مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی

مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 149,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی 333 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


194 هزار تومان 149 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


هدف از این پایان نامه بررسی مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی می باشد که بصورت کامل در 333 صفحه ارائه شده است

دانلود پایان نامه رشته هنر و علوم ارتباطات

مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی

Feminist Contents in Iranian Woman Cinema

 
چکیده : 
مسأله مشاركت‌ زنان‌ ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ تلقی‌ می‌شود.جایگاه و نقش زن در جامعۀ معاصر ایران نگاه های متفاوتی را در داخل و خارج کشور به خود جلب کرده و تحلیلها و تفسیرهای بسیاری را به دنبال داشته است. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ است‌. تلاش  گسترده زنان ایرانی برای حضور و مشاركت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی كه تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. پژوهشگر در این تحقیق برآن است که دیدگاه فمینیستی زنان فیلم ساز ایرانی را  با كمك ، بازنمایی فیلم هایی که با حضور زنان در سینمای ایران به تصویر كشیده شده و بررسی مضامینی فمینیستی آنچه توسط این فیلم سازان زن به نمایش درآمده را  بررسی كند.
 
 با مطالعه ی کتب و اسناد تاریخی مرتبط با مشارکت زنان ایرانی و سینمای ایران با 13 تن از صاحب نظران، کارشناسان و کاگردانان مطرح ایران به شیوه ی مصاحبه ی عمقی گفت وگو شده است، و یا تحلیل محتوا این نتیجه به دست آمده که زنان فیلمساز ایرانی ، فیلم با مضامین فمینیستی می سازند،  وسینمای آن ها سینمای جنسیت محور دانست، زیرا که در آن شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی همه فیلمهای آن است، قهرمان فیلم "زن" وضد قهرمان "مرد" است. این فیلم ها، روایت کننده قصه های زنانه است. شخصیت اصلی فیلم: زن مستقل، ،شاغل با سواد به تنهای مسئولیت زندگی را بر عهده گرفته و بیشتر فعالیت های زن بیرون از خانه شکل می گیرد.
 
 
واژگان کلیدی :

سینما ایران Iranian cinema

جنبش زنان women’s movement

تحلیل محتوا Content analysis

کارگردان زن women film directors

مضامین فمینیستی feminist themes

 
 
 
 
مقدمه 
در سالهای پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در ایران مسأله مشاركت‌ زنان‌ در عرصه‌های‌ مختلف‌ اجتماعی‌ و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن‌ مسئولیتها از مباحث‌ مهم‌ در جوامع‌ صنعتی‌ تلقی‌ می‌شود. از جمله‌ چگونگی‌ حضور زن‌ در سینما نیز از این‌ قبیل‌ مباحث‌ مهم‌ است‌. تلاش  گسترده و بی وقفه ی زنان ایرانی برای حضور و مشاركت در تمامی فعالیتهای اجتماعی و ورود به زمینه هایی كه تا پیش از این غیر قابل دسترسی بوده حائز اهمیت فراوان است. سینمای ایران که خود از عرصه های مهم وجدید در تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایران است یکی از بارزترین عرصه های ورود هم مضامین زنانه وهم کنشگران زن ایرانی است.تا آنجا که بررسی های تاریخی نشان می دهد ؛  همانگونه که با ورود بازیگر زن ایرانی به سینما سرنوشت سینما با ماجراهای جدیدی رقم خورده است ، تاثیرات متقابل این دو بر یكدیگر نیز موجب روشن شدن و ثبت حقایقی در سینمای ایران شده است . 
 
ورورد زن به عرصه سینما سرانجام حرکت و رشد ذهنی زنان را برای فیلم سازی به دنبال داشته است که با وجود دوره های مختلف ومتفاوت  ؛ اگر چه خیلی طول کشیده است اما امروز آرام آرام به عنوان واقعیتی چشمگیر شکل گرفته است . از طرفی دیگر  بالا رفتن سطح مشارکت اجتماعی وسیاسی زنان ایرانی و راه یابی آنان به مشاغل مختلف در جامعه؛ طرح خواستهایی برای احقاق حقوق زنان را درپی داشته که گاه رویکردی فمینیستی در برخی موارد فرهنگی همراه شده  است. این رویکردی در حوزۀ سینما ودر حرفه فیلم سازی خود را  بیشتر از عرصه های دیگر نشان داده است.
 
