توضیحات کامل :

بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان



اینترنت، در ساده ترین تعریف، عبارتست از   کامپیوترهایی  که در سراسر دنیا به هم متصل هستند، شبکه ای که این کامپیوترها را به یکدیگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی این شبکه.

منشاء اینترنت را می توان در سالهای جنگ سرد یافت، زمانی که احتمال شروع یک جنگ  هسته ای بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی کاملا وجود داشت. در آن سالها وزارت دفاع آمریکا بدنبال یک سیستم مخابراتی  بود که بتواند حتی در مقابل ضربات یک جنگ اتمی دوام آورد و از هم نپاشد.

این پروژه که Arpanet نام گرفت، در سال 1968 شروع شد. این شبکه در اولین قدم (محکم) خود چهار کامپیوتر را در نقاط مختلف آمریکا به هم متصل کرد. خوب، این اقدام در آن سال ها بسیار فوق العاده بود .

بزودی معلوم شد که چنین شبکه ای بطور بالقوه دارای توانائیهای بسیار بیشتری از آنچه مسئولان وزارت دفاع در تصور داشتند، است. تبادل اطلاعات علمی و مهندسی از این نمونه بود.

همچنین معلوم شد که یک شبکه واحد هرگز نمی تواند به هدفی که برای آن در نظر گرفته شده بود (توانایی مقاومت در مقابل ضربه هسته ای) دست یابد. به جای آن تصمیم گرفته شد تا شبکه های موجود به هم متصل شوند و به عبارت دیگر شبکه ای از شبکه ها ساخت شود. نام اینترنت هم از همین جا نشات گرفت. اینترنت اولیه فقط دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را به هم متصل می کرد و چون تحت کنترل دولت قرار داشت افراد و شرکتهای خصوصی راهی به آن نداشتند.

این وضع تا سال 1991 ادامه داشت، اما از این تاریخ اوضاع بسرعت دگرگون شد. در این سال بنیاد ملی علوم (NSF)، که بزرگترین تامین کننده مالی  اینترنت بود، سرمایه خود را از آن خارج کرد و اینترنت را بر روی شرکتهای تجاری گشود. و بزودی سیل خروشانی ، که امروز آنرا می شناسیم تبدیل شد، و شروع این رشد

انفجاری با شبکه تارعنکبوتی جهانی (وب) همراه بود.

اینترنت یک چیز مستقل نیست که دیگران کامپیوترهایشان را به آن متصل کنند. بلکه اینترنت خود حاصل بهم پیوستن این کامپیوترهاست. در واقع وقتی به کامپیوترهای یک سرویس دهنده اینترنت (ISP) متصل می شوید، کامپیوتر شما هم جزئی از اینترنت می شود.

اینترنت به انواع بسیار گوناگونی از سرویس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است. اگر این کانال های مخابراتی را بزرگراه اینترنت بدانیم، مسیریاب ها (routers )  کامپیوترهایی که بر انتقال اطلاعات بین نقاط مختلف نظارت می  کنند، پلیس های راهنمایی آن هستند.

 حال ما میخواهیم دراین بحث به بررسی استفاده دانشجویان کشورخودمان ازاینترنت بپردازیم.اینکه میزان وهمچنین نوع استفاده ازاینترنت دربین دانشجویان مابه چه شکلی است.


فهرست مطالب:
فصل اول-طرح تحقیق    ۱
مقدمه تعریف موضوع تحقیق    ۲
اهداف کلی وآرمانی تحقیق    ۴
روش انجام تحقیق    ۴
اهمیت موضوع تحقیق    ۵
محدودیتهای موضوع تحقیق    ۹

فصل دوم    ۱۲
سابقه موضوع تحقیق    ۱۲
مقدمه    ۱۳
تاریخچه اینتر نت در ایران    ۱۳
وزیرارتباطات چه میگوید؟    ۲۰
اینترنت در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاور میانه    ۲۲
آمار استفاده از اینترنت در خاورمیانه    ۲۵
آماراستفاده ازاینترنت درآمریکا    ۲۶
ایران چندکاربراینترنتی دارد؟    ۲۸
تاثیرجنسیت برچگونگی استفاده ازاینترنت    ۳۴
بارقه‌های نور    ۳۹
موج تحول    ۴۱
چکیده پایان نامه هاوتحقیقات مرتبط    ۴۶

فصل سوم    ۵۸
روش تحقیق    ۵۸
مقدمه    ۵۹
روش گزینش نمونه    ۵۹
اهداف ویژه تحقیق ما عبارت بو دند از:    ۶۰
روش آماری    ۶۲

فصل چهارم    ۶۳
یافته های تحقیق وتجزیه وتحلیل یافته ها    ۶۳
مقدمه    ۶۴
نمودارانواع استفاده ازاینترنت خانمها    ۶۶
نمودارانواع استفاده ازاینترنت آقایان    ۶۶
نمودارانواع استفاده ازاینترنت کل نمونه ها    ۶۷
نمودارتاثیرجنسیت براستفاده ازاینترنت    ۶۸
نمودارمکان استفاده ازاینترنت خانمها    ۶۹
نمودارمکان استفاده ازاینترنت آقایان    ۶۹
نمودار کلی مکان استفاده ازاینترنت نمونه ها به درصد    ۷۰
اطلاعات طبقه بندی شدی آقایان    ۷۳
اطلاعات طبقه بندی شده خانمها    ۷۵
تجزیه وتحلیل اطلاعات درکل نمونه ها    ۷۹

فصل پنجم-خلاصه تحقیق  وپیشنهادها    ۸۰
خلاصه تحقیق    ۸۰
مهمترین مشکلاتی که افرادازآن رنج میبرندبه ترتیب  اولویت عبارتنداز:    ۸۱
پیشنهادها    
فهرست منابع