رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 38,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان 47 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


50 هزار تومان 38 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت

دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان‎شناسی صنعتی و سازمانی

رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان

 
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر تهران به تدریس پرداخته بودند و به روش نمونه‎برداری در دسترس 60 نفر از معلمان به عنوان نمونه انتخاب و با استفاده از پرسشنامه رضایت شغلی کلی (بریفیلد و روث 1951) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاصل بر اساس آزمون t مستقل نشان دادند میزان رضایت شغلی در افراد با سطح تحصیلی کارشناسی بیش از افراد با سطح کاردانی است.
 
 
واژه‎های کلیدی:

معلمان

رضایت شغلی

سطح تحصیلات

 
 
 
مقدمه
گاهی گفته شده که روان‎شناسی تاریخی طولانی و گذشته‌ای کوتاه دارد. اگرچه توجه به مسائل روان‌شناختی را می‌توان از عهد فلاسفه یونان باستان بازیافت، اما روان‎شناسی علمی در مقایسه با علوم طبیعی یک دانش بالنسبه جدید است که جایگاه قابل ملاحظه‌ای را درجوامع کنونی به خود اختصاص داده است و کثرت روزافزون انتشار مقاله‌های علمی وعامیانه شاهدی بر این مدعاست (دادستان، 1385).از دهه چهارم میلادی، برخی از منتقدان بر لزوم تمرکز شاخه‌های مختلف روان‎شناسی در یک بخش دانشگاهی  تاکید کردند تا روان‌شناسان بتوانند به رغم تنوع قلمروهای تجسس خویشتن، با یکدیگر تعامل برقرار کنند و به درک بهتر رفتار انسانی نائل شوند (دادستان، 1385).
 
در همین راستا، رشته‌های تخصصی مختلف و متفاوت که هر کدام در حیطه‌های خاص به کار و فعالیت مشغول‌اند، پا به عرصه حیات علمی گذاشتند. یکی از رشته‌های تخصصی، روان‎شناسی  صنعتی سازمانی  است که بخش شماره 14  APA را تحت نام جامعه روان‌شناسان صنعتی سازمانی  (SIOP) به خود اختصاص داده است (مهداد، 1384).سالیان پیش بلوم  و نایلور  (1968 نقل از مهداد، 1384) آن را چنین تعریف کردند: کاربرد یا گسترش حقایق و اصول روان‌شناختی به مشکلات انسانهایی که در زمینه صنعت و تجارت کار می‌کنند.
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده ................................................................................................. الف
فصل اول: معرفی پژوهش
1. گستره مسئله...................................................................................... 2
    1ـ1. مقدمه........................................................................................ 2
    1ـ2. بیان مسئله ................................................................................. 4
2. هدف پژوهش..................................................................................... 6
3. سوال پژوهش..................................................................................... 6
4. فرضیه پژوهش................................................................................... 6
5. شناسایی متغیرهای پژوهش.................................................................... 6
6. تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرها.......................................................... 7
    6ـ1. رضایت شغلی ............................................................................ 7
    6ـ2. سطح تحصیلات...........................................................................7
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
1. رضایت شغلی.................................................................................... 10

    1ـ1. نظریه‎ها و دیدگاه‎های رضایت شغلی................................................. 11

    1ـ2. عوامل موثر بر رضایت شغلی ........................................................ 18

    1ـ3. پیامدهای رضایت شغلی................................................................. 19

    1ـ4. روشهای اندازه‎گیری رضایت شغلی  ............................................... 21

2. سطح تحصیلات..................................................................................22
فصل سوم: روش شناسی
1. روش پژوهش..................................................................................... 26
2. جامعه آماری، تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری........................................ 26
    2ـ1. جامعه آماری............................................................................... 26
    2ـ2. تعیین نمونه و روش نمونه‎برداری.................................................... 26
3. ابزار ارزشیابی................................................................................... 27
    3ـ1. رضایت شغلی............................................................................. 27
         1) اعتبار و روایی ........................................................................ 27
         2) شیوه نمره‎گذاری....................................................................... 27
4. طرح تحلیل داده‎ها..............................................................................28
فصل چهارم: تحلیل داده‎ها
1. یافته‎های پژوهش................................................................................ 31
 
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
1. تفسیر یافته‎های پژوهش........................................................................ 35
2. محدودیتها.......................................................................................... 36
3. پیشنهادها........................................................................................... 37
 
