پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 50,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری 165 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


66 هزار تومان 50 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه كنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌كند

پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان

بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری

 
مقدمه :
محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه كنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزاینده‌ای را بر زندگی انسان تحمیل می‌كند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راه‌حلهای مناسب برای سازگاری است.از آنجائیكه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمة زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم می‌كند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینكه محركهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر كدام از محركها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تكامل زندگی بشر یادگیری عمومی و كسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار می‌دهد. (السون  و هرگنهان ،1997) 
 
حجم اطلاعات از هر نوع كه باشد،چنان رو به افزایش است كه هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یك نیاز واقعی برای مردم به حساب نمی‌آید. و حتی دانش‌آموزان ودانشجویان ما نیز كه مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمی‌كنند. روش مطالعه فعال را نمی‌دانند، كند می‌خوانند، به اندازه كافی مطالب را درك نمی‌كنند، به خوبی به یاد نمی‌آورند. نمی‌دانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمی‌دانند كه بد می‌خوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است. 
 
 
کلمات کلیدی:

راهبردهای یادگیری

فرایندهای یاددهی – یادگیری

پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

 
 
بیان مسئله :
وقتی دانش‌آموزان تحت آموزش رسمی قرار می‌گیرند. پاسخهای متفاوتی نسبت به محركهای محیطی از جمله فرایندهای یاددهی – یادگیری از خود بروز می‌دهند. برای درك تفاوتهای دانش‌آموزان در آموزش یكسان لازم است ویژگیهای ورودی یادگیرندگان مورد مطالعه قرار بگیرد. ویژگیهای عاطفی، فیزیولوژیكی و شناختی یادگیرندگان در نحوه واكنش آنها بر محركها تأثیر دارد وشیوه‌های یادگیری  از جمله این ویژگیهاست. و از موضوعاتی است كه در دهه‌های اخیر به خصوص توسط نظریه‌پردازان شناختی مورد توجه واقع شده است.امروزه نظریه‌های شناختی در یادگیری، به دنبال تبیین فعالیتهای پیچیده شناختی مانند درك مطلب، یادآوری وراهبردهای یادگیری هستند تا بدینوسیله بتوانند به سوالهایی مانند اینكه چگونه یادگیری اتفاق می‌افتد؟ چگونه می‌توانیم درباره نحوه یادگیری خودآگاهی داشته باشیم؟ و چگونه مطالب آموخته شده در حافظه نگهداری می‌شوند پاسخ گویند. 
 
یكی از دیدگاههایی كه زیر بنای نظریات شناختی است رویكرد پردازش اطلاعات است. در این رویكرد به تبیین فرایندهای ذهنی اثر گذار از لحظه ورود اطلاعات تا یادآوری آنها پرداخته می‌شود. بدین ترتیب كه ابتدا محركهای محیطی (دروندادها)  برارگانیزم (گیرنده‌های حسی) اثر می‌گذارند. سپس برای مدتی بسیار كوتاه (یك ثانیه) در حافظه حسی ذخیره می‌شود. بخشی كه مورد توجه قرار می‌گیرند وارد حافظه كوتاه مدت می‌شوند و بقیه از بین می‌روند. اطلاعات وارد شده به حافظه كوتاه مدت با استفاده از راهبردهای یادگیری مانند مرور ذهنی ، بسط دهی ، وسازماندهی  برای ثبتی پایدار به حافظه بلندمدت انتقال می‌یابند و در آنجا به صورت مقدارهای سازمان یافته برای تمام عمر باقی می‌مانند این نظام پردازش شامل دوبعد سخت افزار و نرم افزار است. ساختارهای حافظه حسی، كوتاه مدت و بلندمدت سخت افزارهای ذهن را تشكیل می‌دهند. كه فطری بوده و در همه افراد یكسان است. و فرایندهایی مانند مرور وبسط‌دهی معادل نرم‌افزار هستند كه افراد در چگونگی استفاده از آنها متفاوتند وبهره‌گیری از آنها اكتسابی می‌باشد. (اتكینسون  و شفرین ،1968)
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول:بیان مسئله 2
مقدمه 3
بیان مسئله 5
اهمیت و ضرورت پژوهش 11
4- اهداف پژوهش 14
6-1- متغیرها 16
6-2- تعریف عملیاتی: 17
 
فصل دوم:مروری بر پیشینه پژوهش 21
مقدمه 22

یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا 24

یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی 27
نظریه رشد شاختی پیاژه 29
نظریه یادگیری گشتالت 32
نظریه یادگیری معنی‌دار كلامی 34
نظریه پردازش اطلاعات 38

راهبردهای تكراردر تكالیف ساده یادگیری 47

راهبرد مرور ذهنی در تكالیف پیچیده یادگیری 49
راهبرد بسط‌دهی در تكالیف پایه 51
راهبرد بسط‌دهی درتكالیف پیچیده 52
راهبرد سازماندهی در تكالیف پایه 54
راهبرد سازماندهی در تكالیف پیچیده یادگیری 56
فراشناخت 57
معلمان كارآمد 66

