توضیحات کامل :

پاسخنامه کاملاً تشریحی سوالات تئوری های مدیریت، رفتار سازمانی پیشرفته و مدیریت منابع انسانی پیشرفته مجموعه مدیریت آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1393همراه با ذکر منبع و شماره صفحه مربوط به طرح سوال در این فابل بصورت جامع به تمامی سوالات (70 سوال) تئوری های مدیریت، رفتار سازمانی پیشرفته و مدیریت منابع انسانی پیشرفته مجموعه مدیریت آزمون نیمه متمرکز دکتری 1393 بصورت تشریحی پاسخ داده شده است. ضمن اینکه منبع طرح سوال به همراه شماره صفحه مربوطه برای 48 سوال نیز ذکر شده است. تهیه این فابل به داوطلبین شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و به ویژه دکتری نیمه متمرکز سال 1394 توصیه می شود .به عنوان نمونه 2 سوال(سوال 2 و 34) از 70 سوال پاسخ داده شده به شرح زیر است: 2- بر اساس نظریه «مینتزبرگ» مدیران در «نقش های اطلاعاتی» کدام یک از نقش های مدیریت را ایفا می¬کنند؟ 1) کارآفرین 2) سخنگو 3) رهبر 4) مذاکره کننده گزینه 2 صحیح است(مبانی سازمان و مدیریت رضائیان، ص 73-75) توضیح: مینتزبرگ با مطالعه منظم فعالیتهای مدیران اجرایی پنج سازمان متفاوت، نتیجه می گیرد که مدیران برای انجام وظایف برنامه¬ریزی، سازماندهی، هماهنگی، وکنترل به فعالیتهای گوناگونی می پردازد. وی معتقد است که مدیر نقشهای ذیل را ایفا می کند: الف) نقشهای متقابل شخصی( انجام وظایف اجتماعی و تشریفاتی به منزله نماینده سازمان) 1. رئیس تشریفات 2. رهبر 3. رابط( به ویژه در مواجهه با افراد خارج از سازمان) ب) نقش های اطلاعاتی 1. گیرنده(اخذ اطلاعات مربوط به عملیات ی واحد سازمانی) 2. نشردهنده(ارائه اطلاعات به کارکنان) 3. سخنگو(انقال اطلاعات به خارج از سازمان). ج) نقشهای تصمیم گیری 1. سوداگری(کارآفرینی) 2. آشوب زدایی 3. تخصیص دهنده منابع 4. مذاکره کننده نکته: نقشهای متقابل شخصی زمینه ساز ایفای نقشهای اطلاعاتی و به همین ترتیب نقش های اطلاعاتی زمینه ساز ایفای نقشهای تصمیم گیری را فراهم می کند. 34- در کدام یک از انواع تاکتیک های جامعه پذیری سازمانی، اعضای باتجربه ی سازمان به عنوان الگو عمل می کنند؟ 1) فردی 2) تصادفی 3) پیوسته 4) غیررسمی گزینه 3 صحیح است (مدیریت منابع انسانی سعادت، ص 169) توضیح:ممکن است از یکی از اعضای قدیمی و باتجربه سازمان که با شغل و وظایف تازه وارد آشناست، بخواهیم که راهنمایی و هدایت او را برعهده بگیرد، ولی اگر چنین فردی در سازمان وجود نداشته باشد که تازه وارد بتواند از او یاد بگیرد، یا عمل و رفتار او را الگوی خود قرار دهد، بناچار باید از کس دیگه ای خواست که راهنمایی و هدایت تازه وارد را بر عهده بگیرد. آموزش تازه وارد را به روش اول آموزش پیوسته و به روش دوم، آموزش گسسته نامیده اند.