توضیحات کامل :

پایان نامه مرکز خرید(مجتمع تجاری توریستی تفریحی)شامل نقشه به صورت کامل پلان ها-نما-مقطع-رندر نهایی-چکیده
وجود فضاهای گوناگون در بازارهای سنتی را شاید بتوان یکی از دلایل غنای بازارها به شمار آورد.
آن چه مراکز خرید ,پاساژها و دیگر اماکن تجاری جدید را از بازارها متمایز می کند نبود فضاها و مکان
های غیر تجاری در این مراکز است. مطالعات جامعه شناسی بسیاری در کشورهای توسعه یافته در
خصوص رفتار مراجعه کنندگان به مراکز خرید و پاساژهای صورت گرفته است . نتیجه این مطالعات
بیانگر این موضوع است که بسیاری از مراجعه کنندگان اساسا برای خرید کردن به این گونه مراکز مراجعه
نمی کنند و انگیزه ها و اهداف متفاوتی برای استفاده از چنین فضاهایی برای مراجعه کنندگان وجود دارد
. مسئله قابل توجه دیگر این است که امروزه با افزایش ساخت و سازهای بلند مرتبه, سیمای شهر کنونی
به صورت همجواری بناهای بلند و بدون روح که بعضها توسط مسیری خشک و آسفالته به نام خیابان به
هم وصل میشوند در آمده است. این در حالی است که با توجه به فشارهای روانی و روزمره نیاز به
فضاهایی برای برقراری ارتباط میان انسان و طبیعت ,انسان و انسان ,گذارندن اوقات فراغت و تجربه ی
فضاهای تفریحی بیشتر احساس میشود . چنین فضاها در مراکز تجاری سنتی معمولا مشهود بوده است
ولی در حال حاضر مفهوم ان بسیار کم رنگ شده است .از سویی دیگر در دنیای مدرن امروز با مطرح
شدن تامین نیازهای آدمی در حداقل زمان , نیاز به فضاهای چند عملکردی با هدف رفع توامان نیازهای
مادی و معنوی شهروندان کاملا محسوس است. لذا در ارائه ی این پروژه سعی شده با توجه به مطالب
ذکر شده به طراحی یک مجتمع تجاری تفریحی توریستی پرداخته شود. – -
در این مجتمع علی رغم بر طرف کردن نیازهای تجاری مشتریان سعی شده با تخصیص فضاهای
تفریحی, در نظر گرفتن چندین فضای مخصوص نشستن و هم چنین استفاده از کاربری های غیر تجاری
مانند کافی شاپ ها,رستوران ,فست فود و...در درجاهای مختلف مجموعه؛به پویایی مجتمع افزوده و این
مجتمع را هر چه بیشتر به یک فضای عمومی شهری نزدیک کند.