده‌ای از الگوهای رفتاری در مناسبات اجتماعی شوند.
 
در این تحقیق ناهماهنگی ارزشی خانه و مدرسه تغییر وابسته در نظر گرفته شده است كه از ابعاد زیر سنجیده می‌شود:
1) ارزشهای اجتماعی
2) ارزشهای فرهنگی
3) ارزشهای اقتصادی
4) ارزشهای روان‌شناختی
5) ارزشهای بهداشتی و تندرستی.
 
همچنین تأثیر متغیرهای زیر را به عنوان متغیرهای مستقل در نظر گرفته‌ایم:
1) پایگاه اقتصادی خانواده
2) پایگاه اجتماعی خانواده
3) میزان سنتی بودن خانواده 
4) میزان گرایش خانواده به ارزشهای مذهبی
5) میزان گرایش خانواده به ارزشهای سیاسی.
 
در این تحقیق از نمونه گیری تصادفی و نیز برای تعیین حجم نمونه از فرمول كوكران استفاده شده است و نمونه‌گیری در دبیرستانهای مناطق 2 و 4 و 7 و 11 و 17 تهران در بین دانش‌آموزان كه نظرات خانواده خود را پاسخ داده‌اند و معلمین انجام شده است. حجم نمونه 218 نفر دانش‌آموز  218 نفر معلم می‌باشد. دانش‌آموزان در هر سه پایه تحصیلی و در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی قرار دارند ضمناً در این تحقیق از روش تحقیق پیمایش میدانی و از تكنیك پرسش نامه و مصاحبه به وسیله سوالات محدود استفاده شده است و در سؤالات پرسشنامه ارزشها بصورت گویه با طیف لیكرت آمده بود و بیشترین نمره به داشتن هر ارزش داده شده است. ابتدا مقایسه‌ای روی میانگینهای هر ارزش در نزد خانه و مدرسه صورت گرفت كه فرض برابری میانگینها در هیچكدام از این ارزشها تأیید نشد و این نشان‌دهنده آن است كه میان همه ارزشهای خانه و مدرسه تفاوت وجود دارد.
 
 اهمیت همگی این ارزشها در نزد مدرسه بیشتر از خانه است بجر ارزش اقتصادی كه خانواده‌ها برای آن اهمیت زیادتری قائلند. خانواده‌ها در سه طبقه پایین؛ متوسط و بالا دسته‌بندی شده‌اند اكثر پاسخگویان در طبق متوسط قرار دارند. تحصیلات والدین اكثرًا دیپلم؛ شغل پدرها در رده كارمندان عادی دولت و كسبه و مادران اكثراً خانه‌دار می‌باشند. همچنین اكثراً منزل شخصی دارند. كه هیچ تفاوتی از نظر هماهنگ بودن ارزشها میان این طبقات با ارزشهای مدرسه دیده نشده است و طبقه اجتماعی در این ناهماهنگی اثری ندارد. در فرضیات تحقیق فرضیه‌های 1 و 2 و 4 و 5 اثبات شده و فرضیه‌های 3 و 6 رد می‌شوند.
 
 
كلید واژه ها :

تفاوت ارزشی

تعریف جامعه شناسی

تعریف مدرسه و خانواده

ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه

 
 

 خانواده

    خانواده عبارت است از گروهی از افراد (دو نفر یا بیشتر)كه میان آنها روابط خویشاوندی برقرار است و در مكان واحدی زیست می‌كنند كه شامل پدر ، مادر و فرزندان می‌گردد. به عبارت دیگر خانواده سازمان یا اجتماعی است كه مبتنی بر روابط خویشاوندی (سببی و نسبی) می‌باشد.خانواده یك نهاد اجتماعی است و در همه جا و همه زمان وجود دارد و بدون آن دوام و بقای جامعه میسر نخواهد بود.هیچ جامعه‌ای نیست كه در آن نظام خانوادگی برقرار نباشد. هر یك از ما به گونه‌ای در خانواده پا به هستی نهاده‌ایم و در كانون خانواده و تحت مراقبت و تعلیمات اقوام خود پرورش یافته و با زندگی اجتماعی آشنا شده ایم و به احتمال زیاد خود نیز به تشكیل خانواده مبادرت خواهیم كرد. (وثوقی و دیگران، 1379، ص 201)
 
 
 