 
فهرست منابع
    الف ـ منابع فارسی .............................................................................. 39
    ب ـ منابع انگلیسی............................................................................... 40
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان


چطور میتونم فایل رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت رابطه رضایت شغلی با سطح تحصیلات معلمان چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 38 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر 

+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite). زاهد، ع.، نامور، ی.، نوبخت، ش.، 1388. رابطه رضایت شغلی با خودکارآمدی معلمان راهنمایی شهرستان مشگین شهر در سال تحصیلی 

پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی سال 1388 در شهر 

تعامل بين انسان و پديده هاي محيط شغلي ساختار رضايتمندي و در نهايت سطح عملكرد را بين رضايتمندي شغلي معلمان و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدايي رابطه 

by SR Ghasemi · 2014 · Cited by 13 — (2014) سنجش رابطه‌ رضایت شغلی با کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در معلمان شهر سطح تحصیلات، وضعیت استخدامی، انجام یا عدم فعالیت ورزشی و بعد درونی رضایت شغلی، 

Ordibehesht 23, 1401 AP — پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت.

شغلی - رابطه - سطح - رضایت - معلمان - تحصیلات - دسته: روانشناسی و علوم تربیتی تعداد صفحه:47 فرمت: doc دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روان شناسی صنعتی و سازمانی 

بدین منظور، نمونه ای مشتمل بر 274 نفر (شامل 180 معلم زن و 94 معلم مرد) به روش خوشه ای از میان معلمان مقطع ابتدایی شهر تبریز، انتخاب شدند و پرسشنامه خوش بینی 

با. رضايتمندي از شغل ). به منزلة. متغير. وابسته. (. رابطه آ. ماري معن متغيرهاي مستقل و وابسته با توجه به ساختار فرضيات و سطح. سنجش متغيرها از آماره.

ولی بین تعهد هنجاری با رضایت شغلی رابطه ی معنی داری وجود ندارد . بین میزان استرس شغلی معلمان بر اساس سطح تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد « میزان استرس شغلی 

by ابراهیم دماوندی · 2013 — ﺗﺤﺼﯿﻼت ﺑﺎ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي ﺷﻐﻠﯽ ﻣﻌﻠﻤﺎن زن. ﻣﺠﯿﺪ اﺑﺮاﻫﯿﻢ دﻣﺎوﻧﺪي. 1. و ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ. اﯾﻦ اﺻﻞ ﮐﻪ آﻣﻮزش در ارﺗﻘﺎ. ي. ﺳﻄﺢ داﻧﺶ، ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪي. ﻫﺎ و رﺿﺎﯾﺖ ﺷﻐﻠﯽ. و 

مقاله کنفرانس بررسی رابطه شادکامی، تعهدسازمانی و عزت نفس با رضایت شغلی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان ایذه در سال تحصیلی 96 /1395.

by امانی · 2019 — هدف: تحقیق حاضر با هدف بررسی ارتباط رضایت شغلی و کیفیت تدریس معلمان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه انجام شده است. روش: روش تحقیق حاضر توصیفی از 

فرضیه دوم : بین میزان رضایت شغلی معلمان و بهره وری شغلی آنها رابطه وجود دارد فرضیه پنجم : میزان بهره وری مدارس براساس سطح تحصیلات معلمان آنها متفاوت است 

بررسی رابطه بین انگیزش تحصیلی و كیفیت زندگی دانشجویان دختر ساكن خوابگاه دانشكده بررسی رابطه بین جو سازمانی با رضایت شغلی معلمان مدارس ابتدایی ارومیه.

افزایش سن وگذشت خدمت با فرسودگی شغلی رابطه معکوسی دارند.کمبود امکانات رفاهی ،آموزشی،سطح تحصیلات،حقوق ودستمزد ووضعیت استخدام برقرسودگی شغلی معلمان موثراست.

Ordibehesht 11, 1397 AP — پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سطح تحصیلات (کاردانی و کارشناسی) و رضایت شغلی شکل گرفت. جامعه آماری مشتمل بر معلمان زن بود که در ترم تابستانی 

HO : پيشرفت تحصيلي دانش آموزان با ميزان رضايت شغلي معلمان رابطه ندارد. و سطح بالاي افراد مانع از رضايت شغلي مي شود و جامعه مسئول آمالها و خواسته هاي