مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه

مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه

این فایل با تخفیف ویژه به مبلغ 42,000 تومان می‌باشد که بلافاصه بعد از پرداخت میتوانید آن را دانلود کنید. تعداد صفحات مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه 40 صفحه است. همچنین این فایل با فرمت doc قابل اجرا می‌باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه زیر کلیک کنید.

تخفیف ویژه به مدت محدود فقط تا فردا شنبه 1 آذر


55 هزار تومان 42 هزار تومان

پشتیبانی: 09374433704


دانلود مقاله مدیریت با عنوان مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه

مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه

 
 
چکیده
مدیریت زنجیره عرضه (SCM) به عنوانی بسیار مهم در  مدیریت تبدیل شده است. از آنجاییکه اعضای زنجیره عرضه ، عموما نهادهای اقتصادی مستقل و متفاوتی هستند یک موضوع مهم در SCM توسعه مکانیزم هایی است که اهداف آنها را همتراز و فعالیت هایشان را طوری هماهنگ کند که عملکرد کل زنجیره ، بهینه شود. در این مقاله مروری بر مکانیسم های مختلف هماهنگی در زنجیره عرضه در چارچوبی که بر پایه ساختار تصمیم گیری زنجیره عرضه و نیز ماهیت تقاضا میباشد انجام میشود. این چارچوب، جنبه های رفتاری و اطلاعات مورد نیاز برای هماهنگی زنجیره عرضه را برجسته میکند. شناسایی این دو موضوع چندین مسیر را برای تحقیقات آتی در این زمینه روشن مینماید. نهایتا به اختصار  به چگونگی ایجاد هماهنگی از طریق اینترنت نیز پرداخته میشود. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت

مکانیزم های ایجاد هماهنگی

مدیریت زنجیره عرضه (SCM)

Supply Chain Management

 
 
 
1)مقدمه
در دو دهه اخیر اعضای انجمن های علمی و نیز صاحبان مشاغل خود را علاقمند به بحث مدیریت زنجیره عرضه نشان داده اند. جهانی شدن داد و ستد ها ، افزایش رقابت ، کاهش تفاوت بین محصولات از نظر کیفیت و عملکرد همه و همه دانشمندان و صنعتگران را مجبور کرده که در مورد کاراتر و اثربخش تر کردن فعالیت های تجاری ، بررسی های مجدد انجام دهند. به طور خاص ، آنهاجهت رسیدن به اهداف فوق به دنبال ایجاد هماهنگی بین اعضای زنجیره عرضه هستند.یک زنجیره عرضه شامل چند سازمان متمایز ( عرضه کننده مواد خام – تولیدکننده – حمل کننده – خرده فروش ها و ...) که مسئول تبدیل مواد خام به محصول نهایی بوده و این محصولات را در حداقل زمان و با کمترین هزینه به مشتری میرسانند. هر کدام از سازمان های فوق ، حلقه ای از زنجیره عرضه هستند.
 
اغلب ، سازمان های موجود در زنجیره عرضه نهادهای اقتصادی مستقلی هستند. SCM برآنست که یک رویکرد برای کل سیستم ها طوری بکار بندد که تمام جریان مواد، اطلاعات وخدمات را جهت ارضاء تقاضای مشتری مدیریت کند.این فلسفه ، تغییراتی اساسی را در زمینه مدیریت تجارت ایجاد کرده است. به طور سنتی مدیران مدیران تنها بر منافع شرکت خود متمرکز میشوند.حال آنکه در SCM هدف ایجاد هماهنگی بین فعالیت های همه شرکت های وابسته به یک زنجیره عرضه است. مطالعات بیشماری نشان داده است که مزایای عمده ای از بحث SCM حاصل میشود، و البته چالش هایی را نیز برای مدیران به همراه خواهد داشت.
 
نکته مهمی که وجود دارد اینست که علیرغم آنکه یک راه حل مجتمع ممکن است به بهینه شدن کل سیستم زنجیره عرضه منجر شود ولی این راه حل لزوما بهترین جواب برای تک تک اعضای سیستم نیست. در نتیجه هر عضو از زنجیره عرضه بیش ار آنکه علاقمند به بهینه سازی کل سیستم باشد ، مایل به بهینه سازی اهداف خود است. نتیجتا یک نکته کلیدی در بحث SCM توسعه مکانیزم هایی است که اهداف اجزاء مستقل سیستم را همتراز و بین فعالیت ها و تصمیم گیری های آنها تعامل ایجاد کند تا عملکرد کل سیستم بهینه شود. از منظر عملیاتی ،SCM  برآنست که بطور موثر عرضه کننده ، تولید کننده ، انبارهای کالا و انبارهای عمومی را طوری یکی کند که محصول در زمان، مکان و مقدار صحیح طوری تولید و توزیع شود که هزینه کل در عین ارضاء نیازهای خدماتی بهینه شود.
 
با توجه به این مفهوم، مکانیزم هماهنگی زنجیره عرضه یک طرح عملیاتی است جهت ایجاد هماهنگی بین فعالیت های تک تک اعضای زنجیره و بهبود سود کل سیستم. زمانیکه اعضای زنجیره، نهاد های اقتصادی متفاوت و مستقلی هستند مکانیزم فوق بایستی شامل یک برنامه مشوق جهت تخصیص سود حاصل از اجرای آن (مکانیزم) به اعضای زنجیره باشد تا آنها را به همکاری و هماهنگی ترغیب کند.
 
