توضیحات کامل :

فصل اول : چارچوب پژوهش

1. 1- چکیده ..............................................................................................................

1. 2- مقدمه ..............................................................................................................

1. 3- بیان مسأله ......................................................................................................

1. 4- اهمیت موضوع ................................................................................................

1. 5- هدف پژوهش ..................................................................................................

1. 6- فرضیه‌های پژوهش ........................................................................................

1. 7- تعریف عملیاتی متغیر‌های پژوهش ..................................................................

فصل دوم : پیشینه‌‌ی تحقیق

2. 1- مقدمه ..............................................................................................................

2. 2- تعریف خلق و خوی ........................................................................................

2. 3- پیشینه‌ی نظری ................................................................................................

2. 4- مؤلفه‌های خلق و خوی ...................................................................................

2. 5- انواع خلق و خو ...............................................................................................

2. 6- ارزیابی خصوصیات خلقی در کودکان نوپا ....................................................

2. 7- عوامل مؤثر در خلق و خو ..............................................................................

2. 7. 1- عوامل ژنتیکی .............................................................................................

2. 7. 2- عوامل محیطی .............................................................................................

2. 7. 2. 1- خانواده ..................................................................................................

2. 7. 2. 2- مراحل دلبستگی از دیدگاه بولبی ............................................................

2. 7. 2. 3-  انواع دلبستگی .......................................................................................

2. 7. 3- شیوه‌های فرزند پروری .............................................................................

2. 7. 3. 1- انواع شیوه‌های فرزند پروری ................................................................

2. 7. 4- اصول انضباطی ..........................................................................................

2. 8- اختلالات و مشکلات خلقی در کودکان نوپا .....................................................

2. 9- محرومیت عاطفی و اثرات نگهداری کودکان در مؤسسات شبانه‌روزی ........

فصل سوم : روش تحقیق

3. 1- مقدمه ..............................................................................................................

3. 2- جامعه‌ی آماری ...............................................................................................

3. 3- نمونه و روش نمونه‌گیری ..............................................................................

3. 4- ابزار پژوهش ..................................................................................................

3. 5- روش گردآوری داده‌ها ..................................................................................

3. 6- نوع پژوهش ....................................................................................................

3. 7- روش آماری ...................................................................................................

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

4. 1- مقدمه ..............................................................................................................

تجزیه و تحلی نمرات میانگین و انحراف استاندارد متغیر‌های ..................................

خلق و خو در دو گروه عادی و بهزیستی ................................................................

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر خلق و خوی منفی در دو گروه ....................................

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر شدت ابراز احساسات ..................................................

تجزیه و تحلیل نمرات متغیر غریبگی کردن ...............................................................

فصل پنجم :‌بحث و نتیجه‌گیری ...............................................................................

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی دوم پژوهش ...............................................................

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی سوم پژوهش ..............................................................

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی چهارم پژوهش ...........................................................

بحث و نتیجه‌گیری فرضیه‌ی پنجم پژوهش ..............................................................

5. 7- محدودیت‌‌های پژوهش ....................................................................................

5. 8- پیشنهاد‌های پژوهشی.......................................................................................

5. 9- پیشنهاد‌های اجرایی ........................................................................................

منابع فارسی ..............................................................................................................

منابع انگلیسی ............................................................................................................

هدف از انجام این پژوهش مقایسه‌ی خلق و خوی کودکان نوپا در شیرخوارگاه‌های مراکز بهزیستی با کودکان نوپای همسال در شرایط عادی بوده است. در این پژوهش سعی کردیم خلق و خوی کودکان نوپا در گروه را از لحاظ چهار مؤلفه‌ی خلق و خو شامل: خلق و خوی منفی، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابزار احساسات و غریبگی کردن را با هم مقایسه کنیم.

جامعه‌ی آماری در این پژوهش، شامل 30 کودک نوپا در شیرخوارگاه‌های مراکز بهزیستی و 30 کودک نوپای همسال که در شرایط عادی رشد و پرورش می یابند، می‌باشد. که ما برای دسترسی به آنها، این کودکان را به صورت تصادفی از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران انتخاب کردیم.

وسیله‌ی اندازه‌گیری، آزمون ارزیابی تصویری خلق و خوی، کلارک استورات، فتیز پاتریک و گلدبرگ می‌باشد. این آزمون که برای اندازه‌گیری دشواری خلق و خوی کودکان نوپا در سال 2000 میلادی ساخته شده است، خلق و خوی کودکان نوپا را از لحاظ، منفی بودن، کندی سازگاری با تغییرات، شدت ابراز احساسات و غریبگی کردن مورد ارزیابی قرار می‌دهد. که برای ارزیابی میزان پایایی و اعتبار آزمون در ایران، ابتدا آن را بر روی نمونه‌ای 50 نفری از کودکان نوپای عادی که از سه مهد کودک در شمال، جنوب غرب و شرق تهران به طور تصادفی انتخاب شده بودند اجرا کردیم که میزان اعتبار آزمون 93% درصد بدست آمد که نشان می‌دهد، آزمون از اعتبار بالایی برخوردار است.