 
فهرست مطالب

مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) 1

چكیدة تحقیق : 1
تفاوت ارزشی 3
تعریف خانواده 4
تعریف مدرسه 4

تعریف جامعه شناختی 4

مقدمه : 6
ارکان، عناصر و مؤلفه های معیشتی – اقتصادی 6
ضرورت و اهمیت انجام تحقیق 8
بیان اهداف تحقیق: 9
پیشینه تحقیق: 9
تهیه و تدوین چارچوب نظری موضوع تحقیق 13
فرضیه های تحقیق: 14
متغیرهای موضوع تحقیق 15
تدوین الگویی تحلیلی یا نظری طرح تحقیق بر اساس نمودار 16
تعیین جمعیت نمونه و حجم نمونه: 19
تهیه جداول و مقایسه‌ی ارزشهای خانه و مدرسه 19

مقایسه ارزشهای خانه و مدرسه 19

مقایسه ارزشهای خانه و مدرسه 20
نمودار 11-4. مقایسه میانگینهای ارزشهای خانه و مدرسه 21
یافته های تحقیق 22
نتیجه‌گیری 24
پیشنهاد 26
Abstract: 27
منابع فارسی 29
 

سوالات احتمالی شما درباره مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 )


چطور میتونم فایل مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ) چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 29 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی(مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ). درجه علمی: علمی-پژوهشی (دانشگاه آزاد). نویسندگان: 

مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و بررسی تفاوت ارزشهای مشترک خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی: شهر تهران در سال 85 ).

محصولات با کلمه کلیدی دانلود مقاله پژوهشی رشته علوم اجتماعی با عنوان مطالعه و خانواده و مدرسه از دیدگاه جامعه شناختی (مطالعه موردی شهر تهران در سال 85 ) 

by تاج روشن · 2015 — جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسیارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز می‌باشدکه در سال تحصیلی 94-1393 برابر 25947 تعداد است، آن نبه منظور 

در این صفحه مجموعه مقالات انگلیسی علمی پژوهشی و علمی ترویجی (مروری) جدید در تمامی گرایش های رشته مدیریت با ترجمه تخصصی مربوط به سال های ۲۰۲۲ – ۲۰۲۱ – ۲۰۲۰ و 

by صالحی عمران · 2018 — براین اساس این پژوهش با هدف چگونگی ارتباط میان شادکامی و موفقیت تحصیلی روش پژوهش ازنوع مطالعات توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری، کلیهی دانشآموزان مقطع 

4. اثر بخشی درمان شناختی- رفتاری بر استرس ادراک شده و پریشانی روانشناختی مادران دارای کودکان مبتلا به اتیسم. مقاله کاملدریافت مقاله کامل سال انتشار: 1398

روش تحقیق پیمایش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسش‌نامة محقق‌ساخته بوده است. این پژوهش درمیان 404 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهیدباهنر کرمان صورت گرفته که 

by یاری · 2012 — این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از انواع تحقیقات توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال شهر کرمانشاه بود که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چند 

اختلال طیف اوتیسم یا درخودماندگی چیست؟ اوتیسم بیماری است یا اختلال؟ گفتار و زبان در کودک دارای اوتیسم; هوش کودکان دارای اوتیسم; مدرسه رفتن کودک دارای اوتیسم 

1400 12 1 30 402 تحلیل متغیرهای کلیدی سرمایۀ اجتماعی بر آیندۀ بیماری های واگیردار و کووید-19 (مورد مطالعه؛ شهر نورآباد ممسنی) Developing Effective 

پیشینه و اهداف: مدارس به عنوان اولین پایگاه رسمی و هدفمند تربیتی و آموزشی با در آموزش‌وپرورش، مطالعات پیرامون توسعه حرفه‌ای، با رویکردهای مختلف صورت 

وبر با وجود اینکه در کنار آگوست کنت، کارل مارکس و امیل دورکیم به عنوان یکی از پدران جامعه‌شناسی شناخته می‌شد ولی او خود را نه جامعه‌شناس بلکه بیشتر تاریخ‌نگار 

بسیاری از مطالعات جمعیت شناسی اجتماعی در بارۀ مهاجرت ، معی بودن پدیده مهاجرت وقتي در نظر مهاجر ، شكل محروميت از هدفهاي بسيار با ارزش فرق مي كند ، و وقتي 

ملت عشق به عنوان پرفروش ترین کتاب تاریخ ترکیه کتابی درباره عشق است، عشقی واقعی، عمیق و خالص که در کمتر کتابی با آن روبه‌رو می‌شوید.