 
 
فهرست مطالب
چکیده 3
1)مقدمه 3

2) نقش های هماهنگی زنجیره عرضه 6

3) سیستم های زنجیره عرضه متمرکز 9

جدول1 9
3.1) سیستم های قطعی 10
3.1.1) عدم هماهنگی زمانی 11
3.1.2) هماهنگی زمان 12
3.2)سیستم های تصادفی 15
3.2.2)فرآیند تقاضای مرتبط 21

مکانیزم های هماهنگی با استفاده از اینترنت 22

4) سیستم توزیع غیرمتمرکز 23
4.1)سیستم قطعی 25
4.1.1)حالتیکه که تنها یک خرده فروش وجود دارد 26
4.1.2) حالت خرده فروش های غیرهمسان 30
4.2) سیستم های تصادفی 34
5) نتیجه گیری ها و مطالعات آتی 36
منابع 39
 

سوالات احتمالی شما درباره مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه


چطور میتونم فایل مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه رو دریافت کنم؟

برای خرید و دانلود این فایل میتونید دکمه سبز رنگ خرید و دانلود فوری کلیک کنید و بلافاصله بعد از پرداخت، لینک دانلود مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه براتون نمایش داده میشه و میتونید فایل رو دانلود کنید.

این فایل چطوری به دست من میرسه؟

بعد از خرید به صورت اتوماتیک، لینک دانلود فایل مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه برای شما نمایش داده میشه و میتونید دانلود و استفاده کنید.

قیمت مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه چقدر هست؟

در حال حاضر قیمت این فایل با تخفیف ویژه 42 هزار تومان هست.

چطور میتونم با پشتیبانی سایت در ارتباط باشم؟

از طریق شماره 09374433704 میتونید با پشتیبانی سایت در ارتباط باشید.

برچسب ها:



مکانیزم های ایجاد هماهنگی در سیستم های زنجیره عرضه. چکیده. مدیریت زنجیره عرضه (SCM) به عنوانی بسیار مهم در مدیریت تبدیل شده است. از آنجاییکه اعضای زنجیره 

Khordad 26, 1401 AP — ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی زﻧﺠﯿﺮه ﻋﺮﺿﻪ و از ﻫﻤﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮ ﻣﮑﺎﻧﯿﺰم ﻫﺎی اﯾﺠﺎد ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ در ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی. زﻧﺠﯿﺮه ﻋﺮﺿﻪ اﻋﺘﻤﺎد ﺑﻪ ﻧﻔﺲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ .

در نظر داشتن این دو نوع زوال و فساد در کالا و دوره-های تحویل هماهنگ در مقایسه با چنین مسیله ای با رویکرد هماهنگی به صورت اتخاذ یک دوره مشترک برای تحویل کالا 

بنابراین، واضح است که زنجیره های تامین به ماهیت شرکت وابسته است. طور گسترده ای به هماهنگی اطلاعاتی بین بخشهای مختلف سازمان، سیستم های پشتیبانی اطلاعات و 

مقالات نشریه ای مرتبط: ارائه یک مدل زنجیره تامین رقابتی چند محصولی با استفاده از رویکرد نظریه بازی · هماهنگی تصمیم های قیمت گذاری و بازاریابی محصول جدید با 

by یگانگی · 2020 — با توجه به نقش و اهمیت اطلاعات در زنجیره تامین، سیستم های برنامه ریزی منابع در ارتباط هستند در این میان سیستم های اطلاعاتی نقش هماهنگی و یکپارچه سازی و 

Esfand 25, 1400 AP — فرایندی که هدفش یکپارچگی کلیه فعالیت‌های زنجیره تامین است، مدیریت ایجاد یک نظام و سیستم بازرگانی مبتنی بر شبکه را فراهم نموده است.

Mehr 9, 1400 AP — ارسال: وظیفه صفر تا صد هماهنگی سفارشات مشتریان را به عهده دارد که به آن تدارکات می گویند. ارجاع: برای مرجوع ساختن کالا های معیوب و تولید از طرف 

سپس، روند توسعه سيستم‌هاي اطلاعاتي و نقش آنها در مديريت زنجيره تامين صحيح اطلاعات، باعث ايجاد عدم اطمينان و هماهنگي ميان بخش‌هاي مختلف زنجيره تامين 

by سیفی شجاعی · 2016 — بهبود عملکرد مدیریت زنجیره تأمین یکی از موضوعات حیاتی برای کسب مزیت‌ های رقابتی برای این فعالیت شامل ایجاد برنامه های اصلی برای ظرفیت های کارخانه، تعادل 

انواع روش های هماهنگی زنجیره تامین عبارتند از محموله های امانی، برنامه ریزی، پیش بینی و بازپرسازی مشترک (CPFR)، مدیریت موجودی بر مبنای فروشنده.

مدیریت زنجیره تأمین مزایایی مانند راندمان جدید ، سود بالاتر ، هزینه های پایین تر و افزایش همکاری ایجاد می کند. SCM شرکتها را قادر می سازد تا تقاضا را بهتر 

by حسینی مطلق · 2020 — به منظور دستیابی به مقادیر بهینه در ساختارهای غیرمتمرکز و متمرکز، یک الگوریتم ارائه شده است. سپس، یک قرارداد تاخیر در پرداخت به عنوان یک مکانیزم هماهنگی به