توضیحات کامل :

پاورپوینت توحش و بربریت لوئیس مورگان

 

پاورپوینت توحش و بربریت لوئیس مورگان شامل 36 اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم اجتماعی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

 

مقدمه

واژه "Savagery" از نظر لغوی به معنای وحشی، درنده، بی‌تمدن و بدوی می‌باشد و در علوم اجتماعی نیز به همین معنی به کار گرفته شده است، که طبق نظرات تکامل‌گرایان برای بیان مرحله‌ای از زندگی انسان‌ها در طول تاریخ، می‌باشد. همچنین واژه "primitive" نیز به همین معنا در علوم اجتماعی است که این واژه جانشین کلمه تحقیرآمیز و علنا نامناسب وحشی شده است. و برای توصیف ملت‌های زنده‌ای که در حال حاضر در خارج از تمدن صنعتی هستند به کار می‌رود.

از موضوعات مورد توجه دانشمندان، به‌خصوص عالمان رشته انسان‌شناسی بررسی سیر جوامع انسانی در طول تاریخ حیات آنان است. اینکه بشر در طول زندگی خود چه دوران‌ها و دگرگونی‌ها را پشت‌سر گذاشته تا به شرایط امروز خود برسد، یکی از مسایل مورد توجه و بررسی بسیاری از انسان‌شناسان بوده است، که البته توجه به گذشته در علوم بدان جهت است که راهی برای تبیین حال و خط‌مشی‌ای برای پیش‌بینی آینده در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

 در انسان‌شناسی مانند هر علم دیگر، دانشمندان موضوعات را از زوایا و دیدگاه‌های متفاوت مطالعه‌ می‌کنند. می‌توان به طور کلی نظرات موجود در انسان‌شناسی و جامعه‌شناسی راجع به سیر جوامع را به دو دسته کلی تکاملی و غیرتکاملی تقسیم‌بندی کرد. تکاملیون معتقدند که بشر از گذشته تاکنون در مسیری رو به پیشرفت و ترقی به حرکت ادامه داده است، و چنین‌ می‌پندارند که پدیده‌های اجتماعی و انسانی از مسیرهای مشخص عبور می‌کنند و دارای قوانین معینی هستند، و کوشش‌ می‌کنند سیر جامعه را بشناسند و در تسریع دگرگونی شرکت کنند. لیکن گروه دیگر (غیرتکاملیون) اعتقاد دارند هر پدیده اجتماعی و انسانی را جداگانه مورد مطالعه قرار دهند و به سیر معین جامعه اعتقاد ندارند. آنچه ما در این نوشته به طور مختصر به آن می‌پردازیم نظرات تکاملی لوییس هنری مورگان، از بزرگان انسان‌شناسی آمریکا، می‌باشد.

نظرات تکاملی در جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی با تأثر از نظریه‌های زیست‌شناسی ژان لامارک (Jean-Baptiste Lamarck:1744-1829) و چارلز داروین (Charles Robert Darwin: 1809-1882) از قرن 19 شکل گرفتند.

لوییس هنری مورگان (Lewis Henry Morgan: 1818-1881) پدر انسان‌شناسی آمریکا و از معتقدین به تکامل است و نظریات اساسی‌اش در مورد تئوری تکامل فرهنگی در کتاب مشهورش "جامعه کهن"، آورده شده است.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه

مرحله توحش

بربریت

تغذیه و ازدواج در دوران بربریت

مرحله تمدن

ارزیابی نظرات مورگان

پایان

 

عنوان : توحش و بربریت لوئیس مورگان

فرمت : پاورپوینت

حجم : 352 کیلوبایت

تعداد صفحات : 36

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

توحش و بربریت لوئیس مورگان