مدیریت آموزشی
چون آموزش از دیرباز اهمیت زیادی برای انسان دارد. لذا برحسب نیاز و برای کسب آگاهی از مدیریت آموزشی بر خود لازم دیده ام که با تحقیق کتابخانه ای قدری از نیاز خود را بکاهم. تا قبل از انجام تحقیق آگاهی زیادی از مدیریت و آشنایی با علم روز نداشتم اما بعد از تحقیق علاقه زیادی به مطالعه بیشتر در زمینه مدیریت آموزشی پیدا کرده ام که از طریق این علم با نظریات و دیدگاههای مختلف مدیریت آشنا شده که با تعمق زیاد و تلاش می تواند آن نظریات را وارد سازمان آموزش و پرورش کرد و سطح آگاهی معلم و دانش آموز و مدیر و ... را بالا برد.
با توجه به مدیریت کیفیت فراگیر یا (TQM) افراد تلاش خود را برای بالابردن سود و تولید به کار می برند پس چه خوب است که ما به فکر سازمانی که در آن فرزندان آینده به اندیشمندان و متفکران آینده تبدیل می شوند کمک شایانی کنیم و زیرا کشوری موفق است که دارای سازمان آموزشی موفقی چه در زمینه صنعتی چه اقتصادی و ... می باشد.
سوال اصلی تحقیق
1- مدیریت آموزشی چیست؟
2- مدیریت آموزشی دارای چه ویژگیهایی می باشد؟
3- آیا می توان با استفاده از مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) روند و بازده آموزشی را بالا برد؟
4- آیا سازمان می تواند با آموزش معلمان و مدیر آن در استفاده از الگوی کاوشگری به ارتقاء خلاقیت دانش آموزان کمک کند؟
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
بخش اول: نوع تحقیق 1
روش گردآوری اطلاعات 5
تجزیه و تحلیل اطلاعات 7
ضرورت تحقیق و پژوهش 8
سوال اصلی تحقیق 8
بخش دوم: 1- مقدمه 10
2- تعاریف مربوط به مدیریت آموزشی 11
تعریف روش تحقیق
3- تئوری سیستمی 21
4- ارتباط بین مدیریت آموزشی و یادگیری 42
5- مدیریت کیفیت فراگیر (T.Q.M) 61
6- مطالعه موردی (case stady) 75
7- نقش کلیدی دانش و معرفت در مدیریت آموزشی 102
8- نگاهی نو به کارکردهای POSD-CORB 127
9- ارتباطی بین مدیریت آموزشی و الگوهای کاوشگری 141
نتیجه گیری و پیشنهاد 148
منابع و مآخذ 152
مقاله راجع به مدیریت کیفیت
استقرار دستاورد کیفیت SAQA بر حسب الگوهای QMS برتر 155