پروژه کارآفرینی دفتر تبلیغاتی
مقدمه :
در دنیای امروز نقش فرهنگ سازی در فرهنگ و آشنایی مردم به منظور استفاده مناسب از محصولات تولیدی به عنوان زیرساخت توسعه پایدار سایر بخش ها و به ویژه بخش اقتصادی و به دنبال آن رشد اقتصادی مناسب و به دنبال آن سهم بخش فرهنگ در حساب های مالی و درآمد انکارناپذیر است. در طرح های فرهنگی و هنری که معمولاً انگیزه های غیر اقتصادی نیز در کنار فاکتورهای اقتصادی در انتخاب سرمایه گذار دخالت دارند، استقبال و اطمینان مؤسسات مالی برای تأمین سرمایه و حمایت بخش دولتی را به دنبال خواهد داشت. وجود تعداد زیاد واحدهای کوچک و بزرگ صنعتی و خدمات لزوم معرفی تولیدات و خدمات آن ها را فراهم ساخته است.دامنه وسیع پراکندگی فرهنگی کشور و لزوم یکسازی فرهنگ مصرف وجود چنین واحدهایی را امکان پذیر می سازد.
رشد بسیار سریع بافت های روستایی در قالب فضاهای شهری این تلاش را می طلبد که بارهای فرهنگی عموم همراه با سرعت رشد فضاهای شهری و صنعتی رشد و توسعه متعالی پیدا کند.
1 – 2 نام کامل طرح و محل اجرای آن :
دفتر تبلیغاتی
محل اجرا :
1 – 3 – مشخصات متقاضیان :
نام |
نام خانوادگی |
مدرک تحصیلی |
تلفن |
|
|
|
|
1 – 4 – دلایل انتخاب طرح :
توجه به خودکفایی این صنعت و همجنین نیاز بازار داخلی به تولید این محصول با توجه به این که دفتر تبلیغاتی می تواند به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمکی هر چند کوچک نماید و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعالیت های تبلیغاتی این طرح را برای اجرا انتخاب کرده ام.
1 – 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
1 – 6 - وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 14 نفر میباشد .
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
مجلات:
آگهیهای مجلهای میتوانند بسیار گران تمام شوند. دنبال مجلاتی بگردید كه عمدتاً صنعت مورد نظر شما را پوشش میدهند، چنین مجلاتی در واقع بر روی مشتریان و بازار مورد نیاز شما تمركز دارند. در چنین مواردی هم میتوانید آگهی بدهید و هم بتوانید به جای آگهی از یك مقاله كوتاه استفاده كنید.
خبرنامه:
خبرنامهها برای انتقال ماهیت سازمان و خدمات آن ابزارهای بسیار مؤثری هستند. اگر از خبرنامه میخواهید استفاده كنید ابتدا با یك مشاور در مورد طرح اولیه و لیآوت آن مشورت كنید. امروزه این امكان وجود دارد كه با استفاده از نشر رومیزی كارهای جذابی در این زمینه ارایه كنید و كار هم ارزان تمام شود.
روزنامههای عمده محلی:
تقریباً همه روزنامههای عمده محلی را میخوانند. شما میتوانید از طریق آگهی یا نامه به سردبیر و یا با استفاده از یك روزنامهنگار كه برایتان مطلب تبلیغی تهیه كند، فعالیتهایتان را در روزنامه منعكس كنید. این نوع از آگهیها گرانقیمت هستند. خود روزنامهها هم میتوانند برای اینكه چطور و كجا آگهی بدهید، مشاوران خوبی باشند. زمان آگهی دادن هم بسیار مهم است و این امر به عادات خرید مشتریان مربوط میشود.
روزنامههای كاملاً محلی:
این نوع روزنامهها قدرت روزنامههای عمده را ندارند، اما فراموش نكنید كه به هر حال میتوانند به شما و مشتریان شما نزدیك باشند.
گروههای بحث آنلاین و اتاقهای گفتوگو:
اگر در بحثهای آنلاین اینترنتی و در اتاقهای گفتوگو (چترومها) حضور یابید، مثل استفاده از ایمیل برای تبلیغ، برای معرفی شركت و فعالیتهایتان مفید است.
اما فراموش نكنید كه گروههای شركتكننده در بحثهای آنلاین و نیز در اتاقهای گفتوگو، اساساً به شدت در برابر تبلیغات مستقیم واكنش نشان میدهند و به جز این دارای مقررات ریشهداری هم هستند. وقتی به چنین گروههایی برای مباحثه میپیوندید با مدیر جلسه از قبل تماس بگیرید تا با مقررات بحث آشنا شوید.