با این ترتیب می توان گفت شکل گیری گونه های از  نگرش فمینیستی میان بخشی از زنان به علت دست نیافتن به همه حقوق خود از سویی دستمایه ای برای فیلم سازان زن شده است ؛و از سویی دیگر دامن زدن به این قضیه  باعث طرح پدیده ی زنان فیلم ساز فمینیست در جامعه ایران و برجسته شدن اهمیت ونقش آنان گردیده است. این پژوهش برآن است که با تکیه بر مفهوم ارتباطی سینما به عنوان یک رسانه ی مهم و سیر تحوّل نگرش های زنان به عنوان عامل مؤثر هویت یابی آنان در ایران،  مضامین فمینیستی را در قالب فیلم های زنان فیلم ساز ایرانی ،بررسی كند.  
 
 
 
 
1-2- تعریف مسأله
با مطالعه وطبقه بندی دیدگاه های نو درباره ی نظریه هایی زن و سینما و  نیز با مروری بر تاریخ سینمای ایران وچگونگی حضور زنان در آن و در آن دسته از فیلم هایی که به کارگردانی زنان فیلم ساز ایرانی تهیه شده اند، می توان رابطه ی میان اوضاع اجتماعی و سیاسی ایران و نگرش فمینیستی فیلم سازان زن را در هر مقطع تاریخی از طریق نحوه حضور زن ایرانی و مضامین فمینیستی در فیلم ها پی گرفت. بر این اساس مسأله اصلی این تحقیق چگونگی بازتاب تحولات اجتماعی زنان ونگرش هایی مربوط به آن در فیلم های ساخته شده پس از انقلاب اسلامی (1388-1357)توسط زنان است.روشن است که هر فیلمی که با موضوع زن یا درباره زنان یا بوسیله زنان ساخته می‌‌شود یک فیلم فمینیستی نیست ،چنانکه در ایران فیلم‌هایی هست که اگرچه درمورد  یا توسط زنان ساخته شده اند ، اما همچون فیلم‌های غیرزنانه مشمول نقدهای فیمنیستی قرار می‌گیرند که زنان را از چشم اندازی مردانه دیده اند و تصویر در آورده اند  و در عین حال تفسیر کرده اند.
 
 
پرسش ها و فرضیه های تحقیق
بر اساس آنچه به عنوان مسأله،زمینه وچارچوب نظری تحقیق در این فصل آمد می توان مهمترین پرسش های تحقیق را در شمار مسایل ذیل دانست:

1. سینمای زنان ایرانی چه مراحلی را پشت سر گذاشته است ؟

2. مظاهر یا نمادهای فمینیستی در فیلم های زنان ایرانی چیست؟

3. مضامینی که زنان فیلم ساز ایرانی به آنها پرداخته اند چه ویژگیهای دارند؟

4. آیا بین دیدگاههای زنان فیلمساز ایرانی و دیدگاه های رایج در نظریات فمینیستی تفاوتی وجود دارد ؟

5. آیا خواسته های  سیاسی واجتماعی زنان  در سینمای زنان فیلمساز ایرانی مطرح شده است یا خیر؟

 
 
 
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات
1-1-  مقدمه
1-2- تعریف مسأله
1-3- زمینه نظری
1-4- زمینه های عملی
1-5- ضرورت و اهمیت تحقیق
1-6-اهداف تحقیق
1-7- چهارچوب نظری تحقیق
1-8- پرسش ها و فرضیه های تحقیق
1-9-جامعه آماری و روش تحقیق 6
 
