مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران

مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 27,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران 23 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


36 هزار تومان 27 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


فکر تدوین قانون اساسی ما قبل از پیروزی انقلاب و به هنگام اقامت اما خمینی در پاریس (13 مهر تا 11 بهمن 1357) به وجود آمد پیش نویس اولیه در همان جا تهیه گردید و پس از آن در ایران مورد بررسی‌های متعدد قرار گرفت

مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران

 

سئوال اصلی : چالشهای قوه مجریه در قانون اساسی از منظر حقوقی کدامند؟

 
متغیر مستقل :ابهام قوانین
 

متغیر وابسته : قوه مجریه در قانون از منظر حقوقی

 
 
مقدمه: 
فکر تدوین قانون اساسی ما قبل از پیروزی انقلاب و به هنگام اقامت اما خمینی در پاریس (13 مهر تا 11 بهمن 1357) به وجود آمد . پیش نویس اولیه در همان جا تهیه گردید و پس از آن در ایران مورد بررسی‌های متعدد قرار گرفت .در روزهای آخر عمر نظام شاهنشاهی و در آستانه انقلاب اسلامی امام شخص بازرگان را بنا به پیشنهاد شورای انقلاب مامور تشکیل دولت موقت و انجام اقداماتی نمود که تشکیل مجلس موسسان منتخب ملت جهت تصویب قانون اساسی یکی از موارد بود . اما پس از تشکیل دولت موقت شورای عالی طرحهای انقلاب تاسیس گردید که به موجب ماده 2 اساسنامه مذکور یکی از وظایف شورا « تهیه طرح قانون اساسی بر مبنای ضوابط اسلامی و اصول آزادی » بود  . 
 
اما در خصوص چگونگی بررسی و تصویب قانون اساسی در جلسه ای مشترک بین دولت موقت و شورای انقلاب مقرر گردید که به علت کمی وقت مجلس بررسی قانون اساسی (معروف به خبرگان) با تعداد کمتری تشکیل گردد . و طرحهای پیشنهادی قانون اساسی بعد از بررسی به همه پرسی گذاشته شود . بعد از بررسی توسط خبرگان مجلس براساس فصل چهارم آیین نامه خود . کار بررسی و تصویب را طی 67 جلسه انجام داد . که بعد از آن در یازدهم و دوازدهم آذر ماه 58 به همه پرسی گذاشته شد که با اکثریت رای مثبت به تصویب نهایی ملت رسید . 
 
قانون اساسی 1358 به خاطر دگرگونی های سریع ناشی از انقلاب اسلامی در کوتاهترین زمان به تصویب رسید و برخی از نهادهای سیاسی مقرر در این قانون حتی قبل از انقضای اولین سال انقلاب تاسیس گردید . تردیدی نیست که سرعت در تصویب چنین قانون بنیادین ما که کلیه امور و شئون جامعه بر پایه آن استوار می گردد . بدون اشکال و ایراد نمی توانست باشد . بازتاب نسبت به تاسیسات سیاسی نظام گذشته و انعکاس آن در قانون اساسی جدید و عدم تجربه برای استقرار نظام بدیع و جدید جمهوری اسلامی مجموعا قانون اساسی را با اشکالاتی عملی مواجه کرد .در این تحقیق سعی بر آن است تا به چالشهای نظری و عملی قوه مجریه در آن با قوای دیگر و جایگاه رهبر در قوه مجریه و تفض حاکمیت این قوه توسط قوای دیگر مورد بررسی قرار گیرد . 
 
 
 
کلمات کلیدی:

رهبری

چالش های قوه مجریه

قانون اساسی ج.ا.ایران

 
 
 
فهرست مطالب
چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران 1
متغیر مستقل :ابهام قوانین 2
متغیر وابسته : قوه مجریه در قانون از منظر حقوقی 2
فرضیه : 2
مقدمه: 3

ناهماهنگی در قوه مجریه و اشکالات عملی به آن در قانون اساسی سال 1358 7

اجتهاد در قوه مجریه 9

ابهامات در اصول قانون اساسی در قوه مجریه : 11

جایگاه رهبری در قوه مجریه 15

جایگاه قوه مقننه در قوه مجریه 18

میزان نفوذ قوای مجریه و قضائیه در یکدیگر : 19

نتیجه گیری: 21
منابع : 23
 

سوالات احتمالی شما درباره مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران


چطور میتونم فایل مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 27 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران. سئوال اصلی : چالشهای قوه مجریه در قانون اساسی از منظر حقوقی کدامند؟

فکر تدوین قانون اساسی ما قبل از پیروزی انقلاب و به هنگام اقامت اما خمینی در پاریس (13 مهر تا 11 بهمن 1357) به وجود آمد پیش نویس اولیه در همان جا تهیه گردید 

مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی ج.ا.ایران علوم سیاسی مشخصات محصول دسته علوم سیاسی حجم 34 بایت صفحه 23 فرمت doc قیمت 13500…

by کاظمی · 2001 — دولت (قوه مجریه) به عنوان بازوی اجرای سیاست ها، خط مشی ها و برنامه های کشور، اساسی جمهوری اسلامی ایران مسئولیت اجرای قانون اساسی را نیز به رئیس آن قوه 

posterدانشگاه علامه طباطبائی به عنوان بزرگترین دانشگاه علوم انسانی کشور همواره نقش اساسی در تحولات علمی و توسعه منابع انسانی داشته است.

با وجود این که بر اساس اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی جمهوری اسالمی ایران رئیس وجود سمت مقام رهبری مافوق رئیس جمهور، ریاست رئیس جمهور بر قوه مجریه و نیز 

Azar 6, 1400 AP — ا.ایران رهبری چالش های قوه مجریه قانون اساسی جاایران دانلود مقاله رشته علوم سیاسی با عنوان چالش های قوه مجریه در قانون اساسی جاایران قوه مجریه 

مالیه عمومی، حقوق مالیه عمومی، منابع حقوقی، قانون، دولت واژگان کلیدی: نظــر به اهمیت دولت و کارکردهای آن در زندگی اجتماعــی و اقتصادی که با هدف نفع 

عوامل متعدّدي موجب تعالي و پرورش معنويّت مي‌شود امّا در بين اين عوامل، كرامت انسان از نقشی محوري و اساسي برخوردار است. در این مقاله ضمن تشریح مفهوم معنویّت، 

15- پیوند دانش سیاست با برنامه ریزی شهری و اداره امور شهرها. پژوهشنامه علوم سیاسی. 16- تحليل گفتمان مفهوم صدور انقلاب از منظر خبرگان قانون اساسي. رهیافت های 

قانون اساسی دسامبر ۱۳۵۸ و اصلاحیه آن در سال ۱۳۶۸، نظم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران را تعریف می‌کند و اعلام می‌کند که اسلام شیعه دین رسمی ایران 

قانون اساسی مشروطیت اصل تفکیک قوا را به رسمیت شناخته بود و سازمان ثبت اسناد یعنی «عملاً وزیر دادگستری به عنوان مقامی سیاسی، مدیریت قوه قضائیه را برعهده 

Ordibehesht 31, 1399 AP — در واقع، چون ترکیب شورای عالی امنیت ملی فقط محدود به سازمان قوه مجریه نیست و موضوعات کاری آن بعضاً از اختیارات قوه مجریه مطابق قانون اساسی 

by صفارزاده پاريزي غلامرضا · Cited by 2 — دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی مروري بر سياست خصوصي سازي و بررسي افراد نسبت به سياست هاي خصوصي سازي در ايران (سياست هاي اصل 44 قانون اساسي) با 

Azar 12, 1397 AP — آخرین اخبار حوزه دین , فرهنگ رسانه را در حوزه های قرآن و معارف،اندیشه،مهدویت و غدیر،مسجد و کانون ها،جهان اسلام،سیاسی،فرهنگ و 

امریه خدمت سربازی چگونه شکل گرفت؟ به دستور مقام معظم رهبری سازمان ها و ارگان های اداری و دولتی می توانند قسمتی از پرسنل مورد نیاز خود را از طریق جذب سرباز تامین 

هم اکنون به عنوان دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی تهران در حال انجام خدمت به تحلیل ماهیت نهاد سیاست های کلی نظام درحقوق اساسی ج.ا.ا. ،( مشترک با هادی 

این رشته خود شاخه های مختلف علوم جنایی از جمله علوم جنایی حقوقی، علوم جنایی در مقررات کیفری با توجه به اصل چهارم قانون اساسی و اهداف برنامه‌های توسعه 

تبصره ـ دبیرخانه تهیه این الگو در قوه مجریه مستقر خواهد بود و رؤسای قوای سه‌گانه کشور موظفند با اتخاذ سازوکارهای لازم در هر قوه به فرآیند تهیه آن کمک کنند.

نوبخت با اشاره به اظهارات روز گذشته رییس قوه قضاییه در مورد مساله حصر بین سه قوه توزیع شده و رئیس جمهور رئیس قوه مجریه و مسئول اجرای قانون اساسی است و