شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 28,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی 35 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


37 هزار تومان 28 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


کودک ممکن است در تفکر،دیدن،شنیدن،تکلم،اجتماعی شدن یا درکت کردن مشکلاتی داشته یا سرآمدباشدبنابر این مطالعه در زمینه کودکان استثنایی از سویی مطالعه تفاوتها می باشد

شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

 
   
مقدمه
کودک ممکن است در تفکر،دیدن،شنیدن،تکلم،اجتماعی شدن یا درکت کردن مشکلاتی داشته یا سرآمدباشد.بنابر این مطالعه در زمینه کودکان استثنایی از سویی مطالعه تفاوتها می باشد.کودک استثنایی اول یک کودک است (انسان است با همه خصوصیات و صفاتی که برآن اشاره شده )و بعد کودکی است با خصوصیات ، تفاوتهاو ویژگیهایی استثنایی نسبت به همه کودکان دیگر.کودکان عقب مانده ذهنی یکی از انواع کودکان استثنایی محسوب می شوند که به تعلیم وتربیت ویژه و خدمات مربوط نیازمندند تا از استعدادانسانی اشان به طور کامل آگاه نشوند بتوانند در زندگی فردی و اجتماعی خود در جهت نیل به خود آگاهی وشناخت خود،برقرار نمودن روابط مفیدومؤثر با دیگران رسیدن به کفایت اقتصادی و پذیرش مسؤلیت اجتماعی بهره ببرند.
 
 
 
کلمات کلیدی:

کودکان استثنایی

تشخیص عقب ماندگی

عقب ماندگیهای ذهنی

 
 
 

تعریف از عقب ماندگی ذهنی در قالب نظری و عملی:

تعریف نظری: عقب ماندگی ذهنی عملکردپایین تر از متوسط در کلیه امور ذهنی است که همزمان به مشکلات و کاستیها در رفتاری سازشی آشکار می شود و دردوران رشدجسمی- ذهنی –روانی فرد پدیدار می گردد.تعریف عملی: نمره احراز شده بر اساس آزمون های هوشی میزان شده باید از 97تا98 درصد همالان پاینتیز باشد. داشتن مشکلات در استقلال شخصی و مسولیت اجتماعی که از سن گروه فرهنگی او انتظار می رود.در این راستا، این تحقیق باهدف شناخت وتشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان و کارکرد این دانش آموزان در زمینه مختلف ذهنی و روانی انجام گردیده که در سه قسمت ارائه می شود.

- قسمت اول : دانش آموز استثنایی   

- قسمت دوم : نتیجه گیری  

-قسمت سوم: پیشنهاد برنامه های آموزشی، تربیتی برای کودکان

 

سوالات احتمالی شما درباره شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی


چطور میتونم فایل شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 28 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



Farvardin 15, 1401 AP — شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی مقدمه کودک ممکن است در تفکر، دیدن، شنیدن، 

Bahman 16, 1400 AP — مایه خوشبختی انسانیت شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی است که هر انسانی شناخت 

Farvardin 15, 1401 AP — شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی | 23737 کودک ممکن است در تفکر، دیدن، شنیدن، 

Azar 26, 1397 AP — درست است که یکی از ویژگی های افراد کم توان ذهنی پایین بودن هوش آنهاست اما این تمام ماجرا نیست! اگر دنبال اطلاعات جامعی درمورد کم توانی ذهنی 

کجباف، م.، 1382. بررسی تشخیص عقب ماندگی ذهنی براساس معیارهای (انجمن امریکایی عقب ماندگی ذهنی) در گروهی از دانش آموزان آموزشگاه های کودکان استثنایی اصفهان.

یکی از سوالات افراد به ویژه دانش آموزان این است که چرا باید مسائل ریاضیات را هر گونه ضایع مغزی، روانی و عقب ماندگی ذهنی توسط پزشک متخصص ارزیابی کرد.

Khordad 3, 1396 AP — در واقع بین تمام خصوصیات روانی و جسمانی و تمام استعدادهای مختلف هر فرد در این دسته کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی و افراد تیز هوش قرار 

در واقع کودکان دیرآموز به دلیل این که توانایی آموختن مواد درسی را کندتر و با صرف وقت بیشتری در کلاس های معمولی دارند در مقایسه با سایر گروه های عقب مانده ذهنی و 

روان‌شناسی یا سایکولوژی (به فرانسوی: Psychologie ) علمی است که با استفاده از روش علمی به پژوهش و مطالعهٔ روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده 

Tir 13, 1399 AP — معلّم باید با شناخت صحیح موانع رفع عقب ماندگی‌های تحصیلی و ذهنی به پیشگیریِ خسارت‌های آیندهِ آن بپردازد. اما مقدمه این کار‌ها و به ثمر نشستن 

حوزه های تخصصی: حوزه‌های تخصصی روانشناسی روانشناسی مرضی تحولی اختلالات دوران شیر خوارگی، کودکی و نوجوانی عقب ماندگی ذهنی. تعداد بازدید : ۱۳۰۲ چکیده تعداد دانلود 

Khordad 18, 1397 AP — در تست های هوشی که از کودکان گرفته می شود آنچه که از نظر بالینی بیشتر اهمیت دارد بحث کم توانایی ذهنی یا عقب ماندگی ذهنی است که با تشخیص ان 

این اختلال یک سندرم رفتاری است که علت، مکانیسم، سیر و پیش آگهی واحدی ندارد. سن شروع عقب ماندگی ذهنی زیر ۱۸ سال است و منظور از مهارتهای انطباقی انجام کارهای 

نظریه«سگن» درآموزش و پرورش کودکان عقب مانده بر پایه فیزیولوژیکی اعصاب استوار بود. او بر اساس این که سیستم اعصاب به دو سیستم اعصاب محیطی واعصاب مرکزی تقسیم شده 

ﭼﻜﻴﺪه. ﻫﺪف. : ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺑﺎزي درﻣﺎﻧﻲ ﺑﺮ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧـﺶ. آﻣـﻮزان ﻋﻘـﺐ. ﻣﺎﻧـﺪ. ة. ذﻫﻨـﻲ اﺳـﺖ . روش. : ﺷﺒﻪ آزﻣﺎﻳﺸﻲ اﺳﺖ و در ﺳﺎل ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ. 90-89. در ﺷﻬﺮ ﺧﺮم.

کودکان کم توان ذهنی چه ویژگی‌هایی دارند؟ تشخیص اختلال در افراد عقب مانده ذهنی بر اساس دو ویژگی اساسی صورت می‌گیرد؛ کارکرد ذهنی و هوش آن‌ها که باید

Farvardin 19, 1394 AP — بقراط، حکیم یونانی، به ضایعات مغزی اشاره کرده و اختلالات رفتاری و کمبودهای هوشی را مربوط به این نوع ضایعات دانسته است.

Farvardin 29, 1394 AP — عقب ماندگی ذهنی عبارت است از ناتوانی مشخص شده به وسیله ی محدودیت های معنادار در کارکرد هوشی و رفتار سازشی که در مهارت های سازشی مفهومی، 

Khordad 8, 1392 AP — با این حال، چهار نوع عقب‌ماندگی ذهنی بر اساس میزان تخریب هوش تعریف می‌کنند: ‌عقب ماندگی ذهنی خفیف، عقب‌ماندگی ذهنی متوسط، عقب ماندگی ذهنی 

Bahman 23, 1397 AP — بهترین روش درمانی برای عقب ماندگی ذهنی درمان های توانبخشی است هدف اصلی این روش های درمانی به حاکثر رساندن توانایی های فرد عقب مانده ذهنی