پرورش مهارتهای فكری 67

پرورش مهارتهای حل مسئله 68
مهارتهای تدریس 74
دستورالعمل‌های قبل از مطالعه 81
دستورالعمل‌های بعد از مطالعه 85

دستورالعملهای جهت گسترش حافظه 87

دستورالعمل‌های جهت بهسازی حافظه 89
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه 92
 
فصل سوم 104
1-3 روش تحقیق 105
2-3- جامعة مورد مطالعه 106
1-3-3- نمونه مورد مطالعه و روش نمونه‌گیری 106
جدول (1-3) نتایج تحلیل عاملی سوالهای آزمون 108
2-4-3- اعتبار آزمون: 110
باصری 110
5-3- روش نمره گذاری 111
6-3- روش تجزیه و تحلیل آماری 111
 
فصل چهارم:ارائه و تحلیل نتایج كلی 113
جدول 2-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفكیك رشته تحصیلی وتحصیلات پدر 116
جدول 3-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفكیك رشته تحصیلی وتحصیلات مادر 117
جدول شماره 4-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفكیك رشته تحصیلی وشغل پدر 119
جدول شماره 5-4 توزیع فراوانی آزمودنیها به تفكیك رشته تحصیلی وشغل مادر 121
جدول 6-4 توزیع فراوانی دانش آموزان موفق وناموفق برحسب رشته تحصیلی 123
نظارت بر 124
جدول 9-4 ضرایب رگرسیون راهبردهای یادگیری در پیش بینی نمره درس حسابان 130
جدول 11-4 ضرایب رگرسیون راهبردهای یادگیری در پیش بینی نمره درس فیزیك 132
جدول 15-4 ضرایب رگرسیون راهبردهای یادگیری در پیش بینی نمره درس تاریخ 136
جدول 17-4 ضرایب رگرسیون راهبردهای یادگیری در پیش بینی نمره درس جامعه شناسی 138
جدول 19-4 ضرایب راهبردهای یادگیری در معادله تابع تمیز 141
جدول 20-4 ضرایب راهبردهای یادگیری در معادله تابع تمیز 143
جدول 22-4 ضرایب راهبردهای یادگیری در معادله تابع تمیز 145
 
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری 146
بحث و نتیجه گیری 147

آیا بین راهبردهای یادگیری كه دانش آموزان موفق و ناموفق در هر رشته بكار می‌برند تفاوت وجود دارد؟ 153

محدودیت‌ها 159
پژوهش حاضر با محدودیت‌های ذیل مواجه بود 159
پیشنهادها: 160
منابع فارسی 162
منابع انگلیسی 167
 
 
 

سوالات احتمالی شما درباره پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری


چطور میتونم فایل پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 50 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی و علوم تربیتی با عنوان بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر پایه سوم متوسطه نظری.

یادگیری - کارشناسی - پایان - دختر - ارتباط - عنوان - رشته - متوسطه - دانش بررسی ارتباط بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم 

این پژوهش با هدف بررسی ارتباط راهبردهای یادگیری و انگیزش پیشرفت با دستاورد تحصیلی انجام شده است.روش پژوهش حاضر،توصیفی می باشد.جامعه ی پژوهش شامل دانشجویان 

چکیده. پژوهش حاضر به منظور تعیین راهبردهای یادگیری با اضطراب امتحان بر. پیشرفت تحصیلی دانش. آموزان انجام شده است. 306. نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول 

در این صفحه لیست همه پایان نامه های رشته روان شناسی و علوم تربیتی نامه بررسی رابطه هوش معنوی و سازگاری با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه 

پایان نامه بررسی روابط بین سبک‌ های تفکر و رویکرد‌های یادگیری با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر سال سوم متوسطه منطقه یک تهران · روانشناسی; ۱۵۰.

۲- پایان نامه ارتباط بین بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام ۸- پایان نامه بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مقطع 

لیست کامل مقالات مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی و دانلود مقاله و فایل pdf و word.

"رابطه هویت تحصیلی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی با اهمالکاری تحصیلی در میان دانش آموزان." مجله روانشناسی 19، 4 (1394): 346-362. غلامعلی لواسانی ، مسعود، سلمان 

by سماوی · 2017 — ه هدف: هدف این پژوهش، بررسی رابطه درگیری‌های تحصیلی، خودکارآمدی و انگیزش تحصیلی با پیشرفت تحصیلی در دانش‌آموزان دبیرستانی بندرعباس بود.

by نیک پی · 2016 — این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر جهت‌گیری هدف در دانش‌آموزان دختر پایة دوم متوسطة دوم انجام شده است.

by ادیب · 2013 — تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطهی سبک‌های شناختی (وابسته به زمینه، نابسته به زمینه) با یادگیری و شیوه‌های مطالعه در بین دانش‌آموزان دختر پایه سوم رشته‌های نظری 

با تأييد سند فلسفه تعليم و تربيت جمهوري اسالمي ايران،. كه »سند تحول بنیادین آموزش و پرورش« مصوبه. در جلسات 688 ،687 ،686 ،685 ،684 ،683 ،682 ،681،.

پایان نامه رابطه کمال گرایی و حرمت خود با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی. متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی دانشگاه آزاد