فصل دوم :مبانی نظری

بخش اول :فمینیسم و تحولات مفهومی آن

2-1-1- مفهوم فمینیسم
2-1-2- سیر تحوّل فمینیسم

2-1-3- گرایش های فمینیستی در دوران معاصر

2-1-4- فمینیسم اسلامی
جمع بندی و نتجه گیری

بخش دوّم :جنبش زنان و فمینیسم در ایران

2-2-1- شکل گیری جنبش زنان در ایران

زنان و انقلاب مشروطه
زنان در دوران پهلوی اول و دوّم
انقلاب اسلامی و مبارزات زنان

حقوق زنان و فمینیسم در ایران

بخش سوّم: سینما، ارتباطات و نظریه های فمینیستی فیلم

2-3-1- فلسفه ارتباطی سینما
2-3-2-زنانه شدن هنر
2-3-3- نظریه های فمینیستی فیلم

تئوری فمینیستی فیلم

فیلم و نقش های جنسیتی 
2-3-4- فمینیسم و نظریه های ارتباطی
نظریه کلیشه سازی
نظریه بازنمایی
رسانه ها و اجتماعی شدن
گفتمان پدر سالاری بازنمای جنسیت
فنای نمادین زنان

بخش چهارم: سینمای ایران

2-4-1- شکل گیری سینما در ایران
2-4-2-تحولات سینمای ایران و حضور زن
زن تماشاگر
زن به مثابه بازیگر
زن در سینما در دهه های چهل و پنجاه 
تغییرات جدید اجتماعی و سینمای متأخر ایران
سینما و انقلاب اسلامی
اصلاحات و کم شدن رنگ نظارت

2-4-2- سینماگری پس از انقلاب و زنان ایرانی

زن و سینما از حذف تا حضور
زن، جامعه و سیاست
پخش پنجم: پیشنه تحقیق و چارچوب نظری تحقیق
پیشنه تحقیق
یکم: پژوهش های ایرانی
دوّم: پژوهش های خارجی 
2-5-2- چارچوب نظری/ مفهومی تحقیق
2-5-3- سؤال ها و فرضیه های اصلی تحقیق
 
فصل سوّم : روش تحقیق و تعریف متغیرها
یکم: روش تحقیق
3-1- پژوهش اسنادی
3-2 - مصاحبه 
3-3- تحلیل محتوا   
دوّم : تعریف نظری و عملیاتی متغیرها   
 
فصل چهارم: بررسی یافته های تحقیق   
بخش یکم: تحوّل مشارکت زنان ایرانی و شکل گیری سینما
4-1-1-  تحول مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان در ایران 
4-1-2- سینمای زنان در ایران        
سینما و فمینیسم  درایران
ظهور زنان کارگردان در سینمای ایران     
تابو، محدودیت ها و سانسور  

4-1-3- نگاه زن کارگردان ایرانی به موضوعات زنان و فمینیسم       

بخش دوّم : تحلیل محتوای فیلم ها 
4-2-1- معرفی فیلم های کارگردانان زن  
4-2-2- تجزیه و تحلیل فیلم ها
بخش یکم: توصیف یافته ها
بخش دوّم: تحلیل یافته ها      
فصل پنجم : جمع بندی و نتیجه گیری  
5-1- چکیده ی مباحث
5-2- پاسخ به سؤال ها و فرضیه های تحقیق     
5-3- تنگناهای تحقیق و پیشنهادها
 فهرست مآخذ
 ضمیمه  (دستور العمل کد گذاری مضامین فمینیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی)
 

 


سوالات احتمالی شما درباره مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی


چطور میتونم فایل مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 149 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



سینمای ایران که خود از عرصه های مهم وجدید در تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایران است یکی از بارزترین عرصه های ورود هم مضامین زنانه وهم کنشگران زن ایرانی است.

Mordad 17, 1398 AP — در سالهای پس از انقلاب اسلامی سال 1357 در ایران مسأله مشارکت زنان در عرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و پذیرفتن مسئولیتها از مباحث 

مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی. مضامین فمینیستی مصادیق فمینیسم در فیلمهای ایرانی موارد فمینیسم در زنان بازیگر گرایشهای فمینیستی در زنان 

Esfand 7, 1400 AP — در ایران آثاری که به نقد فمینیستی فیلم بپردازد بسیار اندک است و از به جشنواره‌های ویژه زنان سینماگر، نشریه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی 

مسئله ی توجه به زنان و حقوق سیاسی، اجتماعی آنان از دیرباز مورد توجه جنبش های برابری خواهانه ی جنسیتی همچون فمینیسم بوده است. در این بین و پس از گذشت تقریباً 

فمینیست و سینما، خود و دیگری، جامعه مرد ساالر و فنای نمادین زنان در ایران فیلم های زیادی در مورد زنان ساخته شده است . اما فیلم هایی که.

by راودراد · 2006 — ﻫﺎﻱ ﻓﺮﺩﻱ، ﻣﻀﺎﻣﻴﻦ ﺩﻳﺎﻟﻮﮒ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﻀﺎﻣﻴﻦ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺍﺻﻠﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻓﻴﻠﻢ ﻓﻤﻴﻨﻴﺴﺘﻲ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺯﻧﺎﻥ، ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﺎﺭﺑﺮﺩ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺭﻭﻳﮑﺮﺩ ﺩﺭ ﺗﺤﻠﻴﻞ ﺳﻴﻨﻤﺎﻱ 

Esfand 27, 1399 AP — پایان نامه فمینیسم تئوری فمینیستی فیلم فلسفه ی ارتباطی سینما فمینیسم و نظریه های ارتباطی نظریه های فمینیستی فیلم نقش های جنسیتی در فیلمهای 

تحلیل محتوای فمنیستی فیلمهای ایرانی نقش زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی فیلمهای ایرانی با مضامین فمنیستی مضامین فمنیستی در فیلم های زنان سینماگر ایرانی

Mehr 23, 1400 AP — واژگان کلیدی : سینما ایران نقش زنان مضامین فمینیستی مقدمه با مطالعه از طریق نحوه حضور زن ایرانی و مضامین فمینیستی در فیلم ها پی گرفت.

333,رسانه و علوم ارتباطات+مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی,doc. docرسانه و علوم ارتباطات+دانلود با لینک مستقیم333 هدف از این پایان نامه بررسی 

فمنیسم در سینمای ایران با تاکید بر سیر تحولات نقش زنان رسانه و علوم ارتباطات مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی رسانه و علوم ارتباطات.

برچسب: نمادهای فمینیستی در فیلم های زنان ایرانی 333509 |doc رسانه و علوم ارتباطات+مضامین فمینیستی در فیلم های سینماگر زن ایرانی.

Khordad 8, 1399 AP — جنسیت در سینمای ایران در بررسی آثار هفت سینماگر ایرانی تحقیق یعنی «استخراج مضامین جنسیتی در فیلم‌های دهه‌های اخیر ایران با تأکید بر هفت 

(72 ـ 1370)، آخرين ديدار با ايران دفتري(1374)، زير پوست شهر(1375) اما بني‌اعتماد به ساخت فيلم مستند بسنده نكرد و از سال 1366 شروع به كارگرداني فيلمهاي 

مقاله ی حاضر می کوشد با استفاده از صورت های فمینیستی و همچنین فمینیسم در سینما، روابط متقابل میان دو جنس در سینمای تهمینه میلانی، کارگردان نام آشنای ایرانی 

Mehr 1, 1398 AP — ارزیابی مفاهیم و محتوای فمینیستی در سینمای زنان فیلمساز ایرانی چکیده: مسأله مشارکت زنان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی سال 1357 در عرصه های 

Dey 13, 1400 AP — مضامین فمینیستی ,پایان نامه فمینیسم ,محتوای فیمنیستی در سینما ,مصادیق فمینیسم در فیلمهای ایرانی ,موارد فمینیسم در زنان